Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Matthijs

Je zag gisteren ook dat bijvoorbeeld de Manor-rijders het veel zwaarder hadden dan bijvoorbeeld Max. Rijden in deze condities is heel lastig, maar als je een auto hebt met weinig downforce dan is dat extra moeilijk. Wellicht geldt dat voor Palmer, zoals dat ook voor Massa en Bottas gold.

Wings

Citaat van: Tuesday op 14 november 2016 - 08:15:18ik plaats je niet in een hokje, het is meer een geval van 'wie de schoen pakt trekke hem aan' (één van jouw favoriete uitspraken). Inhoudelijk commentaar heb ik geen problemen mee, wel met termen als knurft (van een voormalig collega Vettel fan) en 'een dag niet gezeurd is een dag niet geleefd'.

Ik heb het niet over mijzelf. Ik schrijf: "Niks is makkelijker dan mensen in hokjes te plaatsen. Ook een hype trouwens. De kunst zit zich in het doorvragen en pas dan (be)oordelen. Dat is onderwerp gerelateerd.

CitaatVan RTl en Sky heb ik idd meegekregen, ik vind ben het er ook mee eens zelfs, maar de manier waarop Vettel momenteel in Nl benaderd wordt vind ik gewoon niet ok. Seb heeft zn jaar niet, al vindt ik m in races nog steeds overtuigend (als ie de eerste ronde doorkomt) en een maatje te groot voor Raikkonen. Maar goed, dat hij niet lekker in zn vel zit moge duidelijk zijn (kwalificatie's zijn een drama), daar valt ook van alles over te zeggen, maar het ging mij in dit geval ff over de link met Verstappen; alles wat Verstappen ook maar iets in de weg zit, op de baan of verbaal wordt in NL steevast met de grond gelijk gemaakt. Momenteel is Vettel aan de beurt, maar we hebben hiervoor Massa, Grosjean en Sainz al gehad, dus de vraag is meer 'who's next'?

Vind ik wat kort door de bocht. Mensen trekken het breder dan alleen zijn aanvaringen met Max. Verder heeft ook Max zijn portie gehad en krijgt nog steeds zijn portie. Hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind. Rest mij te zeggen dat als je denkt in bashen-ophemelen, je deuren tot een goed dialoog sluit. Dan gaat het over de vorm en niet meer over de inhoud. En dat is zeer jammer.

Matthijs

Ze noemen de regen wel eens 'the great equalizer' maar dat is echt onzin. Een goede auto hebben is op nat vreselijk belangrijk. Wat wel zo is, is dat de factor coureur in de regen groter wordt dan op droog, dus je kunt meer het verschil maken als rijder. Maar Verstappen had dit echt niet met een Manor kunnen doen.

Tuesday

Citaat van: Wings op 14 november 2016 - 10:42:24
Citaat van: Tuesday op 14 november 2016 - 08:15:18ik plaats je niet in een hokje, het is meer een geval van 'wie de schoen pakt trekke hem aan' (één van jouw favoriete uitspraken). Inhoudelijk commentaar heb ik geen problemen mee, wel met termen als knurft (van een voormalig collega Vettel fan) en 'een dag niet gezeurd is een dag niet geleefd'.

Ik heb het niet over mijzelf. Ik schrijf: "Niks is makkelijker dan mensen in hokjes te plaatsen. Ook een hype trouwens. De kunst zit zich in het doorvragen en pas dan (be)oordelen. Dat is onderwerp gerelateerd.
ok, dan duidelijker; ik plaats niemand in een hokje. Ik leg alleen een verband met de trend die ik waarneem.

Citaat van: Wings op 14 november 2016 - 10:42:24

Vind ik wat kort door de bocht. Mensen trekken het breder dan alleen zijn aanvaringen met Max. Verder heeft ook Max zijn portie gehad en krijgt nog steeds zijn portie. Hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind. Rest mij te zeggen dat als je denkt in bashen-ophemelen, je deuren tot een goed dialoog sluit. Dan gaat het over de vorm en niet meer over de inhoud. En dat is zeer jammer.
ik wil juist op inhoud discussiëren, dat is net het punt. Wonderlijk hoe je dat weet om te draaien.

