Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

C.G. de Beaufort

Max had last van een oververhitte motor :

Verstappen had niet voor de eerste keer dit seizoen te maken met technische mankementen. "Ik kreeg op een gegeven moment met een oververhitte motor te maken en dan wordt het een kwestie van de auto heel houden. In dat opzicht was deze negende plek het hoogst haalbare. Dus daar ben ik wel tevreden mee."

http://www.telegraaf.nl/telesport/autosport/24687465/___Niet_tot_het_uiterste_kunnen_gaan___.html

Groet,

C.G. de Beaufort



Hamilton#44

Denk dat wel meer mensen problemen met oververhitting hadden dus ja dat is altijd gissen.

Als de Ferrari's nog mee deden was ie 11e geworden dus zo'n beste race was het uiteindelijk niet kwa pace.


gloudiesaurus

http://www.gppits.net/nieuws/maximaal_haalbare_-_max_verstappen/

Overhitting van de motor. Zonde. Hij kon de pace van Force India wel volgen.
Had het idee dat hij door die lange 1e stint wel wat verloor.

En de Ferrari's ervoor? Als als als...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Hamilton#44

Ja dat snap ik maar de Ferrari's waren normaal gezien wel sneller geweest dus zijn race pace was dan niet zo geweldig, in kwali werd ie 8e. Dat wil ik alleen maar aangeven met die opmerking.  :)

Robbert65

#4909
Citaat van: Hamilton#44 op 28 oktober 2015 - 14:38:52
Citaat van: Wings op 27 oktober 2015 - 19:53:45
Citaat van: Jeroen op 27 oktober 2015 - 17:23:11
Vind het een ongelofelijke uitspraak van Lammers, hij voedt de hype, maar met welk doel?

Bij Mercedes had hij naast Hamilton gereden en je kan me ontzettend veel wijsmaken, maar niet dat Verstappen nu al op het niveau van Hamilton zit. Wel had hij Rosberg kunnen verslaan. Die doet niet veel bijzonders.

Als je beschikt over dominant materiaal legt compleetheid minder gewicht in de schaal. Kijk naar Villeneuve en Hamilton in hun eerste jaar. Waarom zou Verstappen niet het zelfde kunnen?

Je hebt wel te maken met ervaring natuurlijk, af en toe wat leuks doen in een STR is wel andere koek dan voor het WK strijden bij Mercedes mentaal gezien. Denk dat Hamilton in dat opzicht nog een stuk verder is dat Verstappen. Anderzijds denk ik dat Verstappen op zijn leeftijd wel verder is dan Hamiton op die leeftijd.
Ik heb het al eerder gezegd: bij STR vierde worden? Champagne jongens! Bij Mercedes derde worden? Beoordelingsgesprekje en excuses aan je team... Da's gechargeerd, maar wel waar het op neer komt. Laat Max nog maar een jaartje bij STR darren...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Wings

Misschien wel ja. Mijn verstand zegt dat hem dat geen kwaad gaat doen maar mijn racehart zegt 'dumpt die  knul in een Red Bull'!! Maar daarvoor vind ik Kvyat net wat te snel. Moeilijk. Ik word voorstander van die derde auto. Ik zou Max wel willen zien tussen beiden.

gloudiesaurus

Het is jammer dat er bij Red Bull nu niemand vertrekt.
Zo kreeg Kvyat vorig jaar wel zijn Red Bull stoeltje...
Ik denk zelf dat Verstappen er wel klaar voor is.

Maar een jaar extra bij Toro Rosso is ook hartstikke goed voor Verstappen.
Jaartje extra ervaring op doen en wie kan hij met de extra ervaring die hij nu heeft op de circuits volgend jaar nog mooie dingen laten zien.

En als wie weet als ze bij Red Bull Honda motoren krijgen... dan kan Verstappen met een Ferrari-motor (?) het RB zomaar lastig maken. Zoals Vettel ook ooit deed op Monza...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Robbert65

Gewoon down to earth blijven, net als Max zelf. Contract is contract. Mocht het allemaal fout aflopen met RBR, dan kan Kimi met pensioen of Max wordt derde rijder bij Mercedes of zo, maak je daar maar geen zorgen over, Max komt er wel.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

gloudiesaurus

Ik heb er ook vertrouwen in. Daarom een jaar extra Toro Rosso is een mooie optie  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Volgend jaar komen er allerlei topstoeltjes mogelijk vrij (en met volgend jaar bedoel ik dus voor 2017). Dat van Rosberg loopt af, dat van Raikkonen, dat van Button (ik ga er even vanuit dat McLaren nog wel de weg naar boven vindt, al zal dit stoeltje dan ook wel naar Vandoorne gaan), hoe het met de Red Bull-contracten zit weet ik verder niet, maar goed, ook daar kan ruimte komen. Het is wat dat betreft stukken beter om nog een jaar bij Toro Rosso te rijden dan nu vast komen te zitten aan Red Bull met een meerjarig contract.

Pancake Shield

Overigens zijn er mensen op diverse sites (Nederlandse en ik denk wellicht ook Spaanse) die suggeren dat Toro Rosso vanuit de pits problemen veroorzaakt heeft voor Sainz, zodat hij achter Verstappen bleef. Ik weet niet wat die mensen geslikt hebben maar het laat ze wel hallicuneren.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Perton

Tsja er wordt ook beweerd dat Hamilton expres heeft verloren. Als een race saai is, moeten mensen maar wat verzinnen blijkbaar.

Jozef

Citaat van: gloudiesaurus op 02 november 2015 - 13:40:32
http://www.gppits.net/nieuws/maximaal_haalbare_-_max_verstappen/

Overhitting van de motor. Zonde. Hij kon de pace van Force India wel volgen.
Had het idee dat hij door die lange 1e stint wel wat verloor.

En de Ferrari's ervoor? Als als als...

Hete onderdelen bij het volgen van een andere auto, daar had zowat het hele veld last van in Mexico. Een technisch mankement zoals de Telegraaf het beschrijft, kun je het echt niet noemen.

Matthijs

Door de ijle lucht was het moeilijk koelen en moest de turbo harder werken. Het was vooraf te voorspellen dat er problemen met oververhitting zou zijn bij diverse teams. Niks aan de hand dus.

Jehoentelaar

Ik vind Kvyat het gevoelsmatig op zich wel aardig doen ten opzichte van Ricciardo dus zou ook geen reden zien om een van hen te vervangen door Verstappen. Rustig afwachten wat 2017 gaat brengen.