Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Robbert65

Citaat van: Jehoentelaar op 27 oktober 2016 - 12:38:39
Als we het toestaan om discussies te laten afkappen met inhoudsloze oneliners en het verboden is om daar wat van te zeggen, vraag ik mij af waar je met dit forum heen wilt. Of, zoals nu blijkbaar hier de norm is: ik vind het onzin wat je zegt, dat is mijn mening, dat heb je te accepteren. Argumenten heb ik daarbij niet nodig, want ik vind dat het zo is. Punt.

Nu ja, het gaat om het afkappen. Ik vind niet dat Arthur afkapte of dooddeed. Daar reageerde ik op. De discussie kan inhoudelijk gewoon verder, ook als het over Verstappen gaat.

En inderdaad hoort een en ander wel beargumenteerd te zijn. Maar een mening heb je soms nou eenmaal ook gewoon omdat je 'm hebt.

Als je de straat op gaat en je vraagt willekeurige mensen: Wat is beter in het verkeer, links rijden zoals in het Verenigd Koninkrijk of rechts rijden zoals op het vasteland? dan gaat de gemiddelde Nederlander zeggen: Rechts rijden is beter.
Dat is volkomen gelul natuurlijk, want het maakt geen reet uit of je links of rechts rijdt, als je het maar met z'n allen hetzelfde doet.

Maar omdat wij met z'n allen al heel lang gewend zijn rechts te rijden, sinds Napoleon om precies te zijn, denken wij als we niet nadenken zomaar, dat dat dan dús beter is. En dan heb je een mening zonder argumenten. Kan gebeuren. Is verder niet zo heel erg...

Overigens hecht ik eraan te vermelden @Arthur, dat als Jenson Button zegt, dat hij niets heeft gezegd in een overleg, dan is dat zo. Button gaat daar niet over liegen. Natuurlijk ;)

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

Citaat van: Jehoentelaar op 27 oktober 2016 - 12:21:50
Ga nou niet op dit moment met de forumregels zwaaien. Natuurlijk snap ik dat iedereen een mening mag hebben. Maar als een mening die afwijkt van het Verstappenpopulisme wordt afgedaan met "iedereen ziet toch hoe de hazen lopen?" zeg ik daar wat van. Omdat ik afwijk van de Verstappengezinde meningen zie ik dus niet goed in hoe het zit? Schei toch uit.

Het was in ieder geval geenszins mijn bedoeling de sfeer te verzieken met mijn opmerkingen hoor. Ik hoop dat dat duidelijk is en anders bied ik je m'n verontschuldigingen aan, ik ging er met bijna gestrekt been in misschien... Kleine knieboog, maar het kon er best uitzien als gestrekt ;)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Wings

Citaat van: Jehoentelaar op 26 oktober 2016 - 23:18:24
Oh ja ik snap de redenen voor de mediahype op zich wel (zolang het maar geen clickbaittitels worden, dan verlaag je jezelf écht naar een bedenkelijk niveau), maar dat betekent wel dat de Nederlandse berichtgeving over Verstappen niet representatief is voor daarbuiten. Wat ook een doodnormale situatie is natuurlijk.

Ik denk eigenlijk dat het onderspit delven t.o.v. Ricciardo wellicht ook het een en ander zegt over hoe goed Ricciardo daadwerkelijk is. Die vent kan echt kneiterhard rijden.

Nietszeggende artikelen vind ik van het zelfde niveau als een clickbait. Beiden hebben hetzelfde einddoel.
Verder delft Max statistisch het onderspit maar ik zie ook dat Max intrinsiek sneller en beter is. Net als Vettel intrinsiek sneller en beter is dan Räikkönen en Hamilton dan Rosberg. Feit blijft dat de situatie ook naar je toe moet komen om de maximale output te hebben. Ik denk dat zowel Hamilton, Vettel als Verstappen net wat meer tegenwind hebben. En in het geval van Max is het snelheidsverschil met Ricciardo wat minder en hij is natuurlijk wat minder ervaren.

