Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Robbert65

Citaat van: Robbert65 op 06 oktober 2015 - 21:43:28
Citaat van: gloudiesaurus op 06 oktober 2015 - 20:54:23
http://www.ebay.com/itm/Scuderia-Toro-Rosso-Racing-Suit-Worn-and-Signed-by-Max-Verstappen-2015-/181894258749?roken=cUgayN&soutkn=uM57iK

Iemand nog overall kopen van Max?  ;)
Hij is nu al 4x zo duur als die van Sainz...
wow! kijk hoe die prijzen zich ontwikkelen! Meer dan 6k nu, Bottas 2 k maar, Hamilton, 4k. die overall van Max is ruim 6 al nu  whahaahahahaa, dit is wel lachen;-)

Inmiddels is de bieding 25.000,00 USD. Voor Hamilton ligt die op 16.000,00 USD. Sainz jr mag zich verheugen op 1.250,00 da's 1:20. Dat doet Sainz mijns inziens wel wat te kort, maar het zij zo.

Als je dat vertaalt naar populariteit en marktwaarde, dit bijzondere verschijnsel legt naast Max' prestaties, dan mag je voorzichtig aannemen dat de topteams Max niet gaan laten schieten voor F1 mocht het zover komen dat RBR en STR verdwijnen denk ik. Want een rookie van 18 die op een veiling dit soort bedragen trekt, sodeju!
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Perton

De marktwaarde is er, omdat ie talentvol is, niet omdat ie mainstream populair is, zoals een Hamilton. Ja, hij is wel populair natuurlijk, omdat ie talentvol is en het als een rookie uitstekend doet. Maar als op de middellange termijn die overstap naar een topteam uitblijft, of die overstap is er wel, maar de resultaten niet, dan zakt zijn marktwaarde weer behoorlijk.

Maar eigenlijk heb je momenteel maar twee topteams waar Max terecht zou kunnen en die hebben pas in 2017 een stoeltje vrij. Die gaan echt niet miljoenen betalen om contracten af te kopen om een rookie daar neer te zetten.

Voor de rest gaat Red Bull natuurlijk helemaal niet verdwijnen.

Robbert65

nee, daar ga ik ook vanuit. Maar zolang er geen nieuws is, is er geen houvast. Het uitgangspunt van de aanname dat het wel goedkomt is toch meer onderbuikgevoel dan feitenmateriaal.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Hamilton#44

#4683
Stel dat Red Bull zich zou terugtrekken (wat ik niet denk) dan is Verstappen gewoon transfervrij lijkt me toch? Hij heeft een F1 contract, als Red Bull dat niet kan bieden vervalt hun aanspraak op zijn diensten lijkt mij.

Dus dan kan Ferrari of Mercedes hem zo oppikken en die hebben beide een stoeltje vrij in 2017 en in 2016 beiden een B-team.

Hamilton#44

Wat de discussie over Jos betreft, ik vind het ook niet heel vervelend ofzo dat hij er bij is. Ik zeg alleen dat het vanaf nu misschien verstandig is het wat af te bouwen VOORDAT het wel echt irritant word.  :)

Robbert65

#4685
Lijkt me inderdaad logisch dat als de hele RB boel eruit stapt, dat Max Verstappen dan geen contractuele verplichtingen meer heeft. Dan zal het idd Haas of Manor Marussia worden... Maar Als Lotus Renault wordt, dan is daar ook nog een mooie stoel vrij...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Hamilton#44

Of Mercedes en Ferrari gaan een derde auto inzetten..  :)

Matthijs

Ik zou de marktwaarde van Verstappen niet alleen baseren op de vraagprijs van zijn overall. Voor hetzelfde geld zijn 2 mensen elkaar aan het overbieden en denkt de rest allang 'laat maar zitten'.

Hamilton#44

Allicht, want er zullen niet veel mensen zijn die 25000 euro kunnen missen voor een race overall.  :)

Ik heb het niet dagelijks op zak.  ;)


Perton

Citaat van: Hamilton#44 op 08 oktober 2015 - 11:59:29
Stel dat Red Bull zich zou terugtrekken (wat ik niet denk) dan is Verstappen gewoon transfervrij lijkt me toch? Hij heeft een F1 contract, als Red Bull dat niet kan bieden vervalt hun aanspraak op zijn diensten lijkt mij.

Dus dan kan Ferrari of Mercedes hem zo oppikken en die hebben beide een stoeltje vrij in 2017 en in 2016 beiden een B-team.
Geen idee hoe dat contract zit. Als ie met Red Bull Racing BV (het is natuurlijk geen BV, maar for the sake of argument gebruiken we even Nederlandse termen, het is natuurlijk geheel hypothetisch) een contract heeft en dat is hetzelfde bedrijf dat de sponsoring doet van bijvoorbeeld Antonio Felix da Costa in de DTM, het plaatsen van coureurs in de GP2/FR3.5, etc., dan staat ie natuurlijk nog wel onder contract bij ze. Maar goed, als hij vorig jaar een contract heeft getekend bij Red Bull Racing BV waarin staat dat hij drie jaar lang in de Formule 1 wordt ondergebracht, dan moet hij volgend jaar een F1-stoeltje krijgen en als Red Bull Grand Prix BV en VOF Scuderia Toro Rosso hem dat niet bieden, dan is dat contractbreuk, en mag hij ook gaan en staan waar die wil na een uitspraak van een rechter.

Ik ben geen jurist en het zal allemaal wat genuanceerder zijn dan ik hier beschrijf, maar het zou ongeveer zo kunnen zijn.


Maar los van de theorie, denk ik dat als Red Bull vertrekt en er nog wel iets van een bestaand contract is, ze in overleg met Verstappen (en de andere coureurs) dat contract gewoon zonder moeite ontbinden. Weinig nut om iemand als Verstappen in de DTM te stallen.

Hamilton#44

Wat ik destijds uit de mond van Verstappen senior begreep is dat hij een contract heeft van drie jaar om in F1 te racen voor Red Bull cq Toro Rosso. Dat was ook het doorslaggevende punt om voor Red Bull kiezen want ze konden ook naar Mercedes.

Dus normaal gesproken zou je zeggen, geen F1, dus technisch geen contract meer. Daarnaast zie ik ook geen reden waarom Red Bull hem dan nog aan zijn contract houden. Misschien voor marketing doeleinden maar dan kan hij ook racen voor een ander team met een Red Bull cap op.  :)

Perton

Daarom denk ik ook dat scenario 2 iets voor de hand liggender zou zijn dan scenario 1 uit mijn post.

Robbert65

Citaat van: Matthijs op 08 oktober 2015 - 12:16:15
Ik zou de marktwaarde van Verstappen niet alleen baseren op de vraagprijs van zijn overall. Voor hetzelfde geld zijn 2 mensen elkaar aan het overbieden en denkt de rest allang 'laat maar zitten'.
zo gaat  dat inderdaad meestal:
http://offer.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewBids&item=181894258749&showauto=true
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Matthijs

Mooi om te zien. Tot 6.000 dollar waren er ook andere bieders. Ook niet verkeerd.

0634

Citaat van: Hamilton#44 op 08 oktober 2015 - 12:01:00
Wat de discussie over Jos betreft, ik vind het ook niet heel vervelend ofzo dat hij er bij is. Ik zeg alleen dat het vanaf nu misschien verstandig is het wat af te bouwen VOORDAT het wel echt irritant word.  :)

Want Verstappen moet rekening houden met supporters die zijn vader irritant vinden?