Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Mickey

Citaat van: Perton op 28 november 2015 - 14:41:48
10-9 dus voor de mensen die daar de afgelopen weken zoveel waarde aan hechtten.

Ik had toch mooi even de p in. Totdat Rosberg zes op rij neerzette,  maakte een hoop goed. :) #onbelangerijkestatistiek

Fietser

Ik hecht er zeker wel waarde aan. Ik houd nml. van kwalificaties, van dat ene ultieme rondje. En daar ben ik vast niet de enige in, want alle media hadden het in de aanloop naar deze kwalificatie over die 9-9 stand. Logisch daarom dat de coureur (en zijn achterban) die aan het kortste eind trok, direct verklaarde dat hij best tevreden is en dat het niet al te veel waarde heeft en dat hij er zich niet druk over maakt. Ik zou dat ook zeggen. Maar als je alle nuances vergeet (en dat doet iedereen na verloop van tijd) dan blijft overeind dat Sainz het kwalificatieduel met zijn teamgenoot in 2015 heeft gewonnen! Dat telt gewoon. Jaja, ik weet dat dit slechts een onderdeel is van het geheel, maar in dit wereldje houdt men niet van verliezen, zeker niet van iemand met gelijk materiaal.
Als Spanjaard vind ik dit een feestje waard. Als Nederlander zeg ik, dit heeft niet al te veel waarde want het gaat om de punten in de race. Daar zit wat in, maar het STR-kwalificatieduel 2015 kent slecht 1 winnaar. Dit is zo eervol dat de winnaar (desnoods stiekem) 'yes!' roept, en de verliezer binnensmonds 'shit' mompelt.
Afijn, op naar de start van deze GP, straks in Abu Dhabi. Hopelijk dat Max Verstappen (dit is immers zijn topic) na afloop 'yes!' roept. Maar 9-10 blijft het.

Wings

Citaat van: Perton op 28 november 2015 - 14:41:48
10-9 dus voor de mensen die daar de afgelopen weken zoveel waarde aan hechtten.

Graapig. Want ik heb weken lang niks gelezen hierover en was erg benieuwd of het nu wel zou worden aangesneden nu Sainz Max fair en square verslagen heeft. En zie hier het resultaat. Het verwijt dat gemaakt is (en wie de schoen trekt hem aan, ik reageer wel op Perton in dit draadje maar bedoel het forumbreed) jegens de Verstappen-fans ten spijt. Nu Sainz weer eens sneller is, zie ik toch dat her en der die knuppel weer in dat hoenderhok wordt gegooid. Maar net zoals werd voorspeld dat er een pro-Verstappen-invasie zou ontstaan is het andersom net zo. En dat blijkt wel weer.

Wings

Citaat van: Fietser op 29 november 2015 - 10:36:12
Ik hecht er zeker wel waarde aan. Ik houd nml. van kwalificaties, van dat ene ultieme rondje. En daar ben ik vast niet de enige in, want alle media hadden het in de aanloop naar deze kwalificatie over die 9-9 stand. Logisch daarom dat de coureur (en zijn achterban) die aan het kortste eind trok, direct verklaarde dat hij best tevreden is en dat het niet al te veel waarde heeft en dat hij er zich niet druk over maakt. Ik zou dat ook zeggen. Maar als je alle nuances vergeet (en dat doet iedereen na verloop van tijd) dan blijft overeind dat Sainz het kwalificatieduel met zijn teamgenoot in 2015 heeft gewonnen! Dat telt gewoon.

Niet als je dat niet doortrek in races. De netten worden opgehaald wordt de balans pas opgemaakt. Zo is het een leuk gegeven dat iemand harder schiet dan Messi maar wat is het waard als je nog niet eens de helft van de doelpunten maakt die hij maakt? Zo zal niemand meer roepen dat Massa in kwalificatie duel nauwelijks onderdeed voor Alonso als we het hebben over de jaren dat zijn samen bij Ferrari reden. Dat zelfde geldt voor Hamilton en Rosberg. Overigens zie ik dit soort gegevens alleen maak voorbij komen als wordt gepraat over wie beter was in de strijd om het onderling duel. Omdat dit gegeven niet op zichzelf staat vind ik dat sowieso een non-argument. Het zelfde als een voetballer harder schiet dan een ander. Leuk, mag ook gezegd worden, maar voegt verder niks toe.

CitaatJaja, ik weet dat dit slechts een onderdeel is van het geheel, maar in dit wereldje houdt men niet van verliezen, zeker niet van iemand met gelijk materiaal.

Dat zeker alleen wanneer ben je een verliezer? Verstappen heeft 49 punten en staat 11de in het kampioenschap, Sainz 15de met minder dan de helft aan punten (18 stuks).

CitaatAls Spanjaard vind ik dit een feestje waard. Als Nederlander zeg ik, dit heeft niet al te veel waarde want het gaat om de punten in de race. Daar zit wat in, maar het STR-kwalificatieduel 2015 kent slecht 1 winnaar. Dit is zo eervol dat de winnaar (desnoods stiekem) 'yes!' roept, en de verliezer binnensmonds 'shit' mompelt.
Afijn, op naar de start van deze GP, straks in Abu Dhabi. Hopelijk dat Max Verstappen (dit is immers zijn topic) na afloop 'yes!' roept. Maar 9-10 blijft het.

Ik denk dat als je als Spanjaard 'yes' roep dat je het spel niet begrijpt. Datzelfde zeg ik tegen de lofzang voor Max omdat Max op P2 staat na een vrije training. Dit soort dagsuccessen voegen weinig toe aan het grote geheel als de balans wordt opgehaald. 


gloudiesaurus

Een van zijn mindere races van dit seizoen vandaag.

Hij verremdde zich. En die extra stop kostte heel veel. Daarna een duel met Button, die had hij toen beter kunnen laten gaan. En vervolgens nog de blauwe vlaggen negeren voor Lewis Hamilton.

Jammer, want na de 1e stop was hij sneller als Sainz en had hij dat gat kunnen uitbouwen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Van Wijk

Mee eens gloudie, al hoewel ik het gevecht met Button wel leuk vond.
Button ( waar ik heel veel sympathie voor heb ) die het gevecht eens lekker aan kan gaan met " rookie " max verstappen. Button zal Max echt niet in de vangrails duwen, maar hij laat het kaas ook niet van zijn brood pikken als het om een positie gaat.

gloudiesaurus

De inhaalacties op de Sauber's waren ook heel mooi.

Zonde alleen dat Verstappen zich verremde. Zonder die extra pitstop had hij weg kunnen rijden bij Sainz.
Kans is groot dat hij dan alsnog buiten de punten was gevallen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Fietser

#5032
Citaat van: Fietser op 29 november 2015 - 10:36:12
Ik denk dat als je als Spanjaard 'yes' roep dat je het spel niet begrijpt. 

Ik denk dat als je dit niet begrijpt, je 'de mens an sich' niet begrijpt.

Robbert65

Inderdaad, op dat moment was Max gewoon sneller, Ferrari deed het later ook, omdat Kimi sneller was. Overigens was deze race een mooie oefening in nederigheid voor Max en alle mensen die roepen dat Max binnen twee jaar wel even wereldkampioen wordt. Winnen in de F1 is heel erg moeilijk én je moet het geluk hebben dat je de juiste chemie hebt met het team waar je rijdt en met je neus is de boter van een winnende package vallen. Wel weer twee prachtige inhaalacties in die chicane. Vooral genoten van die inhaalrace van Vettel en de constante gevechten in het middenveld met Grosjean en Sainz, Hulkenberg, Button etc...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Hamilton#44

En slechte race maar zelf dan is het nog niet echt slecht.  :)

Van Wijk

Volgens mij was zijn start ook waanzinnig.( of ik moet het verkeerd gezien hebben ).
Hij pakte volgens mij 2 a 3 plaaten in het eerste gedeelte.
In de strijd verloor hij de gewonnen plaatsen weer voor het eind van de eerste ronde ?

Wings

Citaat van: Van Wijk op 30 november 2015 - 19:43:49
Volgens mij was zijn start ook waanzinnig.( of ik moet het verkeerd gezien hebben ).
Hij pakte volgens mij 2 a 3 plaaten in het eerste gedeelte.
In de strijd verloor hij de gewonnen plaatsen weer voor het eind van de eerste ronde ?

Hij schoot tussen de Williamsen door maar miste vermogen om hun voor te blijven.

Matthijs


Van Wijk

Citaat van: Matthijs op 30 november 2015 - 20:14:40
Dat was Sainz...

Daar twijfel ik dus over...heb iemand toevallig de beelden her bekeken?
Ik zag onboard beelden bij Bottas of Massa en er kwam in bocht drie toch echt een STR heel mooi buiten om.
Volgens mij was het Max die zoals Wings zegt, later weer ingehaald werd.

Robbert65

nee hoor, je zag Sainz tussen die Willams' doorschieten.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel