Round 17: Abu Dhabi Grand Prix, Yas Marina Circuit

Gestart door Maikel0230, 28 oktober 2013 - 11:52:12

« vorige - volgende »

De kampioen is bekend maar kan iemand anders hem nog verslaan dit seizoen?

Vettel
8 (53.3%)
Webber
3 (20%)
Alonso
0 (0%)
Massa
0 (0%)
Button
0 (0%)
Pérez
0 (0%)
Räikkönen
0 (0%)
Grosjean
2 (13.3%)
Rosberg
0 (0%)
Hamilton
2 (13.3%)
Hülkenberg
0 (0%)
Gutiérrez
0 (0%)
di Resta
0 (0%)
Sutil
0 (0%)
Maldonado
0 (0%)
Bottas
0 (0%)
Vergne
0 (0%)
Ricciardo
0 (0%)
Pic
0 (0%)
van der Garde
0 (0%)
Chilton
0 (0%)
Bianchi
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 12

Matthijs

Citaat van: Jozef op 29 oktober 2013 - 15:56:38
Niet helemaal mee eens, de chicanes op Spa en Suzuka zijn bijvoorbeeld wel leuk. Maar die zijn dan ook echt scherp en smal. Wat niet gezegd kan worden over de gedrochten van Tilke.

Dat is een persoonlijke mening. Persoonlijk vind ik de nieuwe Busstop van Spa een eersteklas gedrocht. De chicane van Suzuka vind ik ook niks. Overigens kun je wel iemand uitremmen in deze nieuwe chicanes, maar dat kon in de vorige configuraties van Spa en Suzuka ook al.

De laatste chicane van Montreal vind ik echter wel een mooie omdat dit een pittige combinatie is waar je een groot hart voor nodig hebt om hard doorheen te knallen.

Kootje

Citaat van: Enzo op 30 oktober 2013 - 02:05:33
Citaat van: Kootje op 28 oktober 2013 - 21:47:22
Citaat van: Fabian op 28 oktober 2013 - 20:39:12
Dat zou goed kunnen, maar die twee zijn onafscheidelijk. Ben benieuwd wat er gebeurt als Newey stopt of als Horner stopt.

Och .... dat lijkt maar zo omdat sinds Horners komst hun samenwerken, maar Newey zat al bij Red Bull voordat Horner überhaupt in de F1 kwam. Daarvoor had hij z'n sporen allang verdiend bij Williams en McLaren, terwijl Horner toen net aan GP2 begon te ruiken.
Las net dat Horner 10 rijderstitels en 10 constructeurstitel onder zijn leiding heeft behaald. Ook best succesvol dus.

Dat spreek ik ook niet tegen.



Citaat van: Jeroen op 30 oktober 2013 - 06:37:34
Citaat van: Kootje op 28 oktober 2013 - 21:47:22
Citaat van: Fabian op 28 oktober 2013 - 20:39:12
Dat zou goed kunnen, maar die twee zijn onafscheidelijk. Ben benieuwd wat er gebeurt als Newey stopt of als Horner stopt.

Och .... dat lijkt maar zo omdat sinds Horners komst hun samenwerken, maar Newey zat al bij Red Bull voordat Horner überhaupt in de F1 kwam. Daarvoor had hij z'n sporen allang verdiend bij Williams en McLaren, terwijl Horner toen net aan GP2 begon te ruiken.

Dat is niet waar. Horner werd in 2005 teambaas van Red Bull, Newey kwam in 2006.

Oke, dacht dat Newey er eerder zat, maar goed .... dat maakt ze nog geen onafscheidelijk duo.

0634

Nee, dat niet natuurlijk. Newey heeft zoveel gewonnen zonder Horner, dat hij het zonder hem ook makkelijk kan.

Fietser

Citaat van: Jozef op 29 oktober 2013 - 15:56:38
Niet helemaal mee eens, de chicanes op Spa en Suzuka zijn bijvoorbeeld wel leuk. Maar die zijn dan ook echt scherp en smal. Wat niet gezegd kan worden over de gedrochten van Tilke.

Ik vind het F1-circuit in India geen gedrocht, integendeel zelfs. Werd die ook niet door Tilke ontworpen?

