Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Jozef

#5760
Citaat van: Robbert65 op 31 oktober 2016 - 14:19:30
Wat betreft zijn opmerkingen over Vettel: ik heb er hartelijk om gelachen gisteren, toen hij op Sky werd geinterviewd. Maar ik was het eigenlijk alweer vergeten. Hij vindt Vettel een gefrustreerde ouwe zeur. Tsja. Om Verstappen daarom nu ineens een naar mannetje te vinden.... ach. Het was niet netjes, maar geen doodzonde toch?

Wat ik tenenkrommend vond was zijn interview op Ziggo. Dat was erger dan dat op Sky. De intonatie en de gelaatsuitdrukking toen hij zei "ik doe het tenminste goed, hij doet het op een domme manier", bleh.

Maar genoeg erover. Net als de heren hierboven ben ik er nog altijd blij om dat hij in de F1 zit. Maar hij zou z'n mond mogen houden, of over zichzelf praten in plaats van over anderen.

Mickey

Ik vind dat men er te gemakkelijk aan voorbij gaat, dat het gewoon een knul is van negentien. Dan ben je ongeveer aan het eind van de puberteit. Nu weet ik niet hoe het bij jullie zat, maar ik was toen vooral met gierende hormoontjes met meisjes in tochtige fietsenschuurtjes bezig. Ik verwacht bij hem dan ook nog niet de emotionele stabiliteit van bijvoorbeeld een vijfentwintigjarige. Tel daarbij op dat je om je successen geroemd wordt, in een wereld vol glitter en glamour en dan is zonder de juiste begeleiding kapsones zo gecreëerd. Ze moeten er bij RBR wel bovenop zitten nu, aan de andere kant, zo lang hij op de baan presteert, is hem veel vergeven.

Jehoentelaar

Toen bekend werd dat Verstappen met achttien jaar zou gaan debuteren, vonden velen dat geen enkel probleem en werden argumenten van persoonlijke ontwikkeling (puberteit) weggewuifd. Vervolgens dragen de wegwuivers dat nu als argument aan als het even wat tegen zit. De conclusie is al meermaals hier getrokken maar het zal nog maar eens moeten: als leeftijdsgebonden ontwikkeling een argument is, is Verstappen te jong voor de sport.

Wings

Als je verwacht dat hij als een 35-jarige relativeert en evenveel levenservaring in interviews kan leggen wel. Maar volgens mij is racen nog altijd het hoofddoel. En beoordeel je Max op zijn racekwaliteiten dan doet hij het wel aardig. En tactisch(er) worden in interviews (oftewel, de PR-robot worden die zich diplomatiek verwoord) komt vanzelf wel.

Mickey

Wings was me voor, dat was ongeveer wat ik wilde zeggen. En het is ook al vaker gezegd.

Jozef

Citaat van: Jehoentelaar op 31 oktober 2016 - 17:36:10
Toen bekend werd dat Verstappen met achttien jaar zou gaan debuteren, vonden velen dat geen enkel probleem en werden argumenten van persoonlijke ontwikkeling (puberteit) weggewuifd. Vervolgens dragen de wegwuivers dat nu als argument aan als het even wat tegen zit. De conclusie is al meermaals hier getrokken maar het zal nog maar eens moeten: als leeftijdsgebonden ontwikkeling een argument is, is Verstappen te jong voor de sport.

Inderdaad. Ik wens niet naar zijn leeftijd te kijken. Hij is een F1-coureur, dus ik beoordeel hem als een F1-coureur volgens de criteria die ik hanteer bij een F1-coureur. Als hij zich over 3 jaar anders gedraagt ("omdat hij wat ouder is") dan zal ik op dat moment ook mijn mening bijstellen. Dat betekent echter niet dat ik zijn gedrag vandaag moet goedkeuren.

Mickey

Ik keur zijn gedrag ook niet altijd goed, maar het is gewoon van ondergeschikt belang. Heb liever dat hij vol arrogantie WK wordt, dan een pratende PR-pop zonder noemenswaardig succes.

Wings

Citaat van: Matthijs op 31 oktober 2016 - 15:32:17
Mijn gevoel goed verwoord Tuesday!

Verstappen is een fenomenale coureur maar waar hij vorig jaar vooral de aandacht trok met prachtige acties, zijn het nu bijna uitsluitend de controverses die hem achtervolgen. Bovendien heeft hij de laatste twee races fout op fout gestapeld. Niet erg voor een onervaren coureur maar daar past zo'n arrogante houding niet bij.

Men probeert Max controverses aan te praten. Verder betreur ik dat Max zich de laatste geneigd voelt zichzelf te verdedigen (en dat lomp doet) tegen kritieken. Absoluut niet nodig. Zo ook niet met het verdedigen wat zo onder vuur lag. Doe gewoon je ding en laat de FIA er wat van vinden. Het doorschieten van Max gisteren wijkt niet af van het doorschieten van Lewis in de eerste ronde. Beiden staan hun plaats niet af. Het enige verschil is dat Rosberg en Verstappen niet hebben gereageerd op het doorschieten van Lewis en bij Max Vettel uit z'n panty schoot en de drama-queen uithing. De media maakt daar handig gebruik van en blaast het op. Net als een week eerder dat men het nodig vond om de klagende en met de telefoon spelende  Hamilton nog eens te laten opdraven voor een persconferentie. Dat vind ik veel erger dan dat een rijder zich niet diplomatiek uitdrukt direct na een race.