Matthijs

Citaat van: Wings op 27 oktober 2016 - 13:05:16
Verder delft Max statistisch het onderspit maar ik zie ook dat Max intrinsiek sneller en beter is. Net als Vettel intrinsiek sneller en beter is dan Räikkönen en Hamilton dan Rosberg. Feit blijft dat de situatie ook naar je toe moet komen om de maximale output te hebben. Ik denk dat zowel Hamilton, Vettel als Verstappen net wat meer tegenwind hebben. En in het geval van Max is het snelheidsverschil met Ricciardo wat minder en hij is natuurlijk wat minder ervaren.
Het lijkt mij inderdaad niet dat Verstappen nu al zijn maximale potentieel heeft bereikt, het is pas zijn tweede seizoen. Net zo goed als Raikkonen dat ook niet deed in 2002, Alonso in 2003, Vettel in 2008, Ricciardo in 2012 en zelfs Hamilton niet in 2008. Vooralsnog vind ik Ricciardo de beste rijder van dit seizoen, van alle 22. Maar ik ga geen uitspraken doen wie beter is, Verstappen of Ricciardo: we hebben de komende jaren om daar achter te komen. In die luxe verkeren we dus let's sit back and enjoy.

Arthur

Citaat van: Jehoentelaar op 27 oktober 2016 - 11:43:50
Citaat van: Arthur op 27 oktober 2016 - 00:52:28
En natuurlijk is de gevestigde orde [directe concurrentie] Mercedes en Ferrari [en Vettel, Raikkonen] die de bedreiging voelen. Zo doorzichtig is tevens de ontkenning door Button, Grosjean m.b.t. de rijdersbriefing over Max [vermoorde onschuld] inzake gevaarlijk rijden etc. Kom op, iedereen ziet toch hoe de hazen lopen? En ja, dit duurt nog even totdat ze geen excuses meer hebben, zie Senna en Schumacher, dan moet men zich er bij neerleggen, buitencategorie!!

De dooddoener van de week en de reden waarom discussiëren over aan Verstappen gerelateerde onderwerpen geen enkele zin meer lijkt te hebben.

Pfff, het gaat nu toevallig om Verstappen maar het had net zo goed een andere coureur kunnen zijn die betutteld wordt. Dus de opmerking "dooddoener van de week" en de daaropvolgende conclusie laat ik aan mij voorbij gaan.

Maar goed, het was/is mijn mening, die blijkbaar op deze wijze niet gegeven mag worden, Ik laat dit topic verder maar voor wat het is! Adieu.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jehoentelaar

Citaat van: Robbert65 op 27 oktober 2016 - 12:54:48
Citaat van: Jehoentelaar op 27 oktober 2016 - 12:21:50
Ga nou niet op dit moment met de forumregels zwaaien. Natuurlijk snap ik dat iedereen een mening mag hebben. Maar als een mening die afwijkt van het Verstappenpopulisme wordt afgedaan met "iedereen ziet toch hoe de hazen lopen?" zeg ik daar wat van. Omdat ik afwijk van de Verstappengezinde meningen zie ik dus niet goed in hoe het zit? Schei toch uit.

Het was in ieder geval geenszins mijn bedoeling de sfeer te verzieken met mijn opmerkingen hoor. Ik hoop dat dat duidelijk is en anders bied ik je m'n verontschuldigingen aan, ik ging er met bijna gestrekt been in misschien... Kleine knieboog, maar het kon er best uitzien als gestrekt ;)

Verontschuldigingen niet nodig! Soms botst er het een en ander, hoort bij het forumwezen.

Citaat van: Arthur op 27 oktober 2016 - 13:56:05
Pfff, het gaat nu toevallig om Verstappen maar het had net zo goed een andere coureur kunnen zijn die betutteld wordt. Dus de opmerking "dooddoener van de week" en de daaropvolgende conclusie laat ik aan mij voorbij gaan.

Maar goed, het was/is mijn mening, die blijkbaar op deze wijze niet gegeven mag worden, Ik laat dit topic verder maar voor wat het is! Adieu.

Nergens staat dat het niet mag, maar als een inhoudelijke discussie wordt getorpedeerd met een oneliner, dan krijgt die oneliner vanuit mijn hoek een passende reactie. Het vervolgens 'verlaten' van het topic is m.i. vervolgens veelzeggend over de argumentatie die achter de mening zit.

