Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Wings

Overigens ben ik wel benieuwd hoe Max zich verhoudt tegen Ricciardo nu hij zich kan voorbereiden en tijd heeft om de auto te leren kennen. Het team kent hij inmiddels. En ik denk ook al een stap verder wat Ricciardo gaat doen als Max sneller blijkt en het paradepaardje wordt van Red Bull. Kiest hij eieren voor zijn geld en grijpt hij zijn kans bij Mercedes of Ferrari of gaat hij zich vastbijten en het gevecht aan. Dat laatste kost energie blijkt ook uit de feedback van Rosberg. Hij moest veel meer geven om het zelfde te brengen. Of dat bij Ricciardo ook het geval is weet ik niet maar stel Max heeft de overhand zou ik niet weten waarom hij zijn heil niet elders zoekt. We gaan een mooi seizoen tegemoet!

FolkertE

Citaat van: Wings op 12 februari 2017 - 15:59:21
Laten we het er op houden dat we het al jaren anders zien wat Kimi betreft dus ook vandaag niet eens worden. Verder ging het over de mindset van Vettel. Sergio Marchionne heeft in de media laten weten dat Vettel met wat meer zelfbeheersing en kalmte moet rijden en wat minder geagiteerd als hij contractverlenging wil. Dat sluit prima aan op dat wat ik bekritiseer en laat ik het ook bij.
Ja dat is natuurlijk wel waar, maar als je met 2 maten gaat meten is dat ook logisch. Ik zou niet weten waarom Alonso wel een bewezen kampioen zou zijn en Kimi niet, terwijl allebei enkel kampioen werden door pech van anderen en geholpen werden van binnen uit.

Niet dat Alonso en Kimi van het zelfde niveau zijn, maar Kimi is wel degelijk een bewezen kampioen.

Over de mindset van Vettel ben ik het eens, lijkt zijn cool te verliezen als het niet gaat. Maar hebben we Alonso ook niet vaak zijn cool zien verliezen? Of Hamilton, Rosberg, Schumacher. Allemaal hebben ze die momenten wel gehad.

C.G. de Beaufort

Citaat van: Wings op 12 februari 2017 - 15:59:21
Laten we het er op houden dat we het al jaren anders zien wat Kimi betreft dus ook vandaag niet eens worden. Verder ging het over de mindset van Vettel. Sergio Marchionne heeft in de media laten weten dat Vettel met wat meer zelfbeheersing en kalmte moet rijden en wat minder geagiteerd als hij contractverlenging wil. Dat sluit prima aan op dat wat ik bekritiseer en laat ik het ook bij.

En dat gebaar naar Max... maar goed, dat was iets waar deze discussie over begonnen is. Voor mij dus óók, over en sluiten.

Groet,

C.G. de Beaufort

Wings

@Folkert: Niet met dezelfde frequentie en daardoor minder impact over een seizoen gemeten.
@ C.G. de Beaufort: Dat gebaar is een uiting van die frustratie. Ik ben benieuwd of hij dit seizoen wat meer beheerst is als dingen anders verlopen dan hij wil. Zou zomaar kunnen dat McLaren zich gaat mengen in het gevecht tussen Red Bull en Ferrari.

FolkertE

Citaat van: Wings op 12 februari 2017 - 16:21:54
@Folkert: Niet met dezelfde frequentie en daardoor minder impact over een seizoen gemeten.
@ C.G. de Beaufort: Dat gebaar is een uiting van die frustratie. Ik ben benieuwd of hij dit seizoen wat meer beheerst is als dingen anders verlopen dan hij wil. Zou zomaar kunnen dat McLaren zich gaat mengen in het gevecht tussen Red Bull en Ferrari.
Heb je het nu over "het bewezen kampioen zijn." of de mindset van Vettel?

Want met betrekking to het eerste hebben de vele uitval beurten van Kimi en het in dienst van Alonso rijden van Fisichella ook de titel bepaald. Dus Alonso is in jou ogen ook geen bewezen kampioen.
Dus waarom is Alonso wel een bewezen kampioen en Kimi niet?

