Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Tuesday


gloudiesaurus

Citaat van: Tuesday op 29 november 2016 - 15:46:52
ik vind die Jan Lammers toch eerlijk gezegd wel een graadje erger dan Villeneuve.
http://nos.nl/artikel/2145560-iedereen-wil-weten-wanneer-wordt-verstappen-wereldkampioen.html

De twee uitersten van elkaar  ;)
Vergeet niet dat die (ex-) coureurs zoals Doornbos en ook Coronel gewoon van de hype profiteren.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Mickey

#5957

Citaat van: Tuesday op 29 november 2016 - 15:46:52
ik vind die Jan Lammers toch eerlijk gezegd wel een graadje erger dan Villeneuve.
http://nos.nl/artikel/2145560-iedereen-wil-weten-wanneer-wordt-verstappen-wereldkampioen.html

Villeneuve doet niets anders dan Max bekritiseren en zijn successen bagatelliseren. Een levende trol. Lammers benadrukt de goede prestaties van Max. Wellicht wat overdreven en soms wat gratuit, maar over het algemeen delen de mensen met verstand van het spelletje zijn zienswijze.

Wat maakt Lammers voor jou erger dan Villeneuve? Is het de roze bril? Wars van chauvinisme? Het feit dat iedereen met Max wegloopt? (geen cynisme hoor)

Edit, mijn bericht was een reactie op Tuesday.

Heb het filmpje trouwens niet gezien, alleen de tekst gelezen.

gloudiesaurus

Citaat van: Mickey op 29 november 2016 - 15:59:02
Villeneuve doet niets anders dan Max bekritiseren en zijn successen bagatelliseren. Een levende trol. Lammers benadrukt de goede prestaties van Max. Wellicht wat overdreven en soms wat gratuit, maar over het algemeen delen de mensen met verstand van het spelletje zijn zienswijze.

Wat maakt Lammers voor jou erger dan Villeneuve? Is het de roze bril? Wars van chauvinisme? Het feit dat iedereen met Max wegloopt? (geen cynisme hoor)

De roze bril en het chauvinisme voor mij. Lammers heeft zeker verstand van autosport maar wat Max betreft ligt het er soms wel erg dik op.

Villeneuve is dan juist weer een trol, mee eens.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Tuesday

Citaat van: Mickey op 29 november 2016 - 15:59:02

Citaat van: Tuesday op 29 november 2016 - 15:46:52
ik vind die Jan Lammers toch eerlijk gezegd wel een graadje erger dan Villeneuve.
http://nos.nl/artikel/2145560-iedereen-wil-weten-wanneer-wordt-verstappen-wereldkampioen.html

Villeneuve doet niets anders dan Max bekritiseren en zijn successen bagatelliseren. Een levende trol. Lammers benadrukt de goede prestaties van Max. Wellicht wat overdreven en soms wat gratuit, maar over het algemeen delen de mensen met verstand van het spelletje zijn zienswijze.

Wat maakt Lammers voor jou erger dan Villeneuve? Is het de roze bril? Wars van chauvinisme? Het feit dat iedereen met Max wegloopt? (geen cynisme hoor)

Edit, mijn bericht was een reactie op Tuesday.

Heb het filmpje trouwens niet gezien, alleen de tekst gelezen.
nou, voorop gesteld;  ik kan me van beiden lang niet alle uitspraken herinneren, maar als ik dan dit vergelijk met de uitspraken van Villeneuve waarin hij zegt dat hij de vergelijkingen met Senna wat overdreven dan vind ik dat een stuk realistischer dan zo maar ff te roepen dat Max in de Mercedes de afgelopen jaren elke week op pole had gestaan terwijl ie vorig jaar outqualified werd door Sainz en het dit jaar in kwalificatie behoorlijk af moest leggen tegen Ricciardo. Juist kwalificatie is nog één van de verbeterpunten, dat mag een analist als Lammers best wel ff benoemen (zoals Villeneuve dat wel doet) ipv zo maar ff te beweren dat Max altijd pole zou pakken in de Mercedes. Dat Max in de afgelopen jaar maar 1 fout heeft gemaakt is ook totaal niet in overeenstemming met de feiten en dat ie de afgelopen 2 jaar wel ff WK was geworden in de Mercedes is puur giswerk.

