Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Matthijs

Verstappen wordt op de tijdwaarneming voortaan afgekort als VER, niet meer als VES. Vergne is dit 'recht' kwijtgeraakt na 2 jaar afwezigheid.

http://www.verstappen.nl/nl/article/10111/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook

C.G. de Beaufort

"For sure they still will have an advantage over us in the beginning of the season, power-wise, but I think we are definitely catching up," said Verstappen when asked about the Mercedes engine.

https://www.motorsport.com/f1/news/verstappen-mercedes-will-hold-advantage-for-start-of-f1-season-879252/

Héhé, dan weten we dat weer.

Groet,

C.G. de Beaufort



FolkertE

Red Bull en Marko hebben ook al gezegd dat Mercedes vooral in het begin van het jaar het voordeel heeft, maar dat Red Bull verwacht gedurende het jaar in te lopen.
Dat kan nog wel eens cruciaal zijn.

En ik heb ook al gelezen dat een race engineer of iemand van het team al heeft geroepen dat er veel verschuivingen kunnen komen in het begin van het jaar.

gloudiesaurus

Citaat van: FolkertE op 03 maart 2017 - 14:31:09
Red Bull en Marko hebben ook al gezegd dat Mercedes vooral in het begin van het jaar het voordeel heeft, maar dat Red Bull verwacht gedurende het jaar in te lopen.
Dat kan nog wel eens cruciaal zijn.

En ik heb ook al gelezen dat een race engineer of iemand van het team al heeft geroepen dat er veel verschuivingen kunnen komen in het begin van het jaar.

Ik hoop dat Red Bull volgende week nog met wat updates komt. Mercedes maakt tot nu toe een sterke indruk.

En die extra paardenkrachten van Renault zal Red Bull nodig hebben. Hopelijk is de motor in ieder geval betrouwbaar.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jozef

Ze zeggen toch altijd maar wat over de verwachtingen voor het seizoen. Voor de media-aandacht, voor de sponsors, om de concurrentie zand in de ogen te strooien...

Soms blijkt het te kloppen wat ze zeggen, maar even vaak gewoon niet. Alsof er halverwege het seizoen nog iemand gaat vragen: "maar jullie hadden toch tijdens de wintertesten gezegd dat jullie tijdens het seizoen vooruitgang zouden boeken, waarom is dat niet gelukt?".

Jehoentelaar

Gewoon de honger naar informatie van het grote publiek (en de media) stillen door wat uitspraken links en rechts, hecht er weinig waarde aan. Pas in Melbourne gaat het ergens over.

Arthur

Is ook met name om de sponsoren tevreden te houden.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Tuesday

Citaat van: Jehoentelaar op 03 maart 2017 - 17:34:45
Gewoon de honger naar informatie van het grote publiek (en de media) stillen door wat uitspraken links en rechts, hecht er weinig waarde aan. Pas in Melbourne gaat het ergens over.
maar ook Melbourne is niet altijd een goede graadmeter voor de rest van het seizoen. Vorig jaar kwam dat wel redelijk overeen met het beeld van de wintertesten, maar lagen de verhoudingen later in het seizoen toch behoorlijk anders. Kortom, de wintertesten zeggen misschien wel meer over Melbourne, dan Melbourne over de rest van het seizoen.

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 03 maart 2017 - 19:24:49
Citaat van: Jehoentelaar op 03 maart 2017 - 17:34:45
Gewoon de honger naar informatie van het grote publiek (en de media) stillen door wat uitspraken links en rechts, hecht er weinig waarde aan. Pas in Melbourne gaat het ergens over.
maar ook Melbourne is niet altijd een goede graadmeter voor de rest van het seizoen. Vorig jaar kwam dat wel redelijk overeen met het beeld van de wintertesten, maar lagen de verhoudingen later in het seizoen toch behoorlijk anders. Kortom, de wintertesten zeggen misschien wel meer over Melbourne, dan Melbourne over de rest van het seizoen.
Van de 20 races in Malbourne, is de winnaar 13 keer kampioen geworden.
En 16 keer werd hij gewonnen door het team die ook de kampioen voortbracht. Dus op zich is Melbourne wel een redelijke goede graat meter welke auto op zijn minst goed is.

