Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Arthur

Zal Max blij mee zijn. Rijden met mooie resultaten zonder beloning...?
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Mickey

Citaat van: Arthur op 14 oktober 2015 - 18:36:06
Zal Max blij mee zijn. Rijden met mooie resultaten zonder beloning...?

Hoe bedoel je?

Maikel0230

Citaat van: Perton op 14 oktober 2015 - 15:40:04
Constructeurskampioenschap is niet moeilijk: de aangewezen derde coureur scoort daar geen punten voor, net als in de f3.

Ik denk alleen dat je dan moeilijke situaties krijgt in geval van teamorders. Eentje van de drie draagt immers niks bij aan de constructeurs stand maar kan misschien wel aan de leiding staan bij de coureurs. Je hebt dan eentje die zich niet echt aan het teamspel hoeft te houden aangezien hij geen punten bijdraagt.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Robbert65

Formule racen is een individuele sport.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

0634

Dat is dus niet waar. Als dat zo zou zijn zien we nooit teamorders. Die zijn er echter wel en daaruit blijkt dat de opzet van de F1 dus niet puur individueel is.

Wat Maikel zegt is ook een realistisch bezwaar.

Arthur

Drie auto's verzamelen weer meer data dan twee [los van de klantenteams]. Maar de bedoeling is dan dat er voor het CC er maar twee auto's punten genereren? Moet je vooraf wel regelen welke van de twee van de drie auto's punten behalen die meetellen. Anders krijg je ook weer scheefgroei.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Mickey

Even tussendoor. Max zit zometeen bij Humberto.

Carry on.

Jehoentelaar

Citaat van: Arthur op 14 oktober 2015 - 22:10:06
Drie auto's verzamelen weer meer data dan twee [los van de klantenteams]. Maar de bedoeling is dan dat er voor het CC er maar twee auto's punten genereren? Moet je vooraf wel regelen welke van de twee van de drie auto's punten behalen die meetellen. Anders krijg je ook weer scheefgroei.

Gewoon de auto die er als derde bij wordt gevoegd, niet moeilijk. En dat datavoordeel is onoverkomelijk met meer auto's maar ik denk dat je het kleine teams niet kunt aandoen om een derde auto in te gaan zetten. Dat nadeel voor kleinere teams zullen ze, om het zo zwart/wit te stellen, dan wel voor lief nemen vermoed ik.

Citaat van: Arthur op 14 oktober 2015 - 18:36:06
Zal Max blij mee zijn. Rijden met mooie resultaten zonder beloning...?

Coureurspunten krijgt een derde coureur in zo'n geval natuurlijk wel.

Arthur

Dus ROS en HAM strijden voor het CC [naast DC] en rijder 3 alleen voor DC. Dus dreigt rijder 3 voor HAM of ROS te eindigen dan volgt een teamorder voor de CC punten...? Of schuiven die door naar HAM c.q. ROS? Dat laatste lijkt me dan logischer en is een teamorder niet nodig [beter voor de sport].
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jehoentelaar

Geen flauw idee wat er dan zou gebeuren. Je kunt het opschuiven, je kunt het ook niet doen. Maar derde auto's lijken mij sowieso niet realistisch en verre van de juiste oplossing.

Arthur

Ik heb ook niets met die derde auto en zie het gewoon nog niet gebeuren. Over die CC punten zeg ik doorschuiven zodat je gekunstelde uitslagen gaat krijgen. En hoe strategisch wordt die derde auto ingezet t.o.v. concurrentie [ophouden]?

Maar als RBR met de regelgeving een 2016 Ferrari motor krijgt kunnen ze best meedoen i.c.m. het prima chassis [?]. Vraag is dan nog wanneer er duidelijkheid is om die motor in te passen in het chassis voor 2016. Maar aan de andere kant kan Newey zich weer uitleven.

Ik zie het wel goed komen tenzij Ferrari de kont tegen de krib gooit en niet meer wil leveren gezien deze regelgeving. Dan blijft er niets meer over dan Renault [als die optie nog levend te krijgen is].
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jehoentelaar

Als de enige oplossing een derde auto is kun je kiezen tussen de genoemde nadelen of een veld van zestien gevulde gridplekken. Denk dat ik het dan wel weet. Een beetje teamstrategie hoort ook bij het racen, dat is met twee auto's niet anders. Bovendien denk ik dat de constructeurstitel niet van zo'n groot belang is dat een derde coureur de instructie krijgt om het halve veld op te houden.

Arthur

Halve veld op te houden... ;D ;D ;D
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Hij blijkt gewoon een veel relaxtere gast dan zijn pa. Veel losser, wat humor, totaal in controle bij een grote live tv show. Knap op je 18e. Persoonlijkheid.

Robbert65

Citaat van: Jeroen op 14 oktober 2015 - 21:37:55
Dat is dus niet waar. Als dat zo zou zijn zien we nooit teamorders. Die zijn er echter wel en daaruit blijkt dat de opzet van de F1 dus niet puur individueel is.

Wat Maikel zegt is ook een realistisch bezwaar.
Dat is het probleem. Radio tijdens race, teamorders, gesodemieter. Weg er mee! Racen! ieder voor zich, God voor ons allen en niks nada radio en teamorders. Anders wordt formule 1 racen nog een teamsport zeg!
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel