Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Robbert65

#4800
Citaat van: Arthur op 14 oktober 2015 - 22:43:57
Dus ROS en HAM strijden voor het CC [naast DC] en rijder 3 alleen voor DC. Dus dreigt rijder 3 voor HAM of ROS te eindigen dan volgt een teamorder voor de CC punten...? Of schuiven die door naar HAM c.q. ROS? Dat laatste lijkt me dan logischer en is een teamorder niet nodig [beter voor de sport].
Enfin, ingewikkeld, gesodemieter op deze manier; gewoon alle teams drie auto's of allemaal twee auto's. Anders wordt het een gecompliceerde zooi.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Arthur

Voor zo ver het ooit realiteit wordt. Maar dat doorschuifsysteem lijkt me dan niet eens zo verkeerd. Alle teams een derde auto wordt hem zeker niet. Dat trekken de mindere goden niet financieel tenzij de inkomsten anders verdeeld worden. Maar ook dat zie ik niet zomaar gebeuren.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Citaat van: Robbert65 op 14 oktober 2015 - 23:57:48
Citaat van: Jeroen op 14 oktober 2015 - 21:37:55
Dat is dus niet waar. Als dat zo zou zijn zien we nooit teamorders. Die zijn er echter wel en daaruit blijkt dat de opzet van de F1 dus niet puur individueel is.

Wat Maikel zegt is ook een realistisch bezwaar.
Dat is het probleem. Radio tijdens race, teamorders, gesodemieter. Weg er mee! Racen! ieder voor zich, God voor ons allen en niks nada radio en teamorders. Anders wordt formule 1 racen nog een teamsport zeg!

Ik vind de huidige opzet prima.

Matthijs

Citaat van: Robbert65 op 14 oktober 2015 - 23:57:48
Citaat van: Jeroen op 14 oktober 2015 - 21:37:55
Dat is dus niet waar. Als dat zo zou zijn zien we nooit teamorders. Die zijn er echter wel en daaruit blijkt dat de opzet van de F1 dus niet puur individueel is.

Wat Maikel zegt is ook een realistisch bezwaar.
Dat is het probleem. Radio tijdens race, teamorders, gesodemieter. Weg er mee! Racen! ieder voor zich, God voor ons allen en niks nada radio en teamorders. Anders wordt formule 1 racen nog een teamsport zeg!
Ben je nou serieus? Waarom zou een F1-team honderden medewerkers in dienst hebben als formule-racen een individuele sport is? Dat is het ook nooit geweest.

Robbert65

Niet geweest? Nou, ik herinner me een tijd, dat teamgenoten elkaar te vuur en te zwaard bestreden op de baan. En tegenwoordig wordt er over de radio van alles geroepen over rijstijl, benzineverbruik, welke knopjes hoe lang moeten worden ingedrukt etc. Ik denk, dat de regels op de schop moeten, dat de radio wel moet blijven, maar voor de veiligheid, voor noodzakelijke dingen bij calamiteiten zoals een eigen crash of uitval van kritische delen van de auto, voor in situaties waarbij de veiligheid in het geding komt, zoals bij plotselinge regenval of een crash van een ander. Dat de wedstrijdleider een knop kan omgooien per rijder of voor het hele veld om die radio weer open te zetten. En ik wil auto's die weer hard gaan en luid zijn, veel minder ECU's veel meer rijdersinvloed. Ik wil geen KERS en flauwekul met DRS, gewoon stoempen met die bak, en wie zijn auto en de rijders het best voor elkaar heeft, die wint de pot met goud aan het eind van het seizoen. En @Jeroen, ik geniet elke race hoor, ik vind het ook prima zoals het is, maar ik zie wat verbeterpuntjes...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Matthijs

Je haalt twee dingen door elkaar volgens mij. Je wil meer spartaans en minder geneuzel. Prima, maar dat heeft niks te maken met of F1 een teamsport is of niet. Fangio werd in 1957 wereldkampioen omdat zijn teamgenoot zijn auto afstond aan Fangio in de laatste race.

Robbert65

da's waar. ik gooide de knuppel even in het hoenderhok met die opmerking. Dus laat ik herformuleren: De invloed van de pitsmuur is te groot, de regels moeten anders. Minder elektronica, meer aan de rijders overlaten en weg met die radio-instructies, zoals hierboven beschreven.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Matthijs

Citaat van: Robbert65 op 15 oktober 2015 - 10:14:56
da's waar. ik gooide de knuppel even in het hoenderhok met die opmerking. Dus laat ik herformuleren: De invloed van de pitsmuur is te groot, de regels moeten anders. Minder elektronica, meer aan de rijders overlaten en weg met die radio-instructies, zoals hierboven beschreven.
Ik snap je betoog en ik ben het voor een deel wel met je eens. Het verbieden van elektronica vind ik echter lastig, omdat het nu eenmaal een gevolg is van technologische vooruitgang. Vroeger was er geen telemetrie in de auto, omdat het simpelweg niet bestond. Nu moet het worden ingeperkt, maar verbieden van iets wat een auto sneller maakt voelt als racer onnatuurlijk. Net hetzelfde als met 'exceeding track limits'. Vroeger bleef iedereen binnen de witte lijnen omdat je anders vast stond in het grind. Nu is het vaak sneller om van de baan te gaan, dus voelt het onnatuurlijk om een tragere lijn te kiezen. Met technologie kun je echter niet meer terug naar vroeger, want het is er nu eenmaal.

Ik ben het met je eens dat er best wat dingen op de schop mogen, maar het automatische 'terug naar vroeger want toen was alles beter' deel ik niet.

Perton

Citaat van: Maikel0230 op 14 oktober 2015 - 20:35:27
Citaat van: Perton op 14 oktober 2015 - 15:40:04
Constructeurskampioenschap is niet moeilijk: de aangewezen derde coureur scoort daar geen punten voor, net als in de f3.

Ik denk alleen dat je dan moeilijke situaties krijgt in geval van teamorders. Eentje van de drie draagt immers niks bij aan de constructeurs stand maar kan misschien wel aan de leiding staan bij de coureurs. Je hebt dan eentje die zich niet echt aan het teamspel hoeft te houden aangezien hij geen punten bijdraagt.
dat zal je sowieso hebben met drie auto's omdat het een utopie is dat je drie coureurs kan vinden die om de titel mee zullen strijden

Hamilton#44

Sorry, ik heb eigenlijk meer op Katja zitten letten.  :-* :D

Maikel0230

Citaat van: Robbert65 op 15 oktober 2015 - 10:14:56
da's waar. ik gooide de knuppel even in het hoenderhok met die opmerking. Dus laat ik herformuleren: De invloed van de pitsmuur is te groot, de regels moeten anders. Minder elektronica, meer aan de rijders overlaten en weg met die radio-instructies, zoals hierboven beschreven.

Er zijn trouwens vandaag de dag al heel wat restricties op radio verkeer over bijvoorbeeld de rijstijl of de startprocedure. Maar ik begrijp wat je bedoelt. Nog iets te veel gebrabbel over het knopje zo, draaischijfje zo.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Wings

Voor zij die het nog niet gezien hebben:



En als we toch bezig zijn:


Van Wijk

@robert65, wanneer gaan we een biertje drinken? Begrijp je " knuppel in het hoenderhok " volledig.
Maar ja, zoals zo veel dingen, was het maar zo simpel.
Overigens wil ik met de meeste forumers hier best eens een biertje of watertje drinken :)


Top Wings! Had het nog niet gezien.

Hamilton#44

Zoals het er naar uit ziet gaat STR met 2015 motoren rijden, wat vinden we hier van?
Gaat STR erop achteruit of zal de 2015 Ferrari niet minder krachtig/betrouwbaar zijn dan de 2016 Renault motor?

Maikel0230

Moeilijk te zeggen. Renault ging dit jaar zelfs een beetje achteruit naar verluidt, dus er kan veel gewonnen worden.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25