Wings

Citaat van: Tuesday op 29 november 2016 - 15:46:52
ik vind die Jan Lammers toch eerlijk gezegd wel een graadje erger dan Villeneuve.
http://nos.nl/artikel/2145560-iedereen-wil-weten-wanneer-wordt-verstappen-wereldkampioen.html

Laat ik het zo zeggen, Jan Lammers is behoorlijk fan van Max ja. Maar buiten dat zie ik hem geen rare dingen schrijven. Zo had hij kritiek op Max na zijn slecht weekend in Monaco. Het is een verschil tussen je mening aandikken of om continue over lofzang te zeuren. Verder roept Red Bull ook dat Max kan vechten om het kampioenschap dus ja wat moet je dan als verslaggever en Max fan? Gaan roepen dat ze bij Red Bull gek zijn en het mis hebben? Ik denk dat het al te vaak is gebeurd en het gelijk meer dan eens bewezen is.

Dat gezegd hebbende vond ik het treffend wat Dr. Helmut Marko zei in het interview met Olav Mol. Max Verstappen krijgt al sinds zijn komst bergen kritiek zo ook begin dit seizoen na de swap. En nu Max voortreffelijk presteert doet iedereen alsof zij dat voorspeld hebben. Waar al de kritiek dan vandaan kwam is mij een raadsel. Dat Max kampioensmateriaal is ziet iedereen. En als er mensen zijn die denken dat het overdreven is, ook prima. Dan niet en zal de tijd het ons leren.

Tuesday

Citaat van: Wings op 29 november 2016 - 17:37:08
Citaat van: Tuesday op 29 november 2016 - 15:46:52
ik vind die Jan Lammers toch eerlijk gezegd wel een graadje erger dan Villeneuve.
http://nos.nl/artikel/2145560-iedereen-wil-weten-wanneer-wordt-verstappen-wereldkampioen.html

Laat ik het zo zeggen, Jan Lammers is behoorlijk fan van Max ja. Maar buiten dat zie ik hem geen rare dingen schrijven. Zo had hij kritiek op Max na zijn slecht weekend in Monaco. Het is een verschil tussen je mening aandikken of om continue over lofzang te zeuren. Verder roept Red Bull ook dat Max kan vechten om het kampioenschap dus ja wat moet je dan als verslaggever en Max fan? Gaan roepen dat ze bij Red Bull gek zijn en het mis hebben? Ik denk dat het al te vaak is gebeurd en het gelijk meer dan eens bewezen is.

Dat gezegd hebbende vond ik het treffend wat Dr. Helmut Marko zei in het interview met Olav Mol. Max Verstappen krijgt al sinds zijn komst bergen kritiek zo ook begin dit seizoen na de swap. En nu Max voortreffelijk presteert doet iedereen alsof zij dat voorspeld hebben. Waar al de kritiek dan vandaan kwam is mij een raadsel. Dat Max kampioensmateriaal is ziet iedereen. En als er mensen zijn die denken dat het overdreven is, ook prima. Dan niet en zal de tijd het ons leren.
in je 3e jaar om een kampioenschap meedoen is toch alweer heel wat anders dan als 17 jarige in je debuutseizoen WK worden. En er zit ook nogal een verschil tussen iets stellig beweren en een mogelijkheid zien. Verder heeft Lammers het over 1 inschattingsfout in 2 jaar tijd, terwijl hij volgens mij alleen al in Monaco 4x in de vangrails heeft gehangen. Lammers zegt eigenlijk alleen maar rare dingen, veel gekkere dingen als Villeneuve.

