Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Kootje


Matthijs

Citaat van: Robbert65 op 31 maart 2016 - 21:15:23
http://www.gppits.net/nieuws/verstappen_toro_rosso_heeft_geleerd_van_fouten_melbourne/

Het is wel knap hoe Max op jonge leeftijd zijn PR op orde heeft. Hij weet ook nu weer de indruk te wekken dat hij er niks aan doen kom dat het mis ging in Melbourne. Winnaar, die Max, zeggen ze dan ;)

Juist niet. Het zou hem sieren om gewoon toe te geven dat hij het heeft verpest. "Volgens Verstappen heeft het team Scudería Toro Rosso zijn lessen geleerd en moeten ze het nu beter voor elkaar hebben.". Gaat hij ook toegeven dat hij moet leren van zijn fouten? Is niks mis mee toch om dat toe te geven?

Robbert65

Dat zegt toch ook niemand?
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

C.G. de Beaufort

Dus toen het team me ineens vroeg om Max voorbij te laten, wist ik dat er iets gaande was." Sainz legde het verzoek van het team naast zich neer. "Het is geen verplichting om te reageren op teamorder, omdat we dit dus in januari afgesproken hadden", stelt hij. Hij voelde na de race niet de behoefte om de situatie met Verstappen uit te praten: "Wat heb ik verkeerd gedaan? Ik heb hem niets uit te leggen. Het is misschien meer zo dat Max iets met het team moet uitpraten. Het is niet goed om zulke dingen over de radio te roepen, dat hij veel sneller is dan ik bijvoorbeeld, want dat is niet waar.(..)

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/337412/sainz-blikt-terug-voelde-wel-dat-er-iets-in-de-lucht-hing/

Eeeehhh, hij vertrok van de 5e plaats en was sneller...

Groet,

C.G. de Beaufort

Matthijs

Citaat van: C.G. de Beaufort op 01 april 2016 - 11:57:36
Eeeehhh, hij vertrok van de 5e plaats en was sneller...
Scorebordjournalistiek, sorry dat ik het zeg. Sainz was in de kwalificatie sneller, alleen niet in Q3. Bovendien reed Sainz in de race nooit meer dan een paar seconden achter Verstappen. Feit is dat het verschil in snelheid tussen Sainz en Verstappen in Melbourne verwaarloosbaar was.

Matthijs

Citaat van: Matthijs op 01 april 2016 - 11:15:01
Citaat van: Robbert65 op 31 maart 2016 - 21:15:23
http://www.gppits.net/nieuws/verstappen_toro_rosso_heeft_geleerd_van_fouten_melbourne/

Het is wel knap hoe Max op jonge leeftijd zijn PR op orde heeft. Hij weet ook nu weer de indruk te wekken dat hij er niks aan doen kom dat het mis ging in Melbourne. Winnaar, die Max, zeggen ze dan ;)

Juist niet. Het zou hem sieren om gewoon toe te geven dat hij het heeft verpest. "Volgens Verstappen heeft het team Scudería Toro Rosso zijn lessen geleerd en moeten ze het nu beter voor elkaar hebben.". Gaat hij ook toegeven dat hij moet leren van zijn fouten? Is niks mis mee toch om dat toe te geven?

Blijkbaar heeft Verstappen wel excuses aangeboden aan het team voor Melbourne, dus ik trek mijn kritiek in.

Citaat van: AD.nl"Ik heb iedereen mijn verontschuldigingen aangeboden. Wat ik heb geroepen, kan niet. Ik zal in het vervolg kalmer zijn via de radio." Maar ook vader (en coach) Jos Verstappen had geen begrip voor de agressieve wijze waarop zijn zoon zich uitte in Melbourne. ,,Ik heb Max heel duidelijk gemaakt dat het onprofessioneel was. Dat begrijpt hij. Gelukkig leert hij snel. Ik weet zeker dat hij dit nooit meer doet." Daar is de coureur in kwestie ook van overtuigd. ,,Ik ben emotioneel, wil winnen en heb daar alles voor over. Dat verlang ik omgekeerd ook van het team, maar had dat anders moeten verwoorden. Het zal niet meer op deze manier gebeuren."

C.G. de Beaufort

Citaat
Feit is dat het verschil in snelheid tussen Sainz en Verstappen in Melbourne verwaarloosbaar was.

Het feit was dat'ie naar Sainz toe reed, want die zat achter Palmer. Toen Sainz uiteindelijk er voorbij Palmer reed, na weet ik veel ronden, ging Max met'm mee. Vervolgens had'ie een crash met'm en ja... hij reed er weer naar toe. Wat nu, met niet sneller? Vervolgens gaf het team door aan Sainz, dat Max achter'm zat en dat'ie hem door moest laten. Helaas deed'ie dat niet... Wat nu, met niet sneller? Sorry, het is echt flauwekul wat jij beweert... Alleen had niet moeten exploderen in z'n auto, daar heeft'ie exuses aangeboden aan het team. Terecht.

Groet,

C.G. de Beaufort


Jozef

Citaat van: Robbert65 op 31 maart 2016 - 22:24:42
Juist uit de strekking van het verhaal mag hoop ik blijken, dat hij zo professioneel omgaat met zijn public relations. Voor iedereen wás het beeld: Max verloor zijn zelfbeheersing en ging tekeer tegen zijn team over de radio. Door al twee dagen dit verhaal te vertellen (er zijn fouten gemaakt, we hebben het er over gehad, iedereen weet weer wat ie moet doen, we gaan over tot de orde van de dag) verandert dat beeld naar: "ze" hebben fouten gemaakt, dat zien "ze" nu ook allemaal, "ze" zijn weer vriendjes en gaan lekker racen in Bahrein.

Dat is PR ten voeten uit. Goed gewerkt. Dat is wat ik bedoel. Conclusies trok ik niet hoor, hooguit dacht ik hier inhoudelijk iets verder in te gaan op zijn professionaliteit en de kwaliteit van de strategische begeleiding.

"De strekking van het verhaal" heb je er zelf aan gegeven dus dan is de PR-machine maar zo sterk als jouw goedgelovigheid...

Ik lees er net als Kootje helemaal niet in wat jij ziet. Integendeel, ik lees dat hij te koppig is om een keer te zeggen dat hij zelf wat verkeerd heeft gedaan. Maar dat worden we zo stilaan gewend van hem.

gloudiesaurus

Citaat van: Matthijs op 01 april 2016 - 12:56:54
Citaat van: C.G. de Beaufort op 01 april 2016 - 11:57:36
Eeeehhh, hij vertrok van de 5e plaats en was sneller...
Scorebordjournalistiek, sorry dat ik het zeg. Sainz was in de kwalificatie sneller, alleen niet in Q3. Bovendien reed Sainz in de race nooit meer dan een paar seconden achter Verstappen. Feit is dat het verschil in snelheid tussen Sainz en Verstappen in Melbourne verwaarloosbaar was.

Nou Verstappen zat er op een gegeven moment 5/6 seconde voor. Dat noem ik ruim. Zonder dat ongeval van Alonso was Verstappen ruim voor Sainz geëindigd.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

CitaatJos Verstappen is nog altijd Nederlands meest succesvolle Formule 1-coureur ooit en ook dit seizoen deelt hij zijn mening over de Formule 1 met ons via een column in De Telegraaf, welke hieronder te lezen is.

"De Grand Prix van Bahrein staat voor de deur, maar de nasleep van de eerste race van het seizoen in Australië is nog duidelijk merkbaar. Het is duidelijk dat zowel Max als het team zich meer van de race in Melbourne had voorgesteld.

Max heeft na Australië de nodige kritiek voor zijn kiezen gehad vanwege het feit dat hij tijdens de race over de boordradio zo tekeerging tegen het team. Zijn opmerkingen kwamen voort uit frustratie en boosheid over het verloop van de race en beslissingen van het team, maar daarmee praat ik zijn reactie niet goed. Voor Max was het de eerste keer dat hij zoiets deed en ik heb daar uitgebreid met hem over gesproken. Hij snapt zelf ook heel goed dat zoiets niet hoort en niet kan. Het is ook niet professioneel voor een Formule 1-coureur. Kritiek hou je voor je en daar ga je na de race over praten. Intern, met het team. En niet via de media.

Toch snapte ik Max z'n gevoel wel een beetje. Ik denk dat ik Max tijdens en na een race nog nooit zo kwaad heb gezien als in Melbourne. En dat gebeurt niet zomaar. Als coureur moet je er echter mee leren omgaan dat zaken niet altijd lopen zoals je het zelf wilt. Daarom is het goed dat dit hem nu is overkomen. Per slot van rekening is ook dit nog steeds een leerjaar. En geloof me, dit zal hem niet nog eens overkomen. Sterker, door dit soort dingen mee te maken wordt hij een nóg betere, nóg completere coureur.

Formule 1 is niet alleen een kwestie van hard rijden en zo hoog mogelijk eindigen, maar ook van mensen motiveren en een team naar je hand zetten. Max heeft alle ophef rond zijn radiocommentaar zijdelings ook meegekregen natuurlijk, maar hij beseft dat hij zelf aanleiding heeft gegeven en dan moet je even op de blaren zitten en er vooral lering uit trekken. Maar hij niet alleen, maar iedereen die erbij betrokken was. En ik hoop dat dat gebeurt.

Ik heb vanzelfsprekend uitgebreid met Max de race in Australië geëvalueerd en ik zou hem ook nu willen en kunnen helpen, maar dat gaat niet in de rol die ik heb, als vader. Immers, Max is de coureur en hij moet de zaken met het team oplossen. Het is in ieder geval belangrijk dat dit soort zaken niet te lang blijft door sudderen. Gelukkig is Max in de regel heel goed om over teleurstellingen heen te stappen. Zondag is alweer de volgende race en dat is meteen de eerste kans zich te revancheren en iets moois te laten zien. Zo ziet hij het zelf ook.

Persoonlijk denk ik alleen dat het in Bahrein vanwege de lay-out van het circuit lastiger zal worden om een goed resultaat neer te zetten dan twee weken geleden in Melbourne. Vorig jaar hadden we hier de slechtste kwalificatie en de slechtste race van het jaar. Hopelijk kan het team dit keer in positieve zin verrassen."

Jos Verstappen

Goede column. Zo te lezen heeft Jos Max toch wel even verteld hoe het werkt. Kritiek intern houden en niet via de media... Hopelijk heeft Max ervan geleerd  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Robbert65

Citaat van: Jozef op 01 april 2016 - 20:43:56
Citaat van: Robbert65 op 31 maart 2016 - 22:24:42
Juist uit de strekking van het verhaal mag hoop ik blijken, dat hij zo professioneel omgaat met zijn public relations. Voor iedereen wás het beeld: Max verloor zijn zelfbeheersing en ging tekeer tegen zijn team over de radio. Door al twee dagen dit verhaal te vertellen (er zijn fouten gemaakt, we hebben het er over gehad, iedereen weet weer wat ie moet doen, we gaan over tot de orde van de dag) verandert dat beeld naar: "ze" hebben fouten gemaakt, dat zien "ze" nu ook allemaal, "ze" zijn weer vriendjes en gaan lekker racen in Bahrein.

Dat is PR ten voeten uit. Goed gewerkt. Dat is wat ik bedoel. Conclusies trok ik niet hoor, hooguit dacht ik hier inhoudelijk iets verder in te gaan op zijn professionaliteit en de kwaliteit van de strategische begeleiding.

"De strekking van het verhaal" heb je er zelf aan gegeven dus dan is de PR-machine maar zo sterk als jouw goedgelovigheid...

Ik lees er net als Kootje helemaal niet in wat jij ziet. Integendeel, ik lees dat hij te koppig is om een keer te zeggen dat hij zelf wat verkeerd heeft gedaan. Maar dat worden we zo stilaan gewend van hem.

Ja, zo kun je dat natuurlijk ook interpreteren. Het is maar net hoe je naar de dingen kijkt denk ik. Hij heeft dinsdag netjes overal sorry geroepen en het daarna alleen maar over "we" hebben fouten gemaakt en "het team" heeft lessen geleerd. Volgens mij is dat  ingegeven door goede, professionele voorbereiding op wat te verwachten viel van de pers in Bahrein.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Matthijs

Citaat van: C.G. de Beaufort op 01 april 2016 - 20:12:10
Citaat
Feit is dat het verschil in snelheid tussen Sainz en Verstappen in Melbourne verwaarloosbaar was.

Het feit was dat'ie naar Sainz toe reed, want die zat achter Palmer. Toen Sainz uiteindelijk er voorbij Palmer reed, na weet ik veel ronden, ging Max met'm mee. Vervolgens had'ie een crash met'm en ja... hij reed er weer naar toe. Wat nu, met niet sneller? Vervolgens gaf het team door aan Sainz, dat Max achter'm zat en dat'ie hem door moest laten. Helaas deed'ie dat niet... Wat nu, met niet sneller? Sorry, het is echt flauwekul wat jij beweert... Alleen had niet moeten exploderen in z'n auto, daar heeft'ie exuses aangeboden aan het team. Terecht.

Groet,

C.G. de Beaufort
Pardon flauwekul? Laten we respectvol blijven.

Het klopt dat Verstappen rap naar Sainz toereed, maar Sainz zat vast en reed ook flink langzamer dan hij kon. In free air zat er weinig verschil tussen.

Matthijs

Citaat van: gloudiesaurus op 01 april 2016 - 20:46:39
Citaat van: Matthijs op 01 april 2016 - 12:56:54
Citaat van: C.G. de Beaufort op 01 april 2016 - 11:57:36
Eeeehhh, hij vertrok van de 5e plaats en was sneller...
Scorebordjournalistiek, sorry dat ik het zeg. Sainz was in de kwalificatie sneller, alleen niet in Q3. Bovendien reed Sainz in de race nooit meer dan een paar seconden achter Verstappen. Feit is dat het verschil in snelheid tussen Sainz en Verstappen in Melbourne verwaarloosbaar was.

Nou Verstappen zat er op een gegeven moment 5/6 seconde voor. Dat noem ik ruim. Zonder dat ongeval van Alonso was Verstappen ruim voor Sainz geëindigd.
Het klopt dat hij er op een gegeven moment zes seconden voor reed, maar dat kwam omdat Sainz vast zat achter Massa. In de tweede stint reden ze achter elkaar en toen Sainz Verstappen 'gewoon' volgen.

Om met een positieve noot te eindigen: ik hoop dat Verstappen dit weekend Sainz het snot voor de ogen rijdt.

C.G. de Beaufort

#5323
(..)Paddy Lowe van Mercedes legde aan ESPN F1 uit: "Niet iedereen weet dit, maar de zwakste motor op de grid is de Ferrari achterin de Toro Rosso's(..)

http://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/210324/motor-toro-rosso-minst-krachtige-van-het-veld

Nog meer saluut voor Max ennuh.... Sainz.

Groet,

C.G. de Beaufort

gloudiesaurus

Citaat van: C.G. de Beaufort op 06 april 2016 - 13:09:31
(..)Paddy Lowe van Mercedes legde aan ESPN F1 uit: "Niet iedereen weet dit, maar de zwakste motor op de grid is de Ferrari achterin de Toro Rosso's(..)

http://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/210324/motor-toro-rosso-minst-krachtige-van-het-veld

Nog meer saluut voor Max ennuh.... Sainz.

Groet,

C.G. de Beaufort

Verrassend als Honda en Renault de 2015-Ferrari nu al voorbij zijn. Het gat was eind vorig jaar toch 80 PK.

Wel slecht nieuws voor Verstappen als de ontwikkeling zo snel gaat. Want gedurende het seizoen zullen de andere motoren updates krijgen en Toro Rosso niet... en het verschil in het middenveld is als zo klein. Die ontwikkeling qua motoren kan Toro Rosso met ontwikkeling van haar chassis niet compenseren ben ik bang.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is