Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Tuesday

Citaat van: Jehoentelaar op 08 mei 2017 - 16:26:23
Dat had vooral te maken met medewerking van Pirelli.
2012 nu ook al?

Matthijs

Citaat van: Mickey op 08 mei 2017 - 16:28:02
Hij schijnt het dus niet 'gegokt' te hebben. Volgens het artikel zou hij dit vorig jaar zelf wereldkundig gemaakt hebben, o.b.v. contacten met Milton Keynes.
dat heb ik ook gelezen, maar feit blijft dat de betrouwbaarheid niet te staven is. Riskant om daar een artikel omheen te schrijven. Maar als het klopt heb je als site de primeur natuurlijk.

Mickey

Ze doen het handig door een voorbehoud op te nemen en naar de bron te wijzen. Goede clickbait in elk gaval.

Sabai

Citaat van: Jehoentelaar op 08 mei 2017 - 16:26:23
Dat had vooral te maken met medewerking van Pirelli.

Ik heb het even opgezocht , het was 2013 waar ik het over had.In dat jaar was RBR bij de start van het seizoen zeker niet de snelste ,maar kregen ze in Spa een compleet nieuwe auto.Vanaf dat moment won Vettel elke race.  2012 was idd met dat banden gedoe die spontaan explodeerden waardoor uit veiligheidsoverwegingen werd afgestapt van de stalen ring op het loopvlak en werd vervangen door kevlar.Dit vond ik destijds een juiste beslissing. Daarvoor was het meer een loterij. (Al zou ik het graag weer willen zien zoveel winnaars in een seizoen) Maar dat is een andere discussie waar al een heel topic overvol van staat  ;) 

Tuesday

Citaat van: Sabai op 08 mei 2017 - 17:57:41
Citaat van: Jehoentelaar op 08 mei 2017 - 16:26:23
Dat had vooral te maken met medewerking van Pirelli.

Ik heb het even opgezocht , het was 2013 waar ik het over had.In dat jaar was RBR bij de start van het seizoen zeker niet de snelste ,maar kregen ze in Spa een compleet nieuwe auto.Vanaf dat moment won Vettel elke race.  2012 was idd met dat banden gedoe die spontaan explodeerden waardoor uit veiligheidsoverwegingen werd afgestapt van de stalen ring op het loopvlak en werd vervangen door kevlar.Dit vond ik destijds een juiste beslissing. Daarvoor was het meer een loterij. (Al zou ik het graag weer willen zien zoveel winnaars in een seizoen) Maar dat is een andere discussie waar al een heel topic overvol van staat  ;)
het was net andersom; 2013 was het jaar met de exploderende banden. In 2012 stond Vettel na Italië 39 punten achter op Alonso, maar RBR was dat seizoen sowieso wel een betere auto dan de Ferrari. Bij Ferrari zat het de eerste seizoenshelft wat meer mee dan bij RBR en in de 2e seizoenshelft was dat net andersom. Volgens mij was er in beide seizoen geen sprake van een enorme update van meer dan een seconde oid.

Sabai

Citaat van: Tuesday op 08 mei 2017 - 18:15:59
Citaat van: Sabai op 08 mei 2017 - 17:57:41
Citaat van: Jehoentelaar op 08 mei 2017 - 16:26:23
Dat had vooral te maken met medewerking van Pirelli.

Ik heb het even opgezocht , het was 2013 waar ik het over had.In dat jaar was RBR bij de start van het seizoen zeker niet de snelste ,maar kregen ze in Spa een compleet nieuwe auto.Vanaf dat moment won Vettel elke race.  2012 was idd met dat banden gedoe die spontaan explodeerden waardoor uit veiligheidsoverwegingen werd afgestapt van de stalen ring op het loopvlak en werd vervangen door kevlar.Dit vond ik destijds een juiste beslissing. Daarvoor was het meer een loterij. (Al zou ik het graag weer willen zien zoveel winnaars in een seizoen) Maar dat is een andere discussie waar al een heel topic overvol van staat  ;)
het was net andersom; 2013 was het jaar met de exploderende banden. In 2012 stond Vettel na Italië 39 punten achter op Alonso, maar RBR was dat seizoen sowieso wel een betere auto dan de Ferrari. Bij Ferrari zat het de eerste seizoenshelft wat meer mee dan bij RBR en in de 2e seizoenshelft was dat net andersom. Volgens mij was er in beide seizoen geen sprake van een enorme update van meer dan een seconde oid.
:D ik weet het niet meer

Wings

Citaat van: Jehoentelaar op 08 mei 2017 - 16:26:23
Dat had vooral te maken met medewerking van Pirelli.

Was het niet na het verbod op de EBD? Adrian Newey vond een manier om het effect na te bootsen.

Jehoentelaar

Oh haha, ik ging er gemakshalve van uit dat het om dat jaar van de explosieve Britse GP ging. Al die jaren met RB-dominantie verwar ik wel vaker met elkaar.

robbert

Citaat van: Sabai op 08 mei 2017 - 17:57:41
Citaat van: Jehoentelaar op 08 mei 2017 - 16:26:23
Dat had vooral te maken met medewerking van Pirelli.

