Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Wings

Overigens grappig dat je Toro Rosso wel op P4 voorspeld. Niet echt in lijn met wat je hier schrijft. Dat mag je toelichten.

FolkertE

Vooruit. Omdat je het zo lief vraagt.
Ik denk str in het begin van 2016 nog goed mee gaat,  maar zal het gedurende het seizoen moeten afleggen tegen de andere. De ontwikkeling van str zal door gaan, maar de motor blijft achter.

Matthijs

Leuk weetje, Max heeft van alle F1-coureurs het meest ingehaald, kort gevolgd door Sainz.

Natuurlijk, in het middenveld wordt meer ingehaald dan door een Mercedes of een Manor maar het is indrukwekkend.
http://www.f1fanatic.co.uk/2015/12/14/f1-sees-20-less-overtaking-with-9-smaller-field-in-2015/

Daarnaast: 20% minder inhaalacties dan vorig jaar, maar toch nog gemiddeld 27 per wedstrijd.

gloudiesaurus

Citaat van: Matthijs op 14 december 2015 - 12:58:31
Leuk weetje, Max heeft van alle F1-coureurs het meest ingehaald, kort gevolgd door Sainz.

Natuurlijk, in het middenveld wordt meer ingehaald dan door een Mercedes of een Manor maar het is indrukwekkend.
http://www.f1fanatic.co.uk/2015/12/14/f1-sees-20-less-overtaking-with-9-smaller-field-in-2015/

Daarnaast: 20% minder inhaalacties dan vorig jaar, maar toch nog gemiddeld 27 per wedstrijd.

Max is een master in het inhalen. Maar dat hij vaak uit het achterveld moest starten vanwege problemen in de kwalificatie zorgt er natuurlijk ook voor dat hij veel meer ingehaald heeft. Hopelijk kan hij volgend jaar met de betrouwbare Ferrari-krachtbron wat verder van voren starten.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Citaat van: FolkertE op 14 december 2015 - 07:57:10
Vooruit. Omdat je het zo lief vraagt.
Ik denk str in het begin van 2016 nog goed mee gaat,  maar zal het gedurende het seizoen moeten afleggen tegen de andere. De ontwikkeling van str zal door gaan, maar de motor blijft achter.

Grote vraag is natuurlijk wel versie 2015-motor krijgt Toro Rosso? Dat maakt wel een verschil.
Natuurlijk zullen andere motoren ontwikkelt mogen worden door het jaar heen maar dat is beperkt.

Een nadeel is dat Sauber en Haas sowiezo betere motoren krijgen dan Toro Rosso van Ferrari.
Ik denk dat Toro Rosso wel een betere auto kan bouwen dan Sauber.
En Haas? Dat is koffiedik kijken. Ze laten hun auto bouwen bij Dallara en die waren meestal niet heel indrukwekkend. Maar de vraag is hoeveel hulp krijgen ze van Ferrari?

En voor Honda en Renault wordt het nog een hele kluif om aan de 2015-Ferrari motor te tippen denk ik. 80/85 paardenkrachten (zo groot is het gat nu met Renault, en met Honda nog groter) dat is heel veel...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Matthijs

Citaat van: gloudiesaurus op 14 december 2015 - 13:21:46
Grote vraag is natuurlijk wel versie 2015-motor krijgt Toro Rosso? Dat maakt wel een verschil.
Ik dacht dat het algemeen bekend was dat STR de meest recente versie krijgt van de Ferrari-motor (editie Abu Dhabu dus)

http://www.scuderiatororosso.com/en_INT/article/2016-engine-and-drivers
CitaatBecause of the last minute nature of the decision relating to our power unit supply for next year, the team will use the very last specification used in the 2015 season.

Wings

Citaat van: FolkertE op 14 december 2015 - 07:57:10
Vooruit. Omdat je het zo lief vraagt.
Ik denk str in het begin van 2016 nog goed mee gaat,  maar zal het gedurende het seizoen moeten afleggen tegen de andere. De ontwikkeling van str zal door gaan, maar de motor blijft achter.

Ja oké maar als ze als vierde kunnen eindigen en zelfs Red Bull Racing kunnen verslaan kan je toch niet spreken van een moeilijk jaar?? Bekeken over het hele seizoen zouden zij een fantastische prestatie neerzetten. Dat de laatste races dan wat minder zijn, soit.

Tessa

Citaat van: gloudiesaurus op 10 december 2015 - 14:21:55

Nu Ziggo de Formule 1 gratis uitzend en Max erbij is zal de Formule 1 weer heel snel groeien in Nederland.

Heb gemerkt dat het vertellen van verhalen over Verstappen in de F1 mensen wel nieuwsgierig maakt en ik
ben (als bewoner van een Ziggo regio...en wie is dat tegenwoordig niet?) blij met het nieuwe sport kanaal en
nieuwsgierig naar de (frequentie van de F1) uitzendingen op dat kanaal in het nieuwe seizoen!!