Arthur

Citaat van: Fietser op 30 oktober 2013 - 18:58:19
Citaat van: Jozef op 29 oktober 2013 - 15:56:38
Niet helemaal mee eens, de chicanes op Spa en Suzuka zijn bijvoorbeeld wel leuk. Maar die zijn dan ook echt scherp en smal. Wat niet gezegd kan worden over de gedrochten van Tilke.

Ik vind het F1-circuit in India geen gedrocht, integendeel zelfs. Werd die ook niet door Tilke ontworpen?

Volgens mij is alles vanaf Sepang [1999] door Tilke ontworpen...
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Maikel0230

Ik kan we wel herinneren dat het circuit van Austin in zijn geheel niet ontwerpen werd door Tilke zelf maar door een collega van zijn ontwerpbureau, de media blijft toch claimen dat het Tilke zelf was maar die heeft eigenlijk alleen de plaatsing van de tribunes gedaan.

Voor de rest is het allemaal Tilke vanaf Sepang inderdaad.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Franky R.

Tilke ontwerpt niet in zijn eentje. Er zit een heel team van bouwkundigen en andere experts achter. Aldus Christian Epp, directeur van Tilke.


Maikel0230

Citaat van: Franky R. op 30 oktober 2013 - 19:31:08
Tilke ontwerpt niet in zijn eentje. Er zit een heel team van bouwkundigen en andere experts achter. Aldus Christian Epp, directeur van Tilke.

Dat bedoelde ik ook niet Franky, ik weet dat inzake Austin Tilke niet de hoofdontwerper was van die baan. ;)

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Kootje

#38
Austin is niet door Tilke's buro ontworpen, maar door de promotor van de race (Tavo Hellmund) en ex WK 500cc Kevin Schwantz icm 'n Amerikaans architectenburo (Miró Rivera Architects). De eerste twee tekenden voor de lay-out waarbij Tilke slechts 'n adviserende rol heeft gehad. De laatste tekende voor de pitgebouwen, tribunes en overige faciliteiten.

Franky R.

Citaat van: Maikel0230 op 30 oktober 2013 - 20:55:35
Citaat van: Franky R. op 30 oktober 2013 - 19:31:08
Tilke ontwerpt niet in zijn eentje. Er zit een heel team van bouwkundigen en andere experts achter. Aldus Christian Epp, directeur van Tilke.

Dat bedoelde ik ook niet Franky, ik weet dat inzake Austin Tilke niet de hoofdontwerper was van die baan. ;)
Ok dan! ;)

Jozef

Citaat van: Fietser op 30 oktober 2013 - 18:58:19
Citaat van: Jozef op 29 oktober 2013 - 15:56:38
Niet helemaal mee eens, de chicanes op Spa en Suzuka zijn bijvoorbeeld wel leuk. Maar die zijn dan ook echt scherp en smal. Wat niet gezegd kan worden over de gedrochten van Tilke.

Ik vind het F1-circuit in India geen gedrocht, integendeel zelfs. Werd die ook niet door Tilke ontworpen?

Ik vind India wel een gedrocht, maar los daarvan verwees ik in die post met "gedrochten" naar de chicanes in Abu Dhabi, niet naar alles wat hij heeft getekend. Ik vind Sepang, China, Austin, Hockenheim en Turkije prima banen.

Maikel0230

Citaat van: Kootje op 30 oktober 2013 - 21:06:23
Austin is niet door Tilke's buro ontworpen, maar door de promotor van de race (Tavo Hellmund) en ex WK 500cc Kevin Schwantz icm 'n Amerikaans architectenburo (Miró Rivera Architects). De eerste twee tekenden voor de lay-out waarbij Tilke slechts 'n adviserende rol heeft gehad. De laatste tekende voor de pitgebouwen, tribunes en overige faciliteiten.

Zoiets was het ja, Tilke mocht de tribunes plaatsen ;D, althans dat was wat ik ervan gelezen heb. Toch verslikt de algemene media zich elke keer door te claimen dat het toch Hilke was die voor die leuke baan verantwoordelijk is >:(.

Maar goed we raken oftopic.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Gerard

Nah, Als ik dit zo bekijk hoeven we ook in AD geen regen te verwachten.... :(
Weinig natte races gezien dit jaar...

Vieze baas

Citaat van: Gerard op 31 oktober 2013 - 13:30:05
Nah, Als ik dit zo bekijk hoeven we ook in AD geen regen te verwachten.... :(
Weinig natte races gezien dit jaar...

geen enkele regen race dit jaar tot nu toe toch?