Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Arthur

Okay, moving under braking is echt gevaarlijk. Maar nu vraag ik me serieus af, is Max werkelijk de eerste coureur in al die jaren F1 die bedacht heeft dat je daar [remmen] ook nog van lijn kunt veranderen? Zelfs een Senna of Prost hadden dat niet bedacht? Of waren die zo intelligent om het niet te doen gezien het risico?

Hoe dan ook, ik blijf er bij [hoe gevaarlijk het ook moge zijn] dat de gevestigde orde Max als een serieuze [terecht] bedreiging ziet. Tevens weet Max exact hoever hij kan gaan [zie Suzuka].

En ja, motorsport is gevaarlijk. Dat is geen open deur intrappen, het is ook een reden waarom ik kijk naar F1, spanning op de limiet en weten wat er fout kan gaan. Anders had ik wel naar de cavia races van Fred Oster gaan kijken.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jehoentelaar

Maar waarom zou de gevestigde orde Verstappen als bedreiging zien? Wie is deze gevestigde orde precies? Hoe gevestigd is die orde? Ik zie het telkens voorbij komen, maar nergens wordt er ook maar iets verduidelijkt c.q. beargumenteerd.

Sabai

                           
Max was weer uitgeroepen tot man van de wedstrijd.  Zou dit een signaal van de wereldwijde f1 fans narr de fia geweest zijn omtrent de regel wijziging.  Ik denk haast van wel die paar Hollandse fans kunnen nooit zo'n poll beïnvloeden lijkt me. Hopelijk snappen ze de hint bij de fia.

Jehoentelaar

'Die paar Hollandse Nederlandse fans' kwamen anders wel met dik 25.000 man naar Spa zetten. Dat lijkt een kulargument, maar het geeft wel een goede indicatie van hoe populair die vent is in dit land. Aangezien er maar een paar Formule 1 coureurs zijn uit landen waarin de sport populair is, kan het Nederlandse stemgedrag best een enorm verschil maken. Gegevens over de totale hoeveelheden stemmen en diens geografische spreiding hebben we niet, dus meer dan een aanname is dit niet.

Het linken naar een zogenaamd signaal van Formule 1-fans kan ik niet serieus nemen. De F1-kijkers vormen geen weldenkende community die rationele discussies voert over technische en sportieve regelgeving. Die zijn voor een belangrijk deel gewoon fan van een coureur en/of een team, niets meer en niets minder.

Sabai

Maar er kijken miljoenen mensen live . Dan is het aandeel van Nederlandse fans een druppel in het water. Lijkt me daarom niet mogelijk om invloed op die poll te hebben. En 1e post was niet denigerend bedoeld.

Jehoentelaar

Niet alle kijkers stemmen; niet alle fans hebben immers een (sterke) voorkeur voor een coureur en/of houden zich bezig met een DOTD (op deze manier). Ik stem bijvoorbeeld ook nooit, al vind ik de discussies op GPPits wel vaak interessant om te lezen en om aan deel te nemen. Het valt dus nauwelijks tot niet af te zetten tegen het totaal aantal kijkers. Vergelijkbaar is (alweer) de situatie met Haryanto begin dit seizoen. Het aantal TV-aansluitingen in Indonesië en daarvan weer het aantal F1-fans is lang niet zo groot om Haryanto tot DOTD te stemmen als álle F1-kijkers een stem uitbrengen. Toch haalde hij de meeste stemmen.

Jozef

Citaat van: Sabai op 24 oktober 2016 - 19:46:17
Maar er kijken miljoenen mensen live . Dan is het aandeel van Nederlandse fans een druppel in het water. Lijkt me daarom niet mogelijk om invloed op die poll te hebben. En 1e post was niet denigerend bedoeld.

Ik denk dat je dit onderschat, stemmen doen mensen vooral tijdens de race via hun smartphone of tablet en in Nederland is het aantal mensen dat met zo'n ding werkt erg hoog in vergelijking met andere landen zoals Italië, Duitsland, Spanje. Bovendien is er in Nederland een hype van Max-fans die niets van F1 kennen. En ik las ook - misschien kan iemand dat bevestigen/ontkennen - dat Olav Mol tijdens de race weinig subtiel meldde dat men misschien op Max kon stemmen toen die uitviel...

Matthijs

#5677
Citaat van: Jozef op 25 oktober 2016 - 11:39:50
Citaat van: Sabai op 24 oktober 2016 - 19:46:17
Maar er kijken miljoenen mensen live . Dan is het aandeel van Nederlandse fans een druppel in het water. Lijkt me daarom niet mogelijk om invloed op die poll te hebben. En 1e post was niet denigerend bedoeld.

Ik denk dat je dit onderschat, stemmen doen mensen vooral tijdens de race via hun smartphone of tablet en in Nederland is het aantal mensen dat met zo'n ding werkt erg hoog in vergelijking met andere landen zoals Italië, Duitsland, Spanje. Bovendien is er in Nederland een hype van Max-fans die niets van F1 kennen. En ik las ook - misschien kan iemand dat bevestigen/ontkennen - dat Olav Mol tijdens de race weinig subtiel meldde dat men misschien op Max kon stemmen toen die uitviel...

1. Verstappen-hype in NL
2. Hoog smartphonegebruik in NL
3. Gewenning om met smartphone te stemmen (Voice of Holland etc)
4. Melding Olav Mol tijdens de race
5. 'Echte' uitschieters Sainz en Alonso hebben dezelfde nationaliteit, waardoor fans mogelijk waren verdeeld

Hopelijk snapt de FIA of de FOM dat de 'driver of the day'-verkiezing in de huidige vorm onhoudbaar is. Want vanaf het begin af aan ging het niet om "wie vond je vandaag de beste?" maar om "wie wil je dat er wint?".

Overigens: waarom krijgt Frijns nooit genoeg stemmen voor een FanBoost in Formule E?

Robbert65

Omdat échte Nederlandse racefans niet meedoen aan lullige TV-spelletjes?
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jehoentelaar

Ik denk dat Frijns wereldwijd te weinig bekendheid geniet t.o.v. het legertje voormalige F1-coureurs. Formule 1 beleeft in Nederland een ware revival door Verstappen, dat zien we in Formula E niet terug. Het 'homeland effect' (om er eens een leuke term aan te hangen) gaat daardoor voor Frijns niet op.

Robbert65

start up the campaign :D

Verder zegt het feit, dat deze opmerkingen in het Verstappentopic staan en niet in Frijns' eigen deel van het forum natuurlijk ook iets...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jozef

Volgens mij is het omdat Frijns niet wint en Nederlanders alleen geïnteresseerd zijn in iemand die wereldkampioen kan worden, al de rest is de moeite niet om naar te kijken en krijgt ook geen aandacht in de media.

Van Wijk

Wat zong Doe Maar ook alweer: Als je wint, heb je...... :D

Arthur

Citaat van: Van Wijk op 25 oktober 2016 - 19:32:28
Wat zong Doe Maar ook alweer: Als je wint, heb je...... :D

Dat was Herman Brood met Henny Vrienten [van Doe Maar die laatste..]  ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Wings

Citaat van: Jehoentelaar op 24 oktober 2016 - 19:18:38
Maar waarom zou de gevestigde orde Verstappen als bedreiging zien? Wie is deze gevestigde orde precies? Hoe gevestigd is die orde? Ik zie het telkens voorbij komen, maar nergens wordt er ook maar iets verduidelijkt c.q. beargumenteerd.

Omdat Max beschikt over fenomenale verdedigende kwaliteiten die je terugzag bij een Senna en Schumacher. Max heeft het 'schijngevechten-syndroom' doorbroken en verdedigt met succes zijn positie in een DRS-zone tegen de meest dominante auto waar anderen het überhaupt niet lukt om op diezelfde plekken hun positie te verdedigen. Verder wordt je natuurlijk altijd gepakt op de bron van je successen. Dat is even oud als het bestaan van de mens. Als de concurrenten de kans krijgen om de rijstijl van een aanstormend talent te beïnvloeden, die alles overstijgt, zullen zij dat zeker niet nalaten. Daarmee zeg ik niks nieuws. Zo kwam Schumacher ook in een wespennest terecht in de beginfase van zijn carrière. Inherent aan mensen hoor. Max zal zijn plekje nog moeten verdienen in de Formule 1 en dat proces verloopt niet zonder blauwe plekken en schrammen.