Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Tuesday

Citaat van: robbert op 01 februari 2017 - 12:55:36
Citaat van: Matthijs op 01 februari 2017 - 12:44:04
Ik denk dat de frustratie bij Vettel in 2016 (dat die er was zijn we het wel over eens denk ik), vooral komt door teleurstellingen bij Ferrari en niet zozeer door jaloezie/aversie richting Verstappen/Red Bull.

ja idd, mss teleurgesteld dat hij een fout gemaakt heeft om naar ferrari te trekken terwijl de italianen toch al een tijdje met alonso aan et sukkelen waren. Ik snap nog steeds niet hoe een wereldkampioen die fout kon maken. Maar ja, vergissen is menselijk zeker ;)
volgens mij heeft Ferrari in die 2 jaar dat Vettel daar rijdt beter gepresteerd dan RBR in die 2 jaar. Waar zit m die vergissing dan precies in?

Tuesday

Citaat van: Jozef op 01 februari 2017 - 14:14:49
Omdat hij bij Red Bull toch maar om de oren gereden werd door Ricciardo. ;)
dat was nou net de enige reden om wel te blijven.

Sphinx

Citaatvolgens mij heeft Ferrari in die 2 jaar dat Vettel daar rijdt beter gepresteerd dan RBR in die 2 jaar. Waar zit m die vergissing dan precies in?

De vergissing is dat Vettel had gehoopt dat hij bij Ferrari om de wereldtitel kon strijden na één jaar. Het eerste jaar ging beter dan verwacht met een paar overwinningen, maar Vettel hoopte dat hij het team op sleeptouw kon nemen en naar zijn hand kon zetten. In Australië verloren ze door stomme strategische keuzes de overwinning, in Bahrein volgt motorpech en daarna blijkt dat de auto niet kan aanklampen bij Mercedes en gedurende het seizoen de Red Bull niet meer kan voorblijven.

Dat verslechtert zijn humeur al behoorlijk, maar die klappers met Kvyat die tot de intro van Max bij RBR leiden maken het nog erger. Daarna blijkt dat Vettel zich langzaamaan niet meer op racen gaat richten maar gefrustreerd gaat hameren op blue flags, come on seriously what are we doing. Gedurende het seizoen zie je ook de publiciteit rond Ferrari veranderen. De eerste wedstrijden gaat het over wie Kimi gaat vervangen na 2016, maar halverwege heeft niemand nog commentaar als de Fin zijn contract nog eens verlengt en gaat het meer en meer over de gefrustreerde Vettel en zijn kruistocht in raceoverall tegen blauwe vlaggen negerende achterblijvers en Max Verstappen. Met als toppunt Mexico waar hij ineens twee octaven hoger ging schreeuwen en Charlie W. ook nog beledigde. De ironie blijft dat hij meteen het eerste slachtoffer werd van een regel die hij zelf heeft helpen invoeren.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

robbert

Citaat van: Sphinx op 02 februari 2017 - 09:47:51
Citaatvolgens mij heeft Ferrari in die 2 jaar dat Vettel daar rijdt beter gepresteerd dan RBR in die 2 jaar. Waar zit m die vergissing dan precies in?

De vergissing is dat Vettel had gehoopt dat hij bij Ferrari om de wereldtitel kon strijden na één jaar. Het eerste jaar ging beter dan verwacht met een paar overwinningen, maar Vettel hoopte dat hij het team op sleeptouw kon nemen en naar zijn hand kon zetten. In Australië verloren ze door stomme strategische keuzes de overwinning, in Bahrein volgt motorpech en daarna blijkt dat de auto niet kan aanklampen bij Mercedes en gedurende het seizoen de Red Bull niet meer kan voorblijven.

Dat verslechtert zijn humeur al behoorlijk, maar die klappers met Kvyat die tot de intro van Max bij RBR leiden maken het nog erger. Daarna blijkt dat Vettel zich langzaamaan niet meer op racen gaat richten maar gefrustreerd gaat hameren op blue flags, come on seriously what are we doing. Gedurende het seizoen zie je ook de publiciteit rond Ferrari veranderen. De eerste wedstrijden gaat het over wie Kimi gaat vervangen na 2016, maar halverwege heeft niemand nog commentaar als de Fin zijn contract nog eens verlengt en gaat het meer en meer over de gefrustreerde Vettel en zijn kruistocht in raceoverall tegen blauwe vlaggen negerende achterblijvers en Max Verstappen. Met als toppunt Mexico waar hij ineens twee octaven hoger ging schreeuwen en Charlie W. ook nog beledigde. De ironie blijft dat hij meteen het eerste slachtoffer werd van een regel die hij zelf heeft helpen invoeren.

inderdaad, en daaruit kon dus blijken dat et wel een vergissing van vettel was om naar ferrari te gaan. Net zoals dat alonso zei dat hij geen spijt had om ferrari te verlaten. Op den duur, zal het geen natte droom meer zijn om bij ferrari te rijden. Moest ik racer zijn, en ik moet kiezen tussen ferrari en een team die kan strijden om te overwinning, dan zou ik toch voor succes kiezen en niet voor de naam ferraririjder. Ferrari is eigenlijk een team zoals een ander team

Matthijs

Citaat van: Sphinx op 02 februari 2017 - 09:47:51Daarna blijkt dat Vettel zich langzaamaan niet meer op racen gaat richten maar gefrustreerd gaat hameren op blue flags
Je praat in de tegenwoordige tijd, bedoel je daarmee dat je verwacht dat dit in 2017 ook zo zal zijn? Of zal hij met frisse moed en focus aan het nieuwe seizoen beginnen?

Matthijs

Citaat van: robbert op 02 februari 2017 - 14:05:01
inderdaad, en daaruit kon dus blijken dat et wel een vergissing van vettel was om naar ferrari te gaan. Net zoals dat alonso zei dat hij geen spijt had om ferrari te verlaten. Op den duur, zal het geen natte droom meer zijn om bij ferrari te rijden. Moest ik racer zijn, en ik moet kiezen tussen ferrari en een team die kan strijden om te overwinning, dan zou ik toch voor succes kiezen en niet voor de naam ferraririjder. Ferrari is eigenlijk een team zoals een ander team

Weet je nog dat Ferrari 20 jaar lang geen titel haalde tussen 1980 en 2000? En dat ze vervolgens in 8 jaar tijd maar liefst 6 keer de titel binnensleepten? Dingen kunnen veranderen weet je.

Tuesday

#6006
Citaat van: Sphinx op 02 februari 2017 - 09:47:51
Citaatvolgens mij heeft Ferrari in die 2 jaar dat Vettel daar rijdt beter gepresteerd dan RBR in die 2 jaar. Waar zit m die vergissing dan precies in?

De vergissing is dat Vettel had gehoopt dat hij bij Ferrari om de wereldtitel kon strijden na één jaar. Het eerste jaar ging beter dan verwacht met een paar overwinningen, maar Vettel hoopte dat hij het team op sleeptouw kon nemen en naar zijn hand kon zetten. In Australië verloren ze door stomme strategische keuzes de overwinning, in Bahrein volgt motorpech en daarna blijkt dat de auto niet kan aanklampen bij Mercedes en gedurende het seizoen de Red Bull niet meer kan voorblijven.