Wings


Robbert65

Citaat van: Robbert65 op 11 februari 2017 - 21:45:48
Citaat van: Tuesday op 11 februari 2017 - 16:07:47
Citaat van: Wings op 11 februari 2017 - 11:38:48
Citaat van: Matthijs op 10 februari 2017 - 21:18:41
Kom zeg, Vettel had in 2016 gewoon een slecht seizoen en nog eindigt hij voor Raikkonen. Volgens mij kunnen we stellen dat Vettel beter is dan Raikkonen en dan ben je best goed. Daar komt bij dat het er alle schijn van heeft dat de auto's van 2014-2016 hem niet zo lagen.

En wat doen we als dat de komende 5 jaar nog zo is? Laat ik de vraag anders stellen, wanneer ligt het wel aan Vettel en niet aan de auto?
wanneer ligt het aan een coureur en niet aan de auto? dat is altijd de vraag in de F1. Vettel, Rosberg, Hamilton, Alonso en Verstappen, ze hebben dit seizoen allemaal steken laten vallen en duidelijk niet elke race het maximale eruit gehaald. Ricciardo ook niet.
waarmee we dan eindelijk weer een tikkeltje on topic zijn, waarvoor dank. Als eerder gezegd (en enigszins off topic, dat dan weer wel) bij Ferrari rijden momenteel geen kneuzen. Massa rijdt immers voor Williams.

bovenstaande opmerking over Felipe Massa moet louter gezien worden als satirisch. Massa is natuurlijk een toffe peer.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Tuesday

het probleem dit jaar was de zaterdag, dan loop je vanaf het begin achter de feiten aan, de zondagen zelf was niet zoveel mis mee. Wat dat betreft kan Marchionne zich beter richten op de strategische afdeling. Dat ie de woede uitbarstingen van Vettel als Ferrari baas afkeurt daar kan ik me wel wat bij voorstellen, al kun je je afvragen of je dat nou zo in het openbaar moet doen. En die frustratie is eerder een gevolg van de mindere prestaties dan een oorzaak. Alonso en Button hebben de afgelopen 2 jaar ook wat afgemopperd.

Tuesday

Citaat van: Robbert65 op 12 februari 2017 - 18:40:31
Citaat van: Robbert65 op 11 februari 2017 - 21:45:48
Citaat van: Tuesday op 11 februari 2017 - 16:07:47
Citaat van: Wings op 11 februari 2017 - 11:38:48
Citaat van: Matthijs op 10 februari 2017 - 21:18:41
Kom zeg, Vettel had in 2016 gewoon een slecht seizoen en nog eindigt hij voor Raikkonen. Volgens mij kunnen we stellen dat Vettel beter is dan Raikkonen en dan ben je best goed. Daar komt bij dat het er alle schijn van heeft dat de auto's van 2014-2016 hem niet zo lagen.

En wat doen we als dat de komende 5 jaar nog zo is? Laat ik de vraag anders stellen, wanneer ligt het wel aan Vettel en niet aan de auto?
wanneer ligt het aan een coureur en niet aan de auto? dat is altijd de vraag in de F1. Vettel, Rosberg, Hamilton, Alonso en Verstappen, ze hebben dit seizoen allemaal steken laten vallen en duidelijk niet elke race het maximale eruit gehaald. Ricciardo ook niet.
waarmee we dan eindelijk weer een tikkeltje on topic zijn, waarvoor dank. Als eerder gezegd (en enigszins off topic, dat dan weer wel) bij Ferrari rijden momenteel geen kneuzen. Massa rijdt immers voor Williams.

bovenstaande opmerking over Felipe Massa moet louter gezien worden als satirisch. Massa is natuurlijk een toffe peer.
misschien wat voor Marchionne? van Massa zul je geen onvertogen woord horen.

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 12 februari 2017 - 18:57:19
het probleem dit jaar was de zaterdag, dan loop je vanaf het begin achter de feiten aan, de zondagen zelf was niet zoveel mis mee. Wat dat betreft kan Marchionne zich beter richten op de strategische afdeling. Dat ie de woede uitbarstingen van Vettel als Ferrari baas afkeurt daar kan ik me wel wat bij voorstellen, al kun je je afvragen of je dat nou zo in het openbaar moet doen. En die frustratie is eerder een gevolg van de mindere prestaties dan een oorzaak. Alonso en Button hebben de afgelopen 2 jaar ook wat afgemopperd.
Volgens mij kan hij zich wel op beide punten richten. Beide waren een beetje beneden peil.

@Wings: JA daar heb je gelijk in. Maar dramatisch waren zijn prestaties ook niet. Was leuk vermaak die boardradio's.

Maar goed, geen uitleg dus waarom Alonso wel en Kimi niet een bewezen kampioen is, terwijl beiden onder nagenoeg de zelfde omstandigheden kampioen zijn geworden.

Wings

#6085
Neen. Die uitleg heb je ontelbare keren gehad en al die keren heb je mij tot in details uitgelegd waarom jij het oneens bent en kwamen wij er niet uit. Bovendien liepen de gesprekken zo nu en dan niet over van wederzijdse vriendelijkheid. Wij zien dit gewoon anders Folkert dus de zoveelste keer de bokshandschoenen aantrekken, brengt niks. Verloren kostbare tijd en energie. Laten we dat niet doen en het leuk houden. Dat kunnen wij best. ;)

-edit-

Spelfout!

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 12 februari 2017 - 20:59:46
Citaat van: Tuesday op 12 februari 2017 - 18:57:19
het probleem dit jaar was de zaterdag, dan loop je vanaf het begin achter de feiten aan, de zondagen zelf was niet zoveel mis mee. Wat dat betreft kan Marchionne zich beter richten op de strategische afdeling. Dat ie de woede uitbarstingen van Vettel als Ferrari baas afkeurt daar kan ik me wel wat bij voorstellen, al kun je je afvragen of je dat nou zo in het openbaar moet doen. En die frustratie is eerder een gevolg van de mindere prestaties dan een oorzaak. Alonso en Button hebben de afgelopen 2 jaar ook wat afgemopperd.
Volgens mij kan hij zich wel op beide punten richten. Beide waren een beetje beneden peil.

ik denk dat het 1 het ander wel deels oplost en verder hoort het er ook een beetje bij. Misschien niet bij iedereen, maar bij Vettel wel.

FolkertE

Citaat van: Wings op 12 februari 2017 - 21:13:12
Neen. Die uitleg heb je ontelbare keren gehad en al die keren heb je mij tot in details uitgelegd waarom jij het oneens bent en kwamen wij er niet uit. Bovendien liepen de gesprekken zo nu en dan niet over van wederzijdse vriendelijkheid. Wij zien dit gewoon anders Folkert dus de zoveelste keer de bokshandschoenen aantrekken, brengt niks. Verloren kostbare tijd en energie. Laten we dat niet doen en het leuk houden. Dat kunnen wij best. ;)

-edit-

Spelfout!
Nou ja,  we hebben het nooit over bewezen kampioen zijn gehad hoor. Wel of Kimi goed was of niet. Maar we kunnen het prima over hebben en gezellig laten zijn.
Enige wat ik nirt snap w aarom je met 2 maten meet.

Kimi is misschien geen groot kampioen,  maar zeker wel een bewezsn kampioen. Je titel winnen tegen Hamilton en Alonso in een Ferrari die in mijn ogen niet beter was dan de Mclaren is gewoon heel.goed.

Wings

Linksom of rechtsom gaat het over precies het zelfde. Een andere aanvliegroute verandert daar niks aan. En verder kun je blijven steken met het herhalen van hoe jij het ziet en verwijten dat ik met twee maten meet, de tijd dat ik vond dat ik dat moet weerleggen ligt heel ver achter mij. Ik kan er prima mee leven.

Ik spreek je wel weer tijdens het nieuwe seizoen.

Peace out!

Robbert65

Vanavond in Peptalk zit Jos Verstappen bij Frank op de bank. Uitzending begint om 19:00 op kanaal 14 voor Ziggoklanten.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel