Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Wings

Citaat van: Fietser op 08 december 2015 - 11:11:50
Het lijkt hier niet zozeer over Max Verstappen te gaan, maar over Nederlanders. Over onze volksaard, ons chauvinisme, onze negativiteit, ons social mediagebruik, hoe we ons verhouden tot het buitenland. Het zal allemaal wel.
Ik ben in ieder geval blij met het talent en de prestaties van Verstappen. En ook ben ik blij met de nuances en kanttekeningen die sommigen hierbij (durven te) plaatsen.

Mee eens. Indien het ergens over gaat. Zo hoef je het niet eens te zijn met de keuze voor de mooiste inhaalactie maar vind ik het te ver doorvoeren om de keuze van anderen te labelen.

Wings

Citaat van: Hamilton#44 op 08 december 2015 - 13:55:17
Citaat van: Perton op 08 december 2015 - 10:47:22
Niemand zegt dan ook dat ie em alleen maar won door Nederlanders.

Nee maar sommige vinden het wel nodig om het te vermelden, dat er op wonderbaarlijke wijze toch een soort van zwarte magie aan te pas is gekomen via een gemobiliseerd underground Nederlands F1 Twitter leger wat Max toch wel een heel eind geholpen heeft.  ::)

Die jongen is gewoon een supertalent, om dat in te kunnen zien hoef je niet perse binnen 150 km van de Dom toren geboren te zijn hoor. Alsof alle fans van Hamilton en Raikkonen alleen maar Engelsen en Finnen zijn.

Daar viel ik dan ook over. Verder ook overbodig want het spreekt voor zich dat je land van herkomst vele fans borgt. Dat staat los van de erkenning van Max buiten Nederland.

Matthijs

Kijk anders zelf op F1Fanatic naar de reacties. Ik vind Verstappen ook rookie of the year, en hij verdient ook de overtake of the year. Jammer dat ik het überhaupt zeg, alsof ik me moet verdedigen. Ik constateer iets, dat heeft niks met chauvinisme, calvinisme of wat ook te maken. Ik ben mega Verstappen-fan, maar ook maar 1 nuance uiten en het loop direct uit de hand. Treurig gewoon.

Robbert65

#5148
Nou Matthijs, ik hoop in ieder geval dat je je door mij niet aangevallen voelt. Ik heb een lijstje gemaakt. Maar niet om iets te ontkrachten, meer om mijn -en ik dacht ook jullie- nieuwsgierigheid te bevredigen. En die nieuwsgierigheid kwam wel door de discussie die jouw post losmaakte, dat wel, maar verder vond ik dat er met jouw post helemaal niks mis was... Overigens: stel nou eens dat iemand vol ko men ongelijk heeft in een post, is dat dan erg? De plank misslaan kan iedereen wel eens gebeuren. ;D
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Matthijs

Nee hoor, het was een reactie op Wings. Ik heb het idee dat hij meer op maakt uit mijn posts dan ik bedoel. Verder ook no hard feelings naar Wings.

Hamilton#44

Citaat van: Wings op 08 december 2015 - 18:37:17
Citaat van: Perton op 08 december 2015 - 10:47:22
Niemand zegt dan ook dat ie em alleen maar won door Nederlanders.

Dat zegt Matthijs wel degelijk. Als een poll wordt gedomineerd door een bevolkingsgroep die op hun landgenoot stemmen kan ik moeilijk anders vinden Perton.

CitaatIk constateer alleen dat op een internationale website als F1Fanatic de Overtake of the Year-polls wordt gedomineerd door Nederlanders die op Verstappen stemmen.

Precies, het wordt niet op de letter zo gezegd (omdat men wel weet dat het onzin is) maar wel steeds geïnsinueerd.

Hamilton#44

@ Perton

Wat is überhaupt de noodzaak van het noemen van de achtergrond van de stemmers? Behalve dan het in twijfel stellen van de keuze voor Verstappen, hoe belachelijk dat gezien de aantallen stemmers ook is?

Matthijs

#5152
Citaat van: Hamilton#44 op 09 december 2015 - 15:39:27
@ Perton

Wat is überhaupt de noodzaak van het noemen van de achtergrond van de stemmers? Behalve dan het in twijfel stellen van de keuze voor Verstappen, hoe belachelijk dat gezien de aantallen stemmers ook is?

Zucht. Op F1Fanatic is steeds na elke race een poll voor de beste inhaalactie. Omdat deze op het forum staan (en niet op de nieuwspagina) zijn er meestal maar een handjevol reacties. Nadat alle 19 races zijn geweest, hebben een paar posters met een Nederlandse naam nog een keer gereageerd op oude polls, waarbij ze steevast Verstappen als inhaalactie van de race hebben genoemd. Niet om te trollen, want er stond steeds keurig bij op wie de inhaalactie was.

Ik trek hierbij niet de keuze voor Verstappen in twijfel, want ik vond dikwijls de inhaalacties van Verstappen de mooiste van de race. Maar ik noemde wel een voorbeeld waarbij de uitslag van de enquete wordt beïnvloed/bepaald door Nederlandse stemmers.

Miguel

Wat wel weer blijkt is dat veel Nederlanders een beetje moeite hebben om zichzelf te gedragen. Maar dat was in de tijd van de Jos Verstappen Hooligans ook al, dus ook wel enigszins logisch dat zij overstappen naar het Max Verstappen Hooliganisme. Zolang het maar bij het verstieren van online polls blijft, vind ik het niet zo erg.
Peace out yo.

Mickey

Wat ik ervaar is dat het, even heel algemeen en generaliserend, onder de puristen en dan met name de Nederlandse, niet 'cool' gevonden lijkt te worden om fan te zijn van Verstappen. Een soort F1-snobisme. Ga het verder niet staven omdat het grotendeels een gevoel is op basis van eigen interpretatie van de toon van de reeks discussies en topics. Misschien dat sommigen zullen herkennen wat ik bedoel.

gloudiesaurus

Citaat van: Miguel op 09 december 2015 - 19:10:46
Wat wel weer blijkt is dat veel Nederlanders een beetje moeite hebben om zichzelf te gedragen. Maar dat was in de tijd van de Jos Verstappen Hooligans ook al, dus ook wel enigszins logisch dat zij overstappen naar het Max Verstappen Hooliganisme. Zolang het maar bij het verstieren van online polls blijft, vind ik het niet zo erg.

Wat een onzin. Verstappen-hooligans? Ik heb ze nog nooit gezien...
Verstappen fans hebben zich altijd keurig netjes gedragen. Kan me niet herinneren dat er ooit ergens problemen zijn geweest.
Hooligans hebben ze alleen in het voetbal.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Hamilton#44

Citaat van: Mickey op 10 december 2015 - 09:59:20
Wat ik ervaar is dat het, even heel algemeen en generaliserend, onder de puristen en dan met name de Nederlandse, niet 'cool' gevonden lijkt te worden om fan te zijn van Verstappen. Een soort F1-snobisme. Ga het verder niet staven omdat het grotendeels een gevoel is op basis van eigen interpretatie van de toon van de reeks discussies en topics. Misschien dat sommigen zullen herkennen wat ik bedoel.

Je slaat de spijker op zijn kop, ik volg F1 sinds 1992 en vind het geweldig dat nu voor de 2e keer door een Verstappen F1 opnieuw in de schijnwerpers staat in Nederland en veel nieuwe fans genereert.
Je hebt dan echter altijd van die types die niet kunnen hebben dat ze hun F1 nu ineens moeten delen met meerdere Nederlanders en reageren dat (on?)bewust af op Max Verstappen. Het is dan ineens 'not done' om fan van Max te zijn al was het alleen maar om de associatie te vermijden dat je dan pas kort F1 fan bent.

Iedereen is ooit een keer begonnen om F1 te volgen, een expert is slechts iemand die op een bepaald kennisgebied alle fouten al gemaakt heeft.  :)

Matthijs

Even los van de discussie over de polls en de Nederlandse inbreng: we mogen juist blij zijn dat er door Max Verstappen weer nieuwe fans krijgt. Denk eens terug aan wat de spin-off was van Jos op de autosport in Nederland: Niet alleen werden de F1-uitzendingen professioneler, met grote voor- en nabeschouwingen en pitreporters, ook de nationale autosport op Zandvoort kreeg een boost. Ten slotte schoten de indoor-kartbanen (tot begin jaren '90 nog een zeldzaamheid) als paddenstoelen uit de grond. Hopelijk krijgt de auto- en kartsport opnieuw een boost van Max. Ik denk het wel, want de kartschool Lelystad krijgt enorm veel aanmeldingen van jonge kartertjes.

Hamilton#44


gloudiesaurus

Helemaal mee eens Matthijs  :)

Voor die Verstappen-tijd kwamen de F1-races op de NOS en werden ze in flarden uitgezonden tussen het hockey, en handbal door.

Nu Ziggo de Formule 1 gratis uitzend en Max erbij is zal de Formule 1 weer heel snel groeien in Nederland.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is