Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Tuesday

Citaat van: Robbert65 op 27 juli 2016 - 21:05:02
http://www.nu.nl/achterklap/4299161/frans-verstappen-trekt-aanklacht-zoon-jos-in-.html

hier geeft Frans wat toelichting
ja, precies wat ik al dacht. Wat de Telegraaf heeft geschreven lijkt dus wel degelijk te kloppen. Ben benieuwd hoe RBR hier op gaat reageren aangaande de aanwezigheid van Jos. Het was sowieso natuurlijk al de bedoeling dat Jos wat meer naar de achtergrond zou verdwijnen, maar met dit soort dingen zullen ze toch niet graag geassocieerd willen worden.

Mickey

Mwah, zou 't internationaal opgepakt worden? Denk het niet, zeker niet nu de aanklacht is ingetrokken.

Robbert65

Citaat van: Mickey op 27 juli 2016 - 23:24:54
Mwah, zou 't internationaal opgepakt worden? Denk het niet, zeker niet nu de aanklacht is ingetrokken.

het is nog stil buiten NL. Hopen dat dat zo blijft...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Tuesday

Citaat van: Mickey op 27 juli 2016 - 23:24:54
Mwah, zou 't internationaal opgepakt worden? Denk het niet, zeker niet nu de aanklacht is ingetrokken.
met het intrekken van de aangifte is de kous nog niet af. En komend weekend zal er vast wel aandacht voor zijn, de commentatoren moeten hun tijd ook volpraten en dan komt er vaak toch van alles langs. En Jos heeft al een verleden met wat geweldsincidenten, dus ik weet niet of RBR daar verder veel mee te maken wil hebben. Als vader kunnen ze hem natuurlijk niet weigeren, maar ze zullen zijn rol verder toch wel zo veel mogelijk willen beperken. Maar dat was volgens mij sowieso al de bedoeling.

Robbert65

Omdat ik het zelf niet beter had kunnen zeggen plemp ik de link hier maar even neer;-) Ben Anderson's analyse strookt geheel met wat ik zag.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/125498/verstappen-senna-prost-would-like-my-driving


http://www.gppits.net/nieuws/opinie_kritiek_op_max_verstappen_onterecht/
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Wings

Ik ben verbaasd over de kritieken. Jaren lang klagen we stee en been dat inhalen te kunstmatig is en reglementen het duelleren beperken. Als een rijder wordt undercut is het racen saai. Geeft een rijder zijn positie weg als er een veel snellere deelnemer achter hem rijdt is het F1-onwaardig. En dan hebben we een keer een gevecht, een rijder die niet als aangeschoten wild schuift, en zijn positie binnen de lijnen van het reglement verdedigt, gaan we na een contactmoment weer zeuren en steunen dat het te heftig is. Zo langzamerhand heb ik het meer gehad met het het gezeur en gezanik van mensen dan met de sport zelf. Daar is absoluut niets mis mee. Net als met de regels. Natuurlijk is de FIA wel eens zoekende en draaien ze een ingevoerde regel weer terug maar hey, who cares? Wees blij dat de FIA inziet als iets niet werkt en niet te trots is om stug vol te houden en luistert naar de teams en fans! En wees blij dat er rijders zijn die de grens opzoeken! Laten we allen nu eens doorademen, stoppen met het geklaag en op en top genieten van een potje autoracen!

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Tuesday

Citaat van: Wings op 30 juli 2016 - 11:19:03
Ik ben verbaasd over de kritieken. Jaren lang klagen we stee en been dat inhalen te kunstmatig is en reglementen het duelleren beperken. Als een rijder wordt undercut is het racen saai. Geeft een rijder zijn positie weg als er een veel snellere deelnemer achter hem rijdt is het F1-onwaardig. En dan hebben we een keer een gevecht, een rijder die niet als aangeschoten wild schuift, en zijn positie binnen de lijnen van het reglement verdedigt, gaan we na een contactmoment weer zeuren en steunen dat het te heftig is. Zo langzamerhand heb ik het meer gehad met het het gezeur en gezanik van mensen dan met de sport zelf. Daar is absoluut niets mis mee. Net als met de regels. Natuurlijk is de FIA wel eens zoekende en draaien ze een ingevoerde regel weer terug maar hey, who cares? Wees blij dat de FIA inziet als iets niet werkt en niet te trots is om stug vol te houden en luistert naar de teams en fans! En wees blij dat er rijders zijn die de grens opzoeken! Laten we allen nu eens doorademen, stoppen met het geklaag en op en top genieten van een potje autoracen!
wat jij als feit af doet was nou juist de discussie.

Wings

Dat is de discussie niet. Het verwijt is dat Max de legale move in de remzone maakt. Dat vindt een Button, for example, gevaarlijk. Het voorval zelf is meerdere keren bekeken en beoordeeld door de stewards en legaal bevonden. Het lijkt mij redelijk vaststaand dat de move binnen de lijnen van het reglement heeft plaatsgevonden. Lees ook: "Verstappen verdedigde stevig maar eerlijk in Hongarije".

Tuesday

Citaat van: Wings op 30 juli 2016 - 17:42:28
Dat is de discussie niet. Het verwijt is dat Max de legale move in de remzone maakt. Dat vindt een Button, for example, gevaarlijk. Het voorval zelf is meerdere keren bekeken en beoordeeld door de stewards en legaal bevonden. Het lijkt mij redelijk vaststaand dat de move binnen de lijnen van het reglement heeft plaatsgevonden. Lees ook: "Verstappen verdedigde stevig maar eerlijk in Hongarije".
een move in de remzone mag volgens de regels ook niet, daarnaast ging het ook om het 2x veranderen van lijn. Het is ook maar net welke stewards er op dat moment zitten, ook veel oud coureurs vonden het niet kunnen. Ik vind het zelf net aan aan de goede kant zitten, maar wel op het randje. Dat er discussie is vind ik echter niet meer dan logisch, dat hoort nou eenmaal bij topsport. Het duel had overigens net zo mooi/mooier kunnen zijn als Verstappen gewoon de binnenkant had gehouden en Kimi aan de buitenkant had gehouden. Nu stelde het eigenlijk niet zoveel voor omdat Kimi moest uitwijken. Dat het geen straf waard was ben ik dus met je eens, maar dat iedereen zn mond maar moet houden omdat dit is wat 'we' willen zien vind ik eerlijk gezegd een matig argument. En een beslissing van de wedstrijdleiding in welke sport dan ook maakt zeker niet alles een vastaand feit, maar juist keer op keer aanleiding voor discussie. En volgens mij doe je daar zelf ook wel eens aan mee.

Wings

#5471
Waar staat dat je in de remzone niet van je lijn af mag? Charlie zegt: "Er is geen regel die iets voorschrijft over het bewegen in de remzone".

Tuesday

Citaat van: Wings op 30 juli 2016 - 20:19:02
Waar staat dat je in de remzone niet van je lijn af mag? Charlie zegt: "Er is geen regel die iets voorschrijft over het bewegen in de remzone".
dat is volgens mij algemeen bekend. Maar goed, via google vond ik dit, dus dat citeer ik dan maar gewoon;

Citaat
4. Entering the braking zone

On a straight, a defending driver has the right to suddenly change direction, even using the entire track width if they are fully ahead of the attacking driver. The same right does not apply in or immediately before the braking zone for a corner. Sudden changes of direction just before or within the braking zone are considered extremely dangerous, as they can leave the attacking driver nowhere to go. This rule is not stated explicitly in the FIA sporting regulations, but is considered an "abnormal change of direction" under sporting regulation 20.5

20.5 Manoeuvres liable to hinder other drivers, such as deliberate crowding of a car beyond the edge of the track or any other abnormal change of direction, are not permitted.


Obviously some change of direction is allowed within the braking zone — the optimal racing line usually involves some amount of trail-braking — so it is up to the stewards to decide what constitutes an "abnormal" amount of movement. In the case of Sergio Perez and Felipe Massa at the 2014 Canadian Grand Prix, the stewards deemed that Perez had made an unusually large change of direction in the braking zone. This was a particularly difficult case to determine, as the normal line under braking curves to the right, and neither driver took a line with uniform curvature (both drivers changed their steering angle at least once). However, careful analysis (posted by reddit user d3agl3uk and reproduced below) showed that Perez was the driver deviating significantly from a normal line under braking.

Wings

This rule is not stated explicitly in the FIA sporting regulations......

Tuesday

Citaat van: Wings op 30 juli 2016 - 20:39:47
This rule is not stated explicitly in the FIA sporting regulations......
nee, een elleboogstoot staat ook niet expliciet in de regels beschreven. Dat stukje legt het verder vrij duidelijk uit en er zijn in het verleden coureurs voor gestraf door de stewards wat het in iig voor jou een feit zou moeten maken ;)