Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Jozef

Als de auto "in een verkeerde modus stond", is dat dan ook niet zijn fout?

Van Wijk

Natuurlijk zou een verkeerde modus ook zijn fout kunnen zijn.
Dit is echter gemakkelijker uit te leggen als : ik zat niet op te letten of : mijn reactie snelheid is nu eenmaal niet beter....

Jozef

Een gemiste start hebben wel al vaak gezien dit seizoen, met name bij Mercedes. Heeft gewoon te maken met de nieuwe regels ivm koppelingen en het radioverkeer daaromtrent, die sinds eind vorig seizoen van kracht zijn. Coureurs zijn meer op zichzelf aangewezen en dat leidt af en toe tot een foutje. Kan bij iedereen gebeuren, dat het nu 2x na elkaar gebeurt bij Verstappen, zou ook gewoon stom toeval kunnen zijn.

Miguel

Citaat van: Robbert65 op 03 september 2016 - 00:07:37
Citaat van: Miguel op 02 september 2016 - 20:23:41
Wat een onbeschofte opmerking van Verstappen, hij doet zijn achternaam eer aan. Iedereen die dit goed probeert te praten is geen supporter van de sport, want een opmerking als dit over Villeneuve, een wereldkampioen (hoeveel titels heeft die snotaap al achter zijn naam staan?), gaat over alle fatsoensnormen heen en is schadelijk voor de sport. Maar aan de andere kant, fatsoen is niet iets dat de Verstappen hooligans hebben, dat is in het verleden al gebleken.

[MODMODE]

Om misverstanden te voorkomen zou ik je willen verzoeken de term "Verstappen Hooligans" in dit verband te definiëren; wie en wat bedoel je met die term in de context van deze discussie?

[/MODMODE]

Ik bedoel mensen die het prima vinden dat Max Verstappen iemand onterecht (althans, onterecht volgens het rapport van de lokale politie) van de dood van een marshal beticht en een teambaas met de dood bedreigen nadat hij hun idool ontslaat. Het soort tuig waarvan we het verschil wel snappen wanneer we het over voetbalfans en voetbalhooligans hebben, maar waarvan het op dit forum blijkbaar nodig is om nog even een disclaimer erbij te plaatsen.
Peace out yo.

Arthur

Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jehoentelaar

Hoewel fel in de bewoording, heeft Miguel wel een punt. 'Hooliganisme' is natuurlijk meer het oud-Engelse relschoppen rondom wedstrijden in de Football League, maar dat er 'fans' van Verstappen op deze wereld bestaan die niet tegen kritiek op hun held kunnen is een hard feit. Dat Verstappen verkeerde mensen naar een circuit aantrekt eveneens. Ze gooien geen stoeltjes op het circuit, maar ik heb wel first-hand verhalen over asociaal gedrag en ongeoorloofd vuurwerkgebruik gehoord. Dat zijn dingen die niet langs een circuit horen en niet bij de Formule 1 (en autosport in het algemeen) passen.

Nu zal ik wel weer allemaal tegenreacties krijgen die maar half op de inhoud van mijn post slaan, maar dat ben ik onderhand wel gewend.

Overigens typisch dat een kritische noot op Verstappen meteen leidt tot drie pagina's chaos en zelfs moderatoren in actie. Vraag me af of dat ook zo is als ik iets met stevige bewoordingen zeg over een andere coureur.

Arthur

Mijn reactie betreft enkel de felle reactie. Verder inhoudelijk blijf ik buiten deze discussie!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Miguel

Citaat van: Arthur op 04 september 2016 - 21:36:30
Mijn reactie betreft enkel de felle reactie. Verder inhoudelijk blijf ik buiten deze discussie!
Context. Ik werd nadrukkelijk (via PM) gevraagd om een welbekende term te definiëren. Dus dat doe ik dan maar om misverstanden te voorkomen. Wil immers niet onbeschoft overkomen.
Peace out yo.

Jehoentelaar

Citaat van: Arthur op 04 september 2016 - 21:36:30
Mijn reactie betreft enkel de felle reactie. Verder inhoudelijk blijf ik buiten deze discussie!

Ik reageer hierboven dan ook niet per se direct op jouw post.

Tuesday

Citaat van: Jehoentelaar op 04 september 2016 - 21:11:23
Hoewel fel in de bewoording, heeft Miguel wel een punt. 'Hooliganisme' is natuurlijk meer het oud-Engelse relschoppen rondom wedstrijden in de Football League, maar dat er 'fans' van Verstappen op deze wereld bestaan die niet tegen kritiek op hun held kunnen is een hard feit. Dat Verstappen verkeerde mensen naar een circuit aantrekt eveneens. Ze gooien geen stoeltjes op het circuit, maar ik heb wel first-hand verhalen over asociaal gedrag en ongeoorloofd vuurwerkgebruik gehoord. Dat zijn dingen die niet langs een circuit horen en niet bij de Formule 1 (en autosport in het algemeen) passen.

Nu zal ik wel weer allemaal tegenreacties krijgen die maar half op de inhoud van mijn post slaan, maar dat ben ik onderhand wel gewend.

Overigens typisch dat een kritische noot op Verstappen meteen leidt tot drie pagina's chaos en zelfs moderatoren in actie. Vraag me af of dat ook zo is als ik iets met stevige bewoordingen zeg over een andere coureur.
je zet het allemaal veels te zwaar aan, hier op dit forum kun je prima kritische noten over Max plaatsen. De moderator in actie stelde ook bar weinig voor, dat was gewoon een vraag om ff een verduidelijking te geven.

Arthur

Citaat van: Jehoentelaar op 04 september 2016 - 22:05:25
Citaat van: Arthur op 04 september 2016 - 21:36:30
Mijn reactie betreft enkel de felle reactie. Verder inhoudelijk blijf ik buiten deze discussie!

Ik reageer hierboven dan ook niet per se direct op jouw post.

Prima, in het algemeen hebben we hier ook geen vervelende discussies en mijn reactie was dus ook absoluut niet verkeerd bedoeld  ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Robbert65

Citaat van: Miguel op 04 september 2016 - 17:52:44
Citaat van: Robbert65 op 03 september 2016 - 00:07:37
Citaat van: Miguel op 02 september 2016 - 20:23:41
Wat een onbeschofte opmerking van Verstappen, hij doet zijn achternaam eer aan. Iedereen die dit goed probeert te praten is geen supporter van de sport, want een opmerking als dit over Villeneuve, een wereldkampioen (hoeveel titels heeft die snotaap al achter zijn naam staan?), gaat over alle fatsoensnormen heen en is schadelijk voor de sport. Maar aan de andere kant, fatsoen is niet iets dat de Verstappen hooligans hebben, dat is in het verleden al gebleken.

[MODMODE]

Om misverstanden te voorkomen zou ik je willen verzoeken de term "Verstappen Hooligans" in dit verband te definiëren; wie en wat bedoel je met die term in de context van deze discussie?

[/MODMODE]

Ik bedoel mensen die het prima vinden dat Max Verstappen iemand onterecht (althans, onterecht volgens het rapport van de lokale politie) van de dood van een marshal beticht en een teambaas met de dood bedreigen nadat hij hun idool ontslaat. Het soort tuig waarvan we het verschil wel snappen wanneer we het over voetbalfans en voetbalhooligans hebben, maar waarvan het op dit forum blijkbaar nodig is om nog even een disclaimer erbij te plaatsen.

Miguel,

Dank voor je verhelderende woorden. Mij gaat het erom, dat mensen hier op het forum vrijuit moeten kunnen en durven spreken en niet omdat ze een bepaald standpunt innemen zullen worden betticht van hooliganisme, fanboygedrag of gekleurde-brillengedoe.

Hooliganisme wordt hier niet getollereerd en elke vorm van onbeschoftheid uiteraard ook niet.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jehoentelaar

Citaat van: Tuesday op 04 september 2016 - 22:06:18
je zet het allemaal veels te zwaar aan, hier op dit forum kun je prima kritische noten over Max plaatsen. De moderator in actie stelde ook bar weinig voor, dat was gewoon een vraag om ff een verduidelijking te geven.

Ik heb vier posts nodig gehad voor het bij enkele medeforummers helder werd waar ik precies op doelde. Het is nou eenmaal lastig om inhoudelijk te discussiëren over Verstappen - lastiger dan over een van de 21 andere coureurs op de grid.

Citaat van: Arthur op 04 september 2016 - 22:12:52
Prima, in het algemeen hebben we hier ook geen vervelende discussies en mijn reactie was dus ook absoluut niet verkeerd bedoeld  ;)

Had ik door! :)

Robbert65

#5578
Citaat van: Jehoentelaar op 04 september 2016 - 21:11:23
Hoewel fel in de bewoording, heeft Miguel wel een punt. 'Hooliganisme' is natuurlijk meer het oud-Engelse relschoppen rondom wedstrijden in de Football League, maar dat er 'fans' van Verstappen op deze wereld bestaan die niet tegen kritiek op hun held kunnen is een hard feit. Dat Verstappen verkeerde mensen naar een circuit aantrekt eveneens. Ze gooien geen stoeltjes op het circuit, maar ik heb wel first-hand verhalen over asociaal gedrag en ongeoorloofd vuurwerkgebruik gehoord. Dat zijn dingen die niet langs een circuit horen en niet bij de Formule 1 (en autosport in het algemeen) passen.

Nu zal ik wel weer allemaal tegenreacties krijgen die maar half op de inhoud van mijn post slaan, maar dat ben ik onderhand wel gewend.

Overigens typisch dat een kritische noot op Verstappen meteen leidt tot drie pagina's chaos en zelfs moderatoren in actie. Vraag me af of dat ook zo is als ik iets met stevige bewoordingen zeg over een andere coureur.

Mijn conversatie met Miguel handelde niet over fans in de wereld, maar over het feit, dat zijn opmerkingen zodanig geïnterpreteerd konden worden, dat mensen met een bepaald standpunt in deze discussie zich als zodanig aangesproken konden voelen. Het betreft een verheldering van zijn woordkeus. Niet een inhoudelijk maar een semantisch punt.  Het feit, dat het hier een specifieke rijder betreft is dus niet relevant.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jozef

Citaat van: Jehoentelaar op 04 september 2016 - 21:11:23
Overigens typisch dat een kritische noot op Verstappen meteen leidt tot drie pagina's chaos en zelfs moderatoren in actie. Vraag me af of dat ook zo is als ik iets met stevige bewoordingen zeg over een andere coureur.

Het valt nog mee deze keer, er heeft nog niemand gezegd dat hij moe wordt van afwijkende meningen. ;D