Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Matthijs

Citaat van: Jehoentelaar op 03 november 2015 - 12:21:27
Ik vind Kvyat het gevoelsmatig op zich wel aardig doen ten opzichte van Ricciardo dus zou ook geen reden zien om een van hen te vervangen door Verstappen. Rustig afwachten wat 2017 gaat brengen.
Kvyat doet het prima. Vergeet niet dat hij direct vanuit de GP3 debuteerde in de F1, als een 19 jarige. Vervolgens werd hij eigenlijk een jaar te vroeg gebombardeerd als rijder van Red Bull. Hij maakt foutjes, maar dat mag gebeuren bij een onervaren coureur. Vettel kwam ook pas na een race of 20 echt op stoom.

Daarnaast wordt er door veel fans gedaan alsof de STR te min zou zijn voor Verstappen, wat ik belachelijk vind. Ja hij is supergetalenteerd, maar hij is ook nog maar een 18-jarige debutant. Nog een jaartje middenmoot is echt niet verkeerd hoor.

Jehoentelaar

Ik vind het helemaal wel prima eigenlijk. Ricciardo had eigenlijk 'moeten' doorbreken maar daar heeft hij het materiaal niet voor, Kvyat mag inderdaad nog even tijd krijgen en Verstappen kan nog minstens een jaar losgaan in de drukte van het middenveld.

Robbert65

precies, daar krijg je alleen maar leuke races van. Eerst maar eens een motor trouwens...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Hamilton#44

Als ie de kans krijgt om naar een topteam te gaan moet ie het doen natuurlijk maar nu er geen echt serieuze opties zijn, is de beste optie om lekker te blijven zitten waar je zit. Zijn naam is wel gevestigd, volgend jaar zijn teamgenoot weer verslaan en dan de overstap maken naar Red Bull of Ferrari cq Mercedes. Het zal dan meer een kwestie zijn wie hem het liefst wil hebben denk ik.

Perton

Het ligt er ook een beetje aan wat de teams willen. Als Ferrari een niet al te sterke jongen naast Vettel wil, dan zou dat hele verhaal van Grosjean die er via Haas terecht natuurlijk best kunnen en eigenlijk logischer zijn dan Verstappen. Die kan je ook nog wel eens over een jaar of 6 halen, dan is ie ook nog maar 24...

Red Bull is natuurlijk altijd een optie, om logische redenen, maar het hangt er uiteraard ook van af of Verstappen daar wel toekomstperspectief in ziet. Ik denk niet dat hij op een 19e voor een team moet gaan rijden dat aan zijn toekomst werkt (in de zin van bijvoorbeeld een Volkswagen-project aangaan, of met een andere motorenpartner weer de weg naar voren vinden, kijk naar McLaren en Honda dit jaar).

Het zijn alle drie (inclusief Mercedes dus) allemaal prima opties, maar eigenlijk is het Mercedes het enige team waarvan ik niet zo gauw kan bedenken waarom Verstappen er niet terecht zou kunnen. Ja ook daar kan je misschien zeggen dat ze geen al te sterke teamgenoot willen naast Hamilton, maar als dat echt hun tactiek was, hadden ze Rosberg allang een de facto tweede rijder gemaakt. Daarom lijkt het me daar niet aan de orde.

Hamilton#44

Denk dat je met Mercedes of Ferrari wel de veiligste optie hebt. Bij Red Bull heb je natuurlijk altijd die STR jonkies in je nek te hijgen, hetzelfde wat hij nu doet bij Kvyat.  :)

Ferrari of Mercedes is denk ik lood om ijzer wat betreft keuze, met Vettel en Hamilton heb je bij beiden meervoudig kampioenen naast je, die in 1e instantie hoe je het ook wend of keert mentaal de kopman zullen zijn. Dat kan een geluk zijn om je mooi in de luwte omhoog te werken maar het kan ook een vloek zijn dat je op de nummer 2 stek blijft 'hangen', zie bijvoorbeeld Massa naast Alonso en Rosberg naast Hamilton.

