Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Tuesday

Citaat van: Wings op 13 november 2016 - 09:10:28
Ik moet wel lachen om de commotie welke heerst omtrent het telefoontje van Toto naar Jos. Hilarisch. Toto probeert het te nuanceren en doen alsof hij begaan is met Max en Max wilt beschermen. Want stel Max rijdt tegen Lewis aan, dan is de bok vet, nou dan is de bok maar vet! Als het goed is rijden de Mercedes-rijders op eieren wetende dat als wat gebeurt (lees: touché of crash) dat grote gevolgen kan hebben in de strijd om het wereldkampioenschap. Dus bij een eventuele touché tussen Max (geldt ook voor Seb en Kimi) met één van de Mercedessen, heeft dat voor hen grotere consequenties, moeten anderen daarom maar minder fel de strijd aangaan? Mijn inziens ligt die bal juist bij de Mercedes-rijders. Als ik in een Ferrari of Red Bull zat weet ik dat dit een kans is op een dagsucces. Plant dat ding er maar naast als een gelegenheid zich voordoet!
toch kan ik me er wel iets bij voorstellen. Natuurlijk moet Max gewoon aanvallen en kan hij idd ook gebruik maken van het feit dat zij extra voorzichtig zullen zijn. Maar goed, toch waren er in Mexico 2 linke actie's waar Rosberg eigenlijk amper op anticiperen. Het ging goed, dat spreekt dan weer voor Max, maar er ligt natuurlijk wel ergens een grens tussen agressief en te agressief. Of het nou wel of niet goed bedoeld is, ik vind het advies van Wolff qua inhoud niet verkeerd.

Wings

#5821
Ik wel. Stel je voor dat de directeur van het bedrijf waar ik voor werk vaders van concurrerende veiligheidskundigen zou bellen met de vraag ***hun werkstijl aan te passen omdat deze mijn successen kunnen beïnvloeden...! Moet niet gekker worden. Ik snap het probleem Max Verstappen wel alleen moet hij er maar mee dealen. Als ik Max was zou ik nu al roepen dat ik een tandje bijzet in eventuele duels met Mercedes omdat zij zich véél minder kunnen permitteren dan ik! Ik ga voor ieder gat en laat dat ding staan dus wees gewaarschuwd!

-edit-

***met de vraag hun zoon te verzoeken

Of een trainer van voetbalploeg A de vader van de verdedigers van voetbalploeg B gaat bellen om te vragen of ze niet hard willen verdedigen want de woensdag daarop moeten zij Europees voetballen... :)

-edit-

Iemand bekend met aapmanagement?

Tuesday

Citaat van: Wings op 13 november 2016 - 09:49:23
Ik wel. Stel je voor dat de directeur van het bedrijf waar ik voor werk vaders van concurrerende veiligheidskundigen zou bellen met de vraag hun werkstijl aan te passen omdat deze mijn successen kunnen beïnvloeden...! Moet niet gekker worden. Ik snap het probleem Max Verstappen wel alleen moet hij er maar mee dealen. Als ik Max was zou ik nu al roepen dat ik een tandje bijzet in eventuele duels met Mercedes omdat zij zich véél minder kunnen permitteren dan ik! Ik ga voor ieder gat en laat dat ding staan dus wees gewaarschuwd!
ik vind het ook ongepast, net als jij, maar dat wil niet zeggen dat ik het niet met de inhoud eens kan zijn toch? Max mag zich op alle manieren in het duel om de titel mengen, dat zal alleen maar gewaardeerd worden, afgezien van 1 manier en dat is met een kamikaze actie 1 van de kandidaten er uit rijden. Wat ie in bocht 1 deed bij de start, dat moet kunnen, maar de 2e aanval later in de wedstrijd kwam van veels te ver en was met veels teveel risico. Dan kun je zeggen, t is tot nu toe altijd goed gegaan en dat spreekt ook zeker voor hem, maar de 2e keer in Mexico had ook zo maar mis kunnen gaan.

Wings

Max mag dan wel een nietsontziende rijstijl hebben, hij heeft nog nooit iemand van de baan gerost. Wat dat aangaat zou ik mij meer zorgen maken om Nico en Lewis; die twee hebben elkaar vaker eraf gereden dan Max één van al die 21 anderen. En verder staat het hun vrij om Max langs te laten en vervolgens daarachter het wereldkampioenschap uit te vechten.

Jehoentelaar

Het verleden biedt geen garanties, dus met die argumentatie kun je weinig. Maar ik ben het er wel mee eens dat niemand zich hoeft aan te passen omdat de heren van Mercedes toevallig om de titel strijden. Als Verstappen zijn kans ziet om een van die lui in te halen moet 'ie er gewoon voor gaan, net als ieder ander. Vind het telefoontje van Wolff dan ook ronduit lachwekkend. Die vent krijgt het stiekem toch een beetje benauwd.

Mickey

Echt hè, hoe kom je erbij. Dat je ook echt gaat bellen met Jos. Die man maakt zich onsterfelijk belachelijk imo.

FolkertE

Dat hele gedoe is wel weer beetje uitvergroot. Ik snap Toto wel en ik denk ook niet dat hij alleen daarom belde. Beetje none nieuws.

Citaat van: Wings op 13 november 2016 - 09:10:28
Ik moet wel lachen om de commotie welke heerst omtrent het telefoontje van Toto naar Jos. Hilarisch. Toto probeert het te nuanceren en doen alsof hij begaan is met Max en Max wilt beschermen. Want stel Max rijdt tegen Lewis aan, dan is de bok vet, nou dan is de bok maar vet! Als het goed is rijden de Mercedes-rijders op eieren wetende dat als wat gebeurt (lees: touché of crash) dat grote gevolgen kan hebben in de strijd om het wereldkampioenschap. Dus bij een eventuele touché tussen Max (geldt ook voor Seb en Kimi) met één van de Mercedessen, heeft dat voor hen grotere consequenties, moeten anderen daarom maar minder fel de strijd aangaan? Mijn inziens ligt die bal juist bij de Mercedes-rijders. Als ik in een Ferrari of Red Bull zat weet ik dat dit een kans is op een dagsucces. Plant dat ding er maar naast als een gelegenheid zich voordoet!
Eens, al denk ik dat Rosberg het meeste op eieren gaat rijden. Lewis moet al, want winnen is al niet meer genoeg. En zelfs als Rosberg 4de of 5de word heeft hij nog een voorsprong. En daarnaast, Lewis is al 3 keer kampioen geworden, 1 keer meer  of minder zal hem niet zo heel veel uitmaken. Dit is waarschijnlijk Rosbergs laatste kans op een titel.

Wings

@Jehoentelaar: Het verleden biedt geen garanties maar is wel leidend in de waarschijnlijkheidsbepaling. Daarom ook ongepast. Toto is niet bang dat Max één van beiden eraf rost maar dat hij het gevecht opzoekt en ze het leven zuur maakt. Hij verwacht schijnbaar dat Max of 1. sneller is dan Ricciardo,Vettel en Räikkönen en de Mercedessen wel kan bedreigen of 2. dat de anderen dat uit respect niet zullen doen. Hoe dan ook, inderdaad ronduit lachwekkend.



Wings

@FolkertE, ik denk juist dat Hamilton het minste risico kan nemen. Als hij een belager (niet Rosberg) raakt en hij moet naar binnen vanwege een puncture of nieuwe neus is het klaar. Dan maar het verlies nemen en mogelijkheden creëren.

Tuesday

Citaat van: Wings op 13 november 2016 - 13:50:32
@Jehoentelaar: Het verleden biedt geen garanties maar is wel leidend in de waarschijnlijkheidsbepaling. Daarom ook ongepast. Toto is niet bang dat Max één van beiden eraf rost maar dat hij het gevecht opzoekt en ze het leven zuur maakt. Hij verwacht schijnbaar dat Max of 1. sneller is dan Ricciardo,Vettel en Räikkönen en de Mercedessen wel kan bedreigen of 2. dat de anderen dat uit respect niet zullen doen. Hoe dan ook, inderdaad ronduit lachwekkend.
het gaat niet om bedreigen, maar om een kamikaze actie zoals in Mexico. Verder vind Wolff alles prima hoor, de titels zijn sowieso binnen, daarom geloof ik ook wel in de goede bedoelingen van Wolff.

gloudiesaurus

Wat zou het ironisch zijn als nu iemand anders, of beide Mercedes coureurs elkaar uitschakelen  ;D
Dat is wel allemaal in het voordeel van Rosberg, hij wordt dan wereldkampioen.

Tot nu toe een lekker weekend voor Max Verstappen hoor!
Tot nu toe elke sessie sneller dan Ricciardo.
Hopelijk kan hij doortrekken in de race.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

FolkertE

Citaat van: Wings op 13 november 2016 - 13:52:28
@FolkertE, ik denk juist dat Hamilton het minste risico kan nemen. Als hij een belager (niet Rosberg) raakt en hij moet naar binnen vanwege een puncture of nieuwe neus is het klaar. Dan maar het verlies nemen en mogelijkheden creëren.
Ja dat wel, maar een p3 voor Hamilton en een 4 voor Rosberg levert maar 3 punten op. Rosberg kan rustig blijven zitten, want zelfs met een P3 kan hij volgende race kampioen worden. Hamilton moet voor het maximale gaan om zijn kansen het grootste te maken en elke keer als hij in de situatie komt waar hij moet kiezen tussen verlies nemen of Risico  heeft hij de kans meer te verliezen. Rosberg kan nu 18 punten verliezen op Hamilton en in Abu Dhabi per ongeluk zijn auto laten staan en is kampioen. Niet dat hij dat doet, maar ik snap je punt al denk ik dat Hamilton de titel al op een laag pitje heeft staan.

Tuesday

#5832
Citaat van: gloudiesaurus op 13 november 2016 - 14:03:24
Wat zou het ironisch zijn als nu iemand anders, of beide Mercedes coureurs elkaar uitschakelen  ;D
Dat is wel allemaal in het voordeel van Rosberg, hij wordt dan wereldkampioen.
dat hebben we in het verleden vaker gezien (Senna/Prost, Schumacher/Hill), maar dat iemand die geen aanspraak maakt op de titel een titelkandidaat er af rost (in de laatste races) kan ik me niet herinneren. Wel dat coureurs hun sportieve plicht doen en punten afpakken van een titelkandidaat.

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 13 november 2016 - 14:13:34
Citaat van: gloudiesaurus op 13 november 2016 - 14:03:24
Wat zou het ironisch zijn als nu iemand anders, of beide Mercedes coureurs elkaar uitschakelen  ;D
Dat is wel allemaal in het voordeel van Rosberg, hij wordt dan wereldkampioen.
dat hebben we in het verleden vaker gezien (Senna/Prost, Schumacher/Hill), maar dat iemand die geen aanspraak maakt op de titel een titelkandidaat er af rost (in de laatste races) kan ik me niet herinneren. Wel dat coureurs hun sportieve plicht doen en punten afpakken van een titelkandidaat.
2012, Ricciardo die met Vettel botst, maar dat was 50-50.

Van Wijk

Er zit natuurlijk veel meer achter dat telefoontje van Toto . Wat Wings zegt, het is gewoon "not done".
Als ik Lewis of Nico was zou ik bij de start constant in mijn spiegels kijken om de heren van Red bull en Ferrari te kunnen ontwijken moesten die crashen en rechtdoor schieten :)
Heb er zin in !