Jehoentelaar

Citaat van: Wings op 27 oktober 2016 - 13:05:16
Citaat van: Jehoentelaar op 26 oktober 2016 - 23:18:24
Oh ja ik snap de redenen voor de mediahype op zich wel (zolang het maar geen clickbaittitels worden, dan verlaag je jezelf écht naar een bedenkelijk niveau), maar dat betekent wel dat de Nederlandse berichtgeving over Verstappen niet representatief is voor daarbuiten. Wat ook een doodnormale situatie is natuurlijk.

Ik denk eigenlijk dat het onderspit delven t.o.v. Ricciardo wellicht ook het een en ander zegt over hoe goed Ricciardo daadwerkelijk is. Die vent kan echt kneiterhard rijden.

Nietszeggende artikelen vind ik van het zelfde niveau als een clickbait. Beiden hebben hetzelfde einddoel.
Verder delft Max statistisch het onderspit maar ik zie ook dat Max intrinsiek sneller en beter is. Net als Vettel intrinsiek sneller en beter is dan Räikkönen en Hamilton dan Rosberg. Feit blijft dat de situatie ook naar je toe moet komen om de maximale output te hebben. Ik denk dat zowel Hamilton, Vettel als Verstappen net wat meer tegenwind hebben. En in het geval van Max is het snelheidsverschil met Ricciardo wat minder en hij is natuurlijk wat minder ervaren.

Zeker waar, met name het vetgedrukte. Nu conclusies trekken op basis van de verschillen zou te vroeg zijn. Wat we nu wel weten is dat Ricciardo in ieder geval een uitstekende coureur is (maar dat wisten we zonder Verstappen op zich ook wel, denk ik). Hoe de verhoudingen ten opzichte van Verstappen liggen gaan we hopelijk de komende jaren zien.

Arthur

Citaat van: Jehoentelaar op 27 oktober 2016 - 16:18:40
Citaat van: Robbert65 op 27 oktober 2016 - 12:54:48
Citaat van: Jehoentelaar op 27 oktober 2016 - 12:21:50
Ga nou niet op dit moment met de forumregels zwaaien. Natuurlijk snap ik dat iedereen een mening mag hebben. Maar als een mening die afwijkt van het Verstappenpopulisme wordt afgedaan met "iedereen ziet toch hoe de hazen lopen?" zeg ik daar wat van. Omdat ik afwijk van de Verstappengezinde meningen zie ik dus niet goed in hoe het zit? Schei toch uit.

Het was in ieder geval geenszins mijn bedoeling de sfeer te verzieken met mijn opmerkingen hoor. Ik hoop dat dat duidelijk is en anders bied ik je m'n verontschuldigingen aan, ik ging er met bijna gestrekt been in misschien... Kleine knieboog, maar het kon er best uitzien als gestrekt ;)

Verontschuldigingen niet nodig! Soms botst er het een en ander, hoort bij het forumwezen.

Citaat van: Arthur op 27 oktober 2016 - 13:56:05
Pfff, het gaat nu toevallig om Verstappen maar het had net zo goed een andere coureur kunnen zijn die betutteld wordt. Dus de opmerking "dooddoener van de week" en de daaropvolgende conclusie laat ik aan mij voorbij gaan.

Maar goed, het was/is mijn mening, die blijkbaar op deze wijze niet gegeven mag worden, Ik laat dit topic verder maar voor wat het is! Adieu.

Nergens staat dat het niet mag, maar als een inhoudelijke discussie wordt getorpedeerd met een oneliner, dan krijgt die oneliner vanuit mijn hoek een passende reactie. Het vervolgens 'verlaten' van het topic is m.i. vervolgens veelzeggend over de argumentatie die achter de mening zit.

"Het vervolgens 'verlaten' van het topic is m.i. vervolgens veelzeggend over de argumentatie die achter de mening zit."

Als dit de tendens wordt hoe op reacties gereageerd wordt dan ben ik er wel klaar mee. En zeker een fijne conclusie die je trekt ["veelzeggend over de argumentatie..."] maar dat is blijkbaar hoe jij wenst te reageren.

