Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Maikel0230

Je mag ook niet vergeten dat tegenwoordig door de goede voorbereiding van coureur op de F1 er geen 'slechte' regenrijders meer zijn. De meesten kunnen wel hun mannetje staan op het nat. Van de huidige coureurs is misschien Palmer de enige waarvan je kan stellen dat hij in de regen resoluut meer dan eens faalt. Ook Rosberg lijkt meestal als het nat is niet in staat om Hamilton bij te benen, valt echt op, maar een slak is het zeker niet.

Daarom vond ik de prestatie van Max afgelopen zondag juist zo sterk. Vergelijkingen met Senna en Schumacher mogen er wat mij betreft wel zijn, van P16 naar P3 op +/- 20 ronden is echt wel senna-esque, alleen moet men opletten hem niet meteen gelijk te schakelen met die twee. Ik geeft toe dat ik eventjes niet wist waar ik het had en me wat mee heb laten slepen in de hype die er meteen na de race is ontstaan. Indien hij in de toekomst consistent in de regen laat zien dat hij de beste is van het pak komt die titel van regenkoning, terecht, vanzelf.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Miguel

Citaat van: Van Wijk op 16 november 2016 - 19:23:30
Is er iets gebeurt tussen de familie Verstappen en Villeneuve wat wij niet weten ?
Nee hoor, zijn gewoon gefrustreerde Verstappen-fan die niet tegen kritiek op hun idool kunnen en het groter maken dan dat het is.
Peace out yo.

Wings

Sure dude! Want Villeneuve heeft patent op de waarheid en basht verder ook niet. :) Niet dat ik Lauda hoog heb zitten maar wat kritiek en lofzang over Max aangaat is hij een betere graadmeter om af te lezen hoe Max het doet. 

Sabai

Citaat van: Matthijs op 16 november 2016 - 13:50:47
Nogmaals, kijk naar de link van F1Fanatic die ik postte. Daar zie je dat Hamilton (al cruisend) sneller was dan iedereen met uitzondering van beide Red Bulls. Hoe Hamilton zou reageren als hij écht onder druk kwam van Verstappen weet ik niet, maar Hamilton had hem 'in the bag'. Zelfs Verstappen denkt dat hij niet had gewonnen als de strategie beter was geweest.

Edit: reactie op Mickey

Hamilton is ook een echte regenrijder net zo goed als Max.Ik vind die hele vergelijking met Sennna ook over de top. Hij is gewoon Max Verstappen niet meer en niet minder.

Geer

http://www.telegraaf.nl/telesport/27105166/__Max_Verstappen___Liever_geen_sportman_van_het_jaar___.html


Ik vind het wel begrijpelijk
naast de rust die Max wil, zijn In het verleden momenten geweest dat niemand van hem wilde weten (als Jos aandacht voor Max vroeg) en nu hij succes heeft is iedereen zn grote vriend

sjakie

Citaat van: Wings op 23 november 2016 - 20:43:41
Sure dude! Want Villeneuve heeft patent op de waarheid en basht verder ook niet. :) Niet dat ik Lauda hoog heb zitten maar wat kritiek en lofzang over Max aangaat is hij een betere graadmeter om af te lezen hoe Max het doet.

hmm, Villeneuve heeft zeker geen patent op de waarheid maar basht ook niet. Wat mij opvalt is dat Villeneuves opmerkingen wel eens uit z'n verband worden gerukt, complimenten van de Canadees aan Verstappen de kranten, fora en faceboekjes (met name die van RTL GP magazine) vaak niet halen en dat de opmerkingen van Villeneuve in de buitenlandse media geen enkele rimpeling veroorzaken.

Illustratief daarvoor was het commentaar van Villeneuve in Duitsland: een lofzang over Verstappen met één maar: hij komt nog snelheid tekort (wat ook klopte want de combinatie Verstappen Red Bull kon (en kan) onder  normale omstandigheden de Mercedessen niet bijbenen). Uiteraard haalde alleen de opmerking over de snelheid de Nederlandse media en was er op de Verstappen fora weer een meltdown gaande....

De zaken worden inderdaad groter gemaakt dan ze zijn.


Pancake Shield

Citaat van: Geer op 25 november 2016 - 08:56:20
http://www.telegraaf.nl/telesport/27105166/__Max_Verstappen___Liever_geen_sportman_van_het_jaar___.html


Ik vind het wel begrijpelijk
naast de rust die Max wil, zijn In het verleden momenten geweest dat niemand van hem wilde weten (als Jos aandacht voor Max vroeg) en nu hij succes heeft is iedereen zn grote vriend

Normaal mijdt ik dit topic als de pest, maar nu wil ik toch eventjes mijn duit in het zakje doen. Vorig jaar was het kot te klein om dat meneertje Verstappen niet genomineerd was als talent van het jaar. Waarvan Marit Steenbergen overigens de meer dan terechte winnaar van was. En nu hoeft het allemaal niet meer. Als hij nu weer niet genomineerd is, komt er waarschijnlijk weer een hele bak met kritiek over de hele commissie en dergelijke heen. Bovendien zijn argument: "dan moet ik daar heen" is ook gewoon lariekoek. Er zijn meerdere genomineerde sporters die er ook niet heen zijn geweest. Sterker nog volgens mij was de winnaar van 2014 (Arjen Robben) niet eens aanwezig.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

BMW.WilliamsF1

Hij was vorig jaar toch wel talent van het jaar geworden in Nederland? Toen hadden ze 1 of andere crap video verbinding met hem die niet werkte. Of was dat dan weer voor iets anders?

Pancake Shield

Tot zover ik weet is Marit Steenbergen vorig jaar talent van het jaar geworden. Andere genomineerden waren Daniel Sprong en Frank de Wit: http://www.nocnsf.nl/nieuws/corporate-nieuws/nominaties-nos-nocnsf-sportgala-2015-bekend

En hier was een stuk uit Metro (ik weet het niet de beste nieuwsbron, maar dit was het snelste wat ik kon vinden):
http://www.metronieuws.nl/sport/2015/11/waarom-geen-tom-en-max-bij-sportman-van-het-jaar
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Tuesday

Citaat van: Pancake Shield op 25 november 2016 - 21:10:13
Tot zover ik weet is Marit Steenbergen vorig jaar talent van het jaar geworden. Andere genomineerden waren Daniel Sprong en Frank de Wit: http://www.nocnsf.nl/nieuws/corporate-nieuws/nominaties-nos-nocnsf-sportgala-2015-bekend

En hier was een stuk uit Metro (ik weet het niet de beste nieuwsbron, maar dit was het snelste wat ik kon vinden):
http://www.metronieuws.nl/sport/2015/11/waarom-geen-tom-en-max-bij-sportman-van-het-jaar
Verstappen was in 2014 talent van het jaar.

Wings

@Sjakie: het zou zomaar kunnen kloppen al vind ik Villeneuve wel iemand die vaak haantje de voorste is om kritiek te leveren over Formule 1-gerelateerde onderwerpen. Wellicht wat te ver afgedwaald maar ik vind Villeneuve erg pessimistisch. Als ik aan Villeneuve denk, denk ik donkergrijs, antraciet en soms gitzwart, het glas is altijd half leeg bij Jacques. En verder is het natuurlijk ook nog eens zo dat als de media mijn uitspraken structureel uit hun verbanden halen, ik hen niet meer te woord zou staan. Dus ik denk dat het wel meevalt.


sjakie

Citaat van: Wings op 26 november 2016 - 10:37:07
@Sjakie: het zou zomaar kunnen kloppen al vind ik Villeneuve wel iemand die vaak haantje de voorste is om kritiek te leveren over Formule 1-gerelateerde onderwerpen. Wellicht wat te ver afgedwaald maar ik vind Villeneuve erg pessimistisch. Als ik aan Villeneuve denk, denk ik donkergrijs, antraciet en soms gitzwart, het glas is altijd half leeg bij Jacques. En verder is het natuurlijk ook nog eens zo dat als de media mijn uitspraken structureel uit hun verbanden halen, ik hen niet meer te woord zou staan. Dus ik denk dat het wel meevalt.

Villeneuve relativeert wel op momenten waarvan ik denk: "nu even niet". Mijn oude trainer toen ik nog een wat beter atleet was dan nu zei altijd: "Van een persoonlijk record moet je eerst genieten, de volgende dag ga je maar weer denken over wat er beter kon". Dat is eigenlijk wat Jacques nu net niet doet, die plaatst overal een kanttekening bij, soms niet terecht, soms ook weer wel.

Daarbij denk ik wel dat met name de Nederlandse media de zaken graag uit z'n verband rukt. In Nederland veroorzaakt elke uitspraak van Villeneuve een storm aan verontwaardiging waar in de buitenlandse media vaak geen rimpeling te bekennen is, waarschijnlijk omdat er niets bijzonders aan de hand is....

Daarbij heb ik interviews met Villeneuve gezien waarin hij lovend is over de Nederlander....

Wings

Ik ben het eens wat de Nederlandse media aangaat maar dat is niet waar ik mijn mening op baseer. Sinds de komst van Max heb ik de Nederlandse media meer dan eens betrapt op zéér slechte journalistiek. Vaak dezelfde berichten in een ander jasje gestoken met pakkende kopteksten om lezers te trekken. Of om discussies te genereren door bijvoorbeeld een stelling te droppen en vragen aan de lezers of zij vinden dat Vettel gelijk heeft. Mij draait de maag bij dit soort berichten. Ik heb dus wat afstand genomen van Nederlandse sites en dat wat ik lees, neem ik met een korrel zout. Om een mening te vormen en te delen heb ik het nieuws op Nederlandse sites op z'n minst gecheckt om de context te verifiëren. In mijn vorige post schreef ik: "het zou zomaar kunnen kloppen al vind ik Villeneuve wel iemand die vaak haantje de voorste is om kritiek te leveren over Formule 1-gerelateerde onderwerpen. Wellicht wat te ver afgedwaald maar ik vind Villeneuve erg pessimistisch. Als ik aan Villeneuve denk, denk ik donkergrijs, antraciet en soms gitzwart, het glas is altijd half leeg bij Jacques. En verder is het natuurlijk ook nog eens zo dat als de media mijn uitspraken structureel uit hun verbanden halen, ik hen niet meer te woord zou staan. Dus ik denk dat het wel meevalt." wat echt niet alleen gebaseerd is op wat hij nu roept over Max. Zo denk ik al heel wat jaren. Nu met Max wordt die lijn wel doorgetrokken. Dus ik geloof je als je zegt dat uitspraken wel eens uit z'n verband worden getrokken maar ik leg de nadruk op 'wel eens' in deze.

sjakie

Dank voor je heldere en weloverwogen uitleg.

Wings