Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

FolkertE

Eens. Red Bull is nog steeds een van de beste auto's qua chassis en dat hielp natuurlijk veel afgelopen zondag. Maar goed, vergeleken met Ricciardo ging Max veel beter dus ik denk dat Max wel het grootste verschil was en daarna pas de auto en banden. Max was P16 en werd 3de. Ricciardo was 13 en werd 8ste.

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 16 november 2016 - 10:27:36
Eens. Red Bull is nog steeds een van de beste auto's qua chassis en dat hielp natuurlijk veel afgelopen zondag. Maar goed, vergeleken met Ricciardo ging Max veel beter dus ik denk dat Max wel het grootste verschil was en daarna pas de auto en banden. Max was P16 en werd 3de. Ricciardo was 13 en werd 8ste.
tja, het is ook maar net hoe je het wilt bekijken. Ik ben het wel met Pirelli (en vele anderen) eens dat de credits in dit geval gewoon naar Max moeten. HIj laat het uiteindelijk wel zien, maar samen met Ricciardo was hij wel de enige die de mogelijkheid kreeg om zo uit te blinken. De toekomst zal moeten uitwijzen of hij echt de beste regenrijder van het stel is, zoals Senna en Schumacher dat duidelijk waren, maar er rijden momenteel ook een aantal andere coureurs rond die deze titel al een aantal keren is toegeschoven, dus er is wel enige concurrentie. Hamilton was afgelopen weekend qua snelheid iig nog een maatje te groot.

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 16 november 2016 - 10:59:16
Citaat van: FolkertE op 16 november 2016 - 10:27:36
Eens. Red Bull is nog steeds een van de beste auto's qua chassis en dat hielp natuurlijk veel afgelopen zondag. Maar goed, vergeleken met Ricciardo ging Max veel beter dus ik denk dat Max wel het grootste verschil was en daarna pas de auto en banden. Max was P16 en werd 3de. Ricciardo was 13 en werd 8ste.
tja, het is ook maar net hoe je het wilt bekijken. Ik ben het wel met Pirelli (en vele anderen) eens dat de credits in dit geval gewoon naar Max moeten. HIj laat het uiteindelijk wel zien, maar samen met Ricciardo was hij wel de enige die de mogelijkheid kreeg om zo uit te blinken. De toekomst zal moeten uitwijzen of hij echt de beste regenrijder van het stel is, zoals Senna en Schumacher dat duidelijk waren, maar er rijden momenteel ook een aantal andere coureurs rond die deze titel al een aantal keren is toegeschoven, dus er is wel enige concurrentie. Hamilton was afgelopen weekend qua snelheid iig nog een maatje te groot.
Volgens mij zijn we het met elkaar eens.
En inderdaad, Vettel, Alonso, Hamilton, Ricciardo en Kimi kregen allemaal de naam regenrijder en allemaal hebben ze al een paar keer slechte regen races gereden. De term word inderdaad snel gegeven.

Mickey

Citaat van: Tuesday op 16 november 2016 - 10:59:16
Citaat van: FolkertE op 16 november 2016 - 10:27:36
Eens. Red Bull is nog steeds een van de beste auto's qua chassis en dat hielp natuurlijk veel afgelopen zondag. Maar goed, vergeleken met Ricciardo ging Max veel beter dus ik denk dat Max wel het grootste verschil was en daarna pas de auto en banden. Max was P16 en werd 3de. Ricciardo was 13 en werd 8ste.
Hamilton was afgelopen weekend qua snelheid iig nog een maatje te groot.

Daar ben ik het niet mee eens. Hij was Roberg voorbij en aardig bezig met het binnenhengelen van Hamilton, tot de code rood roet in het eten gooide. Ik heb de rondetijden niet paraat, maar dit is wat mij bij staat, puur visueel. Denk ook dat als de race nog tien ronden had geduurd, hij Rosberg en Hamilton ook had weten te pakken, maar ook dit kan ik niet staven. Mocht iemand de rondentijden van deze gedeeltes kunnen analyseren om dit te ontkrachten of te bevestigen, graag, voel je vrij.


FolkertE

Citaat van: Mickey op 16 november 2016 - 12:11:32
Citaat van: Tuesday op 16 november 2016 - 10:59:16
Citaat van: FolkertE op 16 november 2016 - 10:27:36
Eens. Red Bull is nog steeds een van de beste auto's qua chassis en dat hielp natuurlijk veel afgelopen zondag. Maar goed, vergeleken met Ricciardo ging Max veel beter dus ik denk dat Max wel het grootste verschil was en daarna pas de auto en banden. Max was P16 en werd 3de. Ricciardo was 13 en werd 8ste.
Hamilton was afgelopen weekend qua snelheid iig nog een maatje te groot.

Daar ben ik het niet mee eens. Hij was Roberg voorbij en aardig bezig met het binnenhengelen van Hamilton, tot de code rood roet in het eten gooide. Ik heb de rondetijden niet paraat, maar dit is wat mij bij staat, puur visueel. Denk ook dat als de race nog tien ronden had geduurd, hij Rosberg en Hamilton ook had weten te pakken, maar ook dit kan ik niet staven. Mocht iemand de rondentijden van deze gedeeltes kunnen analyseren om dit te ontkrachten of te bevestigen, graag, voel je vrij.
Ik heb ze even niet paraat, maar ik weet wel dat elke keer als Max dichter bij kwam, Hamilton pareerde. En de laatste 15 ronde  waren geen vergelijk in mijn ogen. Hamilton kon makkelijk 4 seconde per rondje langzamer rijden en nog voor Max eindigen.

Tuesday

Citaat van: Mickey op 16 november 2016 - 12:11:32
Citaat van: Tuesday op 16 november 2016 - 10:59:16
Citaat van: FolkertE op 16 november 2016 - 10:27:36
Eens. Red Bull is nog steeds een van de beste auto's qua chassis en dat hielp natuurlijk veel afgelopen zondag. Maar goed, vergeleken met Ricciardo ging Max veel beter dus ik denk dat Max wel het grootste verschil was en daarna pas de auto en banden. Max was P16 en werd 3de. Ricciardo was 13 en werd 8ste.
Hamilton was afgelopen weekend qua snelheid iig nog een maatje te groot.

Daar ben ik het niet mee eens. Hij was Roberg voorbij en aardig bezig met het binnenhengelen van Hamilton, tot de code rood roet in het eten gooide. Ik heb de rondetijden niet paraat, maar dit is wat mij bij staat, puur visueel. Denk ook dat als de race nog tien ronden had geduurd, hij Rosberg en Hamilton ook had weten te pakken, maar ook dit kan ik niet staven. Mocht iemand de rondentijden van deze gedeeltes kunnen analyseren om dit te ontkrachten of te bevestigen, graag, voel je vrij.
Max pakte Rosberg direct na een herstart, dus Lewis was sowieso in de buurt. Max kwam even dichterbij, maar Hamilton versnelde toen, waarop Max in de fout ging. Dat Max als een mes door de boter ging in de laatste stint was genieten, maar Hamilton reed daar wel op zn gemakje ruim 20 seconden voor. Rosberg had ie misschien met 10 ronden extra kunnen pakken, maar qua pace zat Rosberg ook vrij goed en was ie nooit echt langzamer dan Verstappen.

Mickey

Citaat van: FolkertE op 16 november 2016 - 12:21:54
Citaat van: Mickey op 16 november 2016 - 12:11:32
Citaat van: Tuesday op 16 november 2016 - 10:59:16
Citaat van: FolkertE op 16 november 2016 - 10:27:36
Eens. Red Bull is nog steeds een van de beste auto's qua chassis en dat hielp natuurlijk veel afgelopen zondag. Maar goed, vergeleken met Ricciardo ging Max veel beter dus ik denk dat Max wel het grootste verschil was en daarna pas de auto en banden. Max was P16 en werd 3de. Ricciardo was 13 en werd 8ste.
Hamilton was afgelopen weekend qua snelheid iig nog een maatje te groot.

Daar ben ik het niet mee eens. Hij was Roberg voorbij en aardig bezig met het binnenhengelen van Hamilton, tot de code rood roet in het eten gooide. Ik heb de rondetijden niet paraat, maar dit is wat mij bij staat, puur visueel. Denk ook dat als de race nog tien ronden had geduurd, hij Rosberg en Hamilton ook had weten te pakken, maar ook dit kan ik niet staven. Mocht iemand de rondentijden van deze gedeeltes kunnen analyseren om dit te ontkrachten of te bevestigen, graag, voel je vrij.
Ik heb ze even niet paraat, maar ik weet wel dat elke keer als Max dichter bij kwam, Hamilton pareerde. En de laatste 15 ronde  waren geen vergelijk in mijn ogen. Hamilton kon makkelijk 4 seconde per rondje langzamer rijden en nog voor Max eindigen.

Dat pareren bracht Hamilton in elk geval niet de snelste raceronde. ;)

FolkertE

Dat niet, maar op dat moment reed hij al 20 seconde voor Max ;).

Franky R.

