Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Tessa

#5490
Citaat van: Robbert65 op 01 augustus 2016 - 21:34:54
https://imgur.com/rNcBDiq


Eén van de comments op reddit n.a.v. dit plaatje:

CitaatVerstappen is now the youngest four time DOTD with a teammate that also became the DOTD...


kijk, met dergelijk commentaar maakt het me niet meer uit hoe de coureurs zelf reageren. Té grappig.
Al heb ik wel genoten van Ricciardo, met z'n champagneschoen, goeie gast.

Sphinx

CitaatEn van mij hoeft niemand het niet uit te gillen na een overwinning - liever niet zelfs. En nuchterheid vind ik ook mooi. Maar een beetje meer enthousiasme of juist teleurstelling mag van mij best, zeker bij een jeugdig persoon. Laat ik hier het woord 'warmte' gebruiken. Maar ja, dat is heel persoonlijk. Bovendien heeft niemand zichzelf gemaakt.
Maar zeker bij zo'n jong persoon is het handig als iemand uit zijn begeleiding, hem wijst op het vermijden van clichématige dooddoeners/versjes. Dat helpt al een heel stuk.

Voorafgaand aan zijn F1-avontuur zal Max er vooral op gewezen zijn wat Jos allemaal FOUT gedaan heeft op die leeftijd, zowel qua communicatie als qua gedrag. Tot nu toe krijgt Max vooral complimenten dat hij al zo volwassen is in dit soort communicatie en nauwelijks bijgestuurd hoeft te worden door begeleiding van Red Bull. Als Limburger kan ik me zelfs goed met zijn mindset identificeren, doe wat gedaan moet worden, wees daar tot op zekere hoogte blij mee. Maar let altijd op dat positieve of negatieve niet de boventoon voeren. Ik vind die Depay vergelijking zelfs de plank misslaan omdat ik dat meer bij een Hamilton aan vindt sluiten, met het verschil dat Hamilton op dit moment wél goed presteert en Depay geen deuk in een pak boter maakt.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Mickey

Voor alles is wat te zeggen. Zijn mediatraining vind ik momenteel ook niet optimaal. Heel Hockenheim liep vol met Max-vlaggen, zelfs meer dan voor Vettel bijvoorbeeld. Ik hoopte dat hij vol enthousiasme zou beginnen met het bedanken van zijn fans, die diep in de buidel getast hebben en de nodige vrije tijd hebben besteed om hem te zien rijden. Helaas, niets van dat alles. Of ik moet iets gemist hebben.

Wings

Citaat van: Fietser op 02 augustus 2016 - 08:47:28
Ik ken hem zelfs helemaal niet.
En van mij hoeft niemand het niet uit te gillen na een overwinning - liever niet zelfs. En nuchterheid vind ik ook mooi. Maar een beetje meer enthousiasme of juist teleurstelling mag van mij best, zeker bij een jeugdig persoon. Laat ik hier het woord 'warmte' gebruiken. Maar ja, dat is heel persoonlijk. Bovendien heeft niemand zichzelf gemaakt.
Maar zeker bij zo'n jong persoon is het handig als iemand uit zijn begeleiding, hem wijst op het vermijden van clichématige dooddoeners/versjes. Dat helpt al een heel stuk.

Je hebt het over dat je niet wilt dat het een robot wordt die zegt wat mensen willen zien / horen om vervolgens een soort van ideaalbeeld te schetsen over wat jij graag wenst en waaraan Max schijnbaar niet voldoet. In mijn optiek is Max juist een robot (ik maak er PR-robot van) als hij gaat aangeleerd gaat reageren. Enthousiast doen terwijl ik weet dat hij boeren nuchter vind ik dan weer nep en onnodig. Laat hem maar zijn wie die is. Aan PR-robotten geen gebrek in de (auto)sportwereld.

