Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Matthijs

Moving under braking is gewoon gevaarlijk, daar zijn legio voorbeelden van. Niet van Verstappen, daarvoor heeft hij het te goed uitgevoerd. Maar hij heeft ook geluk gehad dat hij nu tegenstanders van niveau heeft. Als hij dit flikt bij een Nasr of een Gutierrez (voorbeeldje), dan knallen ze er wel samen af.

Maar ik maak me geen zorgen over Verstappen. Die vindt wel een manier om binnen de mazen van de wet de rijders van zich af te houden. En dat is ook topsport.

Robbert65

Citaat van: Jehoentelaar op 26 oktober 2016 - 17:56:09
Citaat van: Wings op 26 oktober 2016 - 17:38:37
Citaat van: Jehoentelaar op 26 oktober 2016 - 16:07:39
Dit inderdaad ook. We moeten niet doen alsof alles een reactie is op het baanbrekend vernieuwende rijgedrag van Verstappen (waarvan ik het ook wel vind meevallen hoe baanbrekend dat is). Hij staat even in de aandacht door de doorgeslagen hype en een aantal ontactische uitspraken, maar de Formule 1-wereld is wat dit betreft geen verzameling planeten die om de zon Verstappen heen draait.

Dat we niet moeten doen alsof alles een reactie is op Max vind ik een algemene leus die kant noch wal raakt in deze discussie. De manier van verdedigen van Max is meerdere malen onder de aandacht gebracht in de media en tijdens de rijdersbriefing. Dat dit de directe aanleiding is geweest tot de herformulering / aanvulling is helder. Waarover meningen verschillen is de achtergrond van de kritieken. En verder is de Formule 1-wereld op dit moment wel degelijk de verzameling planeten die om de zon Verstappen heen draait. Sla de kranten er maar op na. Maar er zal een moment komen dat Max een plaats heeft en de wind zal gaan liggen.

Ja doei. Het draait helemaal niet om Verstappen in de Formule 1-wereld. Dat is een situatie die wordt gecreëerd in de Nederlandse media, die blijkbaar niet boven het niveau van journalistiek fanboygedrag uit weten te komen als het gaat om fatsoenlijke coverage van deze sport. In elk ander land haalt Verstappen uiteraard vaak de headlines, maar niet op zo'n overdreven manier als hier.

Wat wij hier zien, als redactie van een kleine maar goede ( ;) )nieuwssite, is dat de Nederlandse en Belgische Formule 1-liefhebber drie tot tien keer zo vaak een artikel aanklikt als het over Max Verstappen gaat dan wanneer het eender welk onderwerp betreft. Dat geldt voor alle sites neem ik aan en daarom wordt er zoveel mogelijk over Verstappen geschreven door veel sites. Wij proberen hier wel de kwaliteit en objectoiviteit te bewaken. Maar als je het woord "fenomeen"of "fenomenaal"en de naam Verstappen in één kop plaatst scoor je meteen duizende hits.

Logisch dat veel commerciele sites zich te buiten gaan  aan onderwerpjes over die knul. Dan hypet het wel ja...

Verstappen vertoont natuurlijk tekenen van fenomenaliteit. Hoe hij ongaat met de fouten die hij maakt en hoe hij zich ongelofelijk druk maakt om fouten buiten zijn schuld om, tsja, dat herkennen we inderdaad alleen van Senna, Schumacher en een beetje van Villeneuve. Ook de manier van carrière maken lijkt op een voorbode naar grote prestaties. Maar het is absoluut waar, die prestaties moeten nog komen, voorlopig moet Verstappen zijn meerdere erkennen in Ricciardo...

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jehoentelaar

Oh ja ik snap de redenen voor de mediahype op zich wel (zolang het maar geen clickbaittitels worden, dan verlaag je jezelf écht naar een bedenkelijk niveau), maar dat betekent wel dat de Nederlandse berichtgeving over Verstappen niet representatief is voor daarbuiten. Wat ook een doodnormale situatie is natuurlijk.

Ik denk eigenlijk dat het onderspit delven t.o.v. Ricciardo wellicht ook het een en ander zegt over hoe goed Ricciardo daadwerkelijk is. Die vent kan echt kneiterhard rijden.

Robbert65

Citaat van: Jehoentelaar op 26 oktober 2016 - 23:18:24
Oh ja ik snap de redenen voor de mediahype op zich wel (zolang het maar geen clickbaittitels worden, dan verlaag je jezelf écht naar een bedenkelijk niveau), maar dat betekent wel dat de Nederlandse berichtgeving over Verstappen niet representatief is voor daarbuiten. Wat ook een doodnormale situatie is natuurlijk.

Ik denk eigenlijk dat het onderspit delven t.o.v. Ricciardo wellicht ook het een en ander zegt over hoe goed Ricciardo daadwerkelijk is. Die vent kan echt kneiterhard rijden.
Precies! Ook fenomenaal. En Sainz zit daar op het vinketouw, die kan er ook wat van.

Red Bull is helemaal klaar voor een nieuwe periode van winnen. Maar het moet nog wel gebeuren.

Ik zag tijdens de race Max Veerstappen met zijn helm op teruglopen naar de pits, geflankeerd door Vermeulen in een oversized wit overhemd. Die man was ingehouden woedend. "Hoe kan dat nou?" Ik denk dat Max bij Jos telefonisch en figuurlijk uitgebreid over de knie is geweest zondagnacht.
Max Verstappen is nog eventjes een leerling, maar volgend jaar moet het recht staan hoor, want een Kvyatje zit er echt in als dit soort dingen nog twee of drie keer gebeuren...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Arthur

Citaat van: Jehoentelaar op 26 oktober 2016 - 23:18:24
Oh ja ik snap de redenen voor de mediahype op zich wel (zolang het maar geen clickbaittitels worden, dan verlaag je jezelf écht naar een bedenkelijk niveau), maar dat betekent wel dat de Nederlandse berichtgeving over Verstappen niet representatief is voor daarbuiten. Wat ook een doodnormale situatie is natuurlijk.

Ik denk eigenlijk dat het onderspit delven t.o.v. Ricciardo wellicht ook het een en ander zegt over hoe goed Ricciardo daadwerkelijk is. Die vent kan echt kneiterhard rijden.

"maar dat betekent wel dat de Nederlandse berichtgeving over Verstappen niet representatief is voor daarbuiten."

Als de regels [moving in the brakingzone] aangepast worden denk ik toch echt wel dat het representatief is voor buiten Nederland....
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Arthur

En natuurlijk is de gevestigde orde [directe concurrentie] Mercedes en Ferrari [en Vettel, Raikkonen] die de bedreiging voelen. Zo doorzichtig is tevens de ontkenning door Button, Grosjean m.b.t. de rijdersbriefing over Max [vermoorde onschuld] inzake gevaarlijk rijden etc. Kom op, iedereen ziet toch hoe de hazen lopen? En ja, dit duurt nog even totdat ze geen excuses meer hebben, zie Senna en Schumacher, dan moet men zich er bij neerleggen, buitencategorie!!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Matthijs

Citaat van: Arthur op 27 oktober 2016 - 00:52:28
Kom op, iedereen ziet toch hoe de hazen lopen?
Dus als ik het oneens ben met de stelling dat 'moving under braking' wordt verboden primair om Verstappen dwars te zitten, dan 'zie ik het niet'?

Jehoentelaar

Citaat van: Arthur op 27 oktober 2016 - 00:45:44
Citaat van: Jehoentelaar op 26 oktober 2016 - 23:18:24
Oh ja ik snap de redenen voor de mediahype op zich wel (zolang het maar geen clickbaittitels worden, dan verlaag je jezelf écht naar een bedenkelijk niveau), maar dat betekent wel dat de Nederlandse berichtgeving over Verstappen niet representatief is voor daarbuiten. Wat ook een doodnormale situatie is natuurlijk.

Ik denk eigenlijk dat het onderspit delven t.o.v. Ricciardo wellicht ook het een en ander zegt over hoe goed Ricciardo daadwerkelijk is. Die vent kan echt kneiterhard rijden.

"maar dat betekent wel dat de Nederlandse berichtgeving over Verstappen niet representatief is voor daarbuiten."

Als de regels [moving in the brakingzone] aangepast worden denk ik toch echt wel dat het representatief is voor buiten Nederland....

Dus jij stelt dat de berichtgeving, met ultieme focus op Verstappen en alleen maar Verstappen, in Nederland hetzelfde is als in Oostenrijk, Zweden, Groot-Brittannië en Portugal? Grappig.

Jehoentelaar

Citaat van: Arthur op 27 oktober 2016 - 00:52:28
En natuurlijk is de gevestigde orde [directe concurrentie] Mercedes en Ferrari [en Vettel, Raikkonen] die de bedreiging voelen. Zo doorzichtig is tevens de ontkenning door Button, Grosjean m.b.t. de rijdersbriefing over Max [vermoorde onschuld] inzake gevaarlijk rijden etc. Kom op, iedereen ziet toch hoe de hazen lopen? En ja, dit duurt nog even totdat ze geen excuses meer hebben, zie Senna en Schumacher, dan moet men zich er bij neerleggen, buitencategorie!!

De dooddoener van de week en de reden waarom discussiëren over aan Verstappen gerelateerde onderwerpen geen enkele zin meer lijkt te hebben.

Robbert65

Citaat van: Jehoentelaar op 27 oktober 2016 - 11:43:50
Citaat van: Arthur op 27 oktober 2016 - 00:52:28
En natuurlijk is de gevestigde orde [directe concurrentie] Mercedes en Ferrari [en Vettel, Raikkonen] die de bedreiging voelen. Zo doorzichtig is tevens de ontkenning door Button, Grosjean m.b.t. de rijdersbriefing over Max [vermoorde onschuld] inzake gevaarlijk rijden etc. Kom op, iedereen ziet toch hoe de hazen lopen? En ja, dit duurt nog even totdat ze geen excuses meer hebben, zie Senna en Schumacher, dan moet men zich er bij neerleggen, buitencategorie!!

De dooddoener van de week en de reden waarom discussiëren over aan Verstappen gerelateerde onderwerpen geen enkele zin meer lijkt te hebben.

Nonsens, naar mijn inzicht. Arthur heeft gewoon een mening. En zijn opmerking is geen dooddoener maar een onderstreping van die mening. Wie het daar mee oneens is kome met argumentatie op die mening.

Op dit forum kan te allen tijde door wie dan ook waarover dan ook ter bestemde plaatse zo breedsprakig of kortaf als het maar kan gekout worden. Binnen de daarvoor gestelde regels. Dat dan weer wel.

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jehoentelaar

Ga nou niet op dit moment met de forumregels zwaaien. Natuurlijk snap ik dat iedereen een mening mag hebben. Maar als een mening die afwijkt van het Verstappenpopulisme wordt afgedaan met "iedereen ziet toch hoe de hazen lopen?" zeg ik daar wat van. Omdat ik afwijk van de Verstappengezinde meningen zie ik dus niet goed in hoe het zit? Schei toch uit.

Robbert65

nope, je begrijpt me verkeerd. Het gaat me niet om regels, het gaat me erom, dat voor mensen die een fan zijn van wie dan ook nou eenmaal andere argumentatie gevoerd wordt dan anders. En dat moeten we accepteren. Als je tegen mij kritisch over Jenson Button begint krijg je ook een ander antwoord dan wanneer het over pak m beet Grosjean of Massa gaat.

Ik kan dan zeggen: iedereen ziet toch dat Button de beste van het hele spul is? tssss!. of: Duh! Want voor mij is dat zo. Wellicht voor jou niet. Maar dat verschil in perspectief is niet verwijtbaar.  Vind ik. En niet in de rol van Moderator, maar gewoon als Robbert. En ik scherm niet met regels, ik leg de bandbreedte gewoon nog ff uit, dat hier erg, erg veel kan. en dat moet zo blijven.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jehoentelaar

Als we het toestaan om discussies te laten afkappen met inhoudsloze oneliners en het verboden is om daar wat van te zeggen, vraag ik mij af waar je met dit forum heen wilt. Of, zoals nu blijkbaar hier de norm is: ik vind het onzin wat je zegt, dat is mijn mening, dat heb je te accepteren. Argumenten heb ik daarbij niet nodig, want ik vind dat het zo is. Punt.

Jehoentelaar

Citaat van: Matthijs op 27 oktober 2016 - 08:38:22
Citaat van: Arthur op 27 oktober 2016 - 00:52:28
Kom op, iedereen ziet toch hoe de hazen lopen?
Dus als ik het oneens ben met de stelling dat 'moving under braking' wordt verboden primair om Verstappen dwars te zitten, dan 'zie ik het niet'?

Correct. Wie niet inziet dat de hele Formule 1-wereld enkel en alleen om Verstappen draait heeft geen verstand van Formule 1.

Matthijs

Nouja, helemaal oneens heeft Arthur het ook niet, al ben ik het op grote punten niet met hem eens. Ik had vorig jaar het idee dat Verstappen om elke scheet een straf en strafpunten kreeg. Het leek erop omdat het was 'om die jongen kort te houden'. Dat is dit jaar veel minder. Of hij maakt minder fouten, of er wordt minder kritisch op hem gelet. Maar dat neemt niet weg dat hij acties pleegt die door veel mensen als te gevaarlijk worden beschouwd. En dan is het goed dat deze acties nader besproken worden. Dat kan ook losstaan van Verstappen en wat men van hem vindt.