Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Geer

Ik vind het goed om in de gekkigheid die nu (in Nederland) heerst een beetje kritisch (;lees down to earth) te blijven,maar J. Villeneuve lijkt echt iets tegen Max te hebben
In vorige uitingen kon ik het nog begrijpen maar nu is het wat overdreven

Tuesday

Vettel in 2012 in Brazilië in 20 rondjes van P22 naar P5. We kunnen het ook gewoon wat dichter bij huis zoeken ipv in een totaal ander tijdperk.

Robbert65

Ik vind al dat vergelijken met Senna overal in de media tenenkrommend. Senna is Senna en Verstappen is Verstappen. Gelul in de ruimte van al die lui...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Franky R.

Citaat van: Robbert65 op 16 november 2016 - 16:20:20
Ik vind al dat vergelijken met Senna overal in de media tenenkrommend. Senna is Senna en Verstappen is Verstappen. Gelul in de ruimte van al die lui...


Je hebt een punt. Ik ben ook niet zo van de vergelijking tussen Senna en Verstappen, maar Villeneuve loopt IHMO nu wel heel erg te zeiken...En hij bagatelliseert een prima prestatie van Max Verstappen...

Mickey

Heb het al vaker geroepen; Verstappen is V9's enige bestaansrecht in de media op dit moment. Negeer en heers.

FolkertE

Citaat van: Robbert65 op 16 november 2016 - 16:20:20
Ik vind al dat vergelijken met Senna overal in de media tenenkrommend. Senna is Senna en Verstappen is Verstappen. Gelul in de ruimte van al die lui...
Over het algemeen ben ik het daar mee eens,  al snap ik de gedachte gang wel. Alle rijders zijn uniek in op hun eigen manier,  maar als Brazilianen nu ook mee gaan roepen in die gekte zegt dat toch heel wat. Lullig voor Nasr trouwens.

Van Wijk

Ja inderdaad , lullig voor Nasr, maar goed, wel begrijpelijk....
Is er iets gebeurt tussen de familie Verstappen en Villeneuve wat wij niet weten ?
Anders kan ik niet verklaren waarom V9 zo negatief is?

FolkertE

Citaat van: Van Wijk op 16 november 2016 - 19:23:30
Ja inderdaad , lullig voor Nasr, maar goed, wel begrijpelijk....
Is er iets gebeurt tussen de familie Verstappen en Villeneuve wat wij niet weten ?
Anders kan ik niet verklaren waarom V9 zo negatief is?
Ja inderdaad. Snap ineens ook die V9 bij naam, hahaha, Frans was nooit mijn sterkste taal. (Nederlands ook niet overigens. ;D)

Maar of er wat tussen de familie V9 en Familie Verstappen is gebeurt? Heeft hij een zoontje dat ook in de F1 probeert te komen, maar nu bijna te oud is?

Robbert65

Villeneuve is geen meeloper. Als de goegemeente iemand erg goed vind is hij het er niet mee eens. Dat doet ie niet expres, hij is altijd zo geweest, tegendraads van nature. Daarom vond ik 'm ook leuk om erbij te hebben; grote muil én winnen.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Wings

Citaat van: Robbert65 op 16 november 2016 - 16:20:20
Ik vind al dat vergelijken met Senna overal in de media tenenkrommend. Senna is Senna en Verstappen is Verstappen. Gelul in de ruimte van al die lui...

Dan nog kun je vinden dat een rijstijl of een prestatie je doet denken aan de rijstijl of prestatie van Senna. Niks mis mee hoor. Niemand zegt dat Verstappen Senna is maar de rijstijl wordt er wel vaak mee vergeleken. Ik vond Max vooral achter de Safety Car verschil maken. Iedereen rijdt treintje terwijl Max zoekt naar waar grip ligt. Probeert wat andere lijnen, irriteert Rosberg om, als vervolgens geracet wordt, ook die andere lijnen te benutten. Max is dan sneller dan wie dan ook. Dat zegt veel over hoe een coureur de wedstrijd benadert. Max vind ik wat dat aangaat ook veel weghebben van rijders als Senna en Schumacher die een race naar hun hand kunnen zetten en maximaal presteren. Hij excelleert op momenten dat de factor coureur meer gewicht in de schaal legt.

Wings

Citaat van: Franky R. op 16 november 2016 - 13:48:55
http://www.gppits.net/nieuws/villeneuve_vindt_alle_ophef_overdreven/

Riooljournalistiek van Autosprint: ageren tegen de hetze. Prima en we hoeven Villeneuve ook niet uit te leggen dat er 21 maatstaven rondrijden. Die man is geen fan van Max en zal lofzang blijven challengen. Dat is zijn goed recht verder.

O en dat hij maar lang doorgaat daarmee wat ik vind het vermakelijk hoe mensen reageren. Met stoom uit de oren. :)

Wings

Citaat van: FolkertE op 16 november 2016 - 10:00:19
Ik snap de opmerking: "maar als de situatie of auto niet naar je toe komt kun je niet succesvol zijn." niet zo. Je zei het ook bij Rosberg over zijn succes dit jaar, maar het verschil met goede coureurs en extreem goede coureurs is in mijn ogen dat zij er 9 van de 10 keer voor zorgen dat het naar hen toe komt. Of dat ze ook het verschil laten zien als de situatie niet naar hun komt.

Verschil maken wel maar niemand kan ijzer breken met handen.

Wings

Citaat van: Tuesday op 16 november 2016 - 10:16:38
persoonlijk denk ik dat het grootste verschil m in de auto's zit, daarna Max en daarna de banden. De rol van een coureur is in het nat een stuk groter dan op het droog, maar zoals Matthijs al aangaf speelt de auto ook in de regen een prominente rol. Mercedes en RBR zijn wat dat betreft gewoon een klap beter dan de rest.

Zo kun je ieder succes afzwakken. Niemand wint races met een onbestuurbare auto in een situatie die zich tegen je keert. Het is een beetje als na ieder doelpunt melden dat het een doelpunt is omdat de bal tussen de palen en onder de lat is geschoten. Als ik kijk naar Lewis en Max vind ik vooral dat ze boven hun teamgenoten uitstegen. Dat is wat telt.

Tuesday

Citaat van: Wings op 17 november 2016 - 08:05:00
Citaat van: Tuesday op 16 november 2016 - 10:16:38
persoonlijk denk ik dat het grootste verschil m in de auto's zit, daarna Max en daarna de banden. De rol van een coureur is in het nat een stuk groter dan op het droog, maar zoals Matthijs al aangaf speelt de auto ook in de regen een prominente rol. Mercedes en RBR zijn wat dat betreft gewoon een klap beter dan de rest.

Zo kun je ieder succes afzwakken. Niemand wint races met een onbestuurbare auto in een situatie die zich tegen je keert. Het is een beetje als na ieder doelpunt melden dat het een doelpunt is omdat de bal tussen de palen en onder de lat is geschoten. Als ik kijk naar Lewis en Max vind ik vooral dat ze boven hun teamgenoten uitstegen. Dat is wat telt.
en dat gebeurd ook continu bij andere rijders, jij doet dat ook bij Lewis. We hoeven toch niet te doen alsof iedereen met gelijke wapens strijd?

sjakie

Helaas ben ik het Italiaans niet machtig dus kan ik het originele interview niet lezen of het originele commentaar van Villeneuve op Sky Italia (want daar zal de gewraakte uitspraak wel gedaan zijn) verstaan. Het zal mij echter niet verbazen dat er het een en ander uit z'n verband is gerukt en dat de uitspraak werd voorgegaan door het commentaar dat het zeer indrukwekkend was wat Verstappen liet zien. Maar dat is slechts speculatie van mijn zijde.

Het doet mij denken aan het interview van Jack Plooij met de Canadees waarin Verstappen alle lof kreeg en een toekomstig wereldkampioen werd genoemd maar dat hij alleen nog wat snelheid tekort kwam. Guess what waarover de meltdown toen ging...
Ik zie verder niet in wat er mis is met de mening van Villeneuve. Het is slechts een mening, geen feit.