Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

0634

Vind het een ongelofelijke uitspraak van Lammers, hij voedt de hype, maar met welk doel?

Bij Mercedes had hij naast Hamilton gereden en je kan me ontzettend veel wijsmaken, maar niet dat Verstappen nu al op het niveau van Hamilton zit. Wel had hij Rosberg kunnen verslaan. Die doet niet veel bijzonders.

Franky R.

Citaat van: Jehoentelaar op 27 oktober 2015 - 16:05:57
Ik denk dat er op basis daarvan helemaal niets anders te zeggen is dan dat we daar nog niets over kunnen zeggen. Hij heeft niet sinds hij kan kruipen te maken gehad met de druk van de titelstrijd in de Formule 1. Racetalent en een uitstekende autocontrole zijn niet hetzelfde als dat. Die druk gaat veel verder: media, verwachtingen van fans, enorme belangen van sponsoren, ga zo maar door. Daar heeft hij als kartingtalent en in de Formule 3 absoluut niet mee te maken gehad.

Ik heb ook nu te maken met de druk om een prestatie neer te zetten. Dat maakt mij echter nog geen geschikte titelkandidaat in de Formule 1. Laten we in vredesnaam ophouden met bizarre assumpties als waarheid neer te zetten omdat Verstappen zo'n groot talent met zich meedraagt. We kunnen niet alles maar aannemen omdat hij drie topraces heeft gereden dit jaar (zonder die prestaties te bagatelliseren, maar het zegt werkelijk niets over het wel of niet aankunnen van de titelstrijd).


Goede argumentatie, maar ik mis een ding.
Vanaf het moment dat Max ging race was er toch ook de druk van de "naam Verstappen"?


Goed, pa was geen wereldkampioen...maar het schept wel verwachtingen. En dus druk...wat vindt jij?

Jehoentelaar

Mwah, die naam Verstappen heeft denk ik maar een beperkte legendarische status. Anders dan waar bijvoorbeeld Jacques Villeneuve mee te maken had in 1997 (extreem voorbeeld natuurlijk). Veel fans kennen Verstappen vermoedelijk als de vroegere vaste deelnemer van Nederlandse komaf die in het laatste derde van het veld rondkachelde, met hier en daar een (overigens fraaie) uitschieter wanneer de omstandigheden voor hem gunstig waren.

Vanuit het buitenland zou ik het niet weten maar ik vermoed dat die naamdruk ook daar behoorlijk meevalt. Misschien dat mensen wat verwachten met een natte ondergrond. Ik zou zeggen dat zij afgelopen zondag goed bediend zijn, hopelijk zien we dat vaker.

Franky R.

En toch..de druk begint thuis. In eigen land en omstreken. Ik geef toe dat bijvoorbeeld Mick Schumacher een veel grotere druk op zich zal torsen, als zoon van een 7-voudig WK. Maar Max heeft ook zijn portie gehad vind ik.


Grote namen die je bekritiseren omdat je nauwelijks kind af bent en al na een jaar F1 rijdt. Dat was wel internationale druk, en Max ging daar goed mee om. Vooral na Monaco 2015. Vind ik.

Wings

Citaat van: Jeroen op 27 oktober 2015 - 17:23:11
Vind het een ongelofelijke uitspraak van Lammers, hij voedt de hype, maar met welk doel?

Bij Mercedes had hij naast Hamilton gereden en je kan me ontzettend veel wijsmaken, maar niet dat Verstappen nu al op het niveau van Hamilton zit. Wel had hij Rosberg kunnen verslaan. Die doet niet veel bijzonders.

Als je beschikt over dominant materiaal legt compleetheid minder gewicht in de schaal. Kijk naar Villeneuve en Hamilton in hun eerste jaar. Waarom zou Verstappen niet het zelfde kunnen?

Wings

Citaat van: Jehoentelaar op 27 oktober 2015 - 15:10:07
Citaat van: Matthijs op 27 oktober 2015 - 12:53:47
Tja, overdrijven is ook een vak. Als hij in plaats van Hamilton had gereden misschien wel, misschien.

Absoluut niet. Een rookiejaar waarin een heleboel mag en kan is niet te vergelijken met kampioensdruk. In de verste verte niet.

Verstappen bewees eerder en vaker zich niet te laten beïnvloeden door dingen die naast de baan gebeuren. Hij is iemand die dit prima naast zich neerlegt. Deze nuchterheid is een intrinsieke eigenschap van Max. Natuurlijk zal het winnen van het kampioenschap best wel wat druk met zich meebrengen maar hij zich in deze positie zou kunnen manoeuvreren en ook nog eens beschikt over dominant materiaal, denk ik niet dat hij zich heel druk zou hoeven te maken. Ik denk dat Hamilton eerder gefrustreerd zou zijn als zijn rookie teamgenoot hem de oren wast.

Jehoentelaar

Even los van de laatste zin (want daarvan weet ik niet echt wat je ermee wilt zeggen) kan ik me er wel in vinden, in de zin dat ik het niet verwacht dat Verstappen finaal door het ijs zakt in zo'n situatie. Aan de andere kant wil ik niet bij voorbaat aannemen dat Verstappen dat probleemloos op zich neemt - in ieder geval niet zoals Mickey het schetst. De nuchterheid die hij nu heeft is hoopgevend, maar niet bevestigend.

0634

Citaat van: Wings op 27 oktober 2015 - 19:53:45
Citaat van: Jeroen op 27 oktober 2015 - 17:23:11
Vind het een ongelofelijke uitspraak van Lammers, hij voedt de hype, maar met welk doel?

Bij Mercedes had hij naast Hamilton gereden en je kan me ontzettend veel wijsmaken, maar niet dat Verstappen nu al op het niveau van Hamilton zit. Wel had hij Rosberg kunnen verslaan. Die doet niet veel bijzonders.

Als je beschikt over dominant materiaal legt compleetheid minder gewicht in de schaal. Kijk naar Villeneuve en Hamilton in hun eerste jaar. Waarom zou Verstappen niet het zelfde kunnen?

Dat zou Max wel kunnen. Maar dan nog wordt hij niet wat Lammers claimt.

Wings

Citaat van: Jehoentelaar op 27 oktober 2015 - 20:05:06
Even los van de laatste zin (want daarvan weet ik niet echt wat je ermee wilt zeggen) kan ik me er wel in vinden, in de zin dat ik het niet verwacht dat Verstappen finaal door het ijs zakt in zo'n situatie. Aan de andere kant wil ik niet bij voorbaat aannemen dat Verstappen dat probleemloos op zich neemt - in ieder geval niet zoals Mickey het schetst. De nuchterheid die hij nu heeft is hoopgevend, maar niet bevestigend.

Dat weet ik niet. Max heeft nooit echt wakker gelegen van alles buiten het racen om. Dus waarom dan ineens wel? Zoals ik schreef is het een onlosmakelijke eigenschap. Zo is Max al zo lang als ik hem volg.

Jehoentelaar

Natuurlijk heeft hij al een aardige staat van dienst op dat gebied maar dat had een coureur als Hamilton ook (in grote lijnen, voordat mensen me aanvallen op allerlei rare details) tot het er op aan kwam in 2007. Toekomstgaranties heb je niet en dat is mijn punt.

Wings

Nee oké, maar andersom hoeft het ook niet uitgesloten te worden.

0634

Uitsluiten niet inderdaad, maar om het nou zo hard te stellen als Lammers doet... mwah.

Daarna raaskalt hij nog verder over hoe alle wereldkampioenen fouten maakten maar Max niet. Om daarna te stellen dat Max wel een keertje wijd ging, wat volgens mij een fout is. Nou, maakte Button of Vettel meer fouten dan dat? Volgens mij niet hoor.

Vind het om eerlijk te zijn een nogal fanboy-achtig relaas van Jan wat je van hem niet snel verwacht. Ongenuanceerd. Overtrokken. Ingegeven door en voeding gevend aan de hype. Verstappen is een fenomeen, maar Lammers hoeft hem niet groter te maken dan hij al is.

Jehoentelaar

Citaat van: Wings op 27 oktober 2015 - 21:47:08
Nee oké, maar andersom hoeft het ook niet uitgesloten te worden.

Doe ik ook niet, dus dat is verder niet relevant.

Hamilton#44

Citaat van: Wings op 27 oktober 2015 - 19:53:45
Citaat van: Jeroen op 27 oktober 2015 - 17:23:11
Vind het een ongelofelijke uitspraak van Lammers, hij voedt de hype, maar met welk doel?

Bij Mercedes had hij naast Hamilton gereden en je kan me ontzettend veel wijsmaken, maar niet dat Verstappen nu al op het niveau van Hamilton zit. Wel had hij Rosberg kunnen verslaan. Die doet niet veel bijzonders.

Als je beschikt over dominant materiaal legt compleetheid minder gewicht in de schaal. Kijk naar Villeneuve en Hamilton in hun eerste jaar. Waarom zou Verstappen niet het zelfde kunnen?

Je hebt wel te maken met ervaring natuurlijk, af en toe wat leuks doen in een STR is wel andere koek dan voor het WK strijden bij Mercedes mentaal gezien. Denk dat Hamilton in dat opzicht nog een stuk verder is dat Verstappen. Anderzijds denk ik dat Verstappen op zijn leeftijd wel verder is dan Hamiton op die leeftijd.

Hamilton#44

Citaat van: Franky R. op 27 oktober 2015 - 19:23:49
Goede argumentatie, maar ik mis een ding.
Vanaf het moment dat Max ging race was er toch ook de druk van de "naam Verstappen"?


Goed, pa was geen wereldkampioen...maar het schept wel verwachtingen. En dus druk...wat vindt jij?

Je kan het ook omdraaien, een zoon van Jos Verstappen komt in een gespreid bedje, alles zal mogelijk zijn om de F1 te halen.
Dat zal voor de zoon van een banketbakker een stuk moeilijker zijn. Zowel kwa support van ouders als financieel.