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 03 maart 2017 - 20:19:00
Citaat van: Tuesday op 03 maart 2017 - 19:24:49
Citaat van: Jehoentelaar op 03 maart 2017 - 17:34:45
Gewoon de honger naar informatie van het grote publiek (en de media) stillen door wat uitspraken links en rechts, hecht er weinig waarde aan. Pas in Melbourne gaat het ergens over.
maar ook Melbourne is niet altijd een goede graadmeter voor de rest van het seizoen. Vorig jaar kwam dat wel redelijk overeen met het beeld van de wintertesten, maar lagen de verhoudingen later in het seizoen toch behoorlijk anders. Kortom, de wintertesten zeggen misschien wel meer over Melbourne, dan Melbourne over de rest van het seizoen.
Van de 20 races in Malbourne, is de winnaar 13 keer kampioen geworden.
En 16 keer werd hij gewonnen door het team die ook de kampioen voortbracht. Dus op zich is Melbourne wel een redelijke goede graat meter welke auto op zijn minst goed is.
ik zeg alleen dat het niet altijd een goede graadmeter is gebleken. En ook al werd de winnaar vorig jaar kampioen, de race gaf toch een wat ander beeld dan we de rest van het seizoen zagen. Raikkonen in 2007 en Hamilton in 2008 wonnen er vrij gemakkelijk, wonnen uiteindelijk ook de titel, maar met veel meer moeite dan ze dat in Australië deden. Vettel heeft maar 1x de openingsrace van het jaar gewonnen. Daarnaast is er nog meer dan alleen het vergelijk tussen de winnaar en de uiteindelijke kampioen. RBR zat vorig jaar in Australië in kwalificatie op bijna een seconde van Ferrari en op 1,6 van Mercedes. Uiteindelijk hebben ze dat gat toch redelijk weten te dichten en zijn ze Ferrari zelfs al vrij snel voorbij gegaan. Sauber en McLaren in 2014, Haas en STR in 2016 die het zo goed deden in de eerste race, maar daarna wegzakten.

Jehoentelaar

Uiteraard is het nog steeds geen volledig dekkende graadmeter, maar het scheelt dat ik dat ook niet heb gezegd.

Tuesday

#6101
Citaat van: Jehoentelaar op 05 maart 2017 - 23:49:37
Uiteraard is het nog steeds geen volledig dekkende graadmeter, maar het scheelt dat ik dat ook niet heb gezegd.
dat misschien niet, maar deze discussie is er elk jaar weer opnieuw (en niet alleen hier). Ik heb geen zin om tot Melbourne te wachten en dan te zien hoe het er voor staat. Ik vind het juist leuk om te zien hoe de eerste contouren tijdens de tests zichtbaar worden. Vroeger las ik op maandagmorgen de uitslag in de krant, nu volstaat dat bij lange na niet meer.

Matthijs

Citaat van: Tuesday op 06 maart 2017 - 07:57:59
Citaat van: Jehoentelaar op 05 maart 2017 - 23:49:37
Uiteraard is het nog steeds geen volledig dekkende graadmeter, maar het scheelt dat ik dat ook niet heb gezegd.
dat misschien niet, maar deze discussie is er elk jaar weer opnieuw (en niet alleen hier). Ik heb geen zin om tot Melbourne te wachten en dan te zien hoe het er voor staat. Ik vind het juist leuk om te zien hoe de eerste contouren tijdens de tests zichtbaar worden. Vroeger las ik op maandagmorgen de uitslag in de krant, nu volstaat dat bij lange na niet meer.

Vaak zie je de twee extremen in het analyseren van de wintertests: mensen die alles op de tijden gooien en nu al concluderen wat de pikorde is voor 2017, en mensen die blijven roepen dat testtijden niks zeggen.

Volgens mij zit de waarheid (zoals altijd) er middenin. Tijden zeggen niks, zolang je niet weet met welke bandencompound ze die tijd reden, hoeveel brandstof ze bij zich hadden en in hoeverre de hybride systemen waren opgeladen. Maar veel van die informatie is wel te interpreteren als je de data goed bestudeerd. Analyse van de long runs zijn daarom interessanter, omdat je dan zeker weet dat ze niet voor een glory run gaan.

Wings

Contouren worden zichtbaar tijdens het testen. Zo weten we dat Mercedes en Ferrari snel zijn en Red Bull en McLaren wat minder en bovendien niet probleemloos hun ronden draaien.

C.G. de Beaufort

Citaat van: Wings op 11 maart 2017 - 08:40:17
Contouren worden zichtbaar tijdens het testen. Zo weten we dat Mercedes en Ferrari snel zijn en Red Bull en McLaren wat minder en bovendien niet probleemloos hun ronden draaien.

"I am not too worried. That is what we use testing for to test all the bits and I am quite confident at Renault," Verstappen said. "They can solve the issues for Melbourne. It is nothing major what is happening, which is good.

"In testing you never show everything you can do, it is all about trying to improve the car and get you in good shape for Melbourne. It is not about qualifying lap times.

http://www.crash.net/f1/news/241757/1/verstappen-not-too-worried-by-red-bull-deficit.html?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=rss

Volgens Max dus niet.

Groet,

C.G. de Beaufort