Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Wings

Citaat van: Hamilton#44 op 28 oktober 2015 - 14:38:52
Citaat van: Wings op 27 oktober 2015 - 19:53:45
Citaat van: Jeroen op 27 oktober 2015 - 17:23:11
Vind het een ongelofelijke uitspraak van Lammers, hij voedt de hype, maar met welk doel?

Bij Mercedes had hij naast Hamilton gereden en je kan me ontzettend veel wijsmaken, maar niet dat Verstappen nu al op het niveau van Hamilton zit. Wel had hij Rosberg kunnen verslaan. Die doet niet veel bijzonders.

Als je beschikt over dominant materiaal legt compleetheid minder gewicht in de schaal. Kijk naar Villeneuve en Hamilton in hun eerste jaar. Waarom zou Verstappen niet het zelfde kunnen?

Je hebt wel te maken met ervaring natuurlijk, af en toe wat leuks doen in een STR is wel andere koek dan voor het WK strijden bij Mercedes mentaal gezien. Denk dat Hamilton in dat opzicht nog een stuk verder is dat Verstappen. Anderzijds denk ik dat Verstappen op zijn leeftijd wel verder is dan Hamiton op die leeftijd.

Het kan je ook een boost geven. Hoe dingen uitpakken is niet te voorspellen. En nogmaals, Max is niet zo gauw onder de indruk van dingen en legt het doorgaans prima naast zich neer. Als je dan ook nog eens by far de beste auto onder je achterwerk hebt maakt dat het alleen maar eenvoudiger.

Wings

Citaat van: Jeroen op 27 oktober 2015 - 22:06:09
Uitsluiten niet inderdaad, maar om het nou zo hard te stellen als Lammers doet... mwah.

Daarna raaskalt hij nog verder over hoe alle wereldkampioenen fouten maakten maar Max niet. Om daarna te stellen dat Max wel een keertje wijd ging, wat volgens mij een fout is. Nou, maakte Button of Vettel meer fouten dan dat? Volgens mij niet hoor.

Vind het om eerlijk te zijn een nogal fanboy-achtig relaas van Jan wat je van hem niet snel verwacht. Ongenuanceerd. Overtrokken. Ingegeven door en voeding gevend aan de hype. Verstappen is een fenomeen, maar Lammers hoeft hem niet groter te maken dan hij al is.

Volgens mij bedoeld Lammers dat wanneer hij in de positie van Hamilton zat hij waarschijnlijk ook kampioen was geworden. Dus niet zozeer dat hij Hamilton had kunnen verslaan. Dat laatste geloof ik niet, dat eerste zou zomaar kunnen.

0634

Nuja, dat zei hij niet. Als je in een topteam rijdt als jonge hond kan er donder op zeggen dat je een ervaren gigant als teamgenoot hebt.

En nogmaals, hij begon over dat 'Max reed foutlozer dan alle wereldkampioenen' wat ook al gewoon niet waar is. Ik vond het een merkwaardig stuk tekst van Lammers.

Wings

Ik denk persoonlijk dat je er teveel gewicht aan hangt. Verder ben ik het niet oneens dat de uitspraak merkwaardig is.

0634

Naja, veel gewicht hang ik er verder niet echt aan. Iemand anders begon over die uitspraken en ik haak er op in. Uit mezelf was ik er niet over begonnen dus zoveel gewicht hang ik er niet aan.

Vind het alleen een hoog fan-gehalte dat doorklinkt in die uitspraken. Nogmaals: Verstappen is een fenomeen, nu al, maar de man is nog niet klaar om kopman te zijn van een topteam als Mercedes.

Perton

Citaat van: Wings op 28 oktober 2015 - 18:56:09
Ik denk persoonlijk dat je er teveel gewicht aan hangt.
Ik niet en dat komt omdat Lammers het hele jaar al behoorlijk lyrische uitspraken doet waarvan ik denk of daar een ervaren analyst aan het woord is, of de voorzitter van de Verstappen-fanclub. Was dit de enige uitspraak van Lammers geweest van het jaar, dan had ik het nog wel willen geloven dat het misschien wat uit zijn verband is gerukt, et cetera, maar nu denk ik eigenlijk dat ie het in essentie toch wel zo heeft bedoeld. Just my two cents.

Wings

Citaat van: Jeroen op 28 oktober 2015 - 19:07:48
Naja, veel gewicht hang ik er verder niet echt aan. Iemand anders begon over die uitspraken en ik haak er op in. Uit mezelf was ik er niet over begonnen dus zoveel gewicht hang ik er niet aan.

Vind het alleen een hoog fan-gehalte dat doorklinkt in die uitspraken. Nogmaals: Verstappen is een fenomeen, nu al, maar de man is nog niet klaar om kopman te zijn van een topteam als Mercedes.

Als een auto, by far, dominant is en niemand in de buurt kan komen is het toch voldoende als je hard kan rondgaan? Ik denk (en dat staat misschien los van deze discussie) dat Mercedes in de situatie verkeert dat zij geen kopman nodig hebben om op korte termijn succesvol te zijn. Op het (middel)lange termijn kun je best wel eens gelijk hebben. Alleen dat is niet wat Lammers bedoeld. Lammers zegt niks anders dan dat Verstappen met de Mercedes waarschijnlijk ook kampioen had kunnen worden: en daar leent de Mercedes zich ook voor + Max kan een behoorlijke pot sturen. Dus zo gek vind ik die uitspraak in beginsel niet. Met veel gewicht er aan hangen bedoel ik dat er allerlei scenario's worden geschreven wat dat tegenspreekt. En hoewel ik het daar roerend mee eens ben, denk ik niet dat Lammers insinueert dat hij in een Mercedes niet te verslaan is, ongeacht wie de tweede bestuurt.

Hamilton#44

Citaat van: Wings op 28 oktober 2015 - 17:46:53
Het kan je ook een boost geven. Hoe dingen uitpakken is niet te voorspellen. En nogmaals, Max is niet zo gauw onder de indruk van dingen en legt het doorgaans prima naast zich neer. Als je dan ook nog eens by far de beste auto onder je achterwerk hebt maakt dat het alleen maar eenvoudiger.

Zou kunnen maar dat weten we pas als hij voor een topteam rijdt. Dat is mentaal echt wel veel zwaarder en foutjes maken mag dan niet meer dus zal je ook minder risico's kunnen nemen.

Hamilton#44

Citaat van: Perton op 28 oktober 2015 - 21:15:18
Citaat van: Wings op 28 oktober 2015 - 18:56:09
Ik denk persoonlijk dat je er teveel gewicht aan hangt.
Ik niet en dat komt omdat Lammers het hele jaar al behoorlijk lyrische uitspraken doet waarvan ik denk of daar een ervaren analyst aan het woord is, of de voorzitter van de Verstappen-fanclub. Was dit de enige uitspraak van Lammers geweest van het jaar, dan had ik het nog wel willen geloven dat het misschien wat uit zijn verband is gerukt, et cetera, maar nu denk ik eigenlijk dat ie het in essentie toch wel zo heeft bedoeld. Just my two cents.

Ik denk dat Lammers een mogelijkheid ziet om F1/autosport in Nederland naar the next level te sturen en daar wil hij natuurlijk graag een handje mee helpen.

Perton

Dat kan, en is zijn goed recht, maar vanuit een objectief oogpunt  (waarmee ik niet wil zeggen dat jij en ik en andere fans en/of mensen met een kritische noot wel of niet objectief zijn) is het nauwelijks serieus te nemen, is mijn mening. Ik heb her en der (o.a. De reacties op Gpupdate onder het lammers-artikel) ook veel gefronste wenkbrauwen van zelfverklaarde verstappen-fans gelezen.

In andere woorden: voor de leek komt het interessant over wat lammers zegt, maar eigenlijk slaat het niet echt ergens op.

Wings

Citaat van: Hamilton#44 op 29 oktober 2015 - 16:42:31
Zou kunnen maar dat weten we pas als hij voor een topteam rijdt. Dat is mentaal echt wel veel zwaarder en foutjes maken mag dan niet meer dus zal je ook minder risico's kunnen nemen.

Geen idee of het mentaal zwaarder is. Mercedes is by far de snelste auto.

Perton

Nuja kijk naar rosberg, begin dit jaar en ook na Austin. Die heeft echt wel mentale klappen gehad, ook al rijdt ie voor Mercedes. Het is niet zomaar even gezegd dat verstappen zijn teamgenoot bij Mercedes zou verslaan. Niemand weet hoe verstappen reageert als ie echt een keer verslagen wordt. Daarbij doel ik niet op een f3-kampioenschap waar men toch al geen titel verwachtte, of een f1-debuutfase waarin pech de boventoon voerde, maar echt rosberg-stijl keer op keer de mindere zijn. Dan kan de Mercedes nog wel de snelste auto zijn, mentaal zal het nog steeds een klap kunnen geven.

0634

Maar dat heeft niet meer zoveel met een rookie-zijn of niet te maken. Rosberg is erg ervaren maar is gebroken sinds Spa vorig jaar.

Wings

Citaat van: Perton op 29 oktober 2015 - 18:34:48
Nuja kijk naar rosberg, begin dit jaar en ook na Austin. Die heeft echt wel mentale klappen gehad, ook al rijdt ie voor Mercedes. Het is niet zomaar even gezegd dat verstappen zijn teamgenoot bij Mercedes zou verslaan. Niemand weet hoe verstappen reageert als ie echt een keer verslagen wordt. Daarbij doel ik niet op een f3-kampioenschap waar men toch al geen titel verwachtte, of een f1-debuutfase waarin pech de boventoon voerde, maar echt rosberg-stijl keer op keer de mindere zijn. Dan kan de Mercedes nog wel de snelste auto zijn, mentaal zal het nog steeds een klap kunnen geven.

Lammers stelt dat als Max in een Mercedes zou rijden hij waarschijnlijk kampioen was geworden. Mercedes is by far de snelste auto van het veld en dat Verstappen kan sturen lijkt mij geen hogere Wiskunde. Dus eigenlijk zegt Lammers niks geks. Ik begrijp ook niet waar de drang vandaan komt om dat eronderuit te halen. Enige zekerheid die ik heb is dat Rosberg het niet is gelukt.

Jehoentelaar

Maar Lammers kan dat nergens op baseren omdat niemand weet hoe Verstappen zou omgaan met een jaar lang strijden om de titel. Dat heeft niet heel veel te maken met hoe goed iemand kan racen. Of Verstappen een Hamilton of Rosberg zou zijn weet niemand en er zijn geen aanwijzingen die de ene of andere kant op wijzen.