Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Wings

Tsja, maar die kaart wordt nogal gauw getrokken. Ik heb niet echt de indruk dat Jan Lammers overal bovenop al de kritiek duikt en zich alleen maar pro-Max uitdrukt. In de studio heeft hij zich wel kritisch uitgelaten en ook de foutjes onder aandacht gebracht. Maar goed, ik lees lang niet alles dus ik kan het zomaar mis hebben. Onderstaande heb ik gelezen (irritant dat alles zo achter elkaar staat):

Much has been said and will be said about this amazing young man! I am Dutch and I used to drive in Formula One, Max is Dutch and drives in Formula One so I have every reason to admire him. However I am not a fan because most fans can't handle any form of criticism aimed at their idol. If anything I am a big fan of objectivity! Now with that in mind I need to get something of my chest. Max has been hailed and criticized for his achievements so far, I have been complimenting him all along, why, well because it makes sense. Now I can already see you critics get agitated and you probably feel the urge to start replying before you read further, please yourself. Following the logic of 'trying to understand, before being understood' I thought about the criticism and looked back at what Verstappen did that was so terrible? Looking back from when he started his first F1 GP in 2015, I conclude that it was nothing, absolutely nothing!! Yes you blabbermouths out there, NOTHING!! Yes he did upset a few people, why, simply because he passed them in a brilliant way or they couldn't pass him because he was clever and skillful in defending! Yes of course he 'nearly' touched people or they 'nearly' touched him, well that's the skill part of it! How many girls have you F1 drivers 'nearly' made pregnant? So those are the facts, deal with it. He also NEVER (in caps lock so Mr. Lauda can also read it without reading glasses) ran into anybody on the track, never even damaged anybody's car (Romain Grosjean in Monaco 2015 could finish the race in twelfth position on the same lap as the leader). So how many of you Formula one drivers can say that over the last two years? Certainly not your two choir boys Mr. Lauda! Btw they are two awesome drivers and characters, but this is in reply to how Mr. Lauda makes them out to be.. By now we can write a book about all the things that Lauda said in anger and took back so even and icon of the stature of Niki Lauda, my own great example in the seventies loses credibility for talking nonsense just to cover his own interest. Also I challenge all the other F1 drivers to come up with a record like that! And now what? Well overtaking and defending used to be an art but not anymore, all the smart ass wingers have achieved that everybody can overtake now because you can't move under braking, effectively you're not aloud to defend yourself other than pressing a button on the steering wheel for extra power. (Good job their not in charge of the World Boxing Association) so remember he never drove anybody off the track, so when he will do at some point in the future, bless him and the other driver because it will be his first time!!

Jozef

Ik heb dit met veel moeite doorgeworsteld maar dat hij zich wil voordoen als Mister Objectivity is echt niet te geloven. ;D

Tuesday

Citaat van: Wings op 02 november 2016 - 19:55:16
Dat lees ik ook zelden al vind ik de column van Lammers dan net wat interessanter en goed onderbouwd. Villeneuve komt met wat one-liner op basis van onvolledige info. Daar heb ik veel minder mee. Maar ik wens je veel leesplezier verder hoor. Schroom niet om te smullen en smikkelen van dit nieuws. Is ook je goed recht en daarom wordt het ook geplaatst tenslotte.
ik smul en smikkel er niet van hoor, althans niet van de inhoud. Wel een beetje van het gedrag dat ze vertonen. Ik vind dat ze (een deel) van het F1 publiek nogal onderschatten, met name Lammers. 'Verstappen is nog steeds de beste en nu lekker slapen lieve kinderen' . 

Robbert65

Citaat van: Jozef op 02 november 2016 - 19:57:03
Ik denk eerlijk gezegd dat het de media zijn die het laten voorkomen alsof Villeneuve met een oneliner komt. Als jij alleen de titel van een artikel wil lezen, zul je inderdaad die indruk krijgen.

Ik lees die artikels ook niet (net zoals de categorie "Vettel de hypocriet") maar ik vind dan ook dat je niet te veel conclusies mag trekken over die persoon. ')

Het artikel "Vettel de hypocriet" dat op onze site is verschenen was een column van Franky Rein en was op persoonlijke titel maar is wel besproken in de redactie. De kop zegt niet altijd alles over de inhoud van een artilkel (in algemene zin, niet specifiek GPPits). Een kop is bedoeld om op de eerste plaats de inhoud van een artikel in enkkele woorden te vatten en in de tweede plaats om de lezer te verleiden het artikel te openen of te lezen.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Tuesday

Citaat van: Robbert65 op 02 november 2016 - 21:52:02
Citaat van: Jozef op 02 november 2016 - 19:57:03
Ik denk eerlijk gezegd dat het de media zijn die het laten voorkomen alsof Villeneuve met een oneliner komt. Als jij alleen de titel van een artikel wil lezen, zul je inderdaad die indruk krijgen.