Jozef

Citaat van: Mickey op 31 oktober 2016 - 17:52:07
Ik keur zijn gedrag ook niet altijd goed, maar het is gewoon van ondergeschikt belang. Heb liever dat hij vol arrogantie WK wordt, dan een pratende PR-pop zonder noemenswaardig succes.

Maar op dit moment is hij iemand vol arrogantie en zonder noemenswaardig succes. Dat is het slechtste van beide werelden. ;) Ik weet dat de kans groot is dat daar verandering in komt, maar op dit moment is dat gewoon nog niet zo.

Tuesday

Citaat van: Wings op 31 oktober 2016 - 18:02:39
Citaat van: Matthijs op 31 oktober 2016 - 15:32:17
Mijn gevoel goed verwoord Tuesday!

Verstappen is een fenomenale coureur maar waar hij vorig jaar vooral de aandacht trok met prachtige acties, zijn het nu bijna uitsluitend de controverses die hem achtervolgen. Bovendien heeft hij de laatste twee races fout op fout gestapeld. Niet erg voor een onervaren coureur maar daar past zo'n arrogante houding niet bij.

Men probeert Max controverses aan te praten. Verder betreur ik dat Max zich de laatste geneigd voelt zichzelf te verdedigen (en dat lomp doet) tegen kritieken. Absoluut niet nodig. Zo ook niet met het verdedigen wat zo onder vuur lag. Doe gewoon je ding en laat de FIA er wat van vinden. Het doorschieten van Max gisteren wijkt niet af van het doorschieten van Lewis in de eerste ronde. Beiden staan hun plaats niet af. Het enige verschil is dat Rosberg en Verstappen niet hebben gereageerd op het doorschieten van Lewis en bij Max Vettel uit z'n panty schoot en de drama-queen uithing. De media maakt daar handig gebruik van en blaast het op. Net als een week eerder dat men het nodig vond om de klagende en met de telefoon spelende  Hamilton nog eens te laten opdraven voor een persconferentie. Dat vind ik veel erger dan dat een rijder zich niet diplomatiek uitdrukt direct na een race.
de media blaast het op? de media deed er in beide gevallen live verslag van, het opblazen gaat dan vanzelf, daar doen wij zelf net zo hard aan mee. Verder is het ook wel erg makkelijk om de straf af te schuiven op het geklaag van Vettel. Iedere coureur had dat in zijn geval gedaan. Hij werd pas echt boos nadat hij van zn team had begrepen dat Max van Charlie aan de kant moest en hij veronderstelde dat Max dat bewust negeerde om Ricciardo aan te laten sluiten. En als Verstappen Rosberg er in bocht 1 niet afduwt had Hamilton wellicht wel een straf gekregen en dan waarschijnlijk op advies van Rosberg en Verstappen.

Wings

Ik zie niemand Vettel verwijten dat Max een straf kreeg. Max ging zelf rechtdoor dus de straf is 100% terecht. De mensen die het oneens zijn refereren aan het rechtdoor schieten van Hamilton. Ondanks dat ik dat anders zie kan ik mij er wel wat bij voorstellen. Maar dat riep ik ook toen Kvyat (toch?) werd bestraft.

Wings

Citaat van: Mickey op 31 oktober 2016 - 17:52:07
Ik keur zijn gedrag ook niet altijd goed, maar het is gewoon van ondergeschikt belang. Heb liever dat hij vol arrogantie WK wordt, dan een pratende PR-pop zonder noemenswaardig succes.

Dat laatste zal zeker gebeuren. Dan krijgen we van die Rosberg (en Hamilton in mindere mate) taferelen waar de fans begroet worden in hun eigen taal en vervolgens te horen krijgen hoe geweldig zij zijn, hoe super de sfeer is én hoe graag ze daar rijden. Vervolgens een felicitatie voor de teamgenoot en in één adem een zéér kort verslag. Als er iets gebeurd is bekijken ze eerst de beelden en / of bespreken het intern. Iedereen blij. 

Wings


Arthur

Terug in dit topic. Ik heb me de afgelopen dagen terug getrokken en de berichten nog eens goed gelezen. En ja, er zijn tijdens mijn afwezigheid absoluut [door een ieder] zinnige dingen gezegd [meestal hier op dit forum] en ja, ik realiseer me achteraf ook wel dat ik die hazen beter anders had kunnen laten lopen. De achterliggende gedachte was dat ik mijn mening kracht bij wilde zetten [of onderstrepen zoals Robbert het verwoordde] maar dat achteraf beter anders had kunnen doen. Nu leidde het tot onbegrip en zonder [duidelijke] argumentatie mijnerzijds kwam het over als een voldongen feit c.q. de waarheid. Ik zal voortaan proberen iets genuanceerder te formuleren [alhoewel dat de één makkelijker af gaat dan de ander]. Van mijn kant in ieder geval no hard feelings or whatsoever.





Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Matthijs

Hulde Arthur. Ik denk van niemand hier hard feelings.