Lees je eigen bijdragen eens kritisch terug zou ik zeggen.... en dan met name de toon waarop je reageert.

Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Robbert65

Jongens, kappâh nâh....  :-* 8)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Wings

Citaat van: Jehoentelaar op 27 oktober 2016 - 16:20:37
Citaat van: Wings op 27 oktober 2016 - 13:05:16
Citaat van: Jehoentelaar op 26 oktober 2016 - 23:18:24
Oh ja ik snap de redenen voor de mediahype op zich wel (zolang het maar geen clickbaittitels worden, dan verlaag je jezelf écht naar een bedenkelijk niveau), maar dat betekent wel dat de Nederlandse berichtgeving over Verstappen niet representatief is voor daarbuiten. Wat ook een doodnormale situatie is natuurlijk.

Ik denk eigenlijk dat het onderspit delven t.o.v. Ricciardo wellicht ook het een en ander zegt over hoe goed Ricciardo daadwerkelijk is. Die vent kan echt kneiterhard rijden.

Nietszeggende artikelen vind ik van het zelfde niveau als een clickbait. Beiden hebben hetzelfde einddoel.
Verder delft Max statistisch het onderspit maar ik zie ook dat Max intrinsiek sneller en beter is. Net als Vettel intrinsiek sneller en beter is dan Räikkönen en Hamilton dan Rosberg. Feit blijft dat de situatie ook naar je toe moet komen om de maximale output te hebben. Ik denk dat zowel Hamilton, Vettel als Verstappen net wat meer tegenwind hebben. En in het geval van Max is het snelheidsverschil met Ricciardo wat minder en hij is natuurlijk wat minder ervaren.

Zeker waar, met name het vetgedrukte. Nu conclusies trekken op basis van de verschillen zou te vroeg zijn. Wat we nu wel weten is dat Ricciardo in ieder geval een uitstekende coureur is (maar dat wisten we zonder Verstappen op zich ook wel, denk ik). Hoe de verhoudingen ten opzichte van Verstappen liggen gaan we hopelijk de komende jaren zien.

Vetgedrukte?

Jehoentelaar

Oeps, vergeten. :( Het ging om "en hij is natuurlijk wat minder ervaren".

Jehoentelaar

Citaat van: Arthur op 27 oktober 2016 - 16:32:12
"Het vervolgens 'verlaten' van het topic is m.i. vervolgens veelzeggend over de argumentatie die achter de mening zit."

Als dit de tendens wordt hoe op reacties gereageerd wordt dan ben ik er wel klaar mee. En zeker een fijne conclusie die je trekt ["veelzeggend over de argumentatie..."] maar dat is blijkbaar hoe jij wenst te reageren.

Lees je eigen bijdragen eens kritisch terug zou ik zeggen.... en dan met name de toon waarop je reageert.

Pot, ketel, whatever.

Wings

Citaat van: Jehoentelaar op 27 oktober 2016 - 17:54:35
Oeps, vergeten. :( Het ging om "en hij is natuurlijk wat minder ervaren".

Check.

Arthur

Citaat van: Jehoentelaar op 27 oktober 2016 - 17:54:54
Citaat van: Arthur op 27 oktober 2016 - 16:32:12
"Het vervolgens 'verlaten' van het topic is m.i. vervolgens veelzeggend over de argumentatie die achter de mening zit."

Als dit de tendens wordt hoe op reacties gereageerd wordt dan ben ik er wel klaar mee. En zeker een fijne conclusie die je trekt ["veelzeggend over de argumentatie..."] maar dat is blijkbaar hoe jij wenst te reageren.

Lees je eigen bijdragen eens kritisch terug zou ik zeggen.... en dan met name de toon waarop je reageert.

Pot, ketel, whatever.

Ook deze reaktie zegt mij weer meer dan genoeg. Sterkt mij weer extra mijn conclusies te trekken. Hier heb ik dus helemaal geen zin in!

I rest my case!!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jehoentelaar

Het is denk ik wel goed om het een en ander te verhelderen, maar daarvoor zijn pb-functies handiger. Ik heb in elk geval genoeg berichten eraan geweid, zowel inhoudelijk als oneliners.