Dat verslechtert zijn humeur al behoorlijk, maar die klappers met Kvyat die tot de intro van Max bij RBR leiden maken het nog erger. Daarna blijkt dat Vettel zich langzaamaan niet meer op racen gaat richten maar gefrustreerd gaat hameren op blue flags, come on seriously what are we doing. Gedurende het seizoen zie je ook de publiciteit rond Ferrari veranderen. De eerste wedstrijden gaat het over wie Kimi gaat vervangen na 2016, maar halverwege heeft niemand nog commentaar als de Fin zijn contract nog eens verlengt en gaat het meer en meer over de gefrustreerde Vettel en zijn kruistocht in raceoverall tegen blauwe vlaggen negerende achterblijvers en Max Verstappen. Met als toppunt Mexico waar hij ineens twee octaven hoger ging schreeuwen en Charlie W. ook nog beledigde. De ironie blijft dat hij meteen het eerste slachtoffer werd van een regel die hij zelf heeft helpen invoeren.
de eerste alinea kan ik me wel in vinden, al denk ik dat vooral de persoonlijke omstandigheden rond Allison die vervolgens ook nog vetrok behoorlijk roet in het eten van Ferrari en Vettel heeft gegooid. Het leek wel alsof verder niemand begreep hoe die auto in elkaar zat en moeilijk in een juist operating window te krijgen was en de doorontwikkeling bleef steken. En ja, op wie kun je boos worden als er zoiets gebeurd? Op niemand eigenlijk, dus dan blijf je met die frustratie zitten. Mijn theorie gaar meer die kant op, maar blijft natuurlijk ook gewoon giswerk.
Ik denk overigens niet dat Vettel zo maar ff verwacht had binnen een paar jaar met Ferrari kampioen te worden. Het eerste jaar overtrof de verwachtingen eigenlijk volledig, waarna er voor het 2e jaar idd te hoog van de toren geblazen werd, al leek de auto in de eerste races wel degelijk veel potentie te hebben. Hoe dan ook vind ik niet dat je nu al kunt spreken van een vergissing. Vettel was bij RBR wel klaar, wilde altijd al naar Ferrari en bij RBR waren de vooruitzichten ook niet al te rooskleurig met de Renault motor. Nee, als er iemand een vergissing maakte dan was het Hamilton wel om McLaren te verruilen voor Mercedes. Wij weten het toch altijd beter.

Tuesday

Citaat van: robbert op 02 februari 2017 - 14:05:01
Citaat van: Sphinx op 02 februari 2017 - 09:47:51
Citaatvolgens mij heeft Ferrari in die 2 jaar dat Vettel daar rijdt beter gepresteerd dan RBR in die 2 jaar. Waar zit m die vergissing dan precies in?

De vergissing is dat Vettel had gehoopt dat hij bij Ferrari om de wereldtitel kon strijden na één jaar. Het eerste jaar ging beter dan verwacht met een paar overwinningen, maar Vettel hoopte dat hij het team op sleeptouw kon nemen en naar zijn hand kon zetten. In Australië verloren ze door stomme strategische keuzes de overwinning, in Bahrein volgt motorpech en daarna blijkt dat de auto niet kan aanklampen bij Mercedes en gedurende het seizoen de Red Bull niet meer kan voorblijven.

Dat verslechtert zijn humeur al behoorlijk, maar die klappers met Kvyat die tot de intro van Max bij RBR leiden maken het nog erger. Daarna blijkt dat Vettel zich langzaamaan niet meer op racen gaat richten maar gefrustreerd gaat hameren op blue flags, come on seriously what are we doing. Gedurende het seizoen zie je ook de publiciteit rond Ferrari veranderen. De eerste wedstrijden gaat het over wie Kimi gaat vervangen na 2016, maar halverwege heeft niemand nog commentaar als de Fin zijn contract nog eens verlengt en gaat het meer en meer over de gefrustreerde Vettel en zijn kruistocht in raceoverall tegen blauwe vlaggen negerende achterblijvers en Max Verstappen. Met als toppunt Mexico waar hij ineens twee octaven hoger ging schreeuwen en Charlie W. ook nog beledigde. De ironie blijft dat hij meteen het eerste slachtoffer werd van een regel die hij zelf heeft helpen invoeren.

inderdaad, en daaruit kon dus blijken dat et wel een vergissing van vettel was om naar ferrari te gaan. Net zoals dat alonso zei dat hij geen spijt had om ferrari te verlaten. Op den duur, zal het geen natte droom meer zijn om bij ferrari te rijden. Moest ik racer zijn, en ik moet kiezen tussen ferrari en een team die kan strijden om te overwinning, dan zou ik toch voor succes kiezen en niet voor de naam ferraririjder. Ferrari is eigenlijk een team zoals een ander team
en hij kon in 2015 naar Mercedes dan?