Tot nu toe is de carrière van Max prima uitgestippeld geweest dus ze zullen hier ook wel goed over nadenken.  :)

Perton

Citaat van: Hamilton#44 op 03 november 2015 - 15:32:56
Ferrari of Mercedes is denk ik lood om ijzer wat betreft keuze, met Vettel en Hamilton heb je bij beiden meervoudig kampioenen naast je, die in 1e instantie hoe je het ook wend of keert mentaal de kopman zullen zijn.
Klopt, vanuit Verstappen zijn perspectief maakt het inderdaad niet zoveel uit welke van de twee teams hij kiest, maar ik kan me vrij goed voorstellen dat Mercedes wat welwillender tegenover Verstappen staat dan Ferrari. Maar dat heeft natuurlijk met lange termijnvisie te maken, die kan nog wel veranderen in een jaar.

Arthur

De kans dat Ferrari de sport verlaat [zie dreigementen RBR] is natuurlijk kleiner dan dat Mercedes de aardlekschakelaar omgooit. Over het mentale verhaal, ik denk dat als je dat niet trekt het snel voorbij gaat met je titelaspiraties. Dat heb je gewoon nodig, respect voor je teamgenoot prima, maar verder er lak aan hebben en zelf bewijzen dat je hem kunt hebben. Dan maakt het i.d.d. niet uit of het Ferrari of Mercedes is. Maar natuurlijk wil iedere coureur toch een keer in die rode bolide gereden hebben.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Wings

Citaat van: Robbert65 op 02 november 2015 - 21:47:10
Gewoon down to earth blijven, net als Max zelf. Contract is contract. Mocht het allemaal fout aflopen met RBR, dan kan Kimi met pensioen of Max wordt derde rijder bij Mercedes of zo, maak je daar maar geen zorgen over, Max komt er wel.

Is ook zo hoor. Ik ben dan ook niet rouwig maar stiekem had ik het ook niet erg gevonden. Misschien dat ik het zo beter verwoord.

Wings

Citaat van: gloudiesaurus op 02 november 2015 - 21:38:08
Het is jammer dat er bij Red Bull nu niemand vertrekt.
Zo kreeg Kvyat vorig jaar wel zijn Red Bull stoeltje...
Ik denk zelf dat Verstappen er wel klaar voor is.

Maar een jaar extra bij Toro Rosso is ook hartstikke goed voor Verstappen.
Jaartje extra ervaring op doen en wie kan hij met de extra ervaring die hij nu heeft op de circuits volgend jaar nog mooie dingen laten zien.

En als wie weet als ze bij Red Bull Honda motoren krijgen... dan kan Verstappen met een Ferrari-motor (?) het RB zomaar lastig maken. Zoals Vettel ook ooit deed op Monza...

Ik denk zelf ook dat Verstappen prima mee zou kunnen in een Red Bull. Alleen vind ik Kvyat te goed om hem zijn racezit te misgunnen. O en denk nu niet dat ik hem geweldig vind of zo, daarvoor vind ik hem teveel fouten maken, maar ik zie ook dat hij snel is en leuke dingen doet. Dus ik wil wel eens zien hoe hij ontwikkelt komend seizoen. In het meest gunstigste geval maakt hij minder fouten, is hij dus consistenter en kampioenmateriaal.

Hamilton#44

Max heeft het geluk dat Ricciardo in ieder geval niet naar Ferrari zal gaan zolang ene Vettel daar zit.  ;)

Matthijs

Citaat van: Hamilton#44 op 04 november 2015 - 15:28:15
Max heeft het geluk dat Ricciardo in ieder geval niet naar Ferrari zal gaan zolang ene Vettel daar zit.  ;)
Ik denk niet dat Ricciardo opnieuw Vettel weet te verslaan, nu Seb weer zijn mojo terug heeft.

Hamilton#44

Zou kunnen maar denk dat Vettel dat risico niet gaat nemen.  :)
Het zit toch onbewust in je kop dat ie in zijn laatste jaar bij Red Bull toch redelijk te kijk is gezet door Ricciardo.

Robbert65

Nu zet der Seb Kimi te kijk. het kan verkeren...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Perton

Wat ten dele ook iets zegt over Raikkonen, trouwens. Maar dat Vettel dit jaar zijn vorm weer terug heeft, is ook wel duidelijk. Het is voor hem alleen jammer dat Ferrari een beetje in niemansland zit. De rest van de teams zijn geen bedreiging en Mercedes (althans Hamilton, en Rosberg ook zolang die heel blijft) zijn net een stapje te ver naar voren, op wat momentopnames na. Gelukkig zijn die momentopnames er nog wel voldoende, anders zou het me best wel een saai jaar lijken voor Vettel.