Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Robbert65

Spijker op kop Matthijs, de spin off is giga. Hier ook, veel nieuwe leden, geldt ook voor mij, omdat mijn lief zei, als Max meedoet vind ik het ook wel leuk om te kijken kwam F1 na 4 jaar terug in mijn leven.  Want ik ga natuurlijk niet zes uur per weekend voor de buis en de computer hangen als mijn lief dat niet leuk vindt. Tenminste, niet als je haar lief wilt houden. Voor Nederland is Max geweldig: Veel meer kijkers naar de F1 races, veel meer interesse voor karten bij jonge jeugd en dan volgt de spin off de komende jaren vanzelf: bakken geld van sponsoren voor aanstormend talent in diverse raceklassen tot in de Formule 1 aan toe. Want de heren Doornbos en Albers zullen niet vergeten zijn, dat de gespreide Trust- en Muurmansbedjes door Verstappen Sr. opgemaakt waren dacht ik zo.

Misschien Beitske Visser als eerste vrouw sinds 30 jaar????  ;D
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jehoentelaar

Citaat van: gloudiesaurus op 10 december 2015 - 10:13:35
Citaat van: Miguel op 09 december 2015 - 19:10:46
Wat wel weer blijkt is dat veel Nederlanders een beetje moeite hebben om zichzelf te gedragen. Maar dat was in de tijd van de Jos Verstappen Hooligans ook al, dus ook wel enigszins logisch dat zij overstappen naar het Max Verstappen Hooliganisme. Zolang het maar bij het verstieren van online polls blijft, vind ik het niet zo erg.

Wat een onzin. Verstappen-hooligans? Ik heb ze nog nooit gezien...
Verstappen fans hebben zich altijd keurig netjes gedragen. Kan me niet herinneren dat er ooit ergens problemen zijn geweest.
Hooligans hebben ze alleen in het voetbal.

Dat laatste is pertinent onwaar en dat weten we allemaal donders goed.

Wings

Citaat van: gloudiesaurus op 10 december 2015 - 10:13:35
Citaat van: Miguel op 09 december 2015 - 19:10:46
Wat wel weer blijkt is dat veel Nederlanders een beetje moeite hebben om zichzelf te gedragen. Maar dat was in de tijd van de Jos Verstappen Hooligans ook al, dus ook wel enigszins logisch dat zij overstappen naar het Max Verstappen Hooliganisme. Zolang het maar bij het verstieren van online polls blijft, vind ik het niet zo erg.

Wat een onzin. Verstappen-hooligans? Ik heb ze nog nooit gezien...
Verstappen fans hebben zich altijd keurig netjes gedragen. Kan me niet herinneren dat er ooit ergens problemen zijn geweest.
Hooligans hebben ze alleen in het voetbal.

Agree. Hoewel Jos zelf wel een hooligan was. ;)

Miguel

Citaat van: Mickey op 10 december 2015 - 09:59:20
Wat ik ervaar is dat het, even heel algemeen en generaliserend, onder de puristen en dan met name de Nederlandse, niet 'cool' gevonden lijkt te worden om fan te zijn van Verstappen. Een soort F1-snobisme. Ga het verder niet staven omdat het grotendeels een gevoel is op basis van eigen interpretatie van de toon van de reeks discussies en topics. Misschien dat sommigen zullen herkennen wat ik bedoel.

Zo gaat dat nu eenmaal. Het ene extremisme is een broedplaats voor het tegenovergestelde extremisme. Ik denk dat er vooral veel relativisme is onder de 'puristen', mensen die niet na één seizoen al doen alsof de geest van Senna, Fangio en Caracciola in Max is gekomen.

Citaat van: gloudiesaurus op 10 december 2015 - 10:13:35
Wat een onzin. Verstappen-hooligans? Ik heb ze nog nooit gezien...
Verstappen fans hebben zich altijd keurig netjes gedragen. Kan me niet herinneren dat er ooit ergens problemen zijn geweest.
Hooligans hebben ze alleen in het voetbal.

Hooliganisme is meer dan bushokjes in elkaar schoppen. Tom Walkinshaw heeft de nodige schofterige opmerkingen naar zijn hoofd gekregen van de Verstappen-hoolies. Inmiddels wordt op fecesbook ook al ieder kritisch geluid de kop ingedrukt door verbaal agressieve Nederlanders en internet polls om zeep geholpen door massale deelname van Nederlanders.
Peace out yo.

