Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Hamilton#44

Het is niet te hopen dat Ferrari eenzelfde sprong maakt van 2015 naar 2016 als verleden jaar, dan is STR kansloos voor een top tien klassering en krijgen ze het misschien nog wel aan de stok met Haas of erger Manor.

Matthijs

Citaat van: Hamilton#44 op 20 oktober 2015 - 11:39:36
Het is niet te hopen dat Ferrari eenzelfde sprong maakt van 2015 naar 2016 als verleden jaar
Dat is voor STR niet te hopen nee, maar het is natuurlijk niet aannemelijk. Je kunt natuurlijk niet steeds grote stappen blijven maken, op een gegeven moment wordt het finetunen. Met de huidige reglementen kunnen volgens mij alleen Renault en Honda nog grote stappen maken. Het zou mij niet verbazen als STR volgend jaar qua performance hetzelfde achterloopt als dit jaar, met als grote verschil dat de motor betrouwbaar en uitontwikkeld is. Dus het lijkt me toch een stap vooruit.

Hamilton#44

Dat zal, maar de 2016 motor van Ferrari is natuurlijk nooit slechter dan die van 2015, dus in dat opzicht gaan ze er altijd op achteruit en de Mercedes motor is nu al sneller.
In dat opzicht zouden ze dan nog beter af zijn met een 2015 Mercedes kit.

Perton

Die van renault was ook slechter dan die van vorig jaar. Als Ferrari de plan misslaat met de ontwikkelingen, kan dat daar ook gewoon. Kans is natuurlijk klein maar toch

Matthijs

Citaat van: Perton op 21 oktober 2015 - 14:37:52
Die van renault was ook slechter dan die van vorig jaar.
Is dat zo? Ja, ten opzichte van Mercedes en Ferrari wel maar ten opzichte van zichzelf een jaar geleden?

Perton

Nuja qua prestaties weet ik het niet, maar ik heb het idee dat het qua betrouwbaarheid allerminst een vooruitgang is geweest. Kan ik natuurlijk mis hebben, het is ook meer op een algemeen gevoel gebaseerd.

Hamilton#44

Citaat van: Perton op 21 oktober 2015 - 14:37:52
Die van renault was ook slechter dan die van vorig jaar. Als Ferrari de plan misslaat met de ontwikkelingen, kan dat daar ook gewoon. Kans is natuurlijk klein maar toch

Het lijkt me niet dat ze met een 2016 motor gaan rijden als de 2015 versie beter is.

0634

Als dat de motor is die gehomologeerd is dan zullen ze wel moeten.

Maikel0230

Citaat van: Matthijs op 21 oktober 2015 - 16:03:06
Citaat van: Perton op 21 oktober 2015 - 14:37:52
Die van renault was ook slechter dan die van vorig jaar.
Is dat zo? Ja, ten opzichte van Mercedes en Ferrari wel maar ten opzichte van zichzelf een jaar geleden?

Moeilijk te zeggen. De perceptie dat de Renault achteruit is gegaan werd een beetje gecreƫerd door Red Bull aan het begin van het seizoen. Ik kan me herinneren dat Ricciardo een aantal keer heeft gezegd dat de ondertussen befaamde driveability slechter is dan vorig jaar.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Plus de betrouwbaarheid.

Arthur

Met name de betrouwbaarheid!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Hamilton#44

Denk inderdaad dat ze bedoelen dat de Renault motor relatief ten opzichte van Ferrari en Mercedes langzamer was.
Kwa betrouwbaarheid zal het niet veel schelen denk ik?

Matthijs

#4827
Citaat van: Hamilton#44 op 23 oktober 2015 - 12:15:53
Denk inderdaad dat ze bedoelen dat de Renault motor relatief ten opzichte van Ferrari en Mercedes langzamer was.
Kwa betrouwbaarheid zal het niet veel schelen denk ik?
Ik heb aan het begin van het seizoen een heel interessant grafiekje gezien op F1Fanatic. Jammer dat ik het niet meer kan vinden. De strekking was als volgt: in 2014 waren Ferrari en Renault ongeveer even goed op basis van topsnelheid. Mercedes zat daar flink boven. In 2015 heeft Mercedes een kleine stap gemaakt en Ferrari een grote. Renault heeft ook een kleine stap gemaakt en kwam daardoor op of net boven het niveau van Ferrari 2015. Dus qua performance is Renault nu iets beter dan vorig jaar, maar qua betrouwbaarheid natuurlijk niet. En ook niet qua performance ten opzichte van Ferrari en Mercedes.

Hamilton#44

2014 bedoel je neem ik aan? Ok duidelijk verder.  :)

Matthijs

Citaat van: Hamilton#44 op 23 oktober 2015 - 13:52:55
2014 bedoel je neem ik aan? Ok duidelijk verder.  :)
Je hebt gelijk, aangepast! Ik leef blijkbaar al met 1 been in het 2016-seizoen. :)