Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Tuesday

Citaat van: Jehoentelaar op 13 november 2016 - 21:11:26
Citaat van: meatball op 13 november 2016 - 20:56:13
Citaat van: Mickey op 13 november 2016 - 20:55:23
Had 'op full wet's gestaan, zou hij de Mercs verslagen hebben. Met ruimte, durf ik te zeggen.

Mee eens.

Ik niet, maar eigenlijk boeit het ook weinig. Weergaloos gereden vandaag. :)
ik ook niet. Op dezelfde banden liep Lewis toch echt weg. Rosberg in de eerste stint ook.

meatball

Citaat van: gloudiesaurus op 13 november 2016 - 21:12:52
Hamilton had wel 8 seconden toen Verstappen naar binnen ging.
Rosberg had hij op wets voor gebleven, dat denk ik wel. Maar Hamilton?

Er kwam nadien nog een SC en daarbij kwam Hamilton niet echt goed weg . Nico viel niet aan en kwam toch nog kort bij die herstart . Had Max daar nog op 2 gereden was er zeker een kans.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

meatball

Citaat van: Tuesday op 13 november 2016 - 21:14:23
Citaat van: Jehoentelaar op 13 november 2016 - 21:11:26
Citaat van: meatball op 13 november 2016 - 20:56:13
Citaat van: Mickey op 13 november 2016 - 20:55:23
Had 'op full wet's gestaan, zou hij de Mercs verslagen hebben. Met ruimte, durf ik te zeggen.

Mee eens.

Ik niet, maar eigenlijk boeit het ook weinig. Weergaloos gereden vandaag. :)
ik ook niet. Op dezelfde banden liep Lewis toch echt weg. Rosberg in de eerste stint ook.

Rosberg ook ??? Die reed achter Max .
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Wings

Citaat van: Tuesday op 13 november 2016 - 21:10:58
Citaat van: Wings op 13 november 2016 - 21:06:54
Citaat van: Sabai op 13 november 2016 - 20:58:29
En Vettel natuurlijk weer " he pushed me off the track" Wat een knurft is dat geworden toch.

Inderdaad zeg! Hij deed het eerder bij Max en bij Alonso. Maar goed, voor Seb geldt, een dag niet gezeurd is een dag niet geleefd. Overigens, geen tijd om je nickname te wijzigen? :P
Alonso reageerde ook precies hetzelfde en Vettel deed het niet bij Max. Elke coureur reageerd zo, Max in zo'n geval ook. Maar Vettel bashing is een hype in NL momenteel. Hoop dat dat snel overwaaid, dan kan ik nog meer van Max genieten.

Kritiek is niet per definitie bashen. Vettel pakt Alonso op exact dezelfde wijze als Max hem pakt en eerder laat hij tot twee maal toe de Ferrari naar buiten lopen en moet Max liften en kruist hij binnendoor. Dan moet je niet zeuren nee. Doe je dat toch zijn kritische noten volledig terecht. En ik durf zelfs verder te gaan dat als hij zo doorgaat hij zijn contract niet uitzingt bij Ferrari.

Tuesday

Citaat van: Wings op 13 november 2016 - 21:25:25
Citaat van: Tuesday op 13 november 2016 - 21:10:58
Citaat van: Wings op 13 november 2016 - 21:06:54
Citaat van: Sabai op 13 november 2016 - 20:58:29
En Vettel natuurlijk weer " he pushed me off the track" Wat een knurft is dat geworden toch.

Inderdaad zeg! Hij deed het eerder bij Max en bij Alonso. Maar goed, voor Seb geldt, een dag niet gezeurd is een dag niet geleefd. Overigens, geen tijd om je nickname te wijzigen? :P
Alonso reageerde ook precies hetzelfde en Vettel deed het niet bij Max. Elke coureur reageerd zo, Max in zo'n geval ook. Maar Vettel bashing is een hype in NL momenteel. Hoop dat dat snel overwaaid, dan kan ik nog meer van Max genieten.

Kritiek is niet per definitie bashen. Vettel pakt Alonso op exact dezelfde wijze als Max hem pakt en eerder laat hij tot twee maal toe de Ferrari naar buiten lopen en moet Max liften en kruist hij binnendoor. Dan moet je niet zeuren nee. Doe je dat toch zijn kritische noten volledig terecht. En ik durf zelfs verder te gaan dat als hij zo doorgaat hij zijn contract niet uitzingt bij Ferrari.
zeg het dan gewoon zoals je het nu zegt. Of nog beter, laat gewoon gaan, elke coureur reageert zo en vind het volledig ok als ie hetzelf doet. Dit gaat echt al jaren zo, niks nieuws, maar als Max erbij betrokken is, veranderd alles. Nogmaals, over Alonso hoor je niemand.

