Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

Arrivabene zei onlangs dat Ferrari 0,5 sec. motorisch zal winnen in 2016.
Dat is goed nieuws, wat dat betekent dat de 2015-motor nog niet zo slecht zal zijn.

Het is natuurlijk afwachten wat Honda en Renault doen maar ik denk niet dat zij de Ferrari 2015-motor zullen passeren.
De reglementen blijven grotendeels hetzelfde dus ik verwacht sowiezo minder grote updates van 2015- 2016 ten op zichtte van 2014-2015.

Toro Rosso gaat de Abu-Dhabi versie gewoon het hele jaar krijgen.
Daar zullen geen updates komen, simpel weg omdat Toro Rosso al het laatste 2015-materiaal krijgt.
En in 2016-motor in het chassis leggen is iets wat niet zomaar zal gaan...
Kijk naar Manor, zij reden dit jaar met een oud chassis en daarom paste er geen nieuwe Ferrari-motor in.

Nieuwe software etc. zal allemaal ontwikkelt worden voor de 2016-motor. Dus motorisch zal voor het voor Toro Rosso in 2015 zijn zoals in het Australië is.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

C.G. de Beaufort

(..)Verstappen kreeg dit seizoen vanuit de publieke opinie beduidend meer lof toegezwaaid dan Sainz Jr. "Puur naar racesnelheid gekeken, zijn beide rijders vergelijkbaar", vindt Tost echter.(..)

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/334238/tost-verstappen-en-sainz-jr-sterkste-deel-van-team/

Ja, dat doet'ie om geen tweespalt te zaaien tussen hen. Handig van'm..  ;)

Groet,

C.G. de Beaufort




JS JTD

Citaat van: gloudiesaurus op 28 december 2015 - 16:58:18
Arrivabene zei onlangs dat Ferrari 0,5 sec. motorisch zal winnen in 2016.
Dat is goed nieuws, wat dat betekent dat de 2015-motor nog niet zo slecht zal zijn.

Het is natuurlijk afwachten wat Honda en Renault doen maar ik denk niet dat zij de Ferrari 2015-motor zullen passeren.
De reglementen blijven grotendeels hetzelfde dus ik verwacht sowiezo minder grote updates van 2015- 2016 ten op zichtte van 2014-2015.

Toro Rosso gaat de Abu-Dhabi versie gewoon het hele jaar krijgen.
Daar zullen geen updates komen, simpel weg omdat Toro Rosso al het laatste 2015-materiaal krijgt.
En in 2016-motor in het chassis leggen is iets wat niet zomaar zal gaan...
Kijk naar Manor, zij reden dit jaar met een oud chassis en daarom paste er geen nieuwe Ferrari-motor in.

Nieuwe software etc. zal allemaal ontwikkelt worden voor de 2016-motor. Dus motorisch zal voor het voor Toro Rosso in 2015 zijn zoals in het Australië is.

Die 0,5 sec is ongeveer het gat naar de Mercedes. Die zitten natuurlijk niet stil, maar zullen hoogstwaarschijnlijk geen grote winsten meer kunnen behalen met de krachtbron omdat ze simpelweg dichter bij het maximaal haalbare zitten.

Wat Renault en Honda doen is inderdaad afwachten, ik denk dat Honda een dusdanige grote sprong voorwaarts maakt dat het Renault voorbij streeft. Honda heeft motorisch heel concreet een probleem met een oplossing (mgu-h) bij Renault ligt dat lastiger. Zij hebben nu weliswaar de hulp van Illmor, maar ze hebben echt een wonder nodig om de huidige achterstand (100 pk?) tot de Mercedes krachtbron in te halen waar het Lotus team afgelopen seizoen de beschikking over heeft gehad. Dat ze ook Grosjean kwijt zijn helpt niet mee... Enfin, dat is offtopic.

Mickey

Citaat van: C.G. de Beaufort op 28 december 2015 - 18:19:50
(..)Verstappen kreeg dit seizoen vanuit de publieke opinie beduidend meer lof toegezwaaid dan Sainz Jr. "Puur naar racesnelheid gekeken, zijn beide rijders vergelijkbaar", vindt Tost echter.(..)

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/334238/tost-verstappen-en-sainz-jr-sterkste-deel-van-team/

Ja, dat doet'ie om geen tweespalt te zaaien tussen hen. Handig van'm..  ;)

Groet,

C.G. de Beaufort

Maar om nou je coureurs het sterkste deel van je team te noemen, vind ik nou niet bepaald sterk, teamtechnisch gezien.

gloudiesaurus

Citaat van: Mickey op 28 december 2015 - 21:56:47
Citaat van: C.G. de Beaufort op 28 december 2015 - 18:19:50
(..)Verstappen kreeg dit seizoen vanuit de publieke opinie beduidend meer lof toegezwaaid dan Sainz Jr. "Puur naar racesnelheid gekeken, zijn beide rijders vergelijkbaar", vindt Tost echter.(..)

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/334238/tost-verstappen-en-sainz-jr-sterkste-deel-van-team/

Ja, dat doet'ie om geen tweespalt te zaaien tussen hen. Handig van'm..  ;)

Groet,

C.G. de Beaufort

Maar om nou je coureurs het sterkste deel van je team te noemen, vind ik nou niet bepaald sterk, teamtechnisch gezien.

Ach het is wel waar Toro Rosso voor bedoeld is, he jonge coureurs opleiden  ;)
En het is wel lekker voor het vertrouwen van je coureurs denk ik.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Mickey

#5255
Voor je coureurs wel, maar je hebt ook een team gemotiveerd te houden. Door te roepen dat Verstappen en Sainz het sterkste deel van het team zijn, plaatst hij de prestaties van de coureurs expliciet boven de prestaties van het team. Dat lijkt mij niet motiverend voor het team als totaal. Die mannen hebben al de mooiste baan van het team, en de jongens op de werkvloer creëren voor de coureurs de mogelijkheid om te schitteren. Die verdienen minstens net zoveel lof en dat zou ook zo uitgesproken moeten worden vind ik. 

Robbert65

https://algemeendagblad.atavist.com/maxverstappen

Leuk, uitgebreid artikel over de opkomst van een fenomeen. Voor de fans, zeg maar ;-)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

gloudiesaurus

Het Formule 1-blad van deze maand staat ook helemaal in het teken van Max Verstappen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wings

Coulthard zegt: Hij (lees: Michael Schumacher) finishte de race (debuutrace) weliswaar niet (problemen met de versnellingsbak, red)....

Was het niet zo dat Michael zijn koppeling verbrandde bij de start?

Matthijs

Klopt, hij zat aan de binnenkant van Eau Rouge bij de start, waardoor hij een extra krappe bocht moest nemen. Hij gebruikte de koppeling om maximaal te accelereren. Zo'n geintje kon hij wel uithalen met de auto's waarmee hij gewend was te rijden, maar niet met een F1 auto en zeker niet twee keer achter elkaar. Zijn koppeling viel van ellende uit elkaar.

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Matthijs

STR ontwikkelt (noodgedwongen) de nieuwe auto met een langere wielbasis, omdat de combinatie motor-versnellingsbak van Ferrari langer is dan van Renault.

Nu weet ik niet exact wat de gevolgen zullen zijn voor de wegligging maar volgens mij resulteert dit vaak in een stabielere auto met meer neiging tot onderstuur. Lijkt me voor coureurs als Verstappen een nadeel. Maar STR zal wel weten wat ze doen, het zijn geen koekenbakkers. Misschien scoren ze nu beter op circuits als Monza en Canada en minder op Monaco en Singapore.

http://www.motorsport.com/f1/news/toro-rosso-set-to-adopt-longer-wheelbase-for-str11-665784/

gloudiesaurus

De auto aanpassen voor een andere motor is altijd nadelig. Zeker als die aanpassing relatief laat gemaakt moet worden is dat voor een klein team voor Toro Rosso een nadeel.

Maar aan de andere kant houden ze wel de korte neus aan de voorkant. Dus lijkt mij het effect vrij beperkt.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Matthijs

Dat snap ik niet. Een langere wielbasis betekent meer afstand tussen de voorwielen en achterwielen. Wat heeft de neus daarmee te maken?

gloudiesaurus

Citaat van: Matthijs op 04 januari 2016 - 19:37:29
Dat snap ik niet. Een langere wielbasis betekent meer afstand tussen de voorwielen en achterwielen. Wat heeft de neus daarmee te maken?

Nou er is meer ruimte nodig om de versnellingsbak, elektronische systemen van Ferrari in te passen. Meer dan voor de Renault motor die in 2015 gebruikt werd. Vandaar dat de wielbasis is aangepast.

De korte neus zorgt ervoor dat er ook minder ruimte is. Maar dat concept houden ze dus wel.
Dat is wel belangrijk, anders gaat heel het design van het chassis op de schop.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is