Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Hamilton#44

Dat is goed nieuws voor Max, dan zal hij de 1e helft van het seizoen niet over heel veel minder power beschikken dan de 2016 Ferrari powered teams.

Ik vermoed dat Ferrari dan op dit moment snel een aantal motoren gaat produceren voordat ze met de 2016 spec beginnen?
Anders snap ik het capaciteits-verhaal niet zo. Of dat was een fabeltje zodat ze Red Bull geen nieuwe spec hoefden te geven?  :)

Miguel

Citaat van: Jehoentelaar op 10 december 2015 - 19:54:07
Maar Miguel doelt toch ook niet specifiek op dit forum? Denk ik.
Klopt, mijn reactie was ook op een post over een poll op een andere website waarin over "een paar mensen met een Nederlandse naam" werd gesproken. Context is everything. 
Peace out yo.

gloudiesaurus

Citaat van: Hamilton#44 op 15 december 2015 - 11:33:02
Dat is goed nieuws voor Max, dan zal hij de 1e helft van het seizoen niet over heel veel minder power beschikken dan de 2016 Ferrari powered teams.

Ik vermoed dat Ferrari dan op dit moment snel een aantal motoren gaat produceren voordat ze met de 2016 spec beginnen?
Anders snap ik het capaciteits-verhaal niet zo. Of dat was een fabeltje zodat ze Red Bull geen nieuwe spec hoefden te geven?  :)

Precies. Door het seizoen heen zal hij wel wat verliezen als de andere fabrikanten met updates komen.

Geen idee waarom Ferrari de 2016-spec niet levert aan Toro Rosso...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Hamilton#44

Hun argument was productie capaciteit maar het zal wel een opgeklopt verhaal zijn denk ik om te voorkomen dat ze Red Bull een 2016 spec moesten geven. Eigenlijk is Toro Rosso nu een beetje het kind van de rekening, vandaar dat Ferrari ze wellicht meteen de 'Abu Dhabi' spec geeft.  :)

Het kan ook zijn dat big brother Red Bull zelf bang is dat een Toro Rosso met 2016 Ferrari motoren sneller is dan zij met hun Renault-Ilmor, wat niet vreemd zou zijn natuurlijk gezien dit jaar.

Tessa

Citaat van: gloudiesaurus op 15 december 2015 - 11:12:13
http://www.gppits.net/nieuws/toro_rosso_rijdt_met_2015-abu_dhabi_ferrari/

We hebben het nagevraagd. Toro Rosso krijgt de Abu Dhabi-versie van de 2015-motor van Ferrari.

Kijk, dat is informatie.....en nu afwachten in hoeverre Ferrari zich met de 2016 motoren gaat verbeteren ten opzichte van 2015. Zo ook hoe dat met de andere motoren zal gaan. Intussen moeten ze er bij TR maar een mooi wagentje omheen bouwen, dat kunnen ze geloof ik best aardig.

FolkertE

Citaat van: Wings op 14 december 2015 - 17:48:04
Citaat van: FolkertE op 14 december 2015 - 07:57:10
Vooruit. Omdat je het zo lief vraagt.
Ik denk str in het begin van 2016 nog goed mee gaat,  maar zal het gedurende het seizoen moeten afleggen tegen de andere. De ontwikkeling van str zal door gaan, maar de motor blijft achter.

Ja oké maar als ze als vierde kunnen eindigen en zelfs Red Bull Racing kunnen verslaan kan je toch niet spreken van een moeilijk jaar?? Bekeken over het hele seizoen zouden zij een fantastische prestatie neerzetten. Dat de laatste races dan wat minder zijn, soit.
Zijn de lijstjes bedoelt om aan te geven wie ik de beste verwacht aan het eind van het jaar of aan het begin van het jaar? Want mijn lijstje was gebaseerd op mijn verwachtingen aan het begin van het seizoen. Ik verwacht STR heel sterk aan het begin van het jaar, maar zullen langzaam afzakken. Ten zij Renault Sauber, Manor, FI en Mclaren de plank goed misslaan, zullen ze langzaam achter hen komen.

C.G. de Beaufort

Wereldkampioen 1978 Mario Andretti :

Mario Andretti legde de lat hoog voor Max Verstappen, in aanloop naar dit seizoen. De wereldkampioen van 1978 stelde in oktober 2014 dat de Nederlander, op dat moment net aangesteld als racecoureur van Scuderia Toro Rosso in 2015, 'de openbaring van de eeuw' kon worden. Nu, ruim een jaar later, kan de 75-jarige Amerikaan niet anders dan concluderen dat Verstappen inderdaad een uniek talent is.

"Iedereen heeft dat kunnen zien", zegt Andretti tegen GPUpdate.net over Verstappen. "Net zoals iedereen dat zag bij Sebastian Vettel, toen hij bij Toro Rosso reed. Hij stak er bovenuit. Dit soort unieke talenten zijn zeldzaam. Al rijden dat soort coureurs in mindere auto's, je kan de briljante momenten altijd herkennen. Daar kan je aan zien dat het om een speciaal talent gaat. Vooral de uitstekende inhaalacties van Verstappen, met name in Brazilië, waren opmerkelijk. Zeker voor iemand van die leeftijd. Hij bracht niemand in gevaar, maar zijn acties waren toch krachtig genoeg dat tegenstanders maar twee keuzes hadden: de positie afstaan of crashen. Max was slim genoeg om dat te realiseren. Het waren inhaalacties uit het boekje, dat is iets heel bijzonders."

"Iedereen die iets van deze sport weet, kan dat soort acties zeer waarderen", vervolgt Andretti zijn lofzang over Verstappen. "Je moet een speciaal talent zijn om zulke dingen te doen. Hij wordt de komende jaren een begeerde coureur voor topteams, daar bestaat geen enkele twijfel over. Geweldig om te zien. Zo nu en dan zie je in deze sport een nieuwe ster geboren worden, dat is ook wat de Formule 1 interessant houdt."

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/334057/andretti-talenten-als-max-verstappen-zijn-zeldzaam/

C.G. de Beaufort


gloudiesaurus

Gaaf hoor complimenten krijgen van een ex-wereldkampioen. Hij heeft het ook verdiend natuurlijk.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wings

Citaat van: FolkertE op 18 december 2015 - 09:34:23
Zijn de lijstjes bedoelt om aan te geven wie ik de beste verwacht aan het eind van het jaar of aan het begin van het jaar? Want mijn lijstje was gebaseerd op mijn verwachtingen aan het begin van het seizoen. Ik verwacht STR heel sterk aan het begin van het jaar, maar zullen langzaam afzakken. Ten zij Renault Sauber, Manor, FI en Mclaren de plank goed misslaan, zullen ze langzaam achter hen komen.

Een prestatie bekijk ik over een heel seizoen. Als ik lees dat Toro Rosso het moeilijk gaat krijgen verwacht ik niet dat zij Renault, Red Bull en Force India verslaan. Als dat lukt praat ik over een fantastisch seizoen, een droom seizoen waar al de verwachtingen zijn overtroffen met een record finish in plaats en punten als resultaat. Tegenvallen doet Toro Rosso als ze het minder doen dan afgelopen seizoen. En wanneer je in het seizoen je punten pakt vind ik daar eigenlijk los van staan.

FolkertE

Ik denk dat je me niet helemaal goed begrijpt of dat ik het niet duidelijk genoeg heb uitgelegd. Maar met moeilijk jaar bedoel ik dat ze langzaam naar achteren zullen gaan gedurende het seizoen. En ook al eindigen ze 4de, kan het nog moeilijk zijn om dat te halen. Of het resultaat goed of slecht is, is niet heel relevant voor mij in dat opzicht.

C.G. de Beaufort

Gelukkig, Max bijt van zich af :

Door zijn crash met Romain Grosjean in Monaco kreeg Verstappen strafpunten die hem volgend seizoen bij meerdere nieuwe vergrijpen een race schorsing kunnen kosten. "Het is een schande", zo stelt Verstappen in gesprek met Autosport. "Dit soort zaken weerhoudt coureurs van een mooie strijd op de baan. (..) De 18-jarige Nederlander zal in 2016 soms echter wel moeten terugdeinzen in bepaalde situaties. "Ik moet nu zeker wat voorzichtiger zijn." Verstappen pleit daarom voor verandering. "Het strafpuntensysteem moet op de schop. We zouden bijvoorbeeld met boetes kunnen gaan werken. Dat is ook vervelend, maar een totaal ander verhaal dan een schorsing, hetgeen ook heel slecht is voor de carrière van een coureur."

http://www.telegraaf.nl/telesport/autosport/24902153/__Verstappen___Het_is_een_schande___.html

Groet,

C.G. de Beaufort

Jozef

Onzin. Een geldboete voelen die heren toch niet, behalve de paydrivers dan. Hij moet maar leren dat er grenzen zijn, dat je niet opzettelijk blauwe vlaggen mag negeren of buiten de baan mag inhalen. En dat Monaco wel degelijk zijn eigen fout is.

"Het is een schande" is overigens slecht vertaalwerk van de Telegraaf. De uitspraak was "it's a shame", d.w.z. "het is jammer".

Matthijs

Die strafpunten zijn een uitstekend systeem om roekeloze en gevaarlijke coureurs een raceban op te leggen. Van mij mag het dus blijven, mits de punten juist worden gegeven: als iemand roekeloos of gevaarlijk is. En het systeem moet consequent zijn. En daar schort het nog wel eens aan.

Wings

Citaat van: FolkertE op 20 december 2015 - 14:50:46
Ik denk dat je me niet helemaal goed begrijpt of dat ik het niet duidelijk genoeg heb uitgelegd. Maar met moeilijk jaar bedoel ik dat ze langzaam naar achteren zullen gaan gedurende het seizoen. En ook al eindigen ze 4de, kan het nog moeilijk zijn om dat te halen. Of het resultaat goed of slecht is, is niet heel relevant voor mij in dat opzicht.

Ik begrijp je prima hoor: sterk begin en naarmate het seizoen vordert zakken ze weg. Dan nog zou ik P4 als eindstand een droomresultaat.

Wings

Citaat van: Matthijs op 21 december 2015 - 06:07:49
Die strafpunten zijn een uitstekend systeem om roekeloze en gevaarlijke coureurs een raceban op te leggen. Van mij mag het dus blijven, mits de punten juist worden gegeven: als iemand roekeloos of gevaarlijk is. En het systeem moet consequent zijn. En daar schort het nog wel eens aan.

En juist daarom moet het op de schop. Wat ik vaak vernam is dat Max een straf(punt) kreeg omdat hij een debutant is die veel riskeert. Hiermee wil de FIA een punt maken richting jonge rijders. In mijn optiek moet je daar niet een sanctiebeleid voor inzetten. Inconsequentie is een rechtstreeks gevolg. Ik vind het dan ook niks toevoegen. Het zou zomaar kunnen dat rijders in de toekomst opdracht krijgen om te stabiliseren omwille van de stand in het kampioenschap. Het zou dus zomaar kunnen dat je de pieken gaat afvlakken waardoor net dat rauwe randje ontbreekt in races.