Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Wings

Ben Anderson doet het zelfde en sleept die quote erbij "abnormal change of direction". Daar zou je de move inderdaad in kunnen categoriseren. Het feit dat het incident tot twee maal toe is beoordeeld en dat niet is gebeurd vind ik representatief om te stellen dat de move binnen de regels van het reglement is uitgevoerd. Bovendien staat er ook 'obviously some change of direction is allowed within the braking zone' en 'so it is up to the stewards to decide what constitutes an "abnormal" amount of movement' dus Whiting heeft gelijk, het is geen absoluut verbod zoals jij stelt. De stewards hebben echter een handvat om buiten proportionele bewegingen in de remzone te bestraffen.

Tuesday

Citaat van: Wings op 30 juli 2016 - 21:02:02
Ben Anderson doet het zelfde en sleept die quote erbij "abnormal change of direction". Daar zou je de move inderdaad in kunnen categoriseren. Het feit dat het incident tot twee maal toe is beoordeeld en dat niet is gebeurd vind ik representatief om te stellen dat de move binnen de regels van het reglement is uitgevoerd. Bovendien staat er ook 'obviously some change of direction is allowed within the braking zone' en 'so it is up to the stewards to decide what constitutes an "abnormal" amount of movement' dus Whiting heeft gelijk, het is geen absoluut verbod zoals jij stelt. De stewards hebben echter een handvat om buiten proportionele bewegingen in de remzone te bestraffen.
omdat het is beoordeeld als insturen van de bocht. Uiteraard mag dat wel, maar het was wel aan de vroege kant en het was ook duidelijk een reactie op de 'dummie' van Raikkonen. Slim opgelost, maar gezien de verdeeldheid zullen er ook ongetwijfeld stewards zijn te vinden die het over het randje vonden. Zoals gezegd had ik het mooier gevonden als ie uberhaupt niet in de dummie van Raikkonen was getrapt en gewoon de binnenkant had aangehouden. Ik heb hem dit jaar beter en fairer zien verdedigen.

Wings

#5477
Verdeeldheid is er altijd maar verdeeldheid maakt van een mening geen feit. De enige ruimte van discussie die ik zie is waar het incident in gecatogiriseerd kan worden. In eerste instantie was dat meer dan één keer van de lijn af en toen bleek dat Max dat niet verweten kon worden werd het veranderen van richting in de remzone erbij gesleept. Verder ben ik het ook niet altijd volledig eens met een straf of reprimande maar dat maakt een straf niet per definitie onterecht. Het blijft op basis van feiten of ik hem nu wel of niet zou hebben gegeven. Wanneer een straf niet wordt gegeven vind ik dat net zo. Mijn mening verandert daar niets aan.

-edit-

Post was wat te snel getypt. 

Tuesday

Citaat van: Wings op 30 juli 2016 - 21:22:09
Verdeeldheid is er altijd maar dat maken meningen geen feiten. De enige ruimte van discussie die ik zie is waar het incident in gecatogiriseerd kan worden. In eerste instantie was dat meer dan één keer van de lijn af en toen bleek dat Max dat niet verweten kon worden werd het veranderen van richting in de remzone erbij gesleept. Overigens ben ik het ook lang niet altijd eens met de stewards maar maakt het de straf niet per definitie onterecht. Het blijft op basis van feiten of ik hem nu wel of niet zou hebben gegeven. Wanneer een straf niet wordt gegeven vind ik dat net zo. Of ik het eens ben of niet.
ik bedoel dus; het is ook maar net welke steward er op dat moment zit. Zelfde als met een scheidsrechter in het voetbal al hebben de stewards meer middelen. Ik zag in eerste instantie ook geen reden tot discussie, maar inmiddels heb ik toch wel wat bedenkingen. Een volgende keer is ie misschien wel het haasje of klapt Raikkonen of wie dan ook er wel vol op. Op zich reageert Verstappen wel goed op alle commotie, maar ik hoop wel dat ie stiekem de kritieken toch ook ff meeneemt. We racen niet meer in de tijd van Senna en Prost.

Wings

Ook dat ben ik oneens. We hebben al genoeg rijders die als aangeschoten wild aan de kant gaan. Bottas zien duelleren vind ik net zo spannend als de zoveelste herhaling van Astro TV. Daarom dat ik ook erg bij ben met gifslangen zoals Lewis en Max. Rondom hen is altijd wel wat te beleven, stuur tussen de tanden en gaan. Daar word ik gelukkig van. Max hoeft wat mij betreft zijn manier van verdedigen niet aan te passen.

Tuesday

Citaat van: Wings op 30 juli 2016 - 21:44:12
Ook dat ben ik oneens. We hebben al genoeg rijders die als aangeschoten wild aan de kant gaan. Bottas zien duelleren vind ik net zo spannend als de zoveelste herhaling van Astro TV. Daarom dat ik ook erg bij ben met gifslangen zoals Lewis en Max. Rondom hen is altijd wel wat te beleven, stuur tussen de tanden en gaan. Daar word ik gelukkig van. Max hoeft wat mij betreft zijn manier van verdedigen niet aan te passen.
dat is ook zo, maar ook zij moeten zich wel aan de regels houden. Dat deed Max dus ook (in mijn en jouw ogen),maar hij moet zich wel realiseren dat het wel op het randje was en voor sommigen erover. Een volgende keer kun je er dus zo maar wel een straf voor krijgen (ook mede door het gemekker van collega's) of heb je wel een lekke band of erger. Lewis heeft ook al vele incidenten op zn naam staan, tegenwoordig racet ie alleen tegen Rosberg en komt ie er doorgaans wel mee weg. Max moet verder ook niet veel veranderen, maar hij moet dit soort dingen wel in zn achterhoofd houden.

