Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Kootje

Citaat van: Jozef op 21 december 2015 - 01:09:51
Onzin. Een geldboete voelen die heren toch niet, behalve de paydrivers dan. Hij moet maar leren dat er grenzen zijn, dat je niet opzettelijk blauwe vlaggen mag negeren of buiten de baan mag inhalen. En dat Monaco wel degelijk zijn eigen fout is.

"Het is een schande" is overigens slecht vertaalwerk van de Telegraaf. De uitspraak was "it's a shame", d.w.z. "het is jammer".

Dat van Monaco weet ik nog zo net niet, dat is wat mij betreft 'n gewoon raceincident zonder aanwijsbare schuldige, maar die discussie ga ik nu niet aan. Voor de rest volledig met je eens. Buiten de baan inhalen zonder positie terug te geven omdat 'n tijdstraf gunstiger is, blauwe vlaggen opzettelijk negeren omdat hij ze onnodig vind aangezien hij net zo snel of zelfs sneller was, dat kan gewoon niet. Leuk dat de halve wereld je (terecht imo) op handen draagt, maar de regels zijn er voor iedereen, dus ook voor hem.

Hamilton#44

Max heeft wel een punt (haha) natuurlijk. Aan de andere kant, het idee van het puntensysteem is zo slecht niet, het nadeel is natuurlijk dat er altijd wel verzachtende omstandigheden zullen zijn voor de coureur die het betreft.
Laat coureurs anders verplicht werk doen voor veilig verkeers organisaties ofzo? Dat is wel ludiek en Todt is daar erg mee bezig schijnt.  :)

Jehoentelaar

De FIA Road Safety Campaign is sowieso een groot ding geworden de laatste jaren. Denk alleen niet dat coureurs daar naast 21 races en alle daarbij behorende dingen nog tijd voor hebben.

Kootje

Puntensysteem is niets mis mee. Het probleem zit hem bij de stewards die niet consequent zijn in het uitdelen van ... en de hoeveelheid waarmee. Zou Max daarover gevallen zijn, dan had hij idd 'n punt gehad. Nu niet.

Hamilton#44

Citaat van: Jehoentelaar op 21 december 2015 - 12:32:20
De FIA Road Safety Campaign is sowieso een groot ding geworden de laatste jaren. Denk alleen niet dat coureurs daar naast 21 races en alle daarbij behorende dingen nog tijd voor hebben.

Dus dan is het ook een echte straf.  ;) :)

Hamilton#44

#5210
Citaat van: Kootje op 21 december 2015 - 13:03:59
Puntensysteem is niets mis mee. Het probleem zit hem bij de stewards die niet consequent zijn in het uitdelen van ... en de hoeveelheid waarmee. Zou Max daarover gevallen zijn, dan had hij idd 'n punt gehad. Nu niet.

Max zegt ook niets over het puntensysteem, hij zegt iets over de straf die je krijgt.  :)

Jehoentelaar

Citaat van: Hamilton#44 op 21 december 2015 - 13:08:50
Citaat van: Jehoentelaar op 21 december 2015 - 12:32:20
De FIA Road Safety Campaign is sowieso een groot ding geworden de laatste jaren. Denk alleen niet dat coureurs daar naast 21 races en alle daarbij behorende dingen nog tijd voor hebben.

Dus dan is het ook een echte straf.  ;) :)

Haha, dat is zeker waar.

Wings

Citaat van: Kootje op 21 december 2015 - 13:03:59
Puntensysteem is niets mis mee. Het probleem zit hem bij de stewards die niet consequent zijn in het uitdelen van ... en de hoeveelheid waarmee. Zou Max daarover gevallen zijn, dan had hij idd 'n punt gehad. Nu niet.

Ik begrijp niet helemaal waarom je moet straffen over een straf. Bovendien gaat men dadelijk bij het uitdelen van het laatste punt oordelen of de overtreding op zichzelf zwaar genoeg is om een rijder een race te schorsen. Los van de commerciële belangen. Ik denk niet dat een dergelijk systeem een prima basis is voor een consequent beleid. Dat laatste vind ik wel belangrijk. Maar ik ben sowieso niet van al dat straffen. Zeker niet als het een shit happens situatie betreft. Nu wordt vaak krampachtig gezocht naar een aanwijsbare schuldige. Ik zou een systeem introduceren dat er in de basis een waardeoordeel komt als daar expliciet om wordt gevraagd door de teams. Dus indien een incident plaatsvindt en een team roept 'ik vind dat de ander schuld is en straf verdiend en dat het onderzocht word' pas dan wordt gekeken naar het incident.

Kootje

Citaat van: Hamilton#44 op 21 december 2015 - 13:09:58
Max zegt ook niets over het puntensysteem, hij zegt iets over de straf die je krijgt.  :)

Oh ja?

Citaat van: Max Verstappen
"Het strafpuntensysteem moet op de schop. We zouden bijvoorbeeld met boetes kunnen gaan werken. Dat is ook vervelend, maar een totaal ander verhaal dan een schorsing, hetgeen ook heel slecht is voor de carrière van een coureur."

quote uit 'n eerdere post van CG de Beaufort waarin hij Max citeerde

Wings

Volgens mij komt die quote uit de Telegraaf. Op GP-update staat deze ietwat genuanceerder:
De 18-jarige Verstappen pleit ervoor om het systeem met strafpunten te wijzigen. "Misschien moet dat anders worden gedaan, maar dat is niet aan mij. Het zou een idee kunnen zijn om te stoppen met strafpunten en eventueel een race schorsing. Een boete of iets dergelijks kan ook. Een boete doet ook pijn, maar is anders dan een race schorsing. Het is heel slecht voor je carrière als je een schorsing aan je broek krijgt", weet hij.

Dan heb je nog steeds gelijk hoor. ;)

Hamilton#44

Wat ik tot nu toe heb gelezen is dat hij alleen serieus was over het veranderen van de straf zelf (boete ipv schorsing ect.) en niet het puntensysteem zelf.

Hamilton#44

Citaat van: Kootje op 21 december 2015 - 13:16:40
Citaat van: Max Verstappen
"Het strafpuntensysteem moet op de schop. We zouden bijvoorbeeld met boetes kunnen gaan werken. Dat is ook vervelend, maar een totaal ander verhaal dan een schorsing, hetgeen ook heel slecht is voor de carrière van een coureur."

quote uit 'n eerdere post van CG de Beaufort waarin hij Max citeerde

Gaat dus over de straf, niet over het puntensysteem zelf.  :)

Kootje

Jij kan echt niet lezen he? Als het systeem op de schop moet, gaat dat echt niet over 'n individuele straf hoor.

Kootje

@Wings,

A, Het is geen straf op 'n straf, het is onderdeel van.
B, Het niet uitdelen van dat laatste punt zou niet mogelijk zijn indien de straffen per vergrijp vast zouden staan, ipv open voor vrije interpretatie. Dat is juist wat ik aankaartte, de stewards die niet consequent zijn.
C, Met de rest van je post ben ik het volledig eens, van mij hoeven al die straffen ook niet. Dat was echter niet de discussie naar mijn weten.

Hamilton#44

Citaat van: Kootje op 21 december 2015 - 13:28:42
Jij kan echt niet lezen he? Als het systeem op de schop moet, gaat dat echt niet over 'n individuele straf hoor.

Hoezo? Hij zegt concreet dat, als je 12 punten hebt. je niet een schorsing moet krijgen maar een boete.
Hij zegt nergens expliciet dat dat 12 punten systeem veranderd moet worden.  :)