Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Matthijs

Citaat van: max1102 op 06 februari 2017 - 14:17:24
En dan het ongeduldige van Monaco, Abu Dhabi en Mexico
Dat is toch geen pech maar eigen schuld?

Die startproblemen kun je inderdaad wel (voor een deel?) onder pech stoppen maar zo heeft iedereen wel eens pech in een seizoen. In het totaal vind ik dat Verstappen echt niet meer pech heeft gehad dan zijn naaste concurrenten. In tegendeel zelfs.

Edit: ik wil geen discussie openen over het talent of de snelheid van Verstappen. Die staat wat mij betreft niet ter discussie.

max1102

Citaat van: Matthijs op 06 februari 2017 - 14:57:34
Citaat van: max1102 op 06 februari 2017 - 14:17:24
En dan het ongeduldige van Monaco, Abu Dhabi en Mexico
Dat is toch geen pech maar eigen schuld?

Die startproblemen kun je inderdaad wel (voor een deel?) onder pech stoppen maar zo heeft iedereen wel eens pech in een seizoen. In het totaal vind ik dat Verstappen echt niet meer pech heeft gehad dan zijn naaste concurrenten. In tegendeel zelfs.

Edit: ik wil geen discussie openen over het talent of de snelheid van Verstappen. Die staat wat mij betreft niet ter discussie.

Ik doel op een eerder bericht van mij waarin ik zeg dat zijn leerjaren voorbij zijn en hij het nu moet laten zien, dus niet die ongeduldige acties meer, aangezien de discussie ook was of hij Ricciardo kon verslaan.

Matthijs

Dan zijn we het met elkaar eens, los van de term 'pech'.

Ik heb heel veel zin in 2017!

FolkertE

Citaat van: Matthijs op 06 februari 2017 - 12:55:12
Citaat van: robbert op 06 februari 2017 - 10:25:12We zien nu wat vettel kan in een wagen die niet zo snel is. Niet veel dus, buiten klagen...
Vettel had in 2016 zonder meer een tegenvallend jaar maar dan nog werd hij vierde in het kampioenschap met een auto die slechts derde in snelheid was, daarnaast versloeg hij 'gewoon' zijn teamgenoot die toch ook een ex-wereldkampioen is. Dus niet veel...?
Dat hij 4de is geworden in de stand komt ook een klein beetje door het feit dat Max pas in Spanje in de RBR zat. ALs je van af Spanje kijkt, is Max 4de en Vettel 5de.

Matthijs

Citaat van: FolkertE op 07 februari 2017 - 10:49:53
Citaat van: Matthijs op 06 februari 2017 - 12:55:12
Citaat van: robbert op 06 februari 2017 - 10:25:12We zien nu wat vettel kan in een wagen die niet zo snel is. Niet veel dus, buiten klagen...
Vettel had in 2016 zonder meer een tegenvallend jaar maar dan nog werd hij vierde in het kampioenschap met een auto die slechts derde in snelheid was, daarnaast versloeg hij 'gewoon' zijn teamgenoot die toch ook een ex-wereldkampioen is. Dus niet veel...?
Dat hij 4de is geworden in de stand komt ook een klein beetje door het feit dat Max pas in Spanje in de RBR zat. ALs je van af Spanje kijkt, is Max 4de en Vettel 5de.
Het gaat mij erom dat er gesuggereerd wordt dat Vettel 'niet veel kan in een wagen die niet zo snel is'. Volgens mij laten de feiten iets anders zien, los van of hij in 2016 nou 4e of 5e had moeten worden.

gloudiesaurus

http://www.gppits.net/nieuws/renault_gaat_1000_pk_grens_niet_breken/
http://www.gppits.net/nieuws/renault_komt_voor_gp_spanje_met_eerste_update/

Ben benieuwd of dit voldoende is om Mercedes te verslaan. Zoals ik het nu lees maakt Renault wel een stap, maar niet een reuze stap. Grote vraag blijft natuurlijk wat Ferrari, Honda, en Mercedes doen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

robbert

Citaat van: Matthijs op 07 februari 2017 - 12:42:29
Citaat van: FolkertE op 07 februari 2017 - 10:49:53
Citaat van: Matthijs op 06 februari 2017 - 12:55:12
Citaat van: robbert op 06 februari 2017 - 10:25:12We zien nu wat vettel kan in een wagen die niet zo snel is. Niet veel dus, buiten klagen...
Vettel had in 2016 zonder meer een tegenvallend jaar maar dan nog werd hij vierde in het kampioenschap met een auto die slechts derde in snelheid was, daarnaast versloeg hij 'gewoon' zijn teamgenoot die toch ook een ex-wereldkampioen is. Dus niet veel...?
Dat hij 4de is geworden in de stand komt ook een klein beetje door het feit dat Max pas in Spanje in de RBR zat. ALs je van af Spanje kijkt, is Max 4de en Vettel 5de.
Het gaat mij erom dat er gesuggereerd wordt dat Vettel 'niet veel kan in een wagen die niet zo snel is'. Volgens mij laten de feiten iets anders zien, los van of hij in 2016 nou 4e of 5e had moeten worden.

afgelopen seizoen was het toch goed te zien, dat vettel niet veel kon uithalen uit een wagen die niet zo snel was. Zelfs raikkonen was paar keer sneller dan hem

Jehoentelaar

En wat als Vettel het maximale eruit haalde maar die Ferrari gewoon niet beter was? En stel nou dat zijn teamgenoot toevallig een bewezen wereldkampioen is die een goed potje kan sturen? Vragen, vragen...

Wings

Bewezen kampioen? Hij had geluk dat Felipe op een cruciaal moment -buiten zijn schuld om- teveel punten verloor en in dienst moest rijden van de Fin. Zonder de hulp van Massa was Kimi geen kampioen. Het daaropvolgende seizoen moest hij het onderspit delven. Naast bewezen kampioenen (lees: Alonso) kon Kimi niet imponeren. Nog niet een beetje. Alonso reed rondjes om Kimi. Diezelfde Kimi is inmiddels al jaren afgeschreven en het verbaasd mens en dier dat hij überhaupt nog bij Ferrari rijdt. Dat hij Vettel kan bijbenen zegt dus veel over Vettel en vind ik logischer dan dat Kimi zo verschrikkelijk goed is (lees: bewezen kampioen).


Matthijs

Kom zeg, Vettel had in 2016 gewoon een slecht seizoen en nog eindigt hij voor Raikkonen. Volgens mij kunnen we stellen dat Vettel beter is dan Raikkonen en dan ben je best goed. Daar komt bij dat het er alle schijn van heeft dat de auto's van 2014-2016 hem niet zo lagen.

Tuesday

Citaat van: Wings op 10 februari 2017 - 20:41:35
Bewezen kampioen? Hij had geluk dat Felipe op een cruciaal moment -buiten zijn schuld om- teveel punten verloor en in dienst moest rijden van de Fin. Zonder de hulp van Massa was Kimi geen kampioen. Het daaropvolgende seizoen moest hij het onderspit delven. Naast bewezen kampioenen (lees: Alonso) kon Kimi niet imponeren. Nog niet een beetje. Alonso reed rondjes om Kimi. Diezelfde Kimi is inmiddels al jaren afgeschreven en het verbaasd mens en dier dat hij überhaupt nog bij Ferrari rijdt. Dat hij Vettel kan bijbenen zegt dus veel over Vettel en vind ik logischer dan dat Kimi zo verschrikkelijk goed is (lees: bewezen kampioen).
bijbenen is overdreven (Kimi finishte maar 3x voor Vettel, inclusief Singapore), al jaren afgeschreven is overdreven, verbaasd mens en dier is overdreven, geluk met puntenverlies Felipe is overdreven (had Kimi ook last van) en of Massa hem geholpen heeft valt moeilijk te achterhalen, Kimi kwam nl door een strategische zet van Ferrari voor Massa terecht. Maar goed, dat doet er verder ook niet toe, de titel van Kimi zat er al een tijdje aan te komen, hij was er 2x eerder dichtbij, dus een bewezen kampioen lijkt mij geen rare beschrijving. Dat hij nu niet meer van dat niveau is lijkt me duidelijk. Dat 2016 een stuk beter was dan 2014 en 2015 ook.

Tuesday

Citaat van: Matthijs op 10 februari 2017 - 21:18:41
Daar komt bij dat het er alle schijn van heeft dat de auto's van 2014-2016 hem niet zo lagen.
wie, Vettel of Raikkonen?

Matthijs

Sorry, Vettel. Misschien bij Raikkonen ook maar daar is gewoon de glans een beetje vanaf.

Tuesday

Citaat van: Matthijs op 10 februari 2017 - 22:12:25
Sorry, Vettel. Misschien bij Raikkonen ook maar daar is gewoon de glans een beetje vanaf.
Raikkonen is nooit meer in de buurt gekomen van zn 2012/2013 vorm. Heel langzaam gaat het elk seizoen weer een stukje beter. Van Raikkonen kun je denk ik idd wel stellen dat de huidige auto's hem niet liggen. Wat Vettel betreft, daar hebben we het al eerder over gehad. Het zou kunnen wat je zegt, maar dat het er alle schijn van heeft ben ik het niet mee eens. Met een frisse start bij Ferrari ging het eigenlijk tot en met Oostenrijk dit jaar wel heel erg goed. Dat was nooit gelukt als de auto hem niet zou liggen.

Wings

Citaat van: Matthijs op 10 februari 2017 - 21:18:41
Kom zeg, Vettel had in 2016 gewoon een slecht seizoen en nog eindigt hij voor Raikkonen. Volgens mij kunnen we stellen dat Vettel beter is dan Raikkonen en dan ben je best goed. Daar komt bij dat het er alle schijn van heeft dat de auto's van 2014-2016 hem niet zo lagen.

En wat doen we als dat de komende 5 jaar nog zo is? Laat ik de vraag anders stellen, wanneer ligt het wel aan Vettel en niet aan de auto?