Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Robbert65

en daarmee ons als kijkers evenzeer... Laat maar komen hoor. En laat die jongen gewoon lekker zichzelf zijn, zijn eigen fouten maken en ervan leren....
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Tuesday

idd, wederom geen handige uitspraak van Verstappen. Het was ook het eerste wat ik dacht toen ik die opmerkingen van Villeneuve las, maar dat ga je toch niet gebruiken om iemand de mond te snoeren? Misschien is ie idd iets te snel in de grote mensenwereld terecht gekomen. Zo lang ie blijft presteren zal ie er wel mee weg blijven komen, maar hij heeft nog een hoop te bewijzen (en te leren).

Jehoentelaar

Citaat van: Robbert65 op 02 september 2016 - 17:19:23
en daarmee ons als kijkers evenzeer... Laat maar komen hoor. En laat die jongen gewoon lekker zichzelf zijn, zijn eigen fouten maken en ervan leren....

Als 'lekker zichzelf zijn' leidt tot dit gedrag en het (tot nu toe) niet bereid zijn tot enige aanpassing van dit soort ridicule dingen is hij niet de juiste persoon in de Formule 1. Nu jaag ik hiermee een heleboel fanboys op de kast, maar zo zie ik het op dit moment. Ik mag ontzettend hopen dat zijn verbale gedrag zich niet vertaalt in nog meer agressiviteit op de baan. Op de grens is mooi, over de grens is levensgevaarlijk. Dat zal echter afwachten zijn.

Uiteraard sluit ik niet uit dat er verbeteringen zullen komen en ik hoop dat de RB-bobo's Verstappen wel een beetje in toom (gaan) houden, maar tot nu toe ben ikzelf in zijn totaliteit geen liefhebber van Verstappen meer.

Robbert65

Van mij mag Verstappen zo hard van zich afbijten als hij wil. Villeneuve heeft helemaal niets te zeggen over Verstappen's rijgedrag, gezien de manier waarop hij zelf over de baan ragde.

Verstappen reageerde op de opmerking in de strekking: Hij rijd nog iemand dood als hij zo doorgaat. Dat vraagt om een reactie en die heeft hij gekregen. Ik zou dat anders gedaab hebben, maar MV is 18 joh. laat m....
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jozef

Ik hou ook niet zo van Villeneuves commentaren. Die zijn zelden zinnig. "Verstappen rijdt nog een keer iemand dood" is ook weer zo'n uitspraak waar je niet veel mee kunt, omdat het zo overdreven is.

Maar de reactie van Verstappen is wel echt over de schreef. Ook in het achterhoofd houden dat Villeneuve zelf als 9-jarig jochie zijn vader heeft verloren in een F1-crash. Dus die weet echt wel wat het betekent en moet daar inderdaad geen les over krijgen van een puber.

Jozef

Citaat van: Robbert65 op 02 september 2016 - 17:26:30
maar MV is 18 joh. laat m....

Excuus gaat al lang niet meer op vind ik. Hij is een F1-coureur, een sportman, dus dat hij zich dan ook zo gedraagt. Als hij door zijn leeftijd niet klaar is om zich zo te gedragen, is hij inderdaad zoals Jehoentelaar zegt te vroeg in de F1 gekomen.

Jehoentelaar

#5526
Het gaat mij niet om wie de kritiek uit maar om de reactie van Verstappen. Natuurlijk weet ik ook wel dat Villeneuve een reputatie heeft en de Canadees zoekt de laatste jaren vrij enthousiast overal de media voor op, maar dat is heel niet het punt dat ik probeer te maken.
Citaat van: Robbert65 op 02 september 2016 - 17:26:30
maar MV is 18 joh. laat m....

Leeftijd is irrelevant. Het halve forum schreeuwde moord en brand toen een deel van de leden hier vond dat Verstappen te vroeg in de Formule 1 kwam. Op het gebied van racetalent was dat deel van de leden terecht op zijn plek gezet, maar blijkbaar waren de andere punten die toen waren gemaakt door onder meer mijzelf toch niet geheel onterecht. Verstappen is buiten de baan nog lang geen Formule 1-coureur.

Edit: veel reacties tussendoor gekomen.
Edit 2: lichtelijke off-topic zaken even uit m'n post gevist.

Jozef

Charlie Whiting heeft Max intussen op het matje geroepen en gezegd dat als hij nog een keer doet zoals op Kemmel, het waarschijnlijk een zwart-witte vlag wordt, wat de laatste waarschuwing is voordat je met een zwarte vlag uit de race wordt gezet.

Mickey

Citaat van: Jozef op 02 september 2016 - 17:31:04
Citaat van: Robbert65 op 02 september 2016 - 17:26:30
maar MV is 18 joh. laat m....

Excuus gaat al lang niet meer op vind ik. Hij is een F1-coureur, een sportman, dus dat hij zich dan ook zo gedraagt. Als hij door zijn leeftijd niet klaar is om zich zo te gedragen, is hij inderdaad zoals Jehoentelaar zegt te vroeg in de F1 gekomen.

Pertinent oneens. Zijn gedragingen naast de baan zijn zonder enige twijfel van secundair belang. Je zal maar een supertalent niet toelaten tot de koningsklasse omdat de puber zich uit bravoure wat ongelukkig uitdrukt. Pubers doen dat, allemaal. Natuurlijk moet hij sommige dingen niet zeggen, ik was de eerste om dat te roepen na Spa, maar zolang hij zulke mooie dingen op de baan laat zien is het hem wat mij betreft vergeven. Uiteraard met de kanttekening dat hij hier wel vlot overheen moet groeien.

Verder dit:

Citaat van: Robbert65 op 02 september 2016 - 17:26:30
Van mij mag Verstappen zo hard van zich afbijten als hij wil. Villeneuve heeft helemaal niets te zeggen over Verstappen's rijgedrag, gezien de manier waarop hij zelf over de baan ragde.

Verstappen reageerde op de opmerking in de strekking: Hij rijd nog iemand dood als hij zo doorgaat. Dat vraagt om een reactie en die heeft hij gekregen. Ik zou dat anders gedaab hebben, maar MV is 18 joh. laat m....

Max is ongeveer Villeneuves enige bestaansrecht in de media, momenteel. Hij is sinds zijn komst meer aan het woord geweest dan dat hij de afgelopen tien jaar geweest is. Go figure.




Jehoentelaar

Formule 1-coureur zijn is anno 2016 veel meer dan alleen heel hard rondjes rijden. We leven niet meer in de gloriejaren dat iedereen een grote bek kon hebben en lekker alles (en iedereen) kon doen wat 'ie wilde. Je bent een uithangbord van een F1-team, waar sponsoren veel geld voor betalen om hun naam op een overall en een auto te hebben, en van de sport zelf, een gigantische miljoenenindustrie. Een F1-team dat veel belang heeft bij een goed imago kan een puber die lukraak in het wilde weg staat te brallen niet goed gebruiken. Tot nu toe wordt dat bij Verstappen gecompenseerd door zijn prestaties, maar zodra het wél een keer grandioos fout gaat (of hij een langere matige periode heeft) komt hij hier niet zomaar meer mee weg. Qua verbale communicatie is Verstappen op dit moment geen steek beter dan Maldonado dat was; dat Verstappen nu niet compleet wordt gesloopt in de (sociale) media heeft hij te danken aan zijn talent - maar dat gaat niet eeuwig door.

Ik vind dit ook niet uit bravoure. Dit is pure arrogantie en minachting van zowel mede-coureurs als oud-wereldkampioenen, ongeacht wat hun zegje is. Als je écht een grote coureur wilt zijn, sta je boven uitspraken als die van Villeneuve en ga je niet als een verwend kind op zo'n manier zitten huilen dat de wereldkampioen van 1997 zijn mond moet houden. Nogmaals, ongeacht of dat terecht is of niet, want die kanttekening moet ik blijkbaar bij elke post herhalen.

Heb je trouwens een cijfermatige onderbouwing van het aantal mediaverschijningen van Villeneuve, Mickey?

Miguel

Wat een onbeschofte opmerking van Verstappen, hij doet zijn achternaam eer aan. Iedereen die dit goed probeert te praten is geen supporter van de sport, want een opmerking als dit over Villeneuve, een wereldkampioen (hoeveel titels heeft die snotaap al achter zijn naam staan?), gaat over alle fatsoensnormen heen en is schadelijk voor de sport. Maar aan de andere kant, fatsoen is niet iets dat de Verstappen hooligans hebben, dat is in het verleden al gebleken.
Peace out yo.

Mickey

Citaat van: Jehoentelaar op 02 september 2016 - 20:07:24
Formule 1-coureur zijn is anno 2016 veel meer dan alleen heel hard rondjes rijden. We leven niet meer in de gloriejaren dat iedereen een grote bek kon hebben en lekker alles (en iedereen) kon doen wat 'ie wilde. Je bent een uithangbord van een F1-team, waar sponsoren veel geld voor betalen om hun naam op een overall en een auto te hebben, en van de sport zelf, een gigantische miljoenenindustrie. Een F1-team dat veel belang heeft bij een goed imago kan een puber die lukraak in het wilde weg staat te brallen niet goed gebruiken. Tot nu toe wordt dat bij Verstappen gecompenseerd door zijn prestaties, maar zodra het wél een keer grandioos fout gaat (of hij een langere matige periode heeft) komt hij hier niet zomaar meer mee weg. Qua verbale communicatie is Verstappen op dit moment geen steek beter dan Maldonado dat was; dat Verstappen nu niet compleet wordt gesloopt in de (sociale) media heeft hij te danken aan zijn talent - maar dat gaat niet eeuwig door.

Ik vind dit ook niet uit bravoure. Dit is pure arrogantie en minachting van zowel mede-coureurs als oud-wereldkampioenen, ongeacht wat hun zegje is. Als je écht een grote coureur wilt zijn, sta je boven uitspraken als die van Villeneuve en ga je niet als een verwend kind op zo'n manier zitten huilen dat de wereldkampioen van 1997 zijn mond moet houden. Nogmaals, ongeacht of dat terecht is of niet, want die kanttekening moet ik blijkbaar bij elke post herhalen.

Heb je trouwens een cijfermatige onderbouwing van het aantal mediaverschijningen van Villeneuve, Mickey?

We zijn het in grote lijnen niet oneens hoor, maar het ding is dat men het hem ook gewoon vergeeft, júist omdat hij nog zo'n snotneus is en hij gewoon nog niet kan overzien wat zijn uitspraken teweeg brengen. Zou hij drie jaar aan dit circus deelnemen en pakweg 22 zijn, dan zou hij hier met wat voor prestaties dan ook niet mee wegkomen.

Daarnaast denk ik dat met de aandacht die zijn uitspraken genereren, RBR bepaald niet geschaad wordt. Negatieve aandacht bestaat niet. Verstappen is huge. Een superster in wording die ondanks die grote bek nog steeds F1 hottest property is. Zijn commerciële waarde gaat die van Hamilton tzt overtreffen, let maar op.

Nee, ik heb niet geturfd en mijn conclusie is volledig gebaseerd op mijn eigen waarnemingen. Maar wil je nou zeggen dat hij van enige relevantie was in de media, de laatste jaren? Geloof dat we dan op andere sites rondstruinen.

Citaat van: Miguel op 02 september 2016 - 20:23:41
Wat een onbeschofte opmerking van Verstappen, hij doet zijn achternaam eer aan. Iedereen die dit goed probeert te praten is geen supporter van de sport, want een opmerking als dit over Villeneuve, een wereldkampioen (hoeveel titels heeft die snotaap al achter zijn naam staan?), gaat over alle fatsoensnormen heen en is schadelijk voor de sport. Maar aan de andere kant, fatsoen is niet iets dat de Verstappen hooligans hebben, dat is in het verleden al gebleken.

Wat een emoties hé, verwacht je ook niet van volwassenen mannen op internet. ;D

Jehoentelaar

Citaat van: Mickey op 02 september 2016 - 20:33:33
We zijn het in grote lijnen niet oneens hoor, maar het ding is dat men het hem ook gewoon vergeeft, júist omdat hij nog zo'n snotneus is en hij gewoon nog niet kan overzien wat zijn uitspraken teweeg brengen. Zou hij drie jaar aan dit circus deelnemen en pakweg 22 zijn, dan zou hij hier met wat voor prestaties dan ook niet mee wegkomen.

Dus is hij op dat vlak nog niet ver genoeg ontwikkeld om op een normale manier aan het hele circus mee te doen. Overigens is het ook niet juist om te stellen dat 'men' het hem vergeeft - meer dan een hoop Verstappenfans heb ik het hem nog niet openlijk zien vergeven.

Van Wijk

Je zou toch zeggen dat een marketing en PRmachine als RB toch wel iets aan Media training zou doen?
Het racen van Max staat me wel aan, zijn uitlatingen en reacties daar in tegen, helaas.......
Vreemd dat je daar verder niets van in de Media verneemt ?

Jozef

Citaat van: Mickey op 02 september 2016 - 20:33:33Nee, ik heb niet geturfd en mijn conclusie is volledig gebaseerd op mijn eigen waarnemingen. Maar wil je nou zeggen dat hij van enige relevantie was in de media, de laatste jaren? Geloof dat we dan op andere sites rondstruinen.

Ja, Villeneuve heeft altijd overal een mening over. Dat is al zo sinds hij uit de F1 is... Anders kon ik eerder ook niet die opmerking maken dat ik meestal niet zo'n fan ben van Villeneuves uitspraken. Ik denk overigens ook niet dat hij een krant opbelt om zijn mening te geven. Hij geeft zijn mening omdat die gevraagd wordt (omdat een journalist weet dat het waarschijnlijk weer een goeie knuppel in het hoenderhok wordt, als hij wat vraagt aan oom Jacques).