Fietser

Citaat van: Sphinx op 02 augustus 2016 - 16:03:18
CitaatEn van mij hoeft niemand het niet uit te gillen na een overwinning - liever niet zelfs. En nuchterheid vind ik ook mooi. Maar een beetje meer enthousiasme of juist teleurstelling mag van mij best, zeker bij een jeugdig persoon. Laat ik hier het woord 'warmte' gebruiken. Maar ja, dat is heel persoonlijk. Bovendien heeft niemand zichzelf gemaakt.
Maar zeker bij zo'n jong persoon is het handig als iemand uit zijn begeleiding, hem wijst op het vermijden van clichématige dooddoeners/versjes. Dat helpt al een heel stuk.

Voorafgaand aan zijn F1-avontuur zal Max er vooral op gewezen zijn wat Jos allemaal FOUT gedaan heeft op die leeftijd, zowel qua communicatie als qua gedrag. Tot nu toe krijgt Max vooral complimenten dat hij al zo volwassen is in dit soort communicatie en nauwelijks bijgestuurd hoeft te worden door begeleiding van Red Bull. Als Limburger kan ik me zelfs goed met zijn mindset identificeren, doe wat gedaan moet worden, wees daar tot op zekere hoogte blij mee. Maar let altijd op dat positieve of negatieve niet de boventoon voeren. Ik vind die Depay vergelijking zelfs de plank misslaan omdat ik dat meer bij een Hamilton aan vindt sluiten, met het verschil dat Hamilton op dit moment wél goed presteert en Depay geen deuk in een pak boter maakt.

Ehh..., heb ik Verstappen met Depay vergeleken? Dan eerst goed teruglezen. Verder mee eens ofschoon ik niet heel bekend ben met alle ins and outs van het schone Limburgse land en de heersende mentaliteit aldaar, maar ik geloof je graag. 

Franky R.

Ik vind het maar tijdverspilling...Kijk naar een jonge Lewis Hamilton en men had het toen over een PR-buikspreekpop...Hamilton anno 2016 is veel meer zichzelf, en mensen binnen te huilen over zijn rapper-uiterlijk en zaken naast de F1.


Laat Max Verstappen maar Max Verstappen zijn...zolang hij maar podia pakt of races wint...toch?

Fietser

Citaat van: Wings op 02 augustus 2016 - 19:05:24
Citaat van: Fietser op 02 augustus 2016 - 08:47:28
Ik ken hem zelfs helemaal niet.
En van mij hoeft niemand het niet uit te gillen na een overwinning - liever niet zelfs. En nuchterheid vind ik ook mooi. Maar een beetje meer enthousiasme of juist teleurstelling mag van mij best, zeker bij een jeugdig persoon. Laat ik hier het woord 'warmte' gebruiken. Maar ja, dat is heel persoonlijk. Bovendien heeft niemand zichzelf gemaakt.
Maar zeker bij zo'n jong persoon is het handig als iemand uit zijn begeleiding, hem wijst op het vermijden van clichématige dooddoeners/versjes. Dat helpt al een heel stuk.

Je hebt het over dat je niet wilt dat het een robot wordt die zegt wat mensen willen zien / horen om vervolgens een soort van ideaalbeeld te schetsen over wat jij graag wenst en waaraan Max schijnbaar niet voldoet. In mijn optiek is Max juist een robot (ik maak er PR-robot van) als hij gaat aangeleerd gaat reageren. Enthousiast doen terwijl ik weet dat hij boeren nuchter vind ik dan weer nep en onnodig. Laat hem maar zijn wie die is. Aan PR-robotten geen gebrek in de (auto)sportwereld.

Je overdrijft flink met 'mijn ideaalbeeld'. Totaal uit z'n verband gerukte onzin!
Verstappen hoeft van mij helemaal geen aangeleerd gedrag te vertonen. Beslist niet! Juist daarom moet hij geen onzin bazelen als 'ik ben niet geïnteresseerd in het gevoel op dit moment. Het is een goed resultaat voor het team. Dat is het belangrijkste.' (Zie mijn eerdere posting.) Iedereen voelt dat dit een correcte tekst voor de bühne betreft en dat hij er niets van meent. Veel beter kan hij eerlijk zijn en dat zeggen (als gentleman OF als boer, dat maakt niets uit) wat op zijn hart ligt. Zoals destijds dat spontane 'no' t.o.v. Sainz. Laat hem vooral zichzelf blijven!
In dat opzicht zijn we het, vreemd genoeg, kennelijk eens.

Tuesday

Citaat van: Fietser op 02 augustus 2016 - 21:59:22
Citaat van: Wings op 02 augustus 2016 - 19:05:24
Citaat van: Fietser op 02 augustus 2016 - 08:47:28
Ik ken hem zelfs helemaal niet.
En van mij hoeft niemand het niet uit te gillen na een overwinning - liever niet zelfs. En nuchterheid vind ik ook mooi. Maar een beetje meer enthousiasme of juist teleurstelling mag van mij best, zeker bij een jeugdig persoon. Laat ik hier het woord 'warmte' gebruiken. Maar ja, dat is heel persoonlijk. Bovendien heeft niemand zichzelf gemaakt.
Maar zeker bij zo'n jong persoon is het handig als iemand uit zijn begeleiding, hem wijst op het vermijden van clichématige dooddoeners/versjes. Dat helpt al een heel stuk.

Je hebt het over dat je niet wilt dat het een robot wordt die zegt wat mensen willen zien / horen om vervolgens een soort van ideaalbeeld te schetsen over wat jij graag wenst en waaraan Max schijnbaar niet voldoet. In mijn optiek is Max juist een robot (ik maak er PR-robot van) als hij gaat aangeleerd gaat reageren. Enthousiast doen terwijl ik weet dat hij boeren nuchter vind ik dan weer nep en onnodig. Laat hem maar zijn wie die is. Aan PR-robotten geen gebrek in de (auto)sportwereld.

Je overdrijft flink met 'mijn ideaalbeeld'. Totaal uit z'n verband gerukte onzin!
Verstappen hoeft van mij helemaal geen aangeleerd gedrag te vertonen. Beslist niet! Juist daarom moet hij geen onzin bazelen als 'ik ben niet geïnteresseerd in het gevoel op dit moment. Het is een goed resultaat voor het team. Dat is het belangrijkste.' (Zie mijn eerdere posting.) Iedereen voelt dat dit een correcte tekst voor de bühne betreft en dat hij er niets van meent. Veel beter kan hij eerlijk zijn en dat zeggen (als gentleman OF als boer, dat maakt niets uit) wat op zijn hart ligt. Zoals destijds dat spontane 'no' t.o.v. Sainz. Laat hem vooral zichzelf blijven!
In dat opzicht zijn we het, vreemd genoeg, kennelijk eens.
juist prima gedaan van Max. Teamorder gehoorzaamd en vervolgens de nadruk leggen op de teamprestatie (lees zijn eigen prestatie). Uiteindelijk is het een kwestie van de juiste mix vinden qua omgang met de media en het hangt uiteindelijk ook oa van de media af hoe ver Max zich blijft openstellen.

Fietser

Citaat van: Tuesday op 02 augustus 2016 - 22:32:20
Citaat van: Fietser op 02 augustus 2016 - 21:59:22
Citaat van: Wings op 02 augustus 2016 - 19:05:24
Citaat van: Fietser op 02 augustus 2016 - 08:47:28
Ik ken hem zelfs helemaal niet.
En van mij hoeft niemand het niet uit te gillen na een overwinning - liever niet zelfs. En nuchterheid vind ik ook mooi. Maar een beetje meer enthousiasme of juist teleurstelling mag van mij best, zeker bij een jeugdig persoon. Laat ik hier het woord 'warmte' gebruiken. Maar ja, dat is heel persoonlijk. Bovendien heeft niemand zichzelf gemaakt.
Maar zeker bij zo'n jong persoon is het handig als iemand uit zijn begeleiding, hem wijst op het vermijden van clichématige dooddoeners/versjes. Dat helpt al een heel stuk.