Tuesday

Max: "he pushed me off the track"

Tuesday

Citaat van: Matthijs op 14 november 2016 - 10:50:24
Ze noemen de regen wel eens 'the great equalizer' maar dat is echt onzin. Een goede auto hebben is op nat vreselijk belangrijk. Wat wel zo is, is dat de factor coureur in de regen groter wordt dan op droog, dus je kunt meer het verschil maken als rijder. Maar Verstappen had dit echt niet met een Manor kunnen doen.
klopt helemaal. Als je teamgenoten vergelijkt krijg je vaak een wat beter beeld van wie er goed overweg kan met een natte baan. Dat vond ik misschien wel het indrukwekkendste van gisteren, waar Ricciardo bleef hangen, ging Max als een mes door de boter. Met een RBR op verse banden en een in elkaar gedrukt veld krijg je dan een uitgelezen mogelijk om je te onderscheiden. Max deed dat geweldig, Ricciardo een stuk minder.

Robbert65

Citaat van: Tuesday op 14 november 2016 - 11:23:34
Citaat van: Matthijs op 14 november 2016 - 10:50:24
Ze noemen de regen wel eens 'the great equalizer' maar dat is echt onzin. Een goede auto hebben is op nat vreselijk belangrijk. Wat wel zo is, is dat de factor coureur in de regen groter wordt dan op droog, dus je kunt meer het verschil maken als rijder. Maar Verstappen had dit echt niet met een Manor kunnen doen.
klopt helemaal. Als je teamgenoten vergelijkt krijg je vaak een wat beter beeld van wie er goed overweg kan met een natte baan. Dat vond ik misschien wel het indrukwekkendste van gisteren, waar Ricciardo bleef hangen, ging Max als een mes door de boter. Met een RBR op verse banden en een in elkaar gedrukt veld krijg je dan een uitgelezen mogelijk om je te onderscheiden. Max deed dat geweldig, Ricciardo een stuk minder.
Verstappen reed de laatste stint, na de mislukte switch naar intermediates, op gebruikte full wets, niet op nieuwe banden. Ook Ricciardo was teruggezet op gebruikte banden dacht ik.  Het verschil met Ricciardo was groot en als het klopt met die gebruikte banden van Ricciardo, dus niet te verklaren met nieuwe banden voor Verstappen.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Tuesday

Citaat van: Robbert65 op 14 november 2016 - 11:35:52
Citaat van: Tuesday op 14 november 2016 - 11:23:34
Citaat van: Matthijs op 14 november 2016 - 10:50:24
Ze noemen de regen wel eens 'the great equalizer' maar dat is echt onzin. Een goede auto hebben is op nat vreselijk belangrijk. Wat wel zo is, is dat de factor coureur in de regen groter wordt dan op droog, dus je kunt meer het verschil maken als rijder. Maar Verstappen had dit echt niet met een Manor kunnen doen.
klopt helemaal. Als je teamgenoten vergelijkt krijg je vaak een wat beter beeld van wie er goed overweg kan met een natte baan. Dat vond ik misschien wel het indrukwekkendste van gisteren, waar Ricciardo bleef hangen, ging Max als een mes door de boter. Met een RBR op verse banden en een in elkaar gedrukt veld krijg je dan een uitgelezen mogelijk om je te onderscheiden. Max deed dat geweldig, Ricciardo een stuk minder.
Verstappen reed de laatste stint, na de mislukte switch naar intermediates, op gebruikte full wets, niet op nieuwe banden. Ook Ricciardo was teruggezet op gebruikte banden dacht ik.  Het verschil met Ricciardo was groot en als het klopt met die gebruikte banden van Ricciardo, dus niet te verklaren met nieuwe banden voor Verstappen.
dat zou kunnen, maar die gebruikte banden zullen toch een stuk minder gebruikt zijn dan de banden van andere rijders door die 12 ronden op intermediates. Maar goed, heel veel verschil zal het niet gemaakt hebben, dat zat m vooral in de rijder en de auto.

Matthijs

Citaat van: Tuesday op 14 november 2016 - 12:04:31
Citaat van: Robbert65 op 14 november 2016 - 11:35:52
Citaat van: Tuesday op 14 november 2016 - 11:23:34
Citaat van: Matthijs op 14 november 2016 - 10:50:24
Ze noemen de regen wel eens 'the great equalizer' maar dat is echt onzin. Een goede auto hebben is op nat vreselijk belangrijk. Wat wel zo is, is dat de factor coureur in de regen groter wordt dan op droog, dus je kunt meer het verschil maken als rijder. Maar Verstappen had dit echt niet met een Manor kunnen doen.
klopt helemaal. Als je teamgenoten vergelijkt krijg je vaak een wat beter beeld van wie er goed overweg kan met een natte baan. Dat vond ik misschien wel het indrukwekkendste van gisteren, waar Ricciardo bleef hangen, ging Max als een mes door de boter. Met een RBR op verse banden en een in elkaar gedrukt veld krijg je dan een uitgelezen mogelijk om je te onderscheiden. Max deed dat geweldig, Ricciardo een stuk minder.
Verstappen reed de laatste stint, na de mislukte switch naar intermediates, op gebruikte full wets, niet op nieuwe banden. Ook Ricciardo was teruggezet op gebruikte banden dacht ik.  Het verschil met Ricciardo was groot en als het klopt met die gebruikte banden van Ricciardo, dus niet te verklaren met nieuwe banden voor Verstappen.
dat zou kunnen, maar die gebruikte banden zullen toch een stuk minder gebruikt zijn dan de banden van andere rijders door die 12 ronden op intermediates. Maar goed, heel veel verschil zal het niet gemaakt hebben, dat zat m vooral in de rijder en de auto.

Check maar even http://www.f1fanatic.co.uk/2016/11/13/2016-brazilian-grand-prix-lap-charts/. Je zult in de onderste chart zien dat Verstappen en Ricciardo een vergelijkbare snelheid hadden en dat ze allebei aanzienlijk sneller waren dan de rest (muv Hamilton). Dus die banden waren zeker wel een klap beter dan die van de concurrentie.

De snelheid van Verstappen was dus voor een deel door de banden. Maar het feit dat hij véél makkelijker inhaalde dan Ricciardo was welzeker talent, durf en vertrouwen.

Wings

Wat probeer je nu te bewijzen? Ik zeg toch nergens dat anderen nooit zeuren (even los van het feit dat ik schreef dat Max niet zo moest zeuren toen hij dat riep en ik wat dat aangaat zéér consequent ben)? Ik zeg dat Vettel altijd zeurt. Lees ook wat zijn eigen RTL erover zegt. Nog eens: Dann kommt gleich wieder ein 'he pushed me off the track' von Seb. Und hahaha ja da ist der schon! Nein Vettel hier war nichts los!

Tuesday

Citaat van: Wings op 14 november 2016 - 13:08:57
Wat probeer je nu te bewijzen? Ik zeg toch nergens dat anderen nooit zeuren (even los van het feit dat ik schreef dat Max niet zo moest zeuren toen hij dat riep en ik wat dat aangaat zéér consequent ben)? Ik zeg dat Vettel altijd zeurt. Lees ook wat zijn eigen RTL erover zegt. Nog eens: Dann kommt gleich wieder ein 'he pushed me off the track' von Seb. Und hahaha ja da ist der schon! Nein Vettel hier war nichts los!
idd, die was te voorspellen; niet omdat Vettel altijd klaagt, maar omdat elke coureur op zo'n moment zich standaard op de radio meldt. Zo had je het nog niet bekeken zeker?

Wings

Citaat van: Tuesday op 14 november 2016 - 10:56:56
ok, dan duidelijker; ik plaats niemand in een hokje. Ik leg alleen een verband met de trend die ik waarneem.

Als je nu eens zou zorgen voor wat diepgang in plaats van te generaliseren dat zou het ergens toe dienen.

Citaat
ik wil juist op inhoud discussiëren, dat is net het punt. Wonderlijk hoe je dat weet om te draaien.

Ik gaf aan dat ik vind dat Vettel zeur en wil er aan toevoegen dat ik hem hypocriet vind ook nog omdat hij A. hetzelfde deed bij Alonso en B. weinig ruimte liet door de verdedigende lijnen die hij reed waarmee hij Max naar buiten dwong. Inhoudelijk reageren is niet roepen dat je hoopt dat de trend om Vettel te bashen overwaait. Maar daarover verschillen we klaarblijkelijk van mening. Ik vind het prima verder.

Wings

Citaat van: Tuesday op 14 november 2016 - 13:12:40
Citaat van: Wings op 14 november 2016 - 13:08:57
Wat probeer je nu te bewijzen? Ik zeg toch nergens dat anderen nooit zeuren (even los van het feit dat ik schreef dat Max niet zo moest zeuren toen hij dat riep en ik wat dat aangaat zéér consequent ben)? Ik zeg dat Vettel altijd zeurt. Lees ook wat zijn eigen RTL erover zegt. Nog eens: Dann kommt gleich wieder ein 'he pushed me off the track' von Seb. Und hahaha ja da ist der schon! Nein Vettel hier war nichts los!
idd, die was te voorspellen; niet omdat Vettel altijd klaagt, maar omdat elke coureur op zo'n moment zich standaard op de radio meldt. Zo had je het nog niet bekeken zeker?

Dat sluit niet aan op wat ik lees op de sociale media. En verder hoef jij het ook niet met mij eens te worden. Waarom het niet bashen is weet je nu. De rest vind ik wel prima en laat ik voor wat het is.

Tuesday

Citaat van: Wings op 14 november 2016 - 13:21:57
Citaat van: Tuesday op 14 november 2016 - 10:56:56
ok, dan duidelijker; ik plaats niemand in een hokje. Ik leg alleen een verband met de trend die ik waarneem.

Als je nu eens zou zorgen voor wat diepgang in plaats van te generaliseren dat zou het ergens toe dienen.

Citaat
ik wil juist op inhoud discussiëren, dat is net het punt. Wonderlijk hoe je dat weet om te draaien.

Ik gaf aan dat ik vind dat Vettel zeur en wil er aan toevoegen dat ik hem hypocriet vind ook nog omdat hij A. hetzelfde deed bij Alonso en B. weinig ruimte liet door de verdedigende lijnen die hij reed waarmee hij Max naar buiten dwong. Inhoudelijk reageren is niet roepen dat je hoopt dat de trend om Vettel te bashen overwaait. Maar daarover verschillen we klaarblijkelijk van mening. Ik vind het prima verder.
En het is heel simpel; als Vettel hypocriet is, dan zijn Verstappen en Alonso dat ook. Of telt het alleen als het in dezelfde race is?
De rest laat ik maar voor wat het is, wellicht moet je bovenstaande nog eens teruglezen. Herhalen heeft weinig zin denk ik.

Jehoentelaar

Natuurlijk is het een trend dat de uitspraken van Vettel onder een vergrootglas liggen. Het is een 'hot topic', mensen praten erover, mensen letten erop. Is iets heel menselijks. Hij heeft ook buitensporig veel lopen ouwehoeren over de boordradio de laatste maanden. Maar wat betreft het 'pushing off track' doen veel meer coureurs het. Qua blauwe vlaggen doen veel meer coureurs het (zij het wat minder vaak). Als ik de discussie goed begrijp ben ik het dus met Tuesday eens in dezen.

Alle coureurs zijn hypocriet wat het zeuren betreft. Iedereen laat de auto staan op de lijn waardoor de ander naast de baan komt. Zo werkt inhalen. Als je koste wat kost ruimte aan de buitenkant moet laten moet je wegstrepen neerleggen. Of met slotcars gaan rijden.