Jozef

Bovendien is het hier geloof ik al aangetoond dat Villeneuve, in tegenstelling tot wat sommige Max-fans beweren, gevoed door selectieve Nederlandse media, helemaal niet "niks anders doet dan kritiek geven en de successen bagatelliseren".

Ik vind het verder prima dat Jan Lammers zulke dingen zegt. Wat ik wel erg vind, is dat hij dan soms nog gaat beweren dat hij objectief ook. Terwijl hij volgens mij een stijve krijgt van de Max-poster boven z'n bed...

Wings

#5963
Citaat van: Tuesday op 29 november 2016 - 18:44:53
in je 3e jaar om een kampioenschap meedoen is toch alweer heel wat anders dan als 17 jarige in je debuutseizoen WK worden.

Met de allerbeste auto van het veld. De piepjonge Hamilton lukte het ook bijna in zijn debuutseizoen net als de veel minder getalenteerde Villeneuve. Dus of je het nu eens bent of niet het is niet dat Lammers zegt dat de wereld een kubus is.

CitaatEn er zit ook nogal een verschil tussen iets stellig beweren en een mogelijkheid zien. Verder heeft Lammers het oer 1 inschattingsfout in 2 jaar tijd, terwijl hij volgens mij alleen al in Monaco 4x in de vangrails heeft gehangen. Lammers zegt eigenlijk alleen maar rare dingen, veel gekkere dingen als Villeneuve.

Dat vind ik niet. Wel vind ik hem zo nu en dan overdrijven, vooral in zijn columns, maar de momenten van kritiek pakt hij ook. Dat heb ik Villeneuve niet zien doen.

Mickey

Citaat van: Jozef op 29 november 2016 - 18:57:19
Bovendien is het hier geloof ik al aangetoond dat Villeneuve, in tegenstelling tot wat sommige Max-fans beweren, gevoed door selectieve Nederlandse media, helemaal niet "niks anders doet dan kritiek geven en de successen bagatelliseren".


Omdat je mijn tekst parafraseert, word bij mij de suggestie gewekt dat je op mijn bericht reageert. (Of, onder andere?) En dat de mening van een Max-fan niet objectief is, aannemende dat de Max-fan zich louter door de vermeendselectieve Nederlandse media laat informeren. Gaat voor mij niet op hoor, just saying. Fijn dat het voor jou is aangetoond dat Villeneuve kennelijk meer doet dan een beetje trollen voor eigen gewin. Ik trek toch echt andere conclusies op basis van mijn eigen waarnemingen van de afgelopen periode.

Tuesday

#5965
Citaat van: Wings op 29 november 2016 - 19:30:56
Citaat van: Tuesday op 29 november 2016 - 18:44:53
in je 3e jaar om een kampioenschap meedoen is toch alweer heel wat anders dan als 17 jarige in je debuutseizoen WK worden.

Met de allerbeste auto van het veld. De piepjonge Hamilton lukte het ook bijna in zijn debuutseizoen net als de veel minder getalenteerde Villeneuve. Dus of je het nu eens bent of niet het is niet dat Lammers zegt dat de wereld een kubus is.
Hamilton was 22, was stapje voor stapje klaargestoomd voor de F1 en pakte daarnaast de titel ook niet. Villeneuve pakte de titel in zn eerste jaar ook niet en was ook al veel ervarener als Max. Maar goed, ik kan het ook niet uitsluiten dat het Max wel gelukt was, maar ik vind het nogal iets omdat zo maar te beweren. Dit jaar moest ie het in punten iig afleggen tegen zn teamgenoot, die zul je toch ten aller tijde als eerste moeten voorblijven om uberhaupt WK te kunnen worden.