#5918
http://www.gppits.net/nieuws/villeneuve_vindt_alle_ophef_overdreven/


Wat vinden jullie van zijn mening? Is de nieuws rond Max Verstappen idd. overdreven of heeft Jacq teveel liters azijn achterover geslagen?
Aldus Villeneuve: Senna had in Monaco 1984 de race bijna gewonnen en toen lag er drie keer zoveel water op de baan. Bovendien werd Max slechts derde en hebben de auto's tegenwoordig betere banden en veel meer downforce.



Edit>typos verwijderd en tekst verduidelijkt (Franky R.)

Matthijs

Nogmaals, kijk naar de link van F1Fanatic die ik postte. Daar zie je dat Hamilton (al cruisend) sneller was dan iedereen met uitzondering van beide Red Bulls. Hoe Hamilton zou reageren als hij écht onder druk kwam van Verstappen weet ik niet, maar Hamilton had hem 'in the bag'. Zelfs Verstappen denkt dat hij niet had gewonnen als de strategie beter was geweest.

Edit: reactie op Mickey

Matthijs

Citaat van: Franky R. op 16 november 2016 - 13:48:55
http://www.gppits.net/nieuws/villeneuve_vindt_alle_ophef_overdreven/


Wat vinden jullie van zijn mening? Overdreven of heeft Jacq teveel liters azijn achterover geslagen?
Aldus Villeneuve: Senna had in Monaco 1984 de race bijna gewonnen en toen lag er drie keer zoveel water op de baan. Bovendien werd Max slechts derde en hebben de auto's tegenwoordig betere banden en veel meer downforce.

Die betere banden en downforce gelden toch ook voor de 21 andere coureurs? Het gaat erom dat je, in omstandigheden die voor iedereen gelijk zijn, beter bent dan de rest.

Verder maak ik er niet veel woorden aan vuil. Ieder zijn mening, ik heb een andere dan Villeneuve.

Matthijs

Citaat van: Matthijs op 15 november 2016 - 07:29:30
Citaat van: Wings op 14 november 2016 - 20:38:28
Citaat van: Matthijs op 14 november 2016 - 12:46:25
De snelheid van Verstappen was dus voor een deel door de banden. Maar het feit dat hij véél makkelijker inhaalde dan Ricciardo was welzeker talent, durf en vertrouwen.

Pirelli zegt van niet: http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/346953/pirelli-geeft-credits-volledig-aan-magische-verstappen/

Pirelli kan zoveel zeggen: de rondetijden bewijzen dat Ricciardo ook veel sneller was dan de rijders om hem heen met zijn 'nieuwe' banden. Dus ik denk dat die weldegelijk een factor waren.

Ik bedenk me net iets anders: Verstappen pit voor full wets vlak voordat de sc naar binnen gaat. Achter de sc koelen je banden af en verliezen ze daardoor grip. Waarschijnlijk waren Max' banden uit de bandenwarmers warmer dan de afgekoelde banden van de andere coureurs.

Niet om de prestatie te bagatelliseren maar ik probeer extra verklaringen te vinden.

BMW.WilliamsF1

Die zijn na een paar rondjes toch wel weer op temperatuur?

Tuesday

Citaat van: Matthijs op 16 november 2016 - 14:24:25
Citaat van: Matthijs op 15 november 2016 - 07:29:30
Citaat van: Wings op 14 november 2016 - 20:38:28
Citaat van: Matthijs op 14 november 2016 - 12:46:25
De snelheid van Verstappen was dus voor een deel door de banden. Maar het feit dat hij véél makkelijker inhaalde dan Ricciardo was welzeker talent, durf en vertrouwen.

Pirelli zegt van niet: http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/346953/pirelli-geeft-credits-volledig-aan-magische-verstappen/

Pirelli kan zoveel zeggen: de rondetijden bewijzen dat Ricciardo ook veel sneller was dan de rijders om hem heen met zijn 'nieuwe' banden. Dus ik denk dat die weldegelijk een factor waren.

Ik bedenk me net iets anders: Verstappen pit voor full wets vlak voordat de sc naar binnen gaat. Achter de sc koelen je banden af en verliezen ze daardoor grip. Waarschijnlijk waren Max' banden uit de bandenwarmers warmer dan de afgekoelde banden van de andere coureurs.

Niet om de prestatie te bagatelliseren maar ik probeer extra verklaringen te vinden.
in de eerste 5 ronden na de laatste SC was ie 2-3 seconden per ronde langzamer dan Hamilton. Uiteraard ook mede omdat ie in verkeer zat, maar het duurde ff voordat ie het momentum te pakken had. Ik ben het overigens wel eens met JV in dit geval. Het was natuurlijk een enorme climax na een langdradige race, maar ik heb toch het idee dat het in alle euforie een tikkeltje overschat wordt.

tonytony

Senna had in 1984 de hele wedstrijd voor zijn prestatie, Max 21 minuten toch?