Los daarvan,
moet ik toch eerlijk zeggen dat voor de mensen om me heen die ik het afgelopen jaar enthousiasmeerde voor F1
vooral de regelgeving erg complex bleek (ik heb uitleg van m'n vriend, dat helpt) en de autootjes teveel op elkaar leken.
(dat laatste vind ik trouwens zelf ook...maar ik ben vooral een scoreboard watcher, kan ik lekker zelf live commentaar
geven aan iedereen binnen gehoorafstand!  ;) )

Wat mij zelf het afgelopen jaar vooral  irriteerde (nogmaals, het was m'n eerste seizoen), waren de regels die gedurende het seizoen aangepast werden. of regels die niet consequent waren. of vooraf onbekend waren bij 99% van de mensen. dat soort zaken.
Ik heb in het verleden op een hoop kinderen gepast en het gaandeweg aanpassen van spelregels is iets wat je vooral ziet bij kleuters waarmee je een bordspel speelt....alleen dan is het wel schattig.  ;D

Neemt niet weg dat ik nu al zin heb in het volgende seizoen!!

Van Wijk

@ tessa, wat betreft de regelgeving. Daar kunnen we ons hier allemaal in vinden. Probeer alle regeltjes maar eens uit te leggen aan een leek....succes :).
Niet moeilijk dat sommige mensen het saai vinden.
Mijn dochter deed aan acrogym, mijn schoonzoon turnt......Probeer deze regeltjes maar eens te begrijpen ( jurysport ), dan is F1 simpel.
Vandaar dat voetbal wellicht zo populair is, balletje in netje is doelpunt, team met meeste balletjes in andermans netje is winnaar.
Niets van de meningen om je heen aantrekken, gewoon lekker genieten van een  wedstrijd.

Matthijs

#5184
Citaat van: Matthijs op 14 december 2015 - 12:58:31
Leuk weetje, Max heeft van alle F1-coureurs het meest ingehaald, kort gevolgd door Sainz.

Natuurlijk, in het middenveld wordt meer ingehaald dan door een Mercedes of een Manor maar het is indrukwekkend.
http://www.f1fanatic.co.uk/2015/12/14/f1-sees-20-less-overtaking-with-9-smaller-field-in-2015/

En uit hetzelfde onderzoek: Alonso heeft de meeste plaatsen goed gemaakt bij de start. Maar dat is niet zo knap als je gemiddeld op plek 147 start  ;)
Daarnaast: 20% minder inhaalacties dan vorig jaar, maar toch nog gemiddeld 27 per wedstrijd.

Jehoentelaar

Dat niet uit elkaar kunnen houden van auto's heb ik de laatste jaren ook last van. Force India, Lotus, Toro Rosso, McLaren, het lijkt van een afstand allemaal op elkaar. Wat dat betreft waren Williams en Sauber echt een verademing. We hebben weer knalgele en knalgroene auto's nodig.

Robbert65

Citaat van: Jehoentelaar op 14 december 2015 - 22:04:38
Dat niet uit elkaar kunnen houden van auto's heb ik de laatste jaren ook last van. Force India, Lotus, Toro Rosso, McLaren, het lijkt van een afstand allemaal op elkaar. Wat dat betreft waren Williams en Sauber echt een verademing. We hebben weer knalgele en knalgroene auto's nodig.

Wat "vroegah"(toen lang niet alles beter was) ook zo handig was, weet je nog, dat de rijders bij sommige teams verschillende signaalkleuren op de spiegelkappen hadden. Dan reed Coulthard met rode en Häkkinen met groene bijvoorbeeld. Kon niet missen....
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jehoentelaar

Dat heb je nu wel weer met verschillende kleuren bestickering op de airboxcamera's, maar het is ook niet echt makkelijk om dat van elf teams te onthouden.

Fietser

#5188
Citaat van: Jehoentelaar op 14 december 2015 - 22:04:38
Dat niet uit elkaar kunnen houden van auto's heb ik de laatste jaren ook last van. Force India, Lotus, Toro Rosso, McLaren, het lijkt van een afstand allemaal op elkaar. Wat dat betreft waren Williams en Sauber echt een verademing. We hebben weer knalgele en knalgroene auto's nodig.

Daar sluit ik me helemaal bij aan. Die kleurloosheid van nu is geen pretje. Trouwens, dat geldt ook voor het dagelijkse straatbeeld. Zwart & (zilver)grijs. Oftewel suf & suf.
Overigens geldt dat ook voor de helmen van de coureurs. Ze hebben tegenwoordig zo'n druk design, dat het van een afstand een 'soort van grijs' lijkt. Ooit was dat anders: Senna (overwegend geel), Schumacher (rood uni in zijn beste jaren), vader en zoon Hill (donkerblauw met witte streepjes), Lauda (oranjerood), Stewart (wit met schotse band), Peterson (blauw met geel), Pescarolo (fel groen) et cetera. Je herkende ze al op grote afstand, zeker in combinatie met de (ook al) sprekende kleuren van hun bolides. Goede voorbeelden zijn de helmen van Jos en Max Verstappen. De helm van Jos was/is goed herkenbaar (wit met blauw-rode strepen en blokken). Is er nu iemand die de helm van zoon Max uit zijn hoofd kan natekenen? Rijder + wagen vormen - op snelheid - nu te vaak een nogal 'grijzig' plaatje.

gloudiesaurus

http://www.gppits.net/nieuws/toro_rosso_rijdt_met_2015-abu_dhabi_ferrari/

We hebben het nagevraagd. Toro Rosso krijgt de Abu Dhabi-versie van de 2015-motor van Ferrari.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is