Wings


Tuesday

Citaat van: Wings op 30 juli 2016 - 22:36:55
Ik sluit af met de woorden van Max. Daarin kan ik mij prima vinden: http://nl.motorsport.com/f1/news/verstappen-zal-niets-aan-mijn-manier-van-rijden-veranderen-804033/
nee, moet ie op zich ook niet doen, maar toch kan ie er wel het 1 en ander van opsteken en dat zal ie ook wel doen denk ik. Heeft ie misschien direct al wel gedaan, want daarna is ie niet meer echt in de problemen gekomen, maar dat kan ook met de banden en de schade aan de auto van Raikkonen te maken hebben.

Wings

Iedere race zal leerpunten kennen. Al die ervaring neem je mee in je rugzak en draagt bij aan je ontwikkelen. Echter denk ik niet dat Max dingen nu anders zal doen. Dus puur en alleen gekeken naar het contactmoment denk ik niet dat er voor Max een lering in zit. Het was binnen de regels, met succes want hij hield Kimi achter zich, zonder verder schade op te lopen. En Kimi weet nu dat hij met wat beters moet komen wil hij Max catchen. :D

Mickey

En ze kunnen 'm eigenlijk nu niet ineens wél straffen, zou hij op dezelfde manier verdedigen. Als de regels hieromtrent kennelijk per steward vrij interpretabel zijn, dan lijkt mij een protest bij een eventuele straf in beginsel succesvol. Er is wat mij betreft hiermee een precedent geschept.

Van Wijk

Citaat van: Wings op 31 juli 2016 - 09:56:10
Iedere race zal leerpunten kennen. Al die ervaring neem je mee in je rugzak en draagt bij aan je ontwikkelen. Echter denk ik niet dat Max dingen nu anders zal doen. Dus puur en alleen gekeken naar het contactmoment denk ik niet dat er voor Max een lering in zit. Het was binnen de regels, met succes want hij hield Kimi achter zich, zonder verder schade op te lopen. En Kimi weet nu dat hij met wat beters moet komen wil hij Max catchen. :D
Precies, daarnaast wist Max ook bij wie hij het deed. Kimi plaatst een dummie omdat hij weet dat Max hierop kan en gaat reageren. Kimi mauwt even door de boardradio en laat hij het daar ook bij.
Net zoals Max niet teveel woorden vuil maakte aan de actie van Nico, hij heeft regelmatig nog een lift naar huis nodig :).

Fietser

#5486
Ik hoop van harte dat Max Verstappen geen robot wordt, ofschoon zijn uitspraken - nu al - soms het ergste doen vrezen.
Op de vraag welk gevoel overheerst, de blijdschap van zijn podiumplek of teleurstelling na de GP op Hockenheim vanwege het finishen achter Ricciardo, antwoordde hij kortaf: 'Ik ben niet geïnteresseerd in het gevoel op dit moment. Het is een goed resultaat voor het team. Dat is het belangrijkste.'
Ik kan me best voorstellen dat e.e.a. voortkomt uit interview-moeheid, iets waar veel topsporters onder gebukt gaan. Maar zeg dan als 18-jarig joch - met een glimlach - iets puurs en simpels als: 'joh, ik weet het gewoon niet.' Alles beter dan die niets zeggende, mechanische opmerkingen als 'ik ben niet geïnteresseerd in het gevoel op dit moment' terwijl eenieder weet dat 'het gevoel' er geweldig toe doet, zeker in topsport. Kortom, mijn advies: wees/blijf alsjeblieft een beetje spontaan, zeker als je nog zo jong bent!   

Wings

Ik ken Max eigenlijk niet anders. Hij is gewoon zichzelf wat dat aangaat en juist geen robot. Nuchter en misschien zelfs wel boers. Kijk zijn reactie na zijn overwinning: je verwacht iemand die het uitgilt maar ziet iemand die gelaten reageert. Het is dat hij zegt dat hij blij is...

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Fietser

#5489
Citaat van: Wings op 01 augustus 2016 - 21:23:28
Ik ken Max eigenlijk niet anders. Hij is gewoon zichzelf wat dat aangaat en juist geen robot. Nuchter en misschien zelfs wel boers. Kijk zijn reactie na zijn overwinning: je verwacht iemand die het uitgilt maar ziet iemand die gelaten reageert. Het is dat hij zegt dat hij blij is...

Ik ken hem zelfs helemaal niet.
En van mij hoeft niemand het niet uit te gillen na een overwinning - liever niet zelfs. En nuchterheid vind ik ook mooi. Maar een beetje meer enthousiasme of juist teleurstelling mag van mij best, zeker bij een jeugdig persoon. Laat ik hier het woord 'warmte' gebruiken. Maar ja, dat is heel persoonlijk. Bovendien heeft niemand zichzelf gemaakt.
Maar zeker bij zo'n jong persoon is het handig als iemand uit zijn begeleiding, hem wijst op het vermijden van clichématige dooddoeners/versjes. Dat helpt al een heel stuk.

Slecht voorbeeld, qua uitstraling, is iemand als de voetballer Memphis Depay. Bakken talent maar in interviews (en mogelijk ook in de dagelijkse omgang) een kil en wat negatief persoon die zich slechts lijkt te willen/kunnen uiten in robottaal. Met als mogelijke uitkomst dat weinigen hem mogen en een plekje op de reservebank (?).
Gelukkig zijn er zeer veel goede Nederlandse voorbeelden: Martina, Zonderland, de voetballer Beugelsdijk, ach er zijn er zoveel. Maar ja, ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is...