Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Fietser

Citaat van: Matthijs op 18 april 2017 - 10:33:42
Citaat van: Fietser op 18 april 2017 - 10:23:52
Ben ik nou de enige die twijfelt of 'Bahrein' slechts te wijten was aan falende remmen?
Wat zou het anders zijn?
Ik weet het ook niet, maar een combinatie van factoren is niet geheel onmogelijk. Bijvoorbeeld te heet geworden remmen, te koude banden, plus iets van 'over driving' direct na die pitstop. Ik weet dat het een grijs gebied is, maar om nou direct klakkeloos mee te gaan in het verhaal van 'slechts mechanische pech' en dan een beetje tegen de bandenstapel schoppen?
Kan aan mij liggen, maar ik moest direct denken aan vader Jos tijdens de GP van Indianapolis, ik meen in een Arrows. Er was iets met een drukmetertje dat faalde waardoor J. Verstappen in de vangrails belandde. Jos' verklaring kwam snel, maar baas Wilkinshaw was not amused. Ik suggereer zeker niet hetzelfde, maar ik bedoel: te hete remmen of te koude banden, wie heeft die niet?
Kortom: wie weet het zeker. Ik denk Max Verstappen.

Wings

Nicky wist gisteren te vertellen wat stuk was gegaan -ik meen tijdens de bandenwissel-. Verder schoot Max flink wat meters door over asfalt. Als zijn remmen hadden gewerkt had hij wel forser geremd en het makkelijk gered. Nog voor de boordradio van Max had ik het idee dat iets met zijn remmen niet goed was. Ik kan de verklaring van Max prima rijmen met dat wat ik heb gezien.

Tuesday

Citaat van: Wings op 18 april 2017 - 13:03:31
Nicky wist gisteren te vertellen wat stuk was gegaan -ik meen tijdens de bandenwissel-. Verder schoot Max flink wat meters door over asfalt. Als zijn remmen hadden gewerkt had hij wel forser geremd en het makkelijk gered. Nog voor de boordradio van Max had ik het idee dat iets met zijn remmen niet goed was. Ik kan de verklaring van Max prima rijmen met dat wat ik heb gezien.
en als het Hamilton gebeurd, dan vraagt ie teveel van zn materiaal ;) Persoonlijk denk ik niet dat je het Verstappen kwalijk kunt nemen, maar achteraf kun je misschien wel afvragen of het zo kort op Hamilton rijden en vervolgens op het laatste moment een pitstop inlassen wel zo verstandig was. Maar goed, dat lijkt me meer iets wat het team in de gaten moet houden en eventueel moet corrigeren. Red Bull zit natuurlijk in een positie dat ze wat meer risico kunnen/moeten/willen nemen dus het zou niet ondenkbaar zijn als het 1 met het ander te maken heeft.

Matthijs

Als Verstappen van de baan ging omdat hij te hard pushte, dan ging echt niet in 1 rechte lijn naar de bandenstapels, dan ga je wijd maar stuur je wel de bocht in. En dan zou hij echt niet zijn uitgestapt want dan had hij best nog verder gekund. Dit was in mijn ogen 100% zeker een gevalletje mechanisch defect en geen rijdersfout.

Tuesday

Citaat van: Matthijs op 18 april 2017 - 17:51:47
Als Verstappen van de baan ging omdat hij te hard pushte, dan ging echt niet in 1 rechte lijn naar de bandenstapels, dan ga je wijd maar stuur je wel de bocht in. En dan zou hij echt niet zijn uitgestapt want dan had hij best nog verder gekund. Dit was in mijn ogen 100% zeker een gevalletje mechanisch defect en geen rijdersfout.
nee, dat zeg ik ook niet. Zeker een mechanisch defect, t is alleen de vraag waar dat vandaan komt. Remtemperatuur kan volgens mij oplopen als je teveel pusht, kort achter een andere auto rijdt en ook als je stilstaat bij een pitstop. Van die laatste 2 factoren was sowieso al sprake, en in zn outlap zal ie ook redelijk hard gepusht hebben. Overigens denk ik dat verder rijden sowieso niet mogelijk meer was.

Matthijs

Oh zo, ja dan snap ik het.

gloudiesaurus

Citaat van: Tuesday op 18 april 2017 - 18:26:50
Citaat van: Matthijs op 18 april 2017 - 17:51:47
Als Verstappen van de baan ging omdat hij te hard pushte, dan ging echt niet in 1 rechte lijn naar de bandenstapels, dan ga je wijd maar stuur je wel de bocht in. En dan zou hij echt niet zijn uitgestapt want dan had hij best nog verder gekund. Dit was in mijn ogen 100% zeker een gevalletje mechanisch defect en geen rijdersfout.
nee, dat zeg ik ook niet. Zeker een mechanisch defect, t is alleen de vraag waar dat vandaan komt. Remtemperatuur kan volgens mij oplopen als je teveel pusht, kort achter een andere auto rijdt en ook als je stilstaat bij een pitstop. Van die laatste 2 factoren was sowieso al sprake, en in zn outlap zal ie ook redelijk hard gepusht hebben. Overigens denk ik dat verder rijden sowieso niet mogelijk meer was.

Nah, in Australië moest hij ook gas terug nemen vanwege remproblemen. De temperatuur in Bahrein is natuurlijk ook vrij hoog. Gisteren bij Ziggo Sport zei Verstappen ook dat de olie kokend uit de remleiding was gesprongen, vandaar dat hij geen remdruk meer had. Er werd even gespeculeerd of er was mis gegaan was bij de pitstop, maar dit was volgens Verstappen niet zo. Overigens had hij wel opdracht van het team maximaal te pushen na zijn pitstop. Dit zijn natuurlijk altijd cruciale rondjes. Jammer want het zag er goed uit.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Tuesday

Citaat van: gloudiesaurus op 18 april 2017 - 19:42:02
Citaat van: Tuesday op 18 april 2017 - 18:26:50
Citaat van: Matthijs op 18 april 2017 - 17:51:47
Als Verstappen van de baan ging omdat hij te hard pushte, dan ging echt niet in 1 rechte lijn naar de bandenstapels, dan ga je wijd maar stuur je wel de bocht in. En dan zou hij echt niet zijn uitgestapt want dan had hij best nog verder gekund. Dit was in mijn ogen 100% zeker een gevalletje mechanisch defect en geen rijdersfout.
nee, dat zeg ik ook niet. Zeker een mechanisch defect, t is alleen de vraag waar dat vandaan komt. Remtemperatuur kan volgens mij oplopen als je teveel pusht, kort achter een andere auto rijdt en ook als je stilstaat bij een pitstop. Van die laatste 2 factoren was sowieso al sprake, en in zn outlap zal ie ook redelijk hard gepusht hebben. Overigens denk ik dat verder rijden sowieso niet mogelijk meer was.

Nah, in Australië moest hij ook gas terug nemen vanwege remproblemen. De temperatuur in Bahrein is natuurlijk ook vrij hoog. Gisteren bij Ziggo Sport zei Verstappen ook dat de olie kokend uit de remleiding was gesprongen, vandaar dat hij geen remdruk meer had. Er werd even gespeculeerd of er was mis gegaan was bij de pitstop, maar dit was volgens Verstappen niet zo. Overigens had hij wel opdracht van het team maximaal te pushen na zijn pitstop. Dit zijn natuurlijk altijd cruciale rondjes. Jammer want het zag er goed uit.
ja, als je voor de undercut gaat, dan moet je natuurlijk pushen. Er lag een mooie mogelijkheid om voor beide Mercedessen te komen. Maar juist omdat die onverwachte mogelijkheid er lag hebben ze wellicht wat te veel risico genomen met de temperaturen van de remmen. Een rem die na 12 ronden al de geest geeft zie volgens mij niet zo heel vaak.

Wings

Citaat van: Tuesday op 18 april 2017 - 17:24:03
en als het Hamilton gebeurd, dan vraagt ie teveel van zn materiaal ;)

Als zijn remmen het begeven? Ik zou niet weten waarom. Ik heb wel ooit beweerd dat als één coureur veel meer repeterende pech heeft dan de ander, het valide is om af te vragen of hij niet anders met zijn materiaal omspringt. Dan denk ik bijvoorbeeld aan Räikkönen in 2005. Overigens werd dat ook bevestigd door McLaren toen zij riepen dat zij hopen dat Ferrari een tank voor Kimi bouwt, nadat hij McLaren verliet, dus zo gek waren die hersenkronkels niet. En absoluut niet te vergelijken met de situatie van Max of iedere andere coureur op dit moment.

gloudiesaurus

Nah een rem moet wel tegen 12 rondjes kunnen hoor. En zo enorm zal Verstappen niet gepushed hebben, bij Ziggo zei hij gisteren dat hij achter Hamilton ook nog aan het sparen was. Na zijn pitstop heeft hij wel gepushed maar dit is maar 1,5 ronde geweest.
Dan is er mechanisch gewoon wat aan de hand...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Tuesday

Citaat van: Wings op 18 april 2017 - 20:36:06
Citaat van: Tuesday op 18 april 2017 - 17:24:03
en als het Hamilton gebeurd, dan vraagt ie teveel van zn materiaal ;)

Als zijn remmen het begeven? Ik zou niet weten waarom. Ik heb wel ooit beweerd dat als één coureur veel meer repeterende pech heeft dan de ander, het valide is om af te vragen of hij niet anders met zijn materiaal omspringt. Dan denk ik bijvoorbeeld aan Räikkönen in 2005. Overigens werd dat ook bevestigd door McLaren toen zij riepen dat zij hopen dat Ferrari een tank voor Kimi bouwt, nadat hij McLaren verliet, dus zo gek waren die hersenkronkels niet. En absoluut niet te vergelijken met de situatie van Max of iedere andere coureur op dit moment.
nou, ik kan me nog wel een discussie van Canada 2014 herinneren. Ik verwijt in dit geval de coureur niks, net als bij Hamilton in Maleisië of Vettel in Oostenrijk vorig jaar. Maar toch vind ik het ook te makkelijk om het in dergelijke gevallen op pure pech te gooien.

Wings

Citaat van: gloudiesaurus op 18 april 2017 - 20:39:20
Nah een rem moet wel tegen 12 rondjes kunnen hoor. En zo enorm zal Verstappen niet gepushed hebben, bij Ziggo zei hij gisteren dat hij achter Hamilton ook nog aan het sparen was. Na zijn pitstop heeft hij wel gepushed maar dit is maar 1,5 ronde geweest. Dan is er mechanisch gewoon wat aan de hand...

Is ook zo. Ricciardo en Verstappen reden tot aan de pitstop nagenoeg dezelfde pace zonder te maximaliseren. Hij reed overigens wel kort achter Hamilton wat invloed zou kunnen hebben op de temperatuur van zijn remmen maar dat wordt doorgaans snel opgemerkt en wat ik in het verleden heb begrepen is dat de temperatuur van de voorremmen dan juist oploopt. Maar ik ben verder geen ingenieur.

Wings

@Tuesday: Ik begrijp niet helemaal waar je naartoe wil. We hebben het over Verstappen nu en niet over Hamilton toen. Bovendien is die situatie ook compleet anders en herhaalde ik Lauda. Beiden hadden een probleem en Lauda vond dat Rosberg slimmer omging met zijn probleem. Lijkt mij valide en voldoende onderbouwd om het onderwerp dan bespreekbaar te maken. Hou het wel clean.

Tuesday

Citaat van: Wings op 18 april 2017 - 21:04:11
@Tuesday: Ik begrijp niet helemaal waar je naartoe wil. We hebben het over Verstappen nu en niet over Hamilton toen. Bovendien is die situatie ook compleet anders en herhaalde ik Lauda. Beiden hadden een probleem en Lauda vond dat Rosberg slimmer omging met zijn probleem. Lijkt mij valide en voldoende onderbouwd om het onderwerp dan bespreekbaar te maken. Hou het wel clean.
of de situatie compleet anders is weet ik niet. In dit geval gaat het me ook niet zozeer om de coureur, maar meer om het team. Ik denk dat zij (mogelijk) teveel risico hebben genomen. Met Ricciardo hadden ze een andere aanpak en daar ging het goed.

Wings

Ik ben niet zo van de complotten. Max en Daniel reden dezelfde pace tot aan de uitval en konden niet voluit. Dus nee ik denk niet dat Red Bull meer risico nam met Max. Dit is een gevalletje domme pech. Hoort ook bij het racen.