Ik heb het even opgezocht , het was 2013 waar ik het over had.In dat jaar was RBR bij de start van het seizoen zeker niet de snelste ,maar kregen ze in Spa een compleet nieuwe auto.Vanaf dat moment won Vettel elke race.  2012 was idd met dat banden gedoe die spontaan explodeerden waardoor uit veiligheidsoverwegingen werd afgestapt van de stalen ring op het loopvlak en werd vervangen door kevlar.Dit vond ik destijds een juiste beslissing. Daarvoor was het meer een loterij. (Al zou ik het graag weer willen zien zoveel winnaars in een seizoen) Maar dat is een andere discussie waar al een heel topic overvol van staat  ;)

Ja, dit kan nu dit jaar ook zo zijn é. Als ze in spanje met een compleet nieuwe wagen aan de start verschijnen en die is meer dan een seconde sneller dan de huidige wagen nu. Want in china en bahrain zaten redbull toch iets dichterbij. Zou goed zijn voor max verstappen, kan hij terug winnen en de ferraris wat moeilijker maken

Sabai

Ik begin me wat af te vragen '' Wanneer komt de tijd voor max om naar Mercedes of Ferrari te gaan?''  Ik ben zelf van mening dat ondanks dat RBR een top team is Max beter kan switchen van team na dit seizoen. Je ziet gewoon dat door de nieuwe motor reglementen ondanks dat alles vrij gegeven is dit jaar de twee teams Ferrari en Mercedes teveel in de kaart speelt. Ik zie Renault en Honda de komende 2 jaar nog steeds de achterstand niet goed maken gezien het verleden.
Dus als Max titels wil winnen kan hij beter naar een beter team gaan die hem een winnende auto kunnen geven. Als ik hem was zou ik voor het stoeltje van Kimi gaan die waarschijnlijk stopt na dit jaar. 

Wings

Kan hij het moreel bekeken maken om zijn contract niet na te leven bij Red Bull? Ik denk dat als we dat goedvinden dat het einde betekent voor Red Bull. Het opleiden van talent moet wel zijn vruchten afwerpen. Red Bull doet dat in beginsel om zelf de profiteren en niet om Mercedes en Ferrari te plezieren. Natuurlijk rijdt Max in de meest ideale situatie bij Ferrari volgend jaar maar ik denk niet dat dit het doel moet zijn voor Max voor nu. Laat hem maar lekker bij Red Bull blijven en laten we hopen dat Red Bull een competitieve auto bouwt waarmee Max kan strijden om overwinningen en misschien wel het kampioenschap.

Tuesday

Citaat van: Sabai op 19 mei 2017 - 13:41:21
Ik begin me wat af te vragen '' Wanneer komt de tijd voor max om naar Mercedes of Ferrari te gaan?''  Ik ben zelf van mening dat ondanks dat RBR een top team is Max beter kan switchen van team na dit seizoen. Je ziet gewoon dat door de nieuwe motor reglementen ondanks dat alles vrij gegeven is dit jaar de twee teams Ferrari en Mercedes teveel in de kaart speelt. Ik zie Renault en Honda de komende 2 jaar nog steeds de achterstand niet goed maken gezien het verleden.
Dus als Max titels wil winnen kan hij beter naar een beter team gaan die hem een winnende auto kunnen geven. Als ik hem was zou ik voor het stoeltje van Kimi gaan die waarschijnlijk stopt na dit jaar.
het is natuurlijk eerst de vraag of Mercedes of Ferrari hem wel wil hebben. Met Hamilton en Vettel hebben ze beiden al een eerste rijder en als ze zo aan elkaar gewaagd zijn hebben ze er wellicht liever een Bottas, Raikkonen of Perez naast. Daarnaast heeft Verstappen ook gewoon een contract en zal er dus een flinke afkoopsom betaald moeten worden. Eerlijk gezegd denk ik dat Verstappen daar pas in beeld komt als of Hamilton of Vettel vertrekt.

Tuesday

Citaat van: Wings op 19 mei 2017 - 14:12:10
Kan hij het moreel bekeken maken om zijn contract niet na te leven bij Red Bull? Ik denk dat als we dat goedvinden dat het einde betekent voor Red Bull. Het opleiden van talent moet wel zijn vruchten afwerpen. Red Bull doet dat in beginsel om zelf de profiteren en niet om Mercedes en Ferrari te plezieren. Natuurlijk rijdt Max in de meest ideale situatie bij Ferrari volgend jaar maar ik denk niet dat dit het doel moet zijn voor Max voor nu. Laat hem maar lekker bij Red Bull blijven en laten we hopen dat Red Bull een competitieve auto bouwt waarmee Max kan strijden om overwinningen en misschien wel het kampioenschap.
als RBR er met Mercedes of Ferrari uitkomt lijkt mij er geen moreel probleem meer. Maar dan zullen ze wel de hoofdprijs moeten betalen en ik denk niet dat ze daar momenteel toe bereid zijn.

Jehoentelaar

Verstappen heeft het uiteraard niet zelf voor het zeggen over zijn plek, zoals Tuesday ook terecht opmerkt. De twee huidige front runners hebben allebei een meervoudige kampioen aan het roer staan die, zoals het nu lijkt, nog niet over hun top heen zijn. Verstappen als tweede coureur aanstellen zullen de teams niet aandurven en zal Verstappen zelf terecht niet accepteren. Proberen de belangrijkste man te worden bij Red Bull is het beste wat Verstappen op dit moment kan doen. Zijn carrière is nog lang, er kan na 2018 nog van alles gebeuren en de jongens waarmee hij concurreert zijn beduidend ouder. Als er geen rare dingen gebeuren en Verstappen zijn niveau weet vast te houden (en ook Red Bull dat enigszins doet) gaan er normaliter vanzelf deuren open.

Mickey

Eigenlijk eens met bijna alles hiervoor. Wat ik daar dan nog graag aan toevoeg is dat ik het nog mooier zou vinden als Verstappen kampioen kan worden, in een auto die eigenlijk nog net geen kampioenschapsmateriaal is. In een auto waarin hij zelf heeft bijgedragen aan de ontwikkeling en ook het team boven zichzelf laat uitstijgen. Een rol dus zoals Schumi bij zijn eerste kampioenschap met Ferrari.