Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Robbert65

#4935
De mannen en vrouwen van Sky Sports zetten vandaag een cadeautje voor de Verstappenfans in elkaar :D

http://www.skysports.com/f1/news/31381/10056850/watch-when-max-attacks-verstappens-top-2015-overtakes
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Kootje

Beetje te vroeg, ik bedoel ... wie weet wat hij in Brazilië en Abu Dhabi nog laat zien. Misschien moet het mooiste nog komen.

Robbert65

laten we het hopen. Dan maken ze er vast nog eentje hoor...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel


Hamilton#44

Alleen Hamilton meer punten? Ook wel wat overdreven of niet?  :)

maxif1

Dat vind ik eigenlijk ook, en Sainz mag ook wel wat hoger staan!

Perton

Citaat van: Hamilton#44 op 06 november 2015 - 13:25:29
Alleen Hamilton meer punten? Ook wel wat overdreven of niet?  :)
Weet ik niet. Er zijn dit jaar weinig coureurs die consistent echt op hoog niveau presteren. Dat zijn eigenlijk alleen Hamilton, Verstappen en Vettel, en dat is dan ook de top drie bij Sky. De rest van het veld presteert wat wisselvallender, dan is het niet gek dat het gemiddelde ook wat lager ligt. De pieken van andere coureurs zijn wellicht een 8 of 9, de pieken van Verstappen en Hamilton, en in mindere mate van Vettel, zijn een 10. Als hun dalen dan ook nog eens relatief hoog zijn (met hier en daar een keer een uitzondering, zoals Monaco voor Verstappen of Mexico voor Vettel) dan blijft het gemiddelde ook vrij hoog.

Ik zeg niet dat ik het verder eens ben met de beoordelingen van Sky (volgens mij zijn die vaak ook nogal chauvinstisch richting Hamilton, althans, dat wordt mij verteld, geen idee of het waar is, want ik let nooit op die cijfers), maar ik vind het eigenlijk niet zo gek dat Verstappen zo hoog staat.

Matthijs

Ik vind de beoordelingen van Sky best goed en niet heel erg pro Hamilton. Daar verschillen de meningen over, maar hij is ook moeilijk te beoordelen. Want wat voor cijfer krijgt Hamilton als hij de pole rijdt en de race wint? Een 9 of 10 omdat hij maximaal gepresteerd heeft, of een 7 omdat je dat in een Mercedes mag verwachten? Omgekeerd met Manor. Wat krijgt een coureur die 13e wordt terwijl dat maximaal is?

Waar het om gaat is dat dus buitenlandse media Verstappen ook één van de beste coureurs van het jaar vinden en dat is een flinke prestatie.

gloudiesaurus

Ik vind de scores vrij goed kloppen. En Verstappen heeft fantastisch gereden dit jaar.
En Sainz, tsjah die is ook heel snel maar maakt af en toe fouten. Dat zie je terug in de scores.

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Overigens is het kwalificatieduel tussen Sainz en Verstappen nu 9-8.
Met nog 2 GP's te gaan kan Verstappen het nog in zijn voordeel omdraaien.

Overigens had dit al in het voordeel van Verstappen mogen staan. Zo had hij in België en Italië problemen waardoor hij geen goede kwalificatie kon rijden.
Sainz heeft toch wat minder pech gehad in de kwali.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Matthijs

Ach ja, het is sowieso arbitrair. Zo krijgt Verstappen voor Bahrein, Monaco, Canada en Engeland geen score. Dat is gunstig want een aantal van die races hadden zijn gemiddelde omlaag gehaald.

Hamilton#44

Raikkonen staat echt laag, denk dat Ferrari baalt dat ze hem aanhouden voor 2016. Was deels een beetje mentale steun voor 2015 natuurlijk.

Wings

Goed van Max. Nadeel is dat het verwachtingspatroon zal veranderen.
Verder (dit is toch het Max-topic??) staat Button erg laag. Onterecht.
Doet niks onder voor Alonso.

Romain vind ik niet zo heel bijzonder.
Kvyat had dichterbij Ricciardo mogen staat.
Maakt meer fouten maar heeft minder ervaring.

Contrast tussen Massa en Bottas vind ik belachelijk groot.
Bepaal zelf maar wie verkeerd gepositioneerd staat.

Maldonado zo laag vind ik ook onterecht.
Rijdt een degelijke tweede helft van het seizoen.

Perton

Huh oja ik zie nu pas de n/a'tjes staan bij verstappen. Wat een flauwekul zeg,  iemand niet beoordelen omdat ie fouten maakt. Vind ik voor alle n/a's trouwens

Kootje

#4949
Ben het deels met je eens, maar het gaat natuurlijk niet voor alle NA's op. Een NA krijg je, tot zover ik het zie, wanneer je niet geklasseerd bent. Is dit door materiaalfalen of een crash buiten de schuld van desbetreffend coureur om, dan zou 'n slecht cijfer namelijk niet terecht zijn, maar heeft zijn deelname wellicht niet lang genoeg geduurd om tot ' n beoordeling te komen.. Ik bedoel ... neem Button en Alonso, hoe kan je die eerlijk beoordelen als ze regelmatig niet meer dan 5 rondjes rijden?

Maakt de coureur zelf echter 'n fout waardoor het einde race is, dan had daar wat mij betreft best 'n slecht cijfer tegenover mogen staan. Max bijvoorbeeld, elimineerde zichzelf in Groot-Brittannië , maar krijgt toch 'n NA. Dat had ook 'n dikke onvoldoende mogen zijn. Zelfde geld voor Monaco, al had ik daar nog net 'n voldoende voor gegeven vanwege het vele moois wat hij tot aan z'n uitvalle tentoon spreidde. In die zin ben ik het dus wel met je eens dat zo'n NA geen reden tot het niet beoordelen is, echter hadden ze dat wel per geval moeten bekijken.