Citaat
CitaatEn er zit ook nogal een verschil tussen iets stellig beweren en een mogelijkheid zien. Verder heeft Lammers het oer 1 inschattingsfout in 2 jaar tijd, terwijl hij volgens mij alleen al in Monaco 4x in de vangrails heeft gehangen. Lammers zegt eigenlijk alleen maar rare dingen, veel gekkere dingen als Villeneuve.

Dat vind ik niet. Wel vind ik hem zo nu en dan overdrijven, vooral in zijn columns, maar de momenten van kritiek pakt hij ook. Dat heb ik Villeneuve niet zien doen.
hij zegt ook volstrekt belachelijke dingen, in dat filmpje op de NOS over oa Hamilton, Schumacher en Senna. Echt volstrekt belachelijk

Wings

Citaat van: Tuesday op 29 november 2016 - 19:53:09
Maar goed, ik kan het ook niet uitsluiten dat het Max wel gelukt was.

Heel veel tekst maar zoals ik al aangaf, of je het nu eens of oneens bent, Lammers zegt niet dat de wereld een kubus is. Dus we zijn het verder eens.

Citaathij zegt ook volstrekt belachelijke dingen, in dat filmpje op de NOS over oa Hamilton, Schumacher en Senna. Echt volstrekt belachelijk

Dat vind jij. Ik niet. Ik vind Hamilton ook minder magisch dan een Senna en Schumacher. Veel meer met randzaken bezig waar Senna en Schumacher helemaal opgingen in de sport. Dat jij en Lammers anders tegen dingen aankijken maakt nog niet dat de ander dingen roept die volstrekt belachelijk zijn.

Tuesday

#5967
Citaat van: Wings op 29 november 2016 - 20:05:34
Citaat van: Tuesday op 29 november 2016 - 19:53:09
Maar goed, ik kan het ook niet uitsluiten dat het Max wel gelukt was.

Heel veel tekst maar zoals ik al aangaf, of je het nu eens of oneens bent, Lammers zegt niet dat de wereld een kubus is. Dus we zijn het verder eens.
dat we het beiden niet onmogelijk achten wil niet zeggen dat we het eens zijn. Maar goed, van mij mag Lammers die overtuiging wel hebben hoor.

Citaat
Citaathij zegt ook volstrekt belachelijke dingen, in dat filmpje op de NOS over oa Hamilton, Schumacher en Senna. Echt volstrekt belachelijk

Dat vind jij. Ik niet. Ik vind Hamilton ook minder magisch dan een Senna en Schumacher. Veel meer met randzaken bezig waar Senna en Schumacher helemaal opgingen in de sport. Dat jij en Lammers anders tegen dingen aankijken maakt nog niet dat de ander dingen roept die volstrekt belachelijk zijn.
het gaat mij er niet om wat hij vind, maar wat voor feiten hij er allemaal bijpakt; Hamilton heeft in de regen vele malen meer laten zien dan Verstappen, Schumacher en Senna ook. En die laatste 2 zijn ook in een mindere auto begonnen en lieten daar al hele mooie dingen zien. En het grappigste is nog wel dat ie vind dat Jos net zoveel talent heeft als Max, maar dat Jos de pech had dat ie direct in een topteam naast Schumacher terecht kwam. En in dat zelfde interview beweerd ie dus dat als Verstappen vorig jaar bij Mercedes was begonnen hij wel ff WK was geworden. En idd, het is mijn mening dat hij volstrekt belachelijke dingen roept maar dat is ook wel deels omdat er veel feitelijke onjuistheden, tegenstrijdigheden, verdraaiingen en overdrijvingen inzitten.

Wings

Het is maar hoe je het bekijkt. En verder schrijft Lammers ook geen bijbel maar projecteert hij een zienswijze.

Tuesday

Citaat van: Wings op 29 november 2016 - 21:38:33
Het is maar hoe je het bekijkt. En verder schrijft Lammers ook geen bijbel maar projecteert hij een zienswijze.
net als de heer Villeneuve, beiden in opdracht van een tv omroep (oa).