Robbert65

Dat kan allemaal kloppen Miguel, maar dat gebeurt niet hier. Ik kom overigens al een maand of negen nauwelijks meer op facebook omdat ik nou eenmaal niet zoveel op heb met de vox populi. Noem me arrogant, noem me een snob, kan me niet schelen, maar ik vind dat de gemiddelde Nederlandse inbreng op sociale media te stupide is om te lezen. Ik heb daarom facebook altijd streng gefiltert maar veel helpt het niet. Overigens zijn Nederlandse social mediaschrijvers niet de enige die dom doen natuurlijk.

Ik vind opmerkingen als Verstappenhooligans en dergelijke dan ook niet van toepassing op dit forum. Kies je ervoor om dergelijke woorden toch te gebruiken, maak dan duidelijk op welke groep dat van toepassing is. Verder: Als verstappenfans irritant doen op facebook, pleur ze dan uit je interesselijst of blijf weg van Facebook. Als je vind, dat hier op een bepaald topic gezeurd wordt, blijf dan weg van dat topic. enzovoorts. Niet speciaal tegen jou, maar in het algemeen. Ik heb het al zo vaak gezegd, ik kom hier voor de lol. Polemiek: prima, maar elkaar op woorden vangen en verbaal in de hoek drijven, discussies vervuilen met bewereingen die je uit je duim zuigt, dat moet allemaal niet hier... En zo staat het ook in de forumregels trouwens...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jehoentelaar

Maar Miguel doelt toch ook niet specifiek op dit forum? Denk ik.

Robbert65

nee, dat denk ik ook niet, maar het zou zo maar over kunnen komen op mensen die zich een fan van Max Verstappen voelen. :)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Wings

Gaat het nu nog steeds om mensen die Max supporteren? Jammer hoor. Als jullie het niet erg vinden ga ik door met de orde van de dag: http://www.verstappen.nl/?locatie=bericht&id=9487

Ik ben erg benieuwd naar wat komend seizoen gaat brengen. Als waar is wat ik her en der lees en de motor een seizoen lang niet wordt ontwikkeld wil ik nog wel eens zien hoe het seizoen vordert. Zou zomaar kunnen dat Toro Rosso sterk start maar terrein zal verliezen gedurende het seizoen. Ik verwacht dat McLaren stappen zal zetten en wat kunnen Sauber en Haas met hun Ferrari 2016 spec motoren? Of de breuk met Renault positief bijdraagt waag ik te betwijfelen.

Matthijs

Citaat van: Wings op 12 december 2015 - 11:45:02
Gaat het nu nog steeds om mensen die Max supporteren? Jammer hoor. Als jullie het niet erg vinden ga ik door met de orde van de dag
Je bent een grapjas. Je gooide zelf nota bene olie op het vuur in deze discussie.

Over volgend seizoen: ik verwacht dat Max het in 2016 beter gaat doen dan dit seizoen. Ik denk dat de motorische achterstand op de rest minder is dan in 2015 en ook is de motor bewezen zeer betrouwbaar. Daarnaast verwacht ik ook dat Sainz en Verstappen volgend jaar nog beter zullen zijn.

Wings

Citaat van: Matthijs op 12 december 2015 - 18:00:36
Je bent een grapjas. Je gooide zelf nota bene olie op het vuur in deze discussie.

Flikker op met je olie op het vuur en je belediging. Ik heb mijn mening uitgezet met betrekking tot het labelen van de uitslag van de poll, meer niet. Dat betekent niet dat de essentie van deze topic moet ondersneeuwen. En dat gebeurt wel. Of ik nu meegedaan heb of niet, de gevolgen zijn duidelijk nu, dus mag het eens alsjeblieft over Max gaan in plaats over zij die hem supporteren of juist niet?

CitaatOver volgend seizoen: ik verwacht dat Max het in 2016 beter gaat doen dan dit seizoen. Ik denk dat de motorische achterstand op de rest minder is dan in 2015 en ook is de motor bewezen zeer betrouwbaar. Daarnaast verwacht ik ook dat Sainz en Verstappen volgend jaar nog beter zullen zijn.

Dat kan toch niet? Sauber en Haas krijgen nieuwe Ferrari-motoren. Renault zal ontwikkelen en Mercedes ook. Het nulpunt van maart 2016 is verplaatst tegenover 2015 hé. Je moet de Ferrari-motor dan ook niet afzetten tegenover de Renault-motor van begin dit seizoen maar tegenover de motor die in maart 2016 wordt geleverd. Ik wil nog wel eens zien waar Renault staat. Slechter dan afgelopen seizoen zal het niet worden, daar ben ik van overtuigd.

Edwin90

Relax mannen, niet te persoonlijk worden. :)

FolkertE

Volgend jaar word een moeilijk jaar voor Max, ben ik bang. Het blijft de komende maanden speculeren, maar ik denk dat de Ferrari motor van 2015 word bij gehaald door Renault volgend jaar en Sauber met een nog betere motor (IIG daar ga ik een beetje van uit bij Ferrari.) en beter chassis word een pittige uitdaging. STR gaat er zelf natuurlijk ook op vooruit, maar het blijft een groot verschil. Natuurlijk gaat STR ook met een verbeterd chassis komen, maar of het genoeg is?

En RBR krijgt natuurlijk ook een betere motor. Enige hoop voor STR zou zijn dat Renault meer haar focus op haar eigen team legt en de motor niet al te veel verbeterd.

Kootje

@Wings,

Over Haas valt nog weinig te zeggen, behalve dat nieuwkomende constructeurs doorgaans weinig in te brengen hebben. Ondanks hun connectie met Ferrari op meer dan motorisch vlak, heb ik daar vooralsnog geen hoge verwachtingen van.

Ook voor Sauber heb ik geen angst. Ja, hun versie vd Ferrari zal ongetwijfeld beter zijn dan de versie waarmee STR het moet doen, maar dat was afgelopen jaar niet anders. Chassistechnisch deden ze ruim onder voor STR en dankzij de financiële perikelen die daar nog steeds gaande zijn, het sponsorgeld van Nasr en Ericsson voor 2016 schijnt net als 'n jaar eerder al op te zijn, dus ook daar zie ik niet snel verandering in komen.

Waar het Renault betreft mogen we idd 'n stap voorwaarts maken, maar of die stap ook groot genoeg zal zijn ... daar heb ik toch echt m'n twijfels over. Volgens diverse berichten gaat het om 'n 65 tot 85 pk dat ze moeten vinden om de prestaties vd '15 spec Ferrari te evenaren. Best veel als je het mij vraagt. En dan heb ik het nog niet eens over de betrouwbaarheid gehad, wat nu niet bepaald hun sterkste punt was afgelopen jaar.


Wings

Hoe Haas uit de startblokken schiet is koffie dik kijken. Dat weet ik natuurlijk ook niet. Sauber en McLaren staan echter niet heel ver van Toro Rosso vandaan. Van McLaren verwacht ik sowieso dat zij een stap voorwaarts zullen maken en Sauber bouwt ook zo nu en dan best redelijke wagens maar zijn niet consistent. Punt is ook dat Toro Rosso geen ontwikkeling zal doormaken op motorisch vlak. Het zou zomaar kunnen dat prestaties alleen maar terug zullen lopen wat doorwerkt op de motivatie van de rijders. Dus ja ik zie wel wat beren op de weg.

Wings

Citaat van: FolkertE op 13 december 2015 - 14:37:18
Volgend jaar word een moeilijk jaar voor Max, ben ik bang. Het blijft de komende maanden speculeren, maar ik denk dat de Ferrari motor van 2015 word bij gehaald door Renault volgend jaar en Sauber met een nog betere motor (IIG daar ga ik een beetje van uit bij Ferrari.) en beter chassis word een pittige uitdaging. STR gaat er zelf natuurlijk ook op vooruit, maar het blijft een groot verschil. Natuurlijk gaat STR ook met een verbeterd chassis komen, maar of het genoeg is?

En RBR krijgt natuurlijk ook een betere motor. Enige hoop voor STR zou zijn dat Renault meer haar focus op haar eigen team legt en de motor niet al te veel verbeterd.

Je bent net zo pessimistisch als ik lees ik. ;) Kanttekening is dat bij Toro Rosso een andere stemming heerst en je mag verwachten dat zij weten hoe de vlag erbij hangt. Neemt niet weg dat ik ook sceptisch ben. Wat ik mij afvraag is of ik wel goed zit met mijn gedachten dat de Ferrari-motor geen updates krijgt gedurende het seizoen.