Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Pancake Shield

Citaat van: Hamilton#44 op 07 december 2015 - 11:44:00
Citaat van: Jehoentelaar op 03 december 2015 - 17:11:46
Nederlanders zitten bovengemiddeld vaak en veel op Twitter lees ik wel eens, dus die fanbase heeft een significante invloed. Maar ik ben het verder niet oneens met jullie dat het ook van buitenaf heeft moeten komen.

Dat Nederlanders veel op Twitter zitten geloof ik maar het aantal actieve Nederlanders op twitter zal altijd veel minder zijn dan het aantal actieve Fransen, Engelsen, Duitsers, Noord/Zuid-Amerikanen ect. Simpelweg omdat er nu eenmaal veel minder Nederlanders zijn op deze aardbol.
Dat Nederlanders een internationale stemming dus zodanig kunnen beïnvloeden dat de uitslag significant anders zal zijn lijkt mij uitgesloten. :)
Daarnaast staat Verstappen inmiddels te boek als mega F1 talent met fantastische inhaalacties en een aantal foutloze races dus waarom alleen Nederlanders dat op zou vallen ontgaat mij even.  :)

Mwah, Nederland is een van de meest actieve Twitter-landen ter wereld (dat is ooit onderzocht). Ik geloof dat alleen de VS en Japan boven Nederland stonden. Nu zal ik geen betoog houden over hoe het feit dat er minder Nederlanders zijn niet per se hoeft te betekenen dat er ook minder Nederlandse Twitteraars zijn dan bv Franse, maar goed. Een fandom is wel heel goed in staat om een uitslag goed te kunnen beinvloeden overigens. Ik bedoel kijk hier in Nederland bv maar eens naar toen Voetbal International de Televizier Ring won of al die andere 'nep'-verkiezingen. Als men goed kan organiseren dan kun je echt heel makkelijk een uitlag manipuleren. Nu wil ik niet zeggen dat het de hoofdreden is dat Verstappen die verkiezing gewonnen heeft. Maar gezien het groot aantal Nederlanders dat actief is op social media kunnen ze ook zo een legertje optrommelen. Ik bedoel als jij van een vriend een linkje krijgt of je aub op hem wilt stemmen of hem wilt helpen om iets te laten winnen is de kans vrij groot dat je stemt ook al zou je het onderwerp niet kennen, want ja het is toch maar twee klikjes.

Nogmaals ik zeg niet dat het de oorzaak is dat Verstappen gewonnen heeft, maar ik weet zeker dat het wel een klein handje geholpen heeft.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

gloudiesaurus

Citaat van: Perton op 07 december 2015 - 01:36:23
O geen hard feelings hoor, misschien kwam het via een scherm ook wat lulliger over dan ik zelf bedoelde. Ik wist ook wel dat jij het niet lullig bedoelde ;)


Maar ik moet bekennen dat ik ook niet wist dat het FIA-gala afgelopen vrijdag was. In eerdere jaren wist ik wel altijd wanneer het zou zijn. Als ik dan op Joe Saward zijn blog lees dat het een evenement is waarbij vooral heel veel bobo's zijn uitgenodigd, dan lijkt het ook inderdaad meer een ons kent ons-gebeuren te zijn dan echt een leuk gala.

Vroeger werd het nog wel eens uitgezonden op Eurosport. Maar heb het daar ook niet voorbij zien komen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Overigens is Verstappen ook rookie of the year bij de Autosport Awards van Autosport:
http://www.gppits.net/nieuws/verstappen_rookie_of_the_year_bij_autosport_awards/

Voor de Le Mans winnaars Tandy en Bamber zelfs, wow..
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Hamilton#44

Citaat van: Pancake Shield op 07 december 2015 - 14:27:55
Mwah, Nederland is een van de meest actieve Twitter-landen ter wereld (dat is ooit onderzocht). Ik geloof dat alleen de VS en Japan boven Nederland stonden. Nu zal ik geen betoog houden over hoe het feit dat er minder Nederlanders zijn niet per se hoeft te betekenen dat er ook minder Nederlandse Twitteraars zijn dan bv Franse,

Er zijn bijna 17 miljoen Nederlanders, laten we zeggen dat er daarvan 1,5 miljoen actief twitteren, dan zijn we heel schappelijk denk ik. En laten we zeggen dat een kwart daarvan de moeite neemt om op Max te stemmen, dan hebben we het over 375.000 mensen. Let op, dit zijn allemaal ruime aantallen. Als jij werkelijk denkt dat je met dat aantal een internationale stemming kan beïnvloeden heeft verdere discussie geen zin.  :) 


Citaat
Nogmaals ik zeg niet dat het de oorzaak is dat Verstappen gewonnen heeft, maar ik weet zeker dat het wel een klein handje geholpen heeft.

Dus wat is nu je punt dan? Je spreekt jezelf vier keer tegen in 1 post?  ;)

ChiefNLSF

Tuurlijk heeft het geholpen, maar niet van doorslaggevende aard.

Hamilton#44

Allicht, elke stem helpt, maar wat heeft het dan voor nut om het steeds te vermelden als het toch niet doorslaggevend is voor de uitslag? Dat komt op mij over als afgunst.  :)

Sphinx

Ik denk dat de UK erg belangrijk is geweest in dit verhaal. Als je bij de fanboost polls van de Formule E kijkt, zie je altijd minstens 2 Britse coureurs opduiken (meestal Bird en Turvey). De Britten stemmen vrij vaak op dit soort verkiezingen (autosport.com is in hoofdzaak ook Brits) en als er geen Brit te kiezen valt in de F1 stemmen ze vaak op wie BBC/SKY Dus je zou kunnen beweren dat Max dankzij de BBC en SKY die nogal Max-fan zijn geworden heeft gewonnen. Best verrassend eigenlijk, ik had nl. Tandy verwacht.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Perton

Citaat van: gloudiesaurus op 07 december 2015 - 15:39:12
Overigens is Verstappen ook rookie of the year bij de Autosport Awards van Autosport:
http://www.gppits.net/nieuws/verstappen_rookie_of_the_year_bij_autosport_awards/

Voor de Le Mans winnaars Tandy en Bamber zelfs, wow..
Dat ie voor die 2 eindigt, is niet zo gek. Ik denk dat het gros van de mensen, ook Autosport-lezers, vooral weet dat Hülkenberg Le Mans heeft gewonnen. Als je mij uit het niets zou vragen wie zijn teamgenoten waren, zou ik het ook niet zo 1, 2, 3 weten.

Jehoentelaar

Citaat van: Hamilton#44 op 07 december 2015 - 11:44:00
Citaat van: Jehoentelaar op 03 december 2015 - 17:11:46
Nederlanders zitten bovengemiddeld vaak en veel op Twitter lees ik wel eens, dus die fanbase heeft een significante invloed. Maar ik ben het verder niet oneens met jullie dat het ook van buitenaf heeft moeten komen.

Dat Nederlanders veel op Twitter zitten geloof ik maar het aantal actieve Nederlanders op twitter zal altijd veel minder zijn dan het aantal actieve Fransen, Engelsen, Duitsers, Noord/Zuid-Amerikanen ect. Simpelweg omdat er nu eenmaal veel minder Nederlanders zijn op deze aardbol.
Dat Nederlanders een internationale stemming dus zodanig kunnen beïnvloeden dat de uitslag significant anders zal zijn lijkt mij uitgesloten. :)
Daarnaast staat Verstappen inmiddels te boek als mega F1 talent met fantastische inhaalacties en een aantal foutloze races dus waarom alleen Nederlanders dat op zou vallen ontgaat mij even.  :)

Dat laatste is logisch dat het je ontgaat want dat zeg ik nergens. Verder klopt het qua absolute aantallen maar we snappen allemaal best dat de populariteit van een sociaal medium per land en regio verschilt.

Jehoentelaar

Citaat van: Hamilton#44 op 07 december 2015 - 16:26:42
Citaat van: Pancake Shield op 07 december 2015 - 14:27:55
Mwah, Nederland is een van de meest actieve Twitter-landen ter wereld (dat is ooit onderzocht). Ik geloof dat alleen de VS en Japan boven Nederland stonden. Nu zal ik geen betoog houden over hoe het feit dat er minder Nederlanders zijn niet per se hoeft te betekenen dat er ook minder Nederlandse Twitteraars zijn dan bv Franse,

Er zijn bijna 17 miljoen Nederlanders, laten we zeggen dat er daarvan 1,5 miljoen actief twitteren, dan zijn we heel schappelijk denk ik. En laten we zeggen dat een kwart daarvan de moeite neemt om op Max te stemmen, dan hebben we het over 375.000 mensen. Let op, dit zijn allemaal ruime aantallen. Als jij werkelijk denkt dat je met dat aantal een internationale stemming kan beïnvloeden heeft verdere discussie geen zin.  :)

Waarop baseer je die cijfers? Bron? Ben best benieuwd, en dat is niet om flauw te doen maar ik kan zelf ook geen gegevens meer hierover vinden.


Citaat
Citaat
Nogmaals ik zeg niet dat het de oorzaak is dat Verstappen gewonnen heeft, maar ik weet zeker dat het wel een klein handje geholpen heeft.

Dus wat is nu je punt dan? Je spreekt jezelf vier keer tegen in 1 post?  ;)

Want de gulden middenweg als standpunt innemen is niet mogelijk?

Wings

Citaat van: Matthijs op 07 december 2015 - 12:34:01
En toch heb ik het gevoel dat diverse polls worden beïnvloed door Nederlandse stemmers. Neem bij voorbeeld Driver of the weekend of Overtake of the year op F1Fanatics. Daar zijn opvallend veel mensen met een Nederlandse profielnaam actief en die stemmen bijna zonder uitzondering allemaal op Verstappen.

Wat is dat toch met dat negativisme richting Max. Vaak lijkt het alsof iedere lofzang een naamkaart moet hebben.

Perton

Waar in godsnaam lees je negativisme in Matthijs zijn post? Doe es niet zo ontzettend calimero-achtig.

Robbert65

Citaat van: Hamilton#44 op 07 december 2015 - 11:44:00
Citaat van: Jehoentelaar op 03 december 2015 - 17:11:46
Nederlanders zitten bovengemiddeld vaak en veel op Twitter lees ik wel eens, dus die fanbase heeft een significante invloed. Maar ik ben het verder niet oneens met jullie dat het ook van buitenaf heeft moeten komen.

Dat Nederlanders veel op Twitter zitten geloof ik maar het aantal actieve Nederlanders op twitter zal altijd veel minder zijn dan het aantal actieve Fransen, Engelsen, Duitsers, Noord/Zuid-Amerikanen ect. Simpelweg omdat er nu eenmaal veel minder Nederlanders zijn op deze aardbol.
Dat Nederlanders een internationale stemming dus zodanig kunnen beïnvloeden dat de uitslag significant anders zal zijn lijkt mij uitgesloten. :)
Daarnaast staat Verstappen inmiddels te boek als mega F1 talent met fantastische inhaalacties en een aantal foutloze races dus waarom alleen Nederlanders dat op zou vallen ontgaat mij even.  :)

Ik dacht dat ik dat van die fanbase op Twitter al wel voldoende ontkracht had met die lijst die op de vorige pagina staat? Max Verstappen is een middenmoter qua volgers op Twitter in vergelijking met andere coureurs
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

#5128
Citaat van: Jehoentelaar op 07 december 2015 - 19:28:02
Citaat van: Hamilton#44 op 07 december 2015 - 16:26:42
Citaat van: Pancake Shield op 07 december 2015 - 14:27:55
Mwah, Nederland is een van de meest actieve Twitter-landen ter wereld (dat is ooit onderzocht). Ik geloof dat alleen de VS en Japan boven Nederland stonden. Nu zal ik geen betoog houden over hoe het feit dat er minder Nederlanders zijn niet per se hoeft te betekenen dat er ook minder Nederlandse Twitteraars zijn dan bv Franse,

Er zijn bijna 17 miljoen Nederlanders, laten we zeggen dat er daarvan 1,5 miljoen actief twitteren, dan zijn we heel schappelijk denk ik. En laten we zeggen dat een kwart daarvan de moeite neemt om op Max te stemmen, dan hebben we het over 375.000 mensen. Let op, dit zijn allemaal ruime aantallen. Als jij werkelijk denkt dat je met dat aantal een internationale stemming kan beïnvloeden heeft verdere discussie geen zin.  :)

Waarop baseer je die cijfers? Bron? Ben best benieuwd, en dat is niet om flauw te doen maar ik kan zelf ook geen gegevens meer hierover vinden.


Citaat
Citaat
Nogmaals ik zeg niet dat het de oorzaak is dat Verstappen gewonnen heeft, maar ik weet zeker dat het wel een klein handje geholpen heeft.

Dus wat is nu je punt dan? Je spreekt jezelf vier keer tegen in 1 post?  ;)

Want de gulden middenweg als standpunt innemen is niet mogelijk?

Ik heb de volgersaantallen van de officiele twitteraccounts van de belangrijkste F1 coureurs maar eens op een rij gezet. Dan zie je, dat er heel grote verschillen zijn tussen de gevestigde rijders en de opkomende namen. (Kimi Räikönnen heeft geen officieel / eigen twitteraccount.)

@max33verstappen 177.821
@lewishamilton 3.078.083
@nicorosberg 1.110.854
@officialvettel 51.163
@RGrosjean 517.069
@HulkHulkenberg 461.209
@SchecoPerez 838.296
@MassaFelipe19 771.128
@ValtteriBottas 238.149
@JensonButton 2.301.310
@alo_official 2.331.720
@carlossainz 186.243
@pastormaldo 705.306
@ericsson_marcus 74.326
@felipeNasr 53.930

kopietje van mijn post 2 pagina's terug. De cijfers zijn van vrijdag. Inmiddels heeft Max ongeveer 3500 volgers meer geloof ik...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Wings

Citaat van: Perton op 07 december 2015 - 20:03:59
Waar in godsnaam lees je negativisme in Matthijs zijn post? Doe es niet zo ontzettend calimero-achtig.

Nja, misschien is negativisme ietwat overtrokken, maar ik bemerk dat er een soort van afgunst heerst op het moment dat de prestaties van Max bejubeld worden. Vaak wordt dan gerefereerd aan 'zijn fans' of 'chauvinisme' terwijl Max gewoon erkenning krijgt voor dat wat hij heeft laten zien. En niet alleen op Nederlandse sites.