Sphinx

Citaat van: Matthijs op 02 februari 2017 - 14:06:19
Je praat in de tegenwoordige tijd, bedoel je daarmee dat je verwacht dat dit in 2017 ook zo zal zijn? Of zal hij met frisse moed en focus aan het nieuwe seizoen beginnen?

Haha, overkomt me wel eens vaker. Zit geen bijbedoeling, ik had het over afgelopen jaar  ;) Ik hoop natuurlijk dat hij met frisse moed er weer tegenaan gaat. De auto's van de afgelopen drie jaar lagen m niet zo,  bij RBR niet en bij Ferrari ook niet. Hopelijk bevalt de nieuwe richting van de F1 hem beter.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

max1102

Citaat van: Sphinx op 02 februari 2017 - 15:21:02
Citaat van: Matthijs op 02 februari 2017 - 14:06:19
Je praat in de tegenwoordige tijd, bedoel je daarmee dat je verwacht dat dit in 2017 ook zo zal zijn? Of zal hij met frisse moed en focus aan het nieuwe seizoen beginnen?

Haha, overkomt me wel eens vaker. Zit geen bijbedoeling, ik had het over afgelopen jaar  ;) Ik hoop natuurlijk dat hij met frisse moed er weer tegenaan gaat. De auto's van de afgelopen drie jaar lagen m niet zo,  bij RBR niet en bij Ferrari ook niet. Hopelijk bevalt de nieuwe richting van de F1 hem beter.
De 2015 auto lag hem toch gewoon goed, hij heeft het maximale uit die auto gehaald.
Ook ben ik er van overtuigd (zoals hierboven genoemd) dat als problemen rond Allison en de pech in het begin van het seizoen (strategie, motorpech en crashes) er niet waren geweest ze konden meestrijden voor de titel.

Sphinx

CitaatDe 2015 auto lag hem toch gewoon goed, hij heeft het maximale uit die auto gehaald.

Vettel heeft er inderdaad het maximale uitgehaald, maar de richting die de F1 in 2014, 2015 en 2016 ligt hem eigenlijk niet. Vettel heeft het liefst veel grip, haalt zijn winst in de bochten doordat hij erop vertrouwt dat de auto bij turn-in en bochten-exit absoluut stabiel is onder hogere snelheden. Zo kon hij in een RBR die eigenlijk een gemiddelde Renault motor had, maar een super aero-pakket rondjes rijden rond de concurrentie. Je zag het ook gelijk bij zijn laatste RBRjaar, waar hij een paar onnodige spins fabriceerde bij het uitkomen van snelle bochten en uiteindelijk in Ricciardo (die meer gewend was aan nerveuze auto's maar dan met veel minder power) zijn meerdere moest erkennen. Als Ferrari dus de aero goed op de rails krijgt kon het nog wel eens interessant worden
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Matthijs

Citaat van: Sphinx op 02 februari 2017 - 16:28:12Vettel heeft het liefst veel grip, haalt zijn winst in de bochten doordat hij erop vertrouwt dat de auto bij turn-in en bochten-exit absoluut stabiel is onder hogere snelheden.
Inderdaad. Volgens mij gingen Vettel en Webber bijna nek aan nek (in 2009 en 2010) totdat Red Bull de blown diffuser introduceerde. Vanaf dat moment was Vettel superieur aan Webber.

Tuesday

#6012
Citaat van: Matthijs op 02 februari 2017 - 16:39:38
Citaat van: Sphinx op 02 februari 2017 - 16:28:12Vettel heeft het liefst veel grip, haalt zijn winst in de bochten doordat hij erop vertrouwt dat de auto bij turn-in en bochten-exit absoluut stabiel is onder hogere snelheden.
Inderdaad. Volgens mij gingen Vettel en Webber bijna nek aan nek (in 2009 en 2010) totdat Red Bull de blown diffuser introduceerde. Vanaf dat moment was Vettel superieur aan Webber.
daarvoor qua snelheid ook al. Bovendien had je in 2010 ook al de blown diffuser. De kleinere verschillen in punten moet je denk ik vooral zoeken in ervaring en pech. Latere seizoenen had Webber wat meer pech en ging juist hij vaker de fout in. Het snelheidsverschil is er eigenlijk al die jaren wel geweest, waarbij Webber er halverwege de dertig natuurlijk niet sneller op werd terwijl Vettel zn piek nog niet bereikt had. Qua kwalicatie duel was 2012 volgens mij Webber zn beste seizoen, dat vond ik zelf ook het minste jaar van Vettel in die periode.

