Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Jozef

En dat hij 10de lag toen Verstappen 20ste lag, was dat dan niet de verdienste van Sainz? ??? Waarom wordt er hier gedaan alsof de eerste 10 ronden van de race niet meetellen?

gloudiesaurus

Citaat van: Jozef op 18 april 2016 - 22:00:48
En dat hij 10de lag toen Verstappen 20ste lag, was dat dan niet de verdienste van Sainz? ??? Waarom wordt er hier gedaan alsof de eerste 10 ronden van de race niet meetellen?

Maar wat heb je daaraan als Sainz aan de finish achter Verstappen ligt? Verstappen had natuurlijk ook nog pech met die safety car, daardoor moest hij wachten op Sainz en verloor hij extra posities. Knap dat hij dat dan nog goed maakt.

En het kwalificatieduel is nog steeds 2-1 in het voordeel van Verstappen he...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Mickey

Citaat van: Jozef op 18 april 2016 - 22:00:48
En dat hij 10de lag toen Verstappen 20ste lag, was dat dan niet de verdienste van Sainz? ??? Waarom wordt er hier gedaan alsof de eerste 10 ronden van de race niet meetellen?

Het gaat er natuurlijk om dat hij die enorme voorsprong niet heeft weten te verzilveren.

Jozef

Citaat van: Mickey op 18 april 2016 - 22:20:37
Citaat van: Jozef op 18 april 2016 - 22:00:48
En dat hij 10de lag toen Verstappen 20ste lag, was dat dan niet de verdienste van Sainz? ??? Waarom wordt er hier gedaan alsof de eerste 10 ronden van de race niet meetellen?
Het gaat er natuurlijk om dat hij die enorme voorsprong niet heeft weten te verzilveren.

Nee, het gaat erom dat ze op het einde van de race als 8 en 9 over de streep komen. Dat Verstappen door zijn eigen fout op een gegeven moment achteraan reed, verandert daar niks aan.

Matthijs

Dat Verstappen de betere in de race is momenteel is duidelijk. Ik wilde alleen aangeven dat Verstappen nog wel wat te winnen heeft in de kwalificatie, omdat tot dusverre Sainz daarin altijd de snellere is geweest dit seizoen. Dat doet niks af aan de prestaties in de race van Verstappen, maar het kan toch gewoon benoemd worden?

Mickey

Zeker, maar zolang Verstappen iedere keer voor Sainz blijft finishen, mag Sainz wat mij betreft op zaterdag de snellere zijn hoor. ;) Alhoewel, als vermeend supertalent moet hij in de qwali inderdaad ook gewoon structureel de snelste zijn. Fair enough.

Kootje

Citaat van: Matthijs op 18 april 2016 - 21:21:15
Klopt, maar ik geef alleen aan dat Sainz tot dusverre altijd sneller is geweest in de kwali's dit jaar. Dus zal Verstappen echt een tandje bij moeten zetten om Sainz voor te blijven.

Hoe kom je daar nu weer bij? ???

Pak je alle Q's, dan is het voordeel idd voor Carlos, echter is het dan nog steeds maar 5-3 en geen 8-0 zoals jij aangeeft. Hij was immers altijd sneller.  En dan nog ... het gaat toch niet om alle Q's, het gaat om die laatste Q en dan staat het toch echt 2-1 voor Max.

Australië
Q1 - MV 1.25.934, CS 1.27.057
Q2 - CS 1.25.384, MV 1.25.615
Q3 - MV 1.25.434, CS 1.25.582     

Bahrein
Q1 - CS 1.31.716, MV 1.31.888
Q2 - MV 1.31.772, CS 1.31.816
Q3 - nvt

China
Q1 - CS 1.37.656, MV 1.38.181
Q2 - CS 1.37.204, MV 1.37.265
Q3 - CS 1.36.881, MV 1.37.194

Jehoentelaar

Hoe ontzettend irrelevant is het om Q1 te benoemen? Het maakt voor die gasten echt geen drol uit of ze voor of achter elkaar eindigen zolang ze doorgaan - wat ze tot nu toe altijd doen in Q1 want daar zijn zowel het materiaal als zijzelf goed genoeg voor. Pas vanaf Q2 wordt het relevant aangezien het overleven van die sessie geen bijna vaststaand gegeven is.

Dat Mathijs met 'altijd' uiteraard doelt op de kwalificatie-uitslagen behoeft neem ik aan geen verdere toelichting.

Matthijs

#5363
Dank je Jeroen, zo bedoelde ik het inderdaad. De snelste tijd is steeds door Sainz gereden, dus blijkbaar is er meer uit de auto te halen dan Max doet.

Het is toch geen schande om te benoemen dat Verstappen nog wat te winnen heeft in de kwalificaties? Waarom dit bij zoveel mensen in het verkeede keelgat schiet is mij een raadsel. Verstappen is nu al een grote, kun je nagaan hoe groot hij wordt als hij nog die laatste paar procent pakt in de kwalificatie,

Robbert65

Precies. Overigens zegt Max Verstappen dat zelf ook steeds: iedere dag hard werken om te zorgen dat alles beter wordt; hijzelf, de auto, het team, beter snappen hoe het allemaal zit, om zo meer snelheid te kunnen vinden. Wie het hardst werkt heeft de meeste kansen...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Tuesday

fijn dat ik dan destijds in Monaco zoveel bijval kreeg ;)  http://www.gppits.net/forum/index.php/topic,12648.2670.html

kwalificatie (en zn starts) lijkt idd nog steeds de meeste ruimte tot verbetering te bieden. Maar goed, om nou op een verschil van een paar duizendste te wijzen in verschillende sessie's en ook nog eens een nieuw kwalificatieformat waar op het einde gewoon de banden op waren bij STR is misschien wel wat vergezocht. Ik geloof sowieso wel dat daar nog wel het 1 en ander te halen valt.

Matthijs

Ook waar. We wachten af.

Kootje

@Jehoentelaar,

Als Matthijs zegt dat Sainz in Q altijd sneller is dan Verstappen is Q1 wel degelijk relevant. Dat hij wat anders bedoelde, namelijk dat Sainz over alle rondjes in de 3 Q's steeds de snelste was kan ik niet ruiken. Jij blijkbaar wel, kudo's voor jou. Wat ik me nu dan wel afvraag is hoe dat dan wel relevant is? Het gaat in Q nu eenmaal niet om wie er het snelst overall is, maar wie er het snelst is in de laatste Q waar beide aan deelnemen. 


@Matthijs,

Zeg dan wat je bedoeld ipv met 'n onjuiste stelling te komen. Dan hoef ik er ook niet over te vallen. Ik bedoel ... dat Max meer uit Q kan halen dan hij doet zegt hijzelf ook, dus dat ga ik echt niet betwisten. Dat Sainz over de gehele Q 'n snellere tijd eruit wist te persen ook niet, maar ik snap niet zo goed waarom je met dat feitje op de proppen komt. Leuk voor Carlos dat hij vd STR's de snelste tijd weet te rijden, maar wat heeft hij daaraan als hij dat niet in de laatste Q weet te doen? Dat is toch de Q waar het om gaat?

Jehoentelaar

Citaat van: Kootje op 19 april 2016 - 20:49:52
@Jehoentelaar,

Als Matthijs zegt dat Sainz in Q altijd sneller is dan Verstappen is Q1 wel degelijk relevant. Dat hij wat anders bedoelde, namelijk dat Sainz over alle rondjes in de 3 Q's steeds de snelste was kan ik niet ruiken. Jij blijkbaar wel, kudo's voor jou. Wat ik me nu dan wel afvraag is hoe dat dan wel relevant is? Het gaat in Q nu eenmaal niet om wie er het snelst overall is, maar wie er het snelst is in de laatste Q waar beide aan deelnemen.

Het gaat er in de kwalificatie om wie er het snelst is wanneer het er om gaat. Ergo, zover mogelijk door de afvalrace komen en daarbinnen een zo hoog mogelijke gridplek bij elkaar rijden. Is op zich voor niemand brekend nieuws hier natuurlijk. Daarom snap ik dus niet waarom Q1 erbij wordt gehaald - beide coureurs komen daar fietsend doorheen en of je dat als achtste of als twaalfde doet zal niemand interesseren. Natuurlijk kun je dan in de meest letterlijke definitie van 'altijd' een andere statistiek creëren, maar in de bredere context doet dat er niet toe (zie vorige zin) en daarom vind ik dat dus niet relevant.

Ik begrijp overigens waar het verschil in interpretatie van Mathijs' post vandaan komt. Dat wil echter natuurlijk niet betekenen dat zijn stelling meteen onjuist is.

Matthijs

Citaat van: Kootje op 19 april 2016 - 20:49:52
@Jehoentelaar,

Als Matthijs zegt dat Sainz in Q altijd sneller is dan Verstappen is Q1 wel degelijk relevant. Dat hij wat anders bedoelde, namelijk dat Sainz over alle rondjes in de 3 Q's steeds de snelste was kan ik niet ruiken. Jij blijkbaar wel, kudo's voor jou. Wat ik me nu dan wel afvraag is hoe dat dan wel relevant is? Het gaat in Q nu eenmaal niet om wie er het snelst overall is, maar wie er het snelst is in de laatste Q waar beide aan deelnemen. 


@Matthijs,

Zeg dan wat je bedoeld ipv met 'n onjuiste stelling te komen. Dan hoef ik er ook niet over te vallen. Ik bedoel ... dat Max meer uit Q kan halen dan hij doet zegt hijzelf ook, dus dat ga ik echt niet betwisten. Dat Sainz over de gehele Q 'n snellere tijd eruit wist te persen ook niet, maar ik snap niet zo goed waarom je met dat feitje op de proppen komt. Leuk voor Carlos dat hij vd STR's de snelste tijd weet te rijden, maar wat heeft hij daaraan als hij dat niet in de laatste Q weet te doen? Dat is toch de Q waar het om gaat?

We hebben een misverstand, jammer dat je mijn stelling dan direct 'onjuist' vindt. Met kwalificatie bedoel ik het totaal van Q1, 2 en 3. Ik snap dat je dat niet begreep.

Door aan te tonen dat Sainz elke kwalificatie sneller was (lees: een tijd reed die sneller was dan die van Max) wilde ik alleen maar aangeven dat daar blijkbaar nog wat te winnen is (al is het verschil klein). Natuurlijk gaat het erom dat je die snelle tijd op het juiste moment rijdt, maar dat staat toch los van mijn stelling? Dat is toch geen diskwalificatie van de (grote) kwaliteiten van Max?