Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Jehoentelaar

Nederlanders zitten bovengemiddeld vaak en veel op Twitter lees ik wel eens, dus die fanbase heeft een significante invloed. Maar ik ben het verder niet oneens met jullie dat het ook van buitenaf heeft moeten komen.

Robbert65

Ik heb de volgersaantallen van de officiele twitteraccounts van de belangrijkste F1 coureurs maar eens op een rij gezet. Dan zie je, dat er heel grote verschillen zijn tussen de gevestigde rijders en de opkomende namen. (Kimi Räikönnen heeft geen officieel / eigen twitteraccount.)

@max33verstappen 177.821
@lewishamilton 3.078.083
@nicorosberg 1.110.854
@officialvettel 51.163
@RGrosjean 517.069
@HulkHulkenberg 461.209
@SchecoPerez 838.296
@MassaFelipe19 771.128
@ValtteriBottas 238.149
@JensonButton 2.301.310
@alo_official 2.331.720
@carlossainz 186.243
@pastormaldo 705.306
@ericsson_marcus 74.326
@felipeNasr 53.930




"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Perton

Denk dat ik zelf voor die van Pérez gekozen zou hebben, maar Verstappen is mij om het even gelukkig.

Robbert65

http://verstappen.nl/?locatie=bericht&id=9482

Max legt de lat wel heel hoog voor zichzelf voor komend jaar. Met een inferieure Ferrarimotor mag je ervan uitgaan, dat STR voorbijgereden zal worden door Sauber, of toch bijgehaald zal worden door Sauber waar ze wel de 2016 spec tot hun beschikking hebben. Dan rijdt Manor met een door Ferrari ondersteund chassis met een Mercedesmotor en verder een Williams aandrijflijn. Op papier staat STR er slechter voor dan dit jaar en dan wil Max podium halen en zijn puntenaantal verdubbelen? Dat zijn pittige doelstellingen!
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Matthijs

Citaat van: Robbert65 op 04 december 2015 - 13:26:43Op papier staat STR er slechter voor dan dit jaar
Daar ben ik het niet mee eens. Een plus van 80 pk en een grote vooruitgang in betrouwbaarheid, ik moet nog maar eens zien hoeveel teams een dergelijke stap maken in de winter. Ik denk dus juist dat STR er volgend jaar beter voor staat dan nu. Zorgenkind zal de ontwikkeling van de motoren worden, die zal bij STR wellicht helemaal stil staan.

Robbert65

ten opzichte van de concurrentie bedoelde ik. In relatieve zin dus. Waarom beschreef ik hierboven.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Kootje

Ik denk dat het wel mee zal vallen met die terugval.

Ten opzichte van de huidige Renault gaan ze er sowieso flink op vooruit, dus zal Renault al met 'n significant betere motor moeten komen wil STR niet RBR (die ze met gelijke krachtbron al geregeld de baas waren) en LOTUS (die nu nog het voordeel van de Mercedes motoren had) niet voorbijstreven.
Sauber waren ze nu, met 'n inferieure power-unit, al te snel af. Dus hoewel zij de 2016 spec krijgen, zullen die zich eerst chassistechnisch gezien aanzienlijk moeten verbeteren. Maar ja ... dat kost geld en dat heeft Sauber niet.
Manor gaat dat gat van soms 4 seconden echt niet dichten. Ook niet als ze dat Ferrari chassis, die Williams aandrijflijn en Mercedes power-unit perfect weten te integreren. Dat moet ik sowieso nog maar zien, maar zelfs als ze dat lukt zal het niet genoeg zijn om zich in het middenveld te nestelen. Ze zullen hooguit de aansluiting met de staart van het veld maken.

Van het Haas team verwacht ik, ondanks dat ik eerder anders beweerde, dan al iets meer. Hun wel heel erg nauwe samenwerking met Ferrari, maakt ze bijna 'n B-team zoals STR zelf. Zij kunnen nog weleens gaan verrassen, al moet dat dan wel van Grosjean gaan komen.
En dan is er nog McLaren. Krijgt Honda hun ERS op orde, dan kan STR nog weleens 'n flinke kluif aan ze gaan krijgen.

Al met al zie ik op voorhand STR gewoon weer op dezelfde plek rondrijden, maar zijn het juist de teams er omheen die veranderen. RBR en LOTUS achteruit, McLaren en het nieuwe Haas F1 ervoor. Wellicht kijk ik er na de wintertests weer anders tegenaan, maar voor nu ...


Wat Max z'n doelstelling betreft denk ik dan ook dat deze nog niet eens zo gek is. Nu was hij al 'n paar keer dicht bij het podium, dus met 'n beetje mazzel valt dat laatste puzzelstukje ook 'n keer op z'n plek. Nog iets beter kwalificeren en net wat minder foutjes maken, dan komen die extra punten vanzelf. Aan de betrouwbaarheid, wat hem dit seizoen best wat gekost heeft, zal het iig niet liggen.

gloudiesaurus

Toro Rosso krijgt er naar verluidt 80 PK bij ten op zichtte van nu.
Grote vraag is nu hoeveel progressie Ferrari, Renault, en Mercedes volgend jaar maken.

1 ding is zeker, Toro Rosso is het enige team met een 2015-motor.
Sauber en Haas zullen motorisch een voordeel hebben. Al verwacht ik dat Sauber qua chassis minder zal zijn tov Toro Rosso. Over Haas durf ik niets te zeggen...

Manor heeft ook een flinke achterstand. Daarnaast lijkt me dat Lotus ook niet lekker ontwikkelt nu. Grote vraag is ook of McLaren zoveel zal winnen met Honda.
En dan heb je nog Red Bull met de Renault-motor.

Wellicht dat de Ferrari-motor nog niet zo'n slechte zet is. Al had ik liever een 2016-Ferrari motor voor Max, of liever nog een Mercedes, gehad.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Matthijs

Citaat van: Robbert65 op 04 december 2015 - 15:28:37
ten opzichte van de concurrentie bedoelde ik. In relatieve zin dus. Waarom beschreef ik hierboven.
Ja ten opzichte van de concurrentie gaan ze er ook 80 pk op vooruit. Ik verwacht niet dat Sauber er 80 pk bij krijgt. Bovendien waren die dit jaar met 80 pk meer dan STR al geen partij, dus waarom wel als het verschil nog maar (pakweg) 30 pk is?

Robbert65

Citaat van: Matthijs op 04 december 2015 - 19:48:11
Citaat van: Robbert65 op 04 december 2015 - 15:28:37
ten opzichte van de concurrentie bedoelde ik. In relatieve zin dus. Waarom beschreef ik hierboven.
Ja ten opzichte van de concurrentie gaan ze er ook 80 pk op vooruit. Ik verwacht niet dat Sauber er 80 pk bij krijgt. Bovendien waren die dit jaar met 80 pk meer dan STR al geen partij, dus waarom wel als het verschil nog maar (pakweg) 30 pk is?
Sauber heeft natuurlijk ook gekeken naar de concurrentie in dit jaar, die gaan met een betere auto komen toch? Verder rijden ze met de 2016 spec motor. Normaal gesproken lopen ze hard in op STR,. Nou ja, het is allemaal koffiedikgedoe. Wachten tot maart voor we iets zinnigs kunnen zeggen. Helaas. Voor mij blijft de vraag: waarom wel Sauber en Manor een 16 spec leveren en STR niet? Malloterig gedoe is het, politiek gezemel, kinnesinne, schoolpleingedrag, gebrek aan zelfvertrouwen, gemier van bangeriken.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

T E LE G R A A F vr 04 dec 2015, 22:29
Ereprijzen voor Max Verstappen

Van onze Telesportredactie

Max Verstappen stond in het middelpunt tijdens het FIA-gala. De jonge coureur, die afgelopen jaar furore maakte in de Formule 1, mocht 3 ereprijzen in ontvangst nemen, waaronder de prestigieuze titel Persoonlijkheid van het Jaar.
Naast 'Persoonlijkheid van het Jaar', waar hij onder meer wereldkampioen Lewis Hamilton en diens ploeggenoot Nico Rosberg versloeg, werd Verstappen ook verkozen tot 'Rookie van het Jaar' en werd zijn inhaalactie op Nasr tijdens de Grand Prix van Spa bekroond met de 'Inhaalactie van het Jaar'. Die laatste titel wist Verstappen vorig seizoen ook al op zijn naam te schrijven, toen reed de 18-jarige coureur nog in de Formule 3.
Verstappen bekroonde zijn debuut in de koningsklasse van de autosport met onder meer 2 vierde plaatsen. In totaal harkte hij 49 WK-punten binnen in zijn bolide van Toro Rosso.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

lieven

Citaat van: Robbert65 op 04 december 2015 - 23:07:08
Citaat van: Matthijs op 04 december 2015 - 19:48:11
Citaat van: Robbert65 op 04 december 2015 - 15:28:37
ten opzichte van de concurrentie bedoelde ik. In relatieve zin dus. Waarom beschreef ik hierboven.
Ja ten opzichte van de concurrentie gaan ze er ook 80 pk op vooruit. Ik verwacht niet dat Sauber er 80 pk bij krijgt. Bovendien waren die dit jaar met 80 pk meer dan STR al geen partij, dus waarom wel als het verschil nog maar (pakweg) 30 pk is?
Sauber heeft natuurlijk ook gekeken naar de concurrentie in dit jaar, die gaan met een betere auto komen toch? Verder rijden ze met de 2016 spec motor. Normaal gesproken lopen ze hard in op STR,. Nou ja, het is allemaal koffiedikgedoe. Wachten tot maart voor we iets zinnigs kunnen zeggen. Helaas. Voor mij blijft de vraag: waarom wel Sauber en Manor een 16 spec leveren en STR niet? Malloterig gedoe is het, politiek gezemel, kinnesinne, schoolpleingedrag, gebrek aan zelfvertrouwen, gemier van bangeriken.

Misschien mochten ze niet van grote broer RB?
Dit jaar kon STR al regelmatig voor RB rijden.
Stel u voor dat STR volkgend jaar een 2016 Ferrari motor hebben en ze altijd voor RB eindigen, dat zou RB nooit toelaten!

Kootje

Of Ferrari ziet in STR 'n bedreiging en in Sauber en Haas niet. Om diezelfde reden wouden ze,evenals Mercedes, ook al niet hun nieuwste spec aan RBR leveren. En gelijk hebben ze, want waarom zou je de concurentie helpen?

Perton

Een f1-rookie wint meteen drie fia-wards, maar er is nauwelijks aandacht voor op buitenlandse sites. Dat verbaast me een beetje.