Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Sphinx

Dat bij negatievere post "de fans" er vaak met de haren bijgesleept worden valt me idd ook. Maar ach, het is een typisch NL's trekje om heel vlug te denken "Doe maar gewoon... " enz. Max zelf doet dat ook, dus ik zie geen probleem, en ik ga dan ook geen problemen zoeken waar die er nog niet zijn.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Matthijs

Citaat van: Wings op 07 december 2015 - 20:39:58
Citaat van: Perton op 07 december 2015 - 20:03:59
Waar in godsnaam lees je negativisme in Matthijs zijn post? Doe es niet zo ontzettend calimero-achtig.

Nja, misschien is negativisme ietwat overtrokken, maar ik bemerk dat er een soort van afgunst heerst op het moment dat de prestaties van Max bejubeld worden. Vaak wordt dan gerefereerd aan 'zijn fans' of 'chauvinisme' terwijl Max gewoon erkenning krijgt voor dat wat hij heeft laten zien. En niet alleen op Nederlandse sites.

Volgens mij lees je teveel in mijn post. Ik constateer alleen dat op een internationale website als F1Fanatic de Overtake of the Year-polls wordt gedomineerd door Nederlanders die op Verstappen stemmen.

gloudiesaurus

Citaat van: Sphinx op 07 december 2015 - 21:03:05
Dat bij negatievere post "de fans" er vaak met de haren bijgesleept worden valt me idd ook. Maar ach, het is een typisch NL's trekje om heel vlug te denken "Doe maar gewoon... " enz. Max zelf doet dat ook, dus ik zie geen probleem, en ik ga dan ook geen problemen zoeken waar die er nog niet zijn.

Tsjah terwijl we met z'n allen gewoon blij moeten zijn met zo'n mega Nederlands Formule 1-talent wat we in jaren niet gehad hebben.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Matthijs doet alleen een constatering. Daar is niks negatiefs of raars aan. Vervelend dat alles (of ja, veel dingen) wat geen lofzang naar Verstappen is meteen moet worden afgedaan als negativisme. Er zijn ook mensen die niet meelopen in de polonaise.

Citaat van: Robbert65 op 07 december 2015 - 20:25:03
Ik heb de volgersaantallen van de officiele twitteraccounts van de belangrijkste F1 coureurs maar eens op een rij gezet. Dan zie je, dat er heel grote verschillen zijn tussen de gevestigde rijders en de opkomende namen. (Kimi Räikönnen heeft geen officieel / eigen twitteraccount.)

@max33verstappen 177.821
@lewishamilton 3.078.083
@nicorosberg 1.110.854
@officialvettel 51.163
@RGrosjean 517.069
@HulkHulkenberg 461.209
@SchecoPerez 838.296
@MassaFelipe19 771.128
@ValtteriBottas 238.149
@JensonButton 2.301.310
@alo_official 2.331.720
@carlossainz 186.243
@pastormaldo 705.306
@ericsson_marcus 74.326
@felipeNasr 53.930

kopietje van mijn post 2 pagina's terug. De cijfers zijn van vrijdag. Inmiddels heeft Max ongeveer 3500 volgers meer geloof ik...

Wat heeft dat verder te maken van het punt van de discussie?

gloudiesaurus

Hoe meer followers hoe makkelijker je iets kan beïnvloeden op Twitter?
Zeker als de F1-fan verkiezing via officiële Twitter kanaal van de Formule 1 was.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Robbert65

Citaat van: Jehoentelaar op 07 december 2015 - 21:48:09
Matthijs doet alleen een constatering. Daar is niks negatiefs of raars aan. Vervelend dat alles (of ja, veel dingen) wat geen lofzang naar Verstappen is meteen moet worden afgedaan als negativisme. Er zijn ook mensen die niet meelopen in de polonaise.

Citaat van: Robbert65 op 07 december 2015 - 20:25:03
Ik heb de volgersaantallen van de officiele twitteraccounts van de belangrijkste F1 coureurs maar eens op een rij gezet. Dan zie je, dat er heel grote verschillen zijn tussen de gevestigde rijders en de opkomende namen. (Kimi Räikönnen heeft geen officieel / eigen twitteraccount.)

@max33verstappen 177.821
@lewishamilton 3.078.083
@nicorosberg 1.110.854
@officialvettel 51.163
@RGrosjean 517.069
@HulkHulkenberg 461.209
@SchecoPerez 838.296
@MassaFelipe19 771.128
@ValtteriBottas 238.149
@JensonButton 2.301.310
@alo_official 2.331.720
@carlossainz 186.243
@pastormaldo 705.306
@ericsson_marcus 74.326
@felipeNasr 53.930

kopietje van mijn post 2 pagina's terug. De cijfers zijn van vrijdag. Inmiddels heeft Max ongeveer 3500 volgers meer geloof ik...

Wat heeft dat verder te maken van het punt van de discussie?

Ik probeer ermee te laten zien, dat de aantallen (Nederlandse) volgers van Max Verstappen in verhouding met anderen niet zodanig is, dat de theorie dat Verstappen die award op F1.com alleen maar won omdat Nederlanders actiever zijn dan de rest van de wereld op Internet stand houdt. Op zichzelf kunnen best relatief veel Nederlanders op Max hebben gestemd, maar in verhouding met bijvoorbeeld Hamilton zijn er toch te weinig Nederlanders echt geïnteresseerd in Max en F1 blijkens deze cijfers, om die uitslag dan zodanig te beïnvloeden dat hij ook meteen bovenaan staat.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Perton

Niemand zegt dan ook dat ie em alleen maar won door Nederlanders.

Fietser

Het lijkt hier niet zozeer over Max Verstappen te gaan, maar over Nederlanders. Over onze volksaard, ons chauvinisme, onze negativiteit, ons social mediagebruik, hoe we ons verhouden tot het buitenland. Het zal allemaal wel.
Ik ben in ieder geval blij met het talent en de prestaties van Verstappen. En ook ben ik blij met de nuances en kanttekeningen die sommigen hierbij (durven te) plaatsen. 

Jehoentelaar

Citaat van: Perton op 08 december 2015 - 10:47:22
Niemand zegt dan ook dat ie em alleen maar won door Nederlanders.

Precies dit dus. Ik geef alleen aan dat er een significante invloed kan zijn geweest doordat Nederlanders actieve Twitteraars zijn. Vervolgens worden er allemaal cijfers bijgehaald die een volledig ander punt ontkrachten dan het punt dat hier wordt gemaakt.

Robbert65

Naar aanleiding van de discussie werd ik nieuwsgierig naar het aantal volgers. Ik heb dat even  in een lijstje gezet en gepost. Ik had niet de bedoeling iemand specifiek daarmee van repliek te dienen, ik vond de naakte cijfers interessant genoeg om in de groep te gooien. Gezien de cijfers denk ik wel, dat de kans dat Nederlandse fans door hun enthousiaste social-mediagebruik de zaak zodanig beïnvloeden dat Max juist daardoor prijzen won niet groot is. Dat laatste werd dacht ik wel min of meer gesuggereerd eerder in deze discussie.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Hamilton#44

Citaat van: Perton op 08 december 2015 - 10:47:22
Niemand zegt dan ook dat ie em alleen maar won door Nederlanders.

Nee maar sommige vinden het wel nodig om het te vermelden, dat er op wonderbaarlijke wijze toch een soort van zwarte magie aan te pas is gekomen via een gemobiliseerd underground Nederlands F1 Twitter leger wat Max toch wel een heel eind geholpen heeft.  ::)

Die jongen is gewoon een supertalent, om dat in te kunnen zien hoef je niet perse binnen 150 km van de Dom toren geboren te zijn hoor. Alsof alle fans van Hamilton en Raikkonen alleen maar Engelsen en Finnen zijn.

Perton

Ook dat wordt niet beweerd, maar aangezien we de sfeer op dit forum goed gaan houden ga ik nu niet strooien met jouw paradepaardje dat er maar beter gelezen moet worden, en laat ik deze non-discussie voor wat het is.

Wings

Citaat van: Matthijs op 07 december 2015 - 21:21:02
Citaat van: Wings op 07 december 2015 - 20:39:58
Citaat van: Perton op 07 december 2015 - 20:03:59
Waar in godsnaam lees je negativisme in Matthijs zijn post? Doe es niet zo ontzettend calimero-achtig.

Nja, misschien is negativisme ietwat overtrokken, maar ik bemerk dat er een soort van afgunst heerst op het moment dat de prestaties van Max bejubeld worden. Vaak wordt dan gerefereerd aan 'zijn fans' of 'chauvinisme' terwijl Max gewoon erkenning krijgt voor dat wat hij heeft laten zien. En niet alleen op Nederlandse sites.

Volgens mij lees je teveel in mijn post. Ik constateer alleen dat op een internationale website als F1Fanatic de Overtake of the Year-polls wordt gedomineerd door Nederlanders die op Verstappen stemmen.

Daarmee insinueer je dat het winnen van de award meer te maken heeft met de stemmers dan met de inhaalactie. Dat bedoel ik dus met een label ergens aan willen hangen.

Wings

Citaat van: gloudiesaurus op 07 december 2015 - 21:31:36
Citaat van: Sphinx op 07 december 2015 - 21:03:05
Dat bij negatievere post "de fans" er vaak met de haren bijgesleept worden valt me idd ook. Maar ach, het is een typisch NL's trekje om heel vlug te denken "Doe maar gewoon... " enz. Max zelf doet dat ook, dus ik zie geen probleem, en ik ga dan ook geen problemen zoeken waar die er nog niet zijn.

Tsjah terwijl we met z'n allen gewoon blij moeten zijn met zo'n mega Nederlands Formule 1-talent wat we in jaren niet gehad hebben.

Dat ook. Maar dat laat onverlet dat Max gewoon meer dan prima presteert. Maar zodra je dat erkent wordt er een label aan gehangen. Ik weet niet hoe vaak de term 'chauvinisme' voorbij is gekomen bij deze erkenning van zijn prestaties. 

Wings

Citaat van: Perton op 08 december 2015 - 10:47:22
Niemand zegt dan ook dat ie em alleen maar won door Nederlanders.

Dat zegt Matthijs wel degelijk. Als een poll wordt gedomineerd door een bevolkingsgroep die op hun landgenoot stemmen kan ik moeilijk anders vinden Perton.

CitaatIk constateer alleen dat op een internationale website als F1Fanatic de Overtake of the Year-polls wordt gedomineerd door Nederlanders die op Verstappen stemmen.