Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Tuesday

#6135
Citaat van: Wings op 18 april 2017 - 21:44:25
Ik ben niet zo van de complotten. Max en Daniel reden dezelfde pace tot aan de uitval en konden niet voluit. Dus nee ik denk niet dat Red Bull meer risico nam met Max. Dit is een gevalletje domme pech. Hoort ook bij het racen.
is ook geen complot, het is enkel afvragen wat de oorzaak kan zijn. Domme pech vind ik veels te gemakkelijk, een rem raakt niet zomaar oververhit.

Wings

Niet zomaar nee, wel als je racet. Dus inderdaad een gevolg van, want als een coureur niet racet gaat de boel niet stuk. Of ja, alleen bij Honda dan. ;)

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 18 april 2017 - 21:57:46
Citaat van: Wings op 18 april 2017 - 21:44:25
Ik ben niet zo van de complotten. Max en Daniel reden dezelfde pace tot aan de uitval en konden niet voluit. Dus nee ik denk niet dat Red Bull meer risico nam met Max. Dit is een gevalletje domme pech. Hoort ook bij het racen.
is ook geen complot, het is enkel afvragen wat de oorzaak kan zijn. Domme pech vind ik veels te gemakkelijk, een rem raakt niet zomaar oververhit.
Ricciardo reed daar weer vlak achter, vaak tussen de 1,1 en 0,5 seconde. Zijn remmen bleven wel heel. Gevalletje pech, net zoals 2014 in dit geval. Toen zei Lowe ook dat Rosberg geluk had en net zo goed ineens had kunnen uitvallen. Slim gereden of niet. Pech en geluk horen er bij, soms is het alleen wel erg vervelend.

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 19 april 2017 - 17:07:56
Citaat van: Tuesday op 18 april 2017 - 21:57:46
Citaat van: Wings op 18 april 2017 - 21:44:25
Ik ben niet zo van de complotten. Max en Daniel reden dezelfde pace tot aan de uitval en konden niet voluit. Dus nee ik denk niet dat Red Bull meer risico nam met Max. Dit is een gevalletje domme pech. Hoort ook bij het racen.
is ook geen complot, het is enkel afvragen wat de oorzaak kan zijn. Domme pech vind ik veels te gemakkelijk, een rem raakt niet zomaar oververhit.
Ricciardo reed daar weer vlak achter, vaak tussen de 1,1 en 0,5 seconde. Zijn remmen bleven wel heel. Gevalletje pech, net zoals 2014 in dit geval. Toen zei Lowe ook dat Rosberg geluk had en net zo goed ineens had kunnen uitvallen. Slim gereden of niet. Pech en geluk horen er bij, soms is het alleen wel erg vervelend.
Ricciardo hield net ff wat meer afstand en zat ook niet te prikken bij Max, zoals Max dat wel bij Hamilton deed. Maar goed, op dit punt idd niet zoveel verschil, maar vervolgens de pitstop, waarbij de temperatuur ook nog eens oploopt omdat er geen koeling is en vervolgens het pushen om de undercut te laten werken verschilden wel met Ricciardo. Als je binnen een paar bochten na je pitstop uitvalt, dan vind ik het naief om te denken dat er geen enkele link is met de pitstop. Pech is lang niet altijd zomaar pure pech, het heeft ook vaak te maken met de veiligheidsmarges die worden aangehouden. Doordat er de mogelijkheid lag om de Mercedessen te undercutten kan ik mij voorstellen dat RBR een bepaald risico heeft willen nemen.

FolkertE

Maar dan is de RBR wel een erg kwetsbare auto en hadden ze Max nooit moeten vertellen dat hij moest pushen.
Het kan, wat je zegt, maar dan is het wel iets wat je van te voren niet kan weten.

Van Wijk

Was het niet Montoya die redelijk vaak ( door zijn rijstijl ) zijn motor opblies?
Daarna ijskoud tegen zijn team zei : Bouw maar een motor die mijn rijstijl aan kan, dit is niet mijn probleem ?

Franky R.


FolkertE


Wings

Zover ik begreep was dat in Veghel. En ik was er de hele dag.....

Mickey

Iedere keer hetzelfde liedje. Max die in Q3 niet kan doorpakken. Iemand er een verklaring voor?

robbert

Citaat van: Mickey op 29 april 2017 - 15:09:36
Iedere keer hetzelfde liedje. Max die in Q3 niet kan doorpakken. Iemand er een verklaring voor?

nee geen verklaring, normaal is die redbull wel snel en kan toch redelijk mee met mercedes en ferrari. Mss een verkeerde afstelling ofzo. De volgende race zullen ze er weer staan en mercedes en ferrari knap moeilijk maken

Mickey

Ik bedoelde eigenlijk dat hij het vooral tegen Ricciardo op die manier iedere keer aflegt.

Jozef

Citaat van: robbert op 29 april 2017 - 15:32:24nee geen verklaring, normaal is die redbull wel snel en kan toch redelijk mee met mercedes en ferrari.

Volgens mij kwamen ze nog niet binnen anderhalve seconde van Ferrari en Mercedes. Een straatlengte achterstand.

gloudiesaurus

Citaat van: Wings op 23 april 2017 - 07:28:51
Zover ik begreep was dat in Veghel. En ik was er de hele dag.....

Cool! Hoe kwam je daar zo terecht Wings?
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Ricciardo heeft de kwaliteit altijd in de laatste seconde dat rondje er nog uit te persen...
Jammer van Max, hij geeft aan vooral problemen te hebben in bocht 13.

Het is wel 3-1 voor Ricciardo nu...

Hopen op een goede race morgen, hij zal Massa snel voorbij moeten. Hopen op een goede start.
Verschil met Ferrari en Mercedes is wel enorm zo. Renault komt veel tekort, maar die RB13 is ook geen topauto.
Al heeft Red Bull op dit circuit vorig jaar ook een matig weekend gehad.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is