Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Jozef

Ik zie eigenlijk geen concrete reden om geen 1-2 van Mercedes te verwachten in Monaco hoor. Natuurlijk kan er in Monaco van alles gebeuren maar in gewone omstandigheden?

Of Renault nu die upgrade meeneemt of niet, maakt ook weinig uit, 30pk meer of minder in Monaco doe je niet zo veel mee.

Robbert65

Citaat van: Jozef op 18 mei 2016 - 10:57:33
Ik zie eigenlijk geen concrete reden om geen 1-2 van Mercedes te verwachten in Monaco hoor. Natuurlijk kan er in Monaco van alles gebeuren maar in gewone omstandigheden?

Of Renault nu die upgrade meeneemt of niet, maakt ook weinig uit, 30pk meer of minder in Monaco doe je niet zo veel mee.

Twee: Hamilton, die als tweede kwalificeert is -nu nog meer- veel te gretig en tikt Nico en zichzelf gewoon weer naar de ratsmodee.

Verstappen, - Monaco-wonder, bewezen in '15- die zich als derde kwalificeert, rijdt heel de race vooraan en wint met vijfentwintig seconden voorsprong.

Tenminste, zo ging het vannacht, toen ik eigenlijk sliep. ::
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Mickey

Ik voel ook een Coronelletje opkomen. Räikkönen en Hamilton tetsen elkaar bij st Devote de banden in, waarna Stappie zo naar de tweede plek in het wk rijdt. :D

gloudiesaurus

Citaat van: Jozef op 18 mei 2016 - 10:57:33
Ik zie eigenlijk geen concrete reden om geen 1-2 van Mercedes te verwachten in Monaco hoor. Natuurlijk kan er in Monaco van alles gebeuren maar in gewone omstandigheden?

Of Renault nu die upgrade meeneemt of niet, maakt ook weinig uit, 30pk meer of minder in Monaco doe je niet zo veel mee.

Red Bull zit dichter bij Mercedes dan voorheen en is snel in de bochten  :) Het chassis is op Monaco belangrijker dan motor vermogen... dus who knows  :)
Als Red Bull Ferrari voor kan blijven strijden ze sowieso voor het podium.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Robbert65

Verstappen is buitencategorie. Monaco is een rijders-circuit. een en een is twee.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

FolkertE

Citaat van: gloudiesaurus op 18 mei 2016 - 15:24:44
Citaat van: Jozef op 18 mei 2016 - 10:57:33
Ik zie eigenlijk geen concrete reden om geen 1-2 van Mercedes te verwachten in Monaco hoor. Natuurlijk kan er in Monaco van alles gebeuren maar in gewone omstandigheden?

Of Renault nu die upgrade meeneemt of niet, maakt ook weinig uit, 30pk meer of minder in Monaco doe je niet zo veel mee.

Red Bull zit dichter bij Mercedes dan voorheen en is snel in de bochten  :) Het chassis is op Monaco belangrijker dan motor vermogen... dus who knows  :)
Als Red Bull Ferrari voor kan blijven strijden ze sowieso voor het podium.
Daarnaast doet positief denken een hoop. Afgelopen race hoopte en geloofde we in een podium en hij won de race. Nu hopen en geloven we op de overwinning, dus hij zet iedereen op een rondje ;D

Robbert65

wat ik zei: een en een is twee.

misschien moeten we er even bij zeggen: geintje! ;)

of niet...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Tessa

Citaat van: Jozef op 18 mei 2016 - 10:57:33
Ik zie eigenlijk geen concrete reden om geen 1-2 van Mercedes te verwachten in Monaco hoor. Natuurlijk kan er in Monaco van alles gebeuren maar in gewone omstandigheden?

Of Renault nu die upgrade meeneemt of niet, maakt ook weinig uit, 30pk meer of minder in Monaco doe je niet zo veel mee.

Ik ben het volledig met je eens dat het er niet toe doet of Renault nu die upgrade meeneemt of niet, 30pk meer of minder in Monaco doe je inderdaad niet zo veel mee.

Een team in de stress daarentegen stuurt niet lekker. Ik zie er echt niet zo maar een 1-2 van Mercedes van komen.

Max heeft het psychologische voordeel en de stuurkunsten. Die zie ik op het podium eindigen (en als ik dan even m'n eigen "gut feeling" mag gebruiken, dan denk ik dat Vettel en Ricciardo voor hem eindigen...)

Tuesday

Citaat van: Jozef op 18 mei 2016 - 10:57:33
Ik zie eigenlijk geen concrete reden om geen 1-2 van Mercedes te verwachten in Monaco hoor. Natuurlijk kan er in Monaco van alles gebeuren maar in gewone omstandigheden?

Of Renault nu die upgrade meeneemt of niet, maakt ook weinig uit, 30pk meer of minder in Monaco doe je niet zo veel mee.
scheelt altijd wat + betere driveability. Het voordeel dat Mercedes heeft tov RBR zit m juist vooral in de powerunit, dus alles wat je daarin kunt winnen is meegenomen. Natuurlijk blijft Mercedes de favoriet voor P1 en 2, maar RBR zou hier ook wel eens hoge ogen kunnen gooien. Vergelijk het gat in kwalificatie van Spanje 2015 (2 sec) maar eens met Monaco 2015 (1 sec) en kijk dan eens naar het gat in kwalificatie afgelopen weekend (0,6 sec). Als het gat nu rond de 2 a 3 tiende zou zijn, dan zou er zo maar eens een RBR op de eerste startrij terecht kunnen komen. Ferrari heeft overigens ook hoge verwachtingen voor Monaco, maar die maken het keer op keer niet waar, dus die laten we voor het gemak maar ff buiten beschouwing ;)

gloudiesaurus

Lol, een podium zou natuurlijk al enorm knap zijn van Verstappen!

Vettel verwachtte voor de race in Barcelona ook dat hij voor de Red Bull's zou komen. Ferrari heeft het voordeel op het rechte stuk, en dat voordeel is in Monaco nihil.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

FolkertE

Ferrari was ook duidelijk de snellere auto afgelopen weekend. Ik hoor nu her en der dat het technische 3de gedeelte van Spanje het struikelblok was voor Ferrari en juist daar was rbr sterker. Het schijnt dat het chassies van Ferrari niet heel sterk is.

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 18 mei 2016 - 20:22:52
Ferrari was ook duidelijk de snellere auto afgelopen weekend. Ik hoor nu her en der dat het technische 3de gedeelte van Spanje het struikelblok was voor Ferrari en juist daar was rbr sterker. Het schijnt dat het chassies van Ferrari niet heel sterk is.
tja, in Spanje moet je een compromis zoeken, dus dan kan het 1 ten koste gaan van het ander. In Monaco is het gewoon maximale downforce + ultrasofts. Volgens Vettel is de wegligging juist verbeterd en gaan ze ook beter over de kerbs dus hij verwacht een competitief Ferrari. Maar goed, competitief zou in dit geval zo maar eens 3e team kunnen betekenen.

Jehoentelaar

In het extreme geval dat Verstappen wint met de race waarbij ik vier dat ik twintig jaar F1 kijk word ik he-le-maal gek denk ik. Zal de buren alvast waarschuwen.

Robbert65

http://grandprixradio.nl/shop

ik kon het niet laten, ik heb 'm besteld. in XXXL. op de groei :D

Yohee, Yo ho, yo fakkin ho.   Hahahahahahaaa.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

C.G. de Beaufort