Je hebt het over dat je niet wilt dat het een robot wordt die zegt wat mensen willen zien / horen om vervolgens een soort van ideaalbeeld te schetsen over wat jij graag wenst en waaraan Max schijnbaar niet voldoet. In mijn optiek is Max juist een robot (ik maak er PR-robot van) als hij gaat aangeleerd gaat reageren. Enthousiast doen terwijl ik weet dat hij boeren nuchter vind ik dan weer nep en onnodig. Laat hem maar zijn wie die is. Aan PR-robotten geen gebrek in de (auto)sportwereld.

Je overdrijft flink met 'mijn ideaalbeeld'. Totaal uit z'n verband gerukte onzin!
Verstappen hoeft van mij helemaal geen aangeleerd gedrag te vertonen. Beslist niet! Juist daarom moet hij geen onzin bazelen als 'ik ben niet geïnteresseerd in het gevoel op dit moment. Het is een goed resultaat voor het team. Dat is het belangrijkste.' (Zie mijn eerdere posting.) Iedereen voelt dat dit een correcte tekst voor de bühne betreft en dat hij er niets van meent. Veel beter kan hij eerlijk zijn en dat zeggen (als gentleman OF als boer, dat maakt niets uit) wat op zijn hart ligt. Zoals destijds dat spontane 'no' t.o.v. Sainz. Laat hem vooral zichzelf blijven!
In dat opzicht zijn we het, vreemd genoeg, kennelijk eens.
juist prima gedaan van Max. Teamorder gehoorzaamd en vervolgens de nadruk leggen op de teamprestatie (lees zijn eigen prestatie). Uiteindelijk is het een kwestie van de juiste mix vinden qua omgang met de media en het hangt uiteindelijk ook oa van de media af hoe ver Max zich blijft openstellen.

Tuurlijk hangt e.e.a ook van de media af. In dat kader schreef ik al eerder dat ik alle begrip heb voor media-moeheid bij topsporters.
Overigens cruciaal is je opmerking "(lees: zijn eigen prestatie)". Zeer mee eens! Want de teamprestatie is voor een F1-piloot met topambities nauwelijks van belang. Al doen ze graag anders geloven - vanwege sponsors en andere belangen -, vooral als er ze een microfoon wordt voorgehouden. En juist dan dreigt 'robot-taal' of doodgewone bullshit.
Mijn persoonlijke EN ongevraagde advies: als het enigszins kan, probeer dat te voorkomen! En daarmee ben ik terug bij mijn eerdere posting.

Wings

Citaat van: Fietser op 02 augustus 2016 - 21:59:22
Je overdrijft flink met 'mijn ideaalbeeld'. Totaal uit z'n verband gerukte onzin!

Deze reactie lijkt mij afgeschoten met iets teveel lading. Het is aannemelijker dat ik je standpunt wellicht verkeerd interpreteer.  Ik kom er hieronder op terug en zal e.e.a. ophelderen. 

CitaatVerstappen hoeft van mij helemaal geen aangeleerd gedrag te vertonen. Beslist niet! Juist daarom moet hij geen onzin bazelen als 'ik ben niet geïnteresseerd in het gevoel op dit moment.

Als hij géén aangeleerd gedrag moet vertonen, waarom schrijf je eerder dan dat hij meer enthousiasme of juist teleurstelling mag vertonen?  En een beetje spontaan moet wezen? En het handig is als iemand uit zijn begeleiding, hem wijst op het vermijden van clichématige dooddoeners / versjes? Dan ga je toch juist een aap een trucje leren? Nu zegt Max nog wat hij denkt. Je merkt dat hij onervaren is met de media en daarom wat minder tactisch en niet iemand die meteen het team bedankt voor de fantastische auto en het publiek, wat het meest fantastische publiek is, voor de steun tijdens het Grand Prix weekend. Nee, Max is nuchter. En boeit hem iets niet, zegt hij dat. Het meer kleur willen in zijn uitlatingen vind ik het niet meer zichzelf kunnen zijn en doen / zeggen wat mensen graag zien / horen.  Daarom dat ik ook zeg dat je een soort van ideaal beeld schetst over hoe hij is of moet zijn. Resumé, ik vind het bovenstaande niet helemaal in lijn met de woorden 'laat hem vooral zichzelf blijven' wat je hieronder schrijft.

CitaatHet is een goed resultaat voor het team. Dat is het belangrijkste.' (Zie mijn eerdere posting.) Iedereen voelt dat dit een correcte tekst voor de bühne betreft en dat hij er niets van meent. Veel beter kan hij eerlijk zijn en dat zeggen (als gentleman OF als boer, dat maakt niets uit) wat op zijn hart ligt. Zoals destijds dat spontane 'no' t.o.v. Sainz. Laat hem vooral zichzelf blijven!

Het is toch ook een goed resultaat voor het team? Niet alleen staan beiden op het podium, ook is Red Bull Ferrari voorbij gegaan en staan zij nu tweede in het kampioenschap. In het rijderskampioenschap verandert er niet veel voor Max. Verder hebben de mannen ook geen dagen tijd om deze teksten voor te bereiden. Ik denk een beetje gemoedstoestand van Max. Ietwat gelaten natuurlijk maar verder oké. Na de interviews staat hij te dollen met Daniel en worden pics gemaakt van beiden dus gewoon prima.

Jozef

Ik denk dat jullie allebei vinden dat Max zich moet gedragen zoals hij is, maar het verschil tussen jullie standpunten is dat Fietser denkt dat Max nu al een PR-robot is en jij denkt dat dit gewoon zijn oprechte nuchterheid is.

Het is m.i. onmogelijk dat Max in het voorbije anderhalf jaar nog niet is gebombardeerd met mediatrainingen. Dat neemt niet weg dat hij niet echt kan vinden wat hij zei. Hij is waarschijnlijk al zo'n 10 jaar bezig met het volgen van F1 en dan zie je als kind ook hoe de sterren zich gedragen in interviews. En dan ga je je vanzelf ook zo gedragen. Logisch dat Max nu een interview geeft op de manier waarop de andere coureurs dat al 10 jaar doen, of hij daar nu mediatraining voor nodig had of niet.

Tuesday

Citaat van: Fietser op 03 augustus 2016 - 09:58:05
Citaat van: Tuesday op 02 augustus 2016 - 22:32:20
Citaat van: Fietser op 02 augustus 2016 - 21:59:22
Citaat van: Wings op 02 augustus 2016 - 19:05:24
Citaat van: Fietser op 02 augustus 2016 - 08:47:28
Ik ken hem zelfs helemaal niet.
En van mij hoeft niemand het niet uit te gillen na een overwinning - liever niet zelfs. En nuchterheid vind ik ook mooi. Maar een beetje meer enthousiasme of juist teleurstelling mag van mij best, zeker bij een jeugdig persoon. Laat ik hier het woord 'warmte' gebruiken. Maar ja, dat is heel persoonlijk. Bovendien heeft niemand zichzelf gemaakt.
Maar zeker bij zo'n jong persoon is het handig als iemand uit zijn begeleiding, hem wijst op het vermijden van clichématige dooddoeners/versjes. Dat helpt al een heel stuk.

Je hebt het over dat je niet wilt dat het een robot wordt die zegt wat mensen willen zien / horen om vervolgens een soort van ideaalbeeld te schetsen over wat jij graag wenst en waaraan Max schijnbaar niet voldoet. In mijn optiek is Max juist een robot (ik maak er PR-robot van) als hij gaat aangeleerd gaat reageren. Enthousiast doen terwijl ik weet dat hij boeren nuchter vind ik dan weer nep en onnodig. Laat hem maar zijn wie die is. Aan PR-robotten geen gebrek in de (auto)sportwereld.

Je overdrijft flink met 'mijn ideaalbeeld'. Totaal uit z'n verband gerukte onzin!
Verstappen hoeft van mij helemaal geen aangeleerd gedrag te vertonen. Beslist niet! Juist daarom moet hij geen onzin bazelen als 'ik ben niet geïnteresseerd in het gevoel op dit moment. Het is een goed resultaat voor het team. Dat is het belangrijkste.' (Zie mijn eerdere posting.) Iedereen voelt dat dit een correcte tekst voor de bühne betreft en dat hij er niets van meent. Veel beter kan hij eerlijk zijn en dat zeggen (als gentleman OF als boer, dat maakt niets uit) wat op zijn hart ligt. Zoals destijds dat spontane 'no' t.o.v. Sainz. Laat hem vooral zichzelf blijven!
In dat opzicht zijn we het, vreemd genoeg, kennelijk eens.
juist prima gedaan van Max. Teamorder gehoorzaamd en vervolgens de nadruk leggen op de teamprestatie (lees zijn eigen prestatie). Uiteindelijk is het een kwestie van de juiste mix vinden qua omgang met de media en het hangt uiteindelijk ook oa van de media af hoe ver Max zich blijft openstellen.

Tuurlijk hangt e.e.a ook van de media af. In dat kader schreef ik al eerder dat ik alle begrip heb voor media-moeheid bij topsporters.
Overigens cruciaal is je opmerking "(lees: zijn eigen prestatie)". Zeer mee eens! Want de teamprestatie is voor een F1-piloot met topambities nauwelijks van belang. Al doen ze graag anders geloven - vanwege sponsors en andere belangen -, vooral als er ze een microfoon wordt voorgehouden. En juist dan dreigt 'robot-taal' of doodgewone bullshit.
Mijn persoonlijke EN ongevraagde advies: als het enigszins kan, probeer dat te voorkomen! En daarmee ben ik terug bij mijn eerdere posting.
nou, ik bedoelde meer dat de teamprestatie hem vooral zat in het feit dat Max die teamorder opvolgt en dat het logisch is dat Max daar dan na de race de nadruk oplegt op een positieve manier. Indirect zegt ie ook alles over zn eigen prestatie, dat ie achteraf gezien ook gewoon 2e had kunnen worden, omdat Rosberg een minder grote bedreiging was dan het op het moment van de teamorder leek. Het was op dat moment een logische beslissing dus kan Verstappen er zich met frisse tegenzin bij neerleggen. Veel beter had ie het eigenlijk niet kunnen zeggen, maar toch is er commentaar op. Dat hoort blijkbaar ook bij een F1 coureur waar het nieuwe ervan af is; wat je ook doet of zegt, je doet het nooit voor iedereen goed.

Mickey

Het enige wat imo anders zou moeten, is het uitgebreider bedanken van fans en zijn team. Voor de rest vind ik het wel prima eigenlijk,.

Robbert65

Citaat van: Mickey op 03 augustus 2016 - 18:40:54
Het enige wat imo anders zou moeten, is het uitgebreider bedanken van fans en zijn team. Voor de rest vind ik het wel prima eigenlijk,.
Verder moeten we in het oog houden, dat Verstappen wel zelf bepaalt wat hij zegt, maar niet wat wij ervan te zien krijgen.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Tuesday

Citaat van: Mickey op 03 augustus 2016 - 18:40:54
Het enige wat imo anders zou moeten, is het uitgebreider bedanken van fans en zijn team. Voor de rest vind ik het wel prima eigenlijk,.
dat mogen ze van mij juist weglaten, dat is altijd dezelfde standaard onzin. Zoals afgelopen zondag, toen er heel veel Nederlanders was het misschien wel attent geweest, maar altijd dat standaard riedeltje waar Hamilton en Rosberg mee aan komen zetten, dat kent iedereen inmiddels wel.