Tuesday

Citaat van: max1102 op 02 februari 2017 - 15:55:56
Citaat van: Sphinx op 02 februari 2017 - 15:21:02
Citaat van: Matthijs op 02 februari 2017 - 14:06:19
Je praat in de tegenwoordige tijd, bedoel je daarmee dat je verwacht dat dit in 2017 ook zo zal zijn? Of zal hij met frisse moed en focus aan het nieuwe seizoen beginnen?

Haha, overkomt me wel eens vaker. Zit geen bijbedoeling, ik had het over afgelopen jaar  ;) Ik hoop natuurlijk dat hij met frisse moed er weer tegenaan gaat. De auto's van de afgelopen drie jaar lagen m niet zo,  bij RBR niet en bij Ferrari ook niet. Hopelijk bevalt de nieuwe richting van de F1 hem beter.
De 2015 auto lag hem toch gewoon goed, hij heeft het maximale uit die auto gehaald.
Ook ben ik er van overtuigd (zoals hierboven genoemd) dat als problemen rond Allison en de pech in het begin van het seizoen (strategie, motorpech en crashes) er niet waren geweest ze konden meestrijden voor de titel.
meestrijden voor de titel weet ik niet. Mercedes was wel heel sterk. Feit is wel dat Rosberg en Hamilton ook een aantal zwakkere weekenden hadden, wat dat betreft zou het misschien kunnen. Puur op eigen kracht had dat er niet ingezeten denk ik. Alhoewel, qua starts waren ze wel veel beter dan Mercedes.

max1102

Citaat van: Tuesday op 02 februari 2017 - 16:57:37
Citaat van: max1102 op 02 februari 2017 - 15:55:56
Citaat van: Sphinx op 02 februari 2017 - 15:21:02
Citaat van: Matthijs op 02 februari 2017 - 14:06:19
Je praat in de tegenwoordige tijd, bedoel je daarmee dat je verwacht dat dit in 2017 ook zo zal zijn? Of zal hij met frisse moed en focus aan het nieuwe seizoen beginnen?

Haha, overkomt me wel eens vaker. Zit geen bijbedoeling, ik had het over afgelopen jaar  ;) Ik hoop natuurlijk dat hij met frisse moed er weer tegenaan gaat. De auto's van de afgelopen drie jaar lagen m niet zo,  bij RBR niet en bij Ferrari ook niet. Hopelijk bevalt de nieuwe richting van de F1 hem beter.
De 2015 auto lag hem toch gewoon goed, hij heeft het maximale uit die auto gehaald.
Ook ben ik er van overtuigd (zoals hierboven genoemd) dat als problemen rond Allison en de pech in het begin van het seizoen (strategie, motorpech en crashes) er niet waren geweest ze konden meestrijden voor de titel.
meestrijden voor de titel weet ik niet. Mercedes was wel heel sterk. Feit is wel dat Rosberg en Hamilton ook een aantal zwakkere weekenden hadden, wat dat betreft zou het misschien kunnen. Puur op eigen kracht had dat er niet ingezeten denk ik. Alhoewel, qua starts waren ze wel veel beter dan Mercedes.
Ze hadden in Australië moeten winnen, in Bahrein en China hadden ze 2+3 moeten pakken door de motorpech van Hamilton, in Rusland had 3+4 realistisch geweest en Spanje hadden ze een 1+2 moeten pakken, in Monaco had Vettel P3 kunnen finishen als hij geen versnellingsbak penalty had gehad en Canada hadden ze moeten winnen. Dan had het na de eerste 7 races het er heel anders uitgezien.

Verder was Mercedes niet meer oppermachtiger dan 14/15, ze moesten meer de motor sparen, minder 1-2 finishes en de concurrentie had meer mogelijkheden om te winnen (maarja dat verknalde ze steeds  :-X)