Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Jehoentelaar

Netwerken is een handige vaardigheid om te beheersen.

0634

Kan altijd nog eens van pas komen.

Arthur

Dat is wat ik bedoel, netwerken, het positieve er aan, meer verwacht ik er niet van.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Hamilton#44

Het gerucht gaat dat Haas in opdracht van Ferrari wacht met het signeren van Esteban Gutiérrez totdat de situatie rondom Red Bull/STR duidelijk is. Dit om Verstappen een stoeltje te kunnen aan bieden voor 2016 mocht hij zonder stoeltje komen te zitten.

Daarnaast schijnt Max bij een eventueel 'derde auto scenario' op de shortlist te staan bij zowel Ferrari als Mercedes.
Al met al toch wel duidelijk dat Verstappen gebeiteld in F1 zit, als hij blijft presteren natuurlijk.

Matthijs

Citaat van: Hamilton#44 op 13 oktober 2015 - 15:51:46
Het gerucht gaat dat Haas in opdracht van Ferrari wacht met het signeren van Esteban Gutiérrez totdat de situatie rondom Red Bull/STR duidelijk is. Dit om Verstappen een stoeltje te kunnen aan bieden voor 2016 mocht hij zonder stoeltje komen te zitten.

Daarnaast schijnt Max bij een eventueel 'derde auto scenario' op de shortlist te staan bij zowel Ferrari als Mercedes.
Al met al toch wel duidelijk dat Verstappen gebeiteld in F1 zit, als hij blijft presteren natuurlijk.
Vergeet Ricciardo niet. Die zal ook heel hot zijn als RB verdwijnt.

Jehoentelaar

Misschien net zo hot aangezien hij al heeft laten zien een GP te kunnen winnen. En ja, dat kan een verschil maken.

Perton

Citaat van: Hamilton#44 op 13 oktober 2015 - 15:51:46
Daarnaast schijnt Max bij een eventueel 'derde auto scenario' op de shortlist te staan bij zowel Ferrari als Mercedes.
Ik denk dat je dat schijnt wel weg kan laten. Dergelijke teams moeten wel compleet stupide zijn willen ze dergelijke jongens niet op de shortlist zetten.

Robbert65

laat ik er dit van zeggen: willen we sportief gezien nog een leuke zomer hebben in 2016, dan zou het wel passend zijn, als Max Verstappen (nog) een stoeltje in de Formule 1 heeft. #oranje
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

NielsD

Citaat van: Robbert65 op 13 oktober 2015 - 22:47:29
laat ik er dit van zeggen: willen we sportief gezien nog een leuke zomer hebben in 2016, dan zou het wel passend zijn, als Max Verstappen (nog) een stoeltje in de Formule 1 heeft. #oranje

Daar hoeven we ons geen zorgen over te maken, denk ik. Over die derde auto: hoe gaan teams als Sauber, Manor en Force India dat opbrengen? Dat idee is vaker van tafel geveegd, vanwege de te hoge kosten voor de kleine teams.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Matthijs

Ik denk dat de derde auto rampzalig is voor de 'kleinere' teams in de F1. Alleen Ferrari, Mercedes en misschien McLaren en Williams zouden in staat zijn een derde auto te runnen. De andere teams zouden dan 'gewoon' met twee auto's kunnen strijden, maar ze zullen dan veel minder competitief zijn. Want er rijden dan opeens drie Mercedessen en drie Ferraris rond die doorgaans voor een Force India of een Lotus finishen. Dus met hetzelfde budget opeens een stuk lager op de grid staan: maak daar maar eens een goede businesscase van.

Maikel0230

Ik denk niet dat alle teams het moeten doen dan. (alleen de top vijf?)

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Matthijs

Citaat van: Maikel0230 op 14 oktober 2015 - 12:20:19
Ik denk niet dat alle teams het moeten doen dan. (alleen de top vijf?)
Precies, de kleine teams doen het niet want dat kunnen ze niet betalen. Maar als de betere teams het wel doen, rij je automatisch steeds verder in het achterveld rond, want opeens rijden er drie Mercedessen en drie Ferrari's voor je. Dus is het op lange termijn niet meer interessant voor kleinere teams om mee te doen. Tenzij de hele punten- en beloningsstructuur op de schop gaat, maar dan nog is het halen van bijvoorbeeld een podium vrijwel onmogelijk voor een klein team.

Perton

Die raceoverall heeft uiteindelijk dus 'maar' 6000 opgeleverd omdat die andere biedingen niet serieus bleken te zijn

Robbert65

#4783
Mja, zag ik ook, wel een mooi bedrag.

Drie auto's per team vond ik een goed idee, tot ik Bernie Ecclestone hoorde zeggen: de topteams met drie auto's. Als je alleen de eerste 2 tot 5 teams met drie auto's laat rijden, wat dan man? Dat gaat raar werken, hoe doe je dat met constructeurskampioenschap? En precies zoals hierboven wordt gezegd, je maakt de verschillen tussen kleine en grote teams zo groot, dat je op een zeker moment helemaal geen kleintjes overhoudt. Enfin, alles of niks. ertussenin is een slecht plan lijkt mij.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Perton

Constructeurskampioenschap is niet moeilijk: de aangewezen derde coureur scoort daar geen punten voor, net als in de f3.