Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Fietser

Citaat van: gloudiesaurus op 05 oktober 2016 - 12:19:24
Max heeft waarschijnlijk geprobeerd Ricciardo tot het einde te pushen. En dat vreet banden.
En dat gevecht met Ricciardo eerder heeft natuurlijk ook veel gekost.

Zeker na die laatste pitstop ging Verstappen er snoeihard tegenaan om dichter bij Ricciardo te komen, wat ook aardig lukte. Ik zag zijn RB een paar maal wild uitbreken tijdens het uitaccelereren. Het ging natuurlijk ten koste van het rubber. Ik denk dan ook dat hij die laatste paar ronden bewust (of op aanraden van zijn pits) van het gas af ging om plek 2 veilig te stellen. 

Franky R.


Wings

Citaat van: Robbert65 op 05 oktober 2016 - 08:21:06
Volgens Marko vroeg Verstappen iets teveel van zijn bandjes:
http://www.gppits.net/nieuws/helmut_marko_lewis_mercedes_bezweek_onder_druk_rbr/

Beetje voorspelbaar. Het zou de glans van de zege wegnemen als je roept dat je hebt besloten de 1-2 te consolideren. Daarmee doe je Ricciardo ook te kort al betwijfel ik of hij het op eigen kracht ook zou hebben gered.

Matthijs

http://www.f1fanatic.co.uk/2016/10/18/should-the-fia-ban-the-verstappen-block/

Ik wil jullie dit niet onthouden: "Should the FIA ban the 'Verstappen Block'?"

Tuesday

Citaat van: Matthijs op 18 oktober 2016 - 14:24:28
http://www.f1fanatic.co.uk/2016/10/18/should-the-fia-ban-the-verstappen-block/

Ik wil jullie dit niet onthouden: "Should the FIA ban the 'Verstappen Block'?"
hebben ze daar niet de 'dummy' voor uitgevonden? Kimi deed dat bij Verstappen in Hongarije, maar daar reageerde Verstappen gewoon een 2e keer op. Dat vond ik wel te vergaan. Spa met Kimi ook, maar dat is alweer een andere discussie/regel.

gloudiesaurus

Nah moet je alles gaan verbieden? Ik vind dat het oke is. Tot nu toe is het altijd goed gegaan en Verstappen zorgt tenminste voor leven in de brouwerij!
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Hoewel ik ook niet vind dat er iets mis mee is, vind ik de reden "tot nu toe is alles goed gegaan" geen argument daarvoor. Vol doorblazen onder dubbel geel vond ook niemand een probleem tot Bianchi die trekker tegenkwam.

Edit: om te snelle lezers voor te zijn: dit is dus geen directe vergelijking tussen de twee situaties.

Wings

Citaat van: Matthijs op 18 oktober 2016 - 14:24:28
http://www.f1fanatic.co.uk/2016/10/18/should-the-fia-ban-the-verstappen-block/

Ik wil jullie dit niet onthouden: "Should the FIA ban the 'Verstappen Block'?"

Laten we gewoon inhalen verbieden. Is de één sneller mag hij gewoon langs.


Van Wijk

Ach...ik begrijp alle comitie wel een beetje. Max rijdt met een F1 auto alsof hij in een kart zit met spoilers.
Punt aan de lijn is, hij doet niets verkeerd. Als aanvallende rijder moet je er gewoon rekening mee houden dat de auto die je aanvalt 1x van zijn lijn mag afwijken. Waar , wanneer en hoe, dat is niet van belang.
Net als Lewis deed in Japan, die hield er rekening mee en had een ( van te voren ingecalculeerde ) escape.

Tuesday

Citaat van: Van Wijk op 22 oktober 2016 - 14:23:43
Ach...ik begrijp alle comitie wel een beetje. Max rijdt met een F1 auto alsof hij in een kart zit met spoilers.
Punt aan de lijn is, hij doet niets verkeerd. Als aanvallende rijder moet je er gewoon rekening mee houden dat de auto die je aanvalt 1x van zijn lijn mag afwijken. Waar , wanneer en hoe, dat is niet van belang.
Net als Lewis deed in Japan, die hield er rekening mee en had een ( van te voren ingecalculeerde ) escape.
daar ben ik het op zich mee eens, de aanvallende partij kan ook wat creatiever zijn en Verstappen eerder een beslissing laten nemen. Dat deed Kimi in Hongarije precies goed, die maakte een schijnbeweging waar Verstappen op reageerde waardoor in principe de binnenkant vrij kwam. Dat Verstappen die alsnog afblokte had in mijn ogen bestraft moeten worden al valt er voor zijn uitleg ook wat te zeggen (al vond ik die niet geheel overtuigend). Ach ja, uiteindelijk heeft Verstappen zichzelf er ook mee, in Hongarije reed Kimi een stuk van zn voorvleugel kapot op de achterkant van Max, het gaat m vroeg of laat ook een keer een DNF opleveren en dan is het maar de vraag of het al met al de risico's waard is. Maar goed, ik moet ook zeggen dat er de laatste races eigenlijk helemaal niks aan te merken is op Verstappen, weinig ellebogenwerk en geweldige snelheid, dus een beetje raar moment van de andere rijders om Verstappen aan te spreken op zn rijgedrag.

Mickey

Volgens mij is het niet meer dan een optelsom van eerdere uitspraken, die van de Hülk daargelaten. Ophef om niks weer.

Tuesday

Citaat van: Mickey op 22 oktober 2016 - 15:40:07
Volgens mij is het niet meer dan een optelsom van eerdere uitspraken, die van de Hülk daargelaten. Ophef om niks weer.
het komt uit de rijdersbriefing van dit weekend.

Sabai

Ik vind het onzin.Eindelijk iemand die zich niet laat piepelen.  Er zijn trouwens meer coureurs die zo verdedigen of verdedigd hebben in het verleden. Niks mis mee

Jozef

Het zal commotie blijven veroorzaken zolang de FIA niet zwart op wit enkele regels opstelt. Want de bestaande regels zijn écht onvolledig, en wat er wel in staat is ook nog eens onduidelijk.

Zo staat erin: voor de remzone mag je de hele breedte van de baan gebruiken om je positie te verdedigen. Dat is duidelijk. Maar dat geldt dus alleen vóór de remzone. Wat in de remzone is toegelaten, staat niet in de regels.

Er staat ook: zolang je voor je belager rijdt, mag je één keer van richting veranderen. Dat kan feitelijk niet correct zijn, want als ik op een rechte baan éénmaal m'n richting verander, hang ik een paar honderd meter verder in de muur. Maar goed, dat is een pietluttigheid, iedereen leest dit als "eenmaal van lijn veranderen" en dat is prima. Dit wordt echter alweer tegengesproken in een ander artikel, waarin staat dat je weer naar de racelijn mag als je daarvoor van de racelijn bent afgeweken om je positie te verdedigen, zolang je aan elke kant van de baan ruimte laat voor één auto. Dat betekent dus dat je niet één keer van richting (lijn) mag veranderen, maar twee.

Als je zulke onvolledige, onduidelijke en dubbelzinnige regels opstelt, is het niet gek dat er geruzie over ontstaat.

Ik heb ook de indruk dat de rijders momenteel niet zozeer richting Max roepen, maar meer richting de FIA.