Wings

Alonso doet niet een paar ronden eerder exact het zelfde. Maar goed, de kritiek op Vettel kan ik in ieder geval goed onderbouwen dus heeft niets te maken met bashen. Of je het eens bent of niet.

lieven

ik vraag me wel af of zijn auto niet veel te zwaar is met die ballen van staal...

Maikel0230

Na Schumacher heb ik zelden nog een coureur gezien die op zo'n magistrale wijze de regencondities de baas is. De laatste tijd vond ik hem vaak iets te arrogant uit de hoek komen, maar als je zo kan sturen dan snoer je iedereen gewoon de bek en kan je hem alleen maar bewonderen. Als er een coureur is die het gesprek voert op de baan, dan is het Max Verstappen wel.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Tuesday

Citaat van: Wings op 13 november 2016 - 21:41:45
Alonso doet niet een paar ronden eerder exact het zelfde. Maar goed, de kritiek op Vettel kan ik in ieder geval goed onderbouwen dus heeft niets te maken met bashen. Of je het eens bent of niet.
uiteindelijk onderbouw je het goed, zoals jij en Sabai het in eerste instantie brengen past het zo in het rijtje op F1today of al die mensen op facebook die ineens F1 kijken. En zoals je kon lezen trok ik het daarom breder. Wil je zeggen dat er niet geweldig op Vettel wordt ingehakt?? en zie je dat ook op buitenlandse sites gebeuren? ik niet Verder ben ik het ook niet geheel met de inhoud eens, een coureur die in gevecht van de baan wordt geduwd, die meldt dat doorgaans echt wel ff op de radio. En ja, Alonso deed dat eerder in de wedstrijd ook. Alonso doet dat altijd, vorige week ook nog. En de weer daarvoor drukte hij zelf Massa van de baan.

Tuesday

Citaat van: meatball op 13 november 2016 - 21:18:26
Citaat van: Tuesday op 13 november 2016 - 21:14:23
Citaat van: Jehoentelaar op 13 november 2016 - 21:11:26
Citaat van: meatball op 13 november 2016 - 20:56:13
Citaat van: Mickey op 13 november 2016 - 20:55:23
Had 'op full wet's gestaan, zou hij de Mercs verslagen hebben. Met ruimte, durf ik te zeggen.

Mee eens.

Ik niet, maar eigenlijk boeit het ook weinig. Weergaloos gereden vandaag. :)
ik ook niet. Op dezelfde banden liep Lewis toch echt weg. Rosberg in de eerste stint ook.

Rosberg ook ??? Die reed achter Max .
een paar rondjes maar hoor. In het eerste deel van de wedstrijd bleef Rosberg Max gewoon voor. Wat ik trouwens opvallend vond was dat Rosberg Verstappen niet inhaalde na zijn spin, maar ik hoorde later dat dit was omdat er door Verstappen zn spin geel hing.

Wings

Citaat van: Tuesday op 14 november 2016 - 06:32:03uiteindelijk onderbouw je het goed, zoals jij en Sabai het in eerste instantie brengen past het zo in het rijtje op F1today of al die mensen op facebook die ineens F1 kijken. En zoals je kon lezen trok ik het daarom breder.

Niks is makkelijker dan mensen in hokjes te plaatsen. Ook een hype trouwens. De kunst zit zich in het doorvragen en pas dan (be)oordelen.

CitaatWil je zeggen dat er niet geweldig op Vettel wordt ingehakt?? en zie je dat ook op buitenlandse sites gebeuren? ik niet Verder ben ik het ook niet geheel met de inhoud eens, een coureur die in gevecht van de baan wordt geduwd, die meldt dat doorgaans echt wel ff op de radio. En ja, Alonso deed dat eerder in de wedstrijd ook. Alonso doet dat altijd, vorige week ook nog. En de weer daarvoor drukte hij zelf Massa van de baan.

Damon Hill was gisteren niet positief gestemd over de klaagzang van Seb. Hij zei dat Seb zijn verlies als een man moest nemen in plaats van als een kind er op moet reageren. Iets in die trant. Tevens las ik gisteren op Duitse sites kritiek op de klaagzang van Seb. Dus ja, ook op buitenlandse -en zelfs op Duitse- sites die doorgaans pro-Vettel / chauvinistisch zijn. Ik zag overigens een filmpje met het commentaar van RTL.de op het gebeuren. Ook 'zijn eigen' achterban (RTL) bekritiseert zijn geklaag. Althans, bekritiseren is wellicht wat aan de zware kant, maar ze deden er wel wat lacherig over met een knipoog naar het eerdere klagen. In eigen woorden direct na de inhaalactie: 'Dann kommt gleich wieder ein 'he pushed me off the track' von Seb. Und hahaha ja da ist der schon! Nein Vettel hier war nichts los! Dus de vlieger dat Vettel wordt gebashed gaat niet op. Of beter gezegd, niet iedere kritiek is automatisch bashen. Dan heb ik zijn klaagzang na de race buiten schot gehouden.

Gisteren trof ik het onderstaande op Facebook (ik heb niet gecheckt of het een correcte vertaling is van dat wat Max geroepen heeft maar áls hij dit heeft geroepen vind ik het treffend) aan:

Verslaggever: Vettel is alweer aan het klagen.
Max: haha.....dan moet hij maar wat meer gas geven.

Briljant! :D

Bij Vettel ontbreekt die absolute focus. Hij moet weer uit die slachtofferrol stappen en zich bezig houden met keihard trappen en Ferrari naar voren helpen. Doet hij dat niet en blijft hij negatief in beeld komen dan zou het mij niet verbazen als Vettel na 2017 vertrekt bij Ferrari. Bij Seb ontbreekt rust en kalmte. Hij is alleen maar bezig met wat anderen fout doen in plaats van zich te focussen op zijn eigen successen. Hülkenberg gaf zelfs te kennen dat als Seb over Max begint de rijdersbriefing flink kan uitlopen...  Als ik dan zie dat een Kimi (die het snot voor de ogen werd gereden door Alonso) nauwelijks onderdoet voor Vettel kan ik begrijpen dat er kritiek is. Ik vind hem zeker niet de absolute kopman die ik dacht dat hij was. Zijn laatste jaar bij Red Bull was een voorbode dat wanneer dingen niet verlopen volgens zijn wens en plan hij over onvoldoende competenties beschikt dit om te buigen en naar zijn hand te zetten. Vettel wordt steeds gefrustreerder en verliest snelheid.

Tuesday

Citaat van: Wings op 14 november 2016 - 08:06:59
Citaat van: Tuesday op 14 november 2016 - 06:32:03uiteindelijk onderbouw je het goed, zoals jij en Sabai het in eerste instantie brengen past het zo in het rijtje op F1today of al die mensen op facebook die ineens F1 kijken. En zoals je kon lezen trok ik het daarom breder.

Niks is makkelijker dan mensen in hokjes te plaatsen. Ook een hype trouwens. De kunst zit zich in het doorvragen en pas dan (be)oordelen.

ik plaats je niet in een hokje, het is meer een geval van 'wie de schoen pakt trekke hem aan' (één van jouw favoriete uitspraken). Inhoudelijk commentaar heb ik geen problemen mee, wel met termen als knurft (van een voormalig collega Vettel fan) en 'een dag niet gezeurd is een dag niet geleefd'.

Tuesday

Citaat van: Wings op 14 november 2016 - 08:06:59

CitaatWil je zeggen dat er niet geweldig op Vettel wordt ingehakt?? en zie je dat ook op buitenlandse sites gebeuren? ik niet Verder ben ik het ook niet geheel met de inhoud eens, een coureur die in gevecht van de baan wordt geduwd, die meldt dat doorgaans echt wel ff op de radio. En ja, Alonso deed dat eerder in de wedstrijd ook. Alonso doet dat altijd, vorige week ook nog. En de weer daarvoor drukte hij zelf Massa van de baan.

Damon Hill was gisteren niet positief gestemd over de klaagzang van Seb. Hij zei dat Seb zijn verlies als een man moest nemen in plaats van als een kind er op moet reageren. Iets in die trant. Tevens las ik gisteren op Duitse sites kritiek op de klaagzang van Seb. Dus ja, ook op buitenlandse -en zelfs op Duitse- sites die doorgaans pro-Vettel / chauvinistisch zijn. Ik zag overigens een filmpje met het commentaar van RTL.de op het gebeuren. Ook 'zijn eigen' achterban (RTL) bekritiseert zijn geklaag. Althans, bekritiseren is wellicht wat aan de zware kant, maar ze deden er wel wat lacherig over met een knipoog naar het eerdere klagen. In eigen woorden direct na de inhaalactie: 'Dann kommt gleich wieder ein 'he pushed me off the track' von Seb. Und hahaha ja da ist der schon! Nein Vettel hier war nichts los! Dus de vlieger dat Vettel wordt gebashed gaat niet op. Of beter gezegd, niet iedere kritiek is automatisch bashen. Dan heb ik zijn klaagzang na de race buiten schot gehouden.

Gisteren trof ik het onderstaande op Facebook (ik heb niet gecheckt of het een correcte vertaling is van dat wat Max geroepen heeft maar áls hij dit heeft geroepen vind ik het treffend) aan:

Verslaggever: Vettel is alweer aan het klagen.
Max: haha.....dan moet hij maar wat meer gas geven.

Briljant! :D

Bij Vettel ontbreekt die absolute focus. Hij moet weer uit die slachtofferrol stappen en zich bezig houden met keihard trappen en Ferrari naar voren helpen. Doet hij dat niet en blijft hij negatief in beeld komen dan zou het mij niet verbazen als Vettel na 2017 vertrekt bij Ferrari. Bij Seb ontbreekt rust en kalmte. Hij is alleen maar bezig met wat anderen fout doen in plaats van zich te focussen op zijn eigen successen. Hülkenberg gaf zelfs te kennen dat als Seb over Max begint de rijdersbriefing flink kan uitlopen...  Als ik dan zie dat een Kimi (die het snot voor de ogen werd gereden door Alonso) nauwelijks onderdoet voor Vettel kan ik begrijpen dat er kritiek is. Ik vind hem zeker niet de absolute kopman die ik dacht dat hij was. Zijn laatste jaar bij Red Bull was een voorbode dat wanneer dingen niet verlopen volgens zijn wens en plan hij over onvoldoende competenties beschikt dit om te buigen en naar zijn hand te zetten. Vettel wordt steeds gefrustreerder en verliest snelheid.
van RTl en Sky heb ik idd meegekregen, ik vind ben het er ook mee eens zelfs, maar de manier waarop Vettel momenteel in Nl benaderd wordt vind ik gewoon niet ok. Seb heeft zn jaar niet, al vindt ik m in races nog steeds overtuigend (als ie de eerste ronde doorkomt) en een maatje te groot voor Raikkonen. Maar goed, dat hij niet lekker in zn vel zit moge duidelijk zijn (kwalificatie's zijn een drama), daar valt ook van alles over te zeggen, maar het ging mij in dit geval ff over de link met Verstappen; alles wat Verstappen ook maar iets in de weg zit, op de baan of verbaal wordt in NL steevast met de grond gelijk gemaakt. Momenteel is Vettel aan de beurt, maar we hebben hiervoor Massa, Grosjean en Sainz al gehad, dus de vraag is meer 'who's next'?

Sphinx

Citaat van: Pancake Shield op 13 november 2016 - 22:25:20
Ik wil wel eens zien wat Palmer gaat doen als ie een betere auto onder zijn kont krijgt. Natuurlijk hij blijft achter op Magnussen, maar eerlijk is eerlijk de Renault is ook dramatisch. Ik hoop dat ie volgend jaar in ieder geval in de buurt van Hulkenberg kan blijven, anders is het ook wel een slechte keuze geweest. Je hebt immers Sirotkin als reserve/test-rijder, geef hem dan wellicht nog een kans.

Gisteren bleek in ieder geval definitief dat Palmer niet in de regen kan rijden. In Monaco gecrasht in de regen, in Brazilie achter de SC gecrasht in de regen. Ze gaan Magnussen missen volgend jaar bij Renault.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Tuesday

Citaat van: Sphinx op 14 november 2016 - 09:04:17
Citaat van: Pancake Shield op 13 november 2016 - 22:25:20
Ik wil wel eens zien wat Palmer gaat doen als ie een betere auto onder zijn kont krijgt. Natuurlijk hij blijft achter op Magnussen, maar eerlijk is eerlijk de Renault is ook dramatisch. Ik hoop dat ie volgend jaar in ieder geval in de buurt van Hulkenberg kan blijven, anders is het ook wel een slechte keuze geweest. Je hebt immers Sirotkin als reserve/test-rijder, geef hem dan wellicht nog een kans.

Gisteren bleek in ieder geval definitief dat Palmer niet in de regen kan rijden. In Monaco gecrasht in de regen, in Brazilie achter de SC gecrasht in de regen. Ze gaan Magnussen missen volgend jaar bij Renault.
Magnussen deed het niet veel beter in Monaco en werd gisteren ook maar 14e. Je moet ook niet vergeten dat die Renault gewoon een waardeloos chassis heeft, dat rijden in de regen een nog grotere uitdaging. Mercedes en RBR gaan als de brandweer in de regen, alles daarachter is gewoon een stuk minder. Coureurs als Palmer en Massa laten dan misschien juist wel zien hoeveel respect we moeten hebben voor al die andere coureurs die het spul wel naar de finish weten te brengen.