Ik lees die artikels ook niet (net zoals de categorie "Vettel de hypocriet") maar ik vind dan ook dat je niet te veel conclusies mag trekken over die persoon. ')

Het artikel "Vettel de hypocriet" dat op onze site is verschenen was een column van Franky Rein en was op persoonlijke titel maar is wel besproken in de redactie. De kop zegt niet altijd alles over de inhoud van een artilkel (in algemene zin, niet specifiek GPPits). Een kop is bedoeld om op de eerste plaats de inhoud van een artikel in enkkele woorden te vatten en in de tweede plaats om de lezer te verleiden het artikel te openen of te lezen.
waarom was dat eigenlijk? omdat Vettel een regel overtreedt waar hij zelf voorstander van was? dat zal iedereen wel eens gebeurd zijn. De timing was in dit geval alleen wel zeer ongelukkig.

Robbert65

Citaat van: Tuesday op 02 november 2016 - 21:59:02
Citaat van: Robbert65 op 02 november 2016 - 21:52:02
Citaat van: Jozef op 02 november 2016 - 19:57:03
Ik denk eerlijk gezegd dat het de media zijn die het laten voorkomen alsof Villeneuve met een oneliner komt. Als jij alleen de titel van een artikel wil lezen, zul je inderdaad die indruk krijgen.

Ik lees die artikels ook niet (net zoals de categorie "Vettel de hypocriet") maar ik vind dan ook dat je niet te veel conclusies mag trekken over die persoon. ')

Het artikel "Vettel de hypocriet" dat op onze site is verschenen was een column van Franky Rein en was op persoonlijke titel maar is wel besproken in de redactie. De kop zegt niet altijd alles over de inhoud van een artilkel (in algemene zin, niet specifiek GPPits). Een kop is bedoeld om op de eerste plaats de inhoud van een artikel in enkkele woorden te vatten en in de tweede plaats om de lezer te verleiden het artikel te openen of te lezen.
waarom was dat eigenlijk? omdat Vettel een regel overtreedt waar hij zelf voorstander van was? dat zal iedereen wel eens gebeurd zijn. De timing was in dit geval alleen wel zeer ongelukkig.

Ik begrijp de vraag niet; waarom was wat eigenlijk?
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Tuesday

Citaat van: Robbert65 op 02 november 2016 - 23:08:32
Citaat van: Tuesday op 02 november 2016 - 21:59:02
Citaat van: Robbert65 op 02 november 2016 - 21:52:02
Citaat van: Jozef op 02 november 2016 - 19:57:03
Ik denk eerlijk gezegd dat het de media zijn die het laten voorkomen alsof Villeneuve met een oneliner komt. Als jij alleen de titel van een artikel wil lezen, zul je inderdaad die indruk krijgen.

Ik lees die artikels ook niet (net zoals de categorie "Vettel de hypocriet") maar ik vind dan ook dat je niet te veel conclusies mag trekken over die persoon. ')

Het artikel "Vettel de hypocriet" dat op onze site is verschenen was een column van Franky Rein en was op persoonlijke titel maar is wel besproken in de redactie. De kop zegt niet altijd alles over de inhoud van een artilkel (in algemene zin, niet specifiek GPPits). Een kop is bedoeld om op de eerste plaats de inhoud van een artikel in enkkele woorden te vatten en in de tweede plaats om de lezer te verleiden het artikel te openen of te lezen.
waarom was dat eigenlijk? omdat Vettel een regel overtreedt waar hij zelf voorstander van was? dat zal iedereen wel eens gebeurd zijn. De timing was in dit geval alleen wel zeer ongelukkig.

Ik begrijp de vraag niet; waarom was wat eigenlijk?
waarom Vettel als hypocriet wordt neergezet.

Robbert65

Ja, dan moet je Franky's artikel lezen, en hem even een PB sturen of een topic openen als je er nog vragen over hebt?
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Tuesday

Citaat van: Robbert65 op 02 november 2016 - 23:57:06
Ja, dan moet je Franky's artikel lezen, en hem even een PB sturen of een topic openen als je er nog vragen over hebt?
heb het inmiddels gelezen, het ging dus geen eens om het bewegen in de remzone. Als post op het forum had het niet misstaan, als column vind ik het wel heel matig.

Jozef

Citaat van: Robbert65 op 02 november 2016 - 21:52:02
Citaat van: Jozef op 02 november 2016 - 19:57:03
Ik denk eerlijk gezegd dat het de media zijn die het laten voorkomen alsof Villeneuve met een oneliner komt. Als jij alleen de titel van een artikel wil lezen, zul je inderdaad die indruk krijgen.

Ik lees die artikels ook niet (net zoals de categorie "Vettel de hypocriet") maar ik vind dan ook dat je niet te veel conclusies mag trekken over die persoon. ')

Het artikel "Vettel de hypocriet" dat op onze site is verschenen was een column van Franky Rein en was op persoonlijke titel maar is wel besproken in de redactie. De kop zegt niet altijd alles over de inhoud van een artilkel (in algemene zin, niet specifiek GPPits). Een kop is bedoeld om op de eerste plaats de inhoud van een artikel in enkkele woorden te vatten en in de tweede plaats om de lezer te verleiden het artikel te openen of te lezen.

Ik weet dat het een column van Franky was, ook dat stond namelijk in de titel. ;D ;D

Ik vind het prima dat zoiets op deze site staat hoor, in een column/opiniestuk mag je van mij alles schrijven. Dat betekent echter niet dat ik elke column wil lezen, dan verspil ik m'n tijd liever aan het uitwisselen van meningen hier op het forum.

Robbert65

Citaat van: Tuesday op 03 november 2016 - 00:32:43
Citaat van: Robbert65 op 02 november 2016 - 23:57:06
Ja, dan moet je Franky's artikel lezen, en hem even een PB sturen of een topic openen als je er nog vragen over hebt?
heb het inmiddels gelezen, het ging dus geen eens om het bewegen in de remzone. Als post op het forum had het niet misstaan, als column vind ik het wel heel matig.

Je kunt altijd een column bij de redactie indienen om te laten zien hoe het wel moet.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Tuesday

Citaat van: Robbert65 op 03 november 2016 - 01:05:05
Citaat van: Tuesday op 03 november 2016 - 00:32:43
Citaat van: Robbert65 op 02 november 2016 - 23:57:06
Ja, dan moet je Franky's artikel lezen, en hem even een PB sturen of een topic openen als je er nog vragen over hebt?
heb het inmiddels gelezen, het ging dus geen eens om het bewegen in de remzone. Als post op het forum had het niet misstaan, als column vind ik het wel heel matig.

Je kunt altijd een column bij de redactie indienen om te laten zien hoe het wel moet.
ik heb het nooit geprobeerd, ik denk ook niet dat ik het ooit ga doen, maar ik mag er wel een mening over hebben toch? Zoals ze vanmiddag in de gemeenteraad van Groningen zeiden; 'je hoeft geen ei te zijn geweest om een omelet te kunnen beoordelen' ;)

Robbert65

Persoonlijk vind ik het lastig om over columns, meningen, gevoelens en emoties van anderen een oordeel te vellen.

Vandaar mijn opmerking in de strekking van: Probeer het maar eens zelf te doen, een mening publiceren die door duizenden gelezen wordt.
Waarmee ik absoluut niet zeggen wil, dat je je mening voor je zou moeten houden, laat staan dat je geen mening zou mogen hebben :-)

In een column zet je zaken ook wat extra nadrukkelijk aan, kies je andere woorden, een scherpere toon. Je lokt daarmee natuurlijk reacties uit, positieve en negatieve.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Tuesday

Citaat van: Robbert65 op 03 november 2016 - 02:11:15
Persoonlijk vind ik het lastig om over columns, meningen, gevoelens en emoties van anderen een oordeel te vellen.

Vandaar mijn opmerking in de strekking van: Probeer het maar eens zelf te doen, een mening publiceren die door duizenden gelezen wordt.
Waarmee ik absoluut niet zeggen wil, dat je je mening voor je zou moeten houden, laat staan dat je geen mening zou mogen hebben :-)

In een column zet je zaken ook wat extra nadrukkelijk aan, kies je andere woorden, een scherpere toon. Je lokt daarmee natuurlijk reacties uit, positieve en negatieve.
in een column mag ook wel enige nuance zitten voordat je een bepaalde kant opgaat. Deze column heeft meer weg van de boordradio van Vettel. Veel meer als een tirade is het niet. Het had zo een comment op F1today kunnen zijn. En het tegenovergestelde van hypocriet is gewoon eerlijk zijn, dus bij deze mijn mening. Franky schrijft ook best leuke stukjes over achtergronden in de F1, maar zijn voorkeur voor bepaalde coureurs die kan ik wel dromen. Maar wellicht dat het voor anderen wel leuk is om te lezen. Vettel is per slot van rekening inmiddels wel volksvijand nr 1 in Nederland als opvolger van Grosjean, Sainz en Massa. Maar goed, chapeau voor Gppits dat het er afgezien van deze column verder niet op inspeelt. En ik geloof ook niet dat Franky dit als één van zn beste werken zal beschouwen  ;)

Jehoentelaar

Een column heeft, net als elke andere artikelvorm, ook gewoon een aantal stijlregels waar het aan dient te voldoen voor het überhaupt een column genoemd kan worden. Niet elk opiniestuk is een column.