Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Matthijs

Citaat van: Jozef op 22 december 2015 - 10:51:47
Toro Rosso heeft ook van in het begin duidelijk gecommuniceerd dat ze het hele jaar lang zullen rijden met de spec waar Ferrari in Abu Dhabi mee reed.
Precies, en laten we daar gewoon vanuit gaan.

gloudiesaurus

Citaat van: Jozef op 22 december 2015 - 10:51:47
Het is toch niet moeilijk, een motor uit 2015 is een motor uit 2015. Dat is wat Toro Rosso krijgt en niks anders. Daar mag niet meer aan gesleuteld worden. Toro Rosso heeft ook van in het begin duidelijk gecommuniceerd dat ze het hele jaar lang zullen rijden met de spec waar Ferrari in Abu Dhabi mee reed.

Ferrari mag tokens gebruiken om de 2015-spec te upgraden, en dan wordt het een nieuwe spec (die Toro Rosso niet krijgt).

Exactly.
http://www.gppits.net/nieuws/newey_ziet_mclaren-honda_als_bedreiging_voor_2016/
Newey denkt nu dat Toro Rosso voor Red Bull zal eindigen in 2016. Dat zou toch wel wat zijn...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Robbert65

Citaat van: Jozef op 21 december 2015 - 20:05:32
Citaat van: Hamilton#44 op 21 december 2015 - 16:23:49
Citaat van: Jozef op 21 december 2015 - 14:06:32
Citaat van: Hamilton#44 op 21 december 2015 - 13:37:32
Hoezo? Hij zegt concreet dat, als je 12 punten hebt. je niet een schorsing moet krijgen maar een boete.
Hij zegt nergens expliciet dat dat 12 punten systeem veranderd moet worden.  :)

Je hebt een erg rijke fantasie. Hij zegt letterlijk "het strafpuntensysteem moet op de schop". Geef nu eens gewoon je fout toe, het zou je sieren.

Nou nee, want ik maak nergens een fout.  :)

Verstappen zegt nergens dat hij vind dat het systeem perse moet veranderen, wat hij feitelijk alleen zegt is dat de straf veranderd moet worden naar een boete of iets dergelijks.

Als ik een fout zou maken zou ik de eerste zijn om dat toe te geven.  :)

Je moet kijken naar wat hij feitelijk zegt, niet welk verhaal men er van wil maken.

Oké, voor de derde keer.

Hij zegt feitelijk: "We have to maybe revise the system a bit." Dat is geen 'verhaal ervan maken', dat is een letterlijk citaat. Jij bent echt de ergste wijsneus die ik ken. Zelf verzinnen dat hij iets zegt over 12 punten, en dan de rest van de wereld beschuldigen dat men 'een verhaal maakt'. Niet te geloven. Ik ben hier wel klaar mee.
De discussie over de punten is al hier gevoerd. http://www.gppits.net/forum/index.php/topic,13735.0.html Over de semantische kant van de discussie doe ik maar even geen uitspraken ;-)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Hamilton#44

Citaat van: Jozef op 21 december 2015 - 20:05:32
Oké, voor de derde keer.

Hij zegt feitelijk: "We have to maybe revise the system a bit."

Nee, je haalt het nu uit de context. Hij zegt feitelijk dat de strafmaat veranderd worden. DAARNA voegt hij er aan toe dat het hele systeem misschien wel weer eens bekeken moet worden. Wederom duidt hij dan op de verschillen in straffen, niet op het 12 punten systeem op zichzelf.

CitaatIk ben hier wel klaar mee.

Prima, reageer dan niet op mij.  :)

Hamilton#44

Citaat van: gloudiesaurus op 22 december 2015 - 14:08:14
Citaat van: Jozef op 22 december 2015 - 10:51:47
Het is toch niet moeilijk, een motor uit 2015 is een motor uit 2015. Dat is wat Toro Rosso krijgt en niks anders. Daar mag niet meer aan gesleuteld worden. Toro Rosso heeft ook van in het begin duidelijk gecommuniceerd dat ze het hele jaar lang zullen rijden met de spec waar Ferrari in Abu Dhabi mee reed.

Ferrari mag tokens gebruiken om de 2015-spec te upgraden, en dan wordt het een nieuwe spec (die Toro Rosso niet krijgt).

Exactly.
http://www.gppits.net/nieuws/newey_ziet_mclaren-honda_als_bedreiging_voor_2016/
Newey denkt nu dat Toro Rosso voor Red Bull zal eindigen in 2016. Dat zou toch wel wat zijn...

Ik vermoed dat Toro Rosso in de praktijk gewoon 2016 motoren gaat krijgen of iets wat daar in de praktijk erg op lijkt dus dan zou het inderdaad goed mogelijk zijn dat STR sneller is dan de grote broer.

Wings

Euhm, volgens mij is Toro Rosso hier gewoon heel helder in geweest....

Wings

Citaat van: Hamilton#44 op 23 december 2015 - 15:20:23
Citaat van: Jozef op 21 december 2015 - 20:05:32
Oké, voor de derde keer.

Hij zegt feitelijk: "We have to maybe revise the system a bit."

Nee, je haalt het nu uit de context. Hij zegt feitelijk dat de strafmaat veranderd worden. DAARNA voegt hij er aan toe dat het hele systeem misschien wel weer eens bekeken moet worden. Wederom duidt hij dan op de verschillen in straffen, niet op het 12 punten systeem op zichzelf.

CitaatIk ben hier wel klaar mee.

Prima, reageer dan niet op mij.  :)

Verstappen heeft het echt over het systeem hoor. Hij zegt het zelfs letterlijk. Lijkt mij niet dat Jozef dingen uit z'n verband haalt. Kwestie van goed lezen. ;)

Hamilton#44

Hij zegt inderdaad meer maar wat hij concreet wil veranderen is de strafmaat, kwestie van lezen.  ;)

Hamilton#44

Citaat van: Wings op 23 december 2015 - 18:00:32
Euhm, volgens mij is Toro Rosso hier gewoon heel helder in geweest....

Ja en alles wat ze in de F1 zeggen is 100 % waar.  ;)

Red Bull zou ook weggaan bij Renault.

Wings

Citaat van: Hamilton#44 op 24 december 2015 - 12:09:16
Hij zegt inderdaad meer maar wat hij concreet wil veranderen is de strafmaat, kwestie van lezen.  ;)

Volgens mij heeft Max het niet over de strafmaat maar de vorm. Geldboete in plaats van schorsing. Hoe dan ook, over het systeem, niet over zijn individuele straf. En dat is wat wij nu al de hele tijd roepen maar je maar niet wil inzien. Net als Jozef leg ik mij er bij neer. Duidelijker dan dit wordt het niet.

Wings

Citaat van: Hamilton#44 op 24 december 2015 - 12:11:12
Citaat van: Wings op 23 december 2015 - 18:00:32
Euhm, volgens mij is Toro Rosso hier gewoon heel helder in geweest....

Ja en alles wat ze in de F1 zeggen is 100 % waar.  ;)

Red Bull zou ook weggaan bij Renault.

De inhoud van contracten is iets heel anders dan dingen roepen (lees: druk uitoefenen) die je gaat doen als iets niet gebeurt hoe jij dat graag ziet. Twijfelen of Hamilton volgend jaar wel bij Mercedes rijdt is net zo belachelijk als roepen dat Toro Rosso met spec-2016-motoren rijdt. Want Red Bull zou ook weggaan bij Renault.... Zo staat geen enkel feit meer overeind en heb je geen draagvlak voor een goede discussie. Voor mij stopt het dan ook hier en nu.

Jehoentelaar

Citaat van: Hamilton#44 op 24 december 2015 - 12:11:12
Citaat van: Wings op 23 december 2015 - 18:00:32
Euhm, volgens mij is Toro Rosso hier gewoon heel helder in geweest....

Ja en alles wat ze in de F1 zeggen is 100 % waar.  ;)

Red Bull zou ook weggaan bij Renault.

Op basis van wat zou je het in twijfel trekken?

Hamilton#44

Wat heeft Ferrari eraan om Toro Rosso een 2015 motor te geven, ze vergaren toch veel meer data met vier teams die 2016 motoren hebben.  :)

Ze wilden in mijn ogen Red Bull geen 2016 motor geven en konden daardoor niet anders dan Toro Rosso die motor ook te ontzeggen.

Abu Dhabi spec motoren moeten ze toch al opnieuw maken dus waarom een aparte productielijn daarvoor opzetten in 2016? Dat gaat juist ten koste van de capaciteit lijkt mij.  :)

Ik denk dat er in de praktijk gewoon een 2016 motor achterin de Toro ligt na een paar races. Wellicht loopt die een aantal specs achter dan maar ik denk niet dat daar het hele jaar een 2015 Abu Dhabi spec in ligt.

Dan gooit Ferrari haar eigen glazen in. Het was denk ik een politiek steekspel met Red Bull waar STR de dupe van was.  :)

Maar nogmaals, het zijn gewoon mijn twee centen.

Franky R.

Die 2015 Ferrari-motor zal inderdaad langzaamaan een 2016-specs worden. Politiek steekspel? Ik vind persoonlijk dat Red Bull zich wel heel erg arrogant opstelde. Ferrari hoefde dat natuurlijk niet te pikken.


En hoe groot zullen de verschillen zijn? Ik denk puur softwarematig

JS JTD

Ga er maar vanuit dat de Ferrari 2016 spec wat verder gaat dan alleen software. Ze moeten ook wel, willen ze zich kunnen meten met Mercedes volgend jaar. Ik verwacht sowieso wijzigingen aan de turbo en MGU-h.

En ik snap niet waar de gedachte vandaan komt dat Toro Rosso vroeger of later 2016 spec motoren krijgt. Tenzij er een officieel bericht is gekomen hierover blijft dat natuurlijk gewoon de 2015 spec het hele jaar. Het ontwerp ligt vast en Bij Toro Rosso werken ze dag en nacht om de auto rond deze motor te optimaliseren. Omgooien naar de nieuwe spec kan ingrijpende gevolgen hebben voor de rest van de auto.

Ondanks deze "oude" Ferrari motor denk ik dat het voor leuk Toro Rosso spektakel gaat zorgen, als je ziet wat ze afgelopen seizoen al hebben laten zien met dat inferieure Dacia